[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:53

Mooie jurk hera!

Ik moet nog even ontwormen, doe ook wel mestonderzoek maar wil eigenlijk wel in ieder geval 1x per jaar alles ontwormen. Het is altijd wel zo dat óf de een of de ander wormen heeft dus wat dat betreft schiet een wormenonderzoek ook niet echt op.

Gefeliciteerd Kitzbi!

Welkom Faline, mooie combi.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:17

JastieHorse schreef:
Agradi verkoopt gewoon wormenspuiten hoor :P

Ze verkopen ze wel maar dan moet je toch echt recepten in sturen.
En die krijg je alleen maar van de Dierenarts.

Hera ik ben heel benieuwd naar foto's strakjes van jou in die jurk! Gaaf. *\o/*

Feline :wave:
Jouw hengst heeft een prachtig kleurtje.
Ben benieuwd hoe het veulentje er uit gaan zien.

Kitzby ook al zover... gefeliciteerd.

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:20

Tjinta: :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:27

Hier wordt ook zo'n 2 keer per jaar alles ontwormd, alleen Neon wordt veel vaker ontwormd, die gaat met het veulen mee.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:07

Hier ook regelmatig ontwormen... Maar alles wel tegelijk (wormenkueren werken alleen op het moment van toedienen, dus als je niet alles tegelijk doet heeft het geen zin...)

Iedereen die nieuw is, welkom!!!

Mooie buikjes gezien!
Mooie bruidsjurk ook!!

DL gefeli met je nieuwe aanwinsten!

Iedereen met mijlpalen gefeli!!! kom maar op met foto's!!
Iedereen die ik vergeten ben, sorry!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:09

:wave:

Gisteren geen tijd gehad voor de PC en nu maar een uurtje, want 16.00 kan ik weer richting de bekkenbouwer...

Vanochtend mooie uitvaart gehad van mijn oma. Had niet verwacht dat ik het zo moeilijk zou hebben, maar ik zat natuurlijk weer binnen 5 minuten met de waterkraan open. Ben sowieso een week ei... Maargoed, het zullen alle spanningen samen zijn en dan komt dit helemaal hard aan. Die arme oma, zo vaak zagen we haar niet, maar als ik haar levensverhaal aanhoorde, dat was echt niet makkelijk. :\

Zometeen dus richting tandarts en daarna nog even op ziekenbezoek en vanavond nog even naar Heaven. Heaven haar oma, Linda (reed ik voorheen ook wel op) staat hoefbevangen op stal. Echt zeer accuut en onder de pijnstillers momenteel. Ik vind het doodeng en vooral zo sneu. We gissen ook naar de oorzaak, maar ouderdom speelt natuurlijk wel een rol. Ik hoop dat ze het te boven komt en nog een tijdje met ons mee kan, maar niet omwille van onszelf. Als ze niet pijnloos door het leven kiezen we voor haar, maar ik wil er nog niet aan denken. Het is voor mij niet zo even een pony, heb wl lief en leed met haar gedeeld en ze heeft altijd een plekje in mijn hart. :+:

Met Heaven gaat het goed, die fleurt me sowieso altijd wel weer op met haar gekke fratsen. <3 Vanavond even lekker kroelen met haar. :)

Sorry voor de enorme ego post, ik verwacht in het weekend wel weer helemaal bij te kunnen lezen etc.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:33

Muzefee, wat krijg je een hoop voor je kiezen deze week (en ook nog letterlijk, zo te lezen). Heel veel sterkte!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:16

Muzefee sterkte...ego mag toch?!
Ik duim voor je voor het tandartsgebeuren. Succes.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:32

Geeft helemaal niks hoor muzefee, we lezen en leven graag met je mee en we wensen je uiteraard veel sterkte. Hopelijk kan Heaven je lekker opvrolijken vanavond!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:35

Muzefee, een egopost moet kunnen, vooral in jou situatie, ik wens je veel sterkte in deze tijd.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:43

Sterkte Muzefee!

Moest vandaag alweer Hera's dekensingel langer maken :') ze wordt echt dik nu, heeft nauwelijks nog flanken over :') en ik zie het veulen regelmatig bewegen, echt grappig :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:12

Muzefee nogmaals veel sterkte.. je krijgt inderdaad veel voor je kiezen nu..

Wat was het vandaag toch een pest weer.. mijn paardjes kunnen toch echt bijna gaan zwemmen nu :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:42

Bedankt allemaal! :)

Heb de tandarts overleefd, maar was pittig. Het liep uit op een wortelkanaalbehandeling (en ik mezelf voor de gek houden met gevoelig tandvlees), waarbij ik tot 5 keer toe bijgespoten ben, waaronder nog twee keer direct in de zenuw. De eerste keer in de zenuw was niet te doen, de assistente schrok van mijn reactie, wat een hel die pijn! Maargoed, nu noodvulling erin en inmiddels is de verdoving uitgewerkt. Voel wat weeïge pijn, dus zo ff pijnstiller. Binnenkort nog 3 afspraken, nog 2 voor deze kies en nog 1 voor een andere.

Met Linda gaat het beter nu ze pijnstillers heeft, maargoed, probleem is er niet mee opgelost natuurlijk. Blijft afwachten, maar ben al blij dat ze even minder/geen pijn heeft. :) Morgen meer nieuws, baal wel dat ik moet werken, maargoed.

Heaven lekker gepoetst vanavond, ze was zo rustig, werd ik ook rustig van. Even tot bezinning komen. :j

Princeps, dat van die flanken komt me bekend voor, Heaven is ook gewoon 'opgepompt' bij de flanken. :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:48

DL Hier ook.... :j Paarden vlogen hun stal in toen mijn hubby het draad losmaakte van de paddocks... We hebben ze maar in stal laten staan.
Stromende rivier hier op het erf.
Gelukkig vanmiddag weer droog en een miezig zonnetje af en toe. Kon de club weer naar buiten. _/-\o_

Muzefee: Wortelkanaalbehandeling, bah dat is niet fijn.
Fijn dat je bij Heaven even tot rust kon komen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:04

Hier heeft het niet veel geregend, vanavond heel even en nu net nog wat, maar verder was het hier wel mooi weer. Met name vanochtend, tijdens de uitvaart scheen de zon zelfs! :)

Heb nog een filmpje ge-upload van Heaven haar eetritueel. :+ Ze is er altijd zo ijverig mee, alles moet tot de laatste kruimel schoon, check vooral dat knietje. <3 Het getrommel op de achtergrond is de buurman die met zijn liksteen vecht en ook Bob de Bouwer (tevens zijn bijnaam en zijn volle broertje heet Bob Marley vanwege zijn woeste kapsel, de Bobjes dus) aan het spelen is. :+

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:11

Hahaha wat een ritueel, zo grappig om te zien :P Ze vindt d'r eten iig lekker genoeg hihi

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:29

Kom nu toch iets tegen... moet het even kwijt..

1,5 jaar geleden kocht ik een 2 jarige ruin(inruil) die alleen wat mager zou zijn.. Nou daar bleef het niet bij.. Hij had bloedworm heel ernstig.. Veeartsten erbij gehad en zelfs de dierenbescherming omdat hij zo mager bleef.. Gelukkig kon ik het laten zien dat hij bij een veearts onder controle stond.. Dit was niet alless.. de bloedwormen konden we bijna niet bestrijden en kwamen steeds terug.. Ook kwamen we erachter dat hij 2 losse knieen heeft en kreeg ik voor bloedworm de keuze of inspuiten en 50%kans dat hij dood neer valt.. Of ten tweede voor de slacht.. Ik koos voor het laatste.. Aangezien zijn goede papier zou hij toch weer op een of andere manier in de sport worden gebruikt.. Ik bracht hem naar een handelaar op zaterdag waar hij zondags zou worden opgehaald en 's maandags geslacht zou worden.. Achteraf hoorde ik dat hij naar iemand was gegaan die hem wilde opknappen en af en toe een ritje wilde maken in het bos.. Nou helemaal prima..
Nu kreeg ik een telefoontje van de man waar ik hem van had omdat hij dacht dat die dood was.. En die kreeg hem weer aangeboden.. Ik kijk op de site van jansenvandenhout en ja hoor.. Daar staat hij dan.. Als sport springpaard... Het paard word gewoon kapot gereden.. maar hij heeft zo'n goed karakter dat hij door gaat tot het eind.. ook toen hij even in betere conditie was hebben we hem zadelmak gemaakt en hij gaf geen kick.. Moest het even van me afschrijven.. Ben dan wel handelaar, maar wel een met een hart voor het paard...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:34

Bah, zulk soort verhalen hoor je niet graag. Helaas heb ik het al vaak zien gebeuren, paarden die als gezond verkocht worden en waar later blijkt dat er vanalles aan mankeert en zélfs dat oud eigenaren ze in goed vertrouwen hadden meegegeven aan iemand die ze naar de slacht zou brengen. Wie kan je tegenwoordig ook nog vertrouwen? Mensen die zulke praktijken er op na houden zijn geen enkel dier waard. :n Bovendien is het inderdaad zonde, want deze verhalen schuiven handelaars een slecht imago toe, erg jammer. :\

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:07

DL..helaas zijn sommige mensen dus niet te vertrouwen. Wel erg sneu voor het paardje. Maar ik neem aan dat hij geen bloedworm meer heeft? Alleen die 2 losse knieen lijkt me nou ook echt niet prettig en dat is nog zacht uitgedrukt.

Muzefee sterkte met alles! Goed dat je bij Heaven lekker tot rust komt :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:11

Jee, dat herinner ik me nog, dat was dat paardje waar jij al zo op kon gaan zitten en wegrijden toen hij nog maar net 2 was geworden, dacht toen al dat moet wel een hele brave zijn.
Nooit een paard door iemand anders weg laten brengen als je het wilt laten slachten, dat zie je nu dan wel weer, daar gaan zo veel verhalen over, mensen die zo´n paard dan weer ergens tegenkomen. Altijd zelf mee gaan.
Hopelijk is hij goed opgeknapt, ik vind net een filmpje van juni 2011 en daar ziet hij er goed uit.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:18

Jastie: bloedworm hebben ze met middel wat niet legaal is ofzo weggehaald..dat wist ik.. Maar losse knieen is gewoon gevaarlijk voor het leven van t beesje.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 01:04

DL, erg zeg!
Mijn ruin heeft ook ooit bloedwormen gehad, issie bijna aan onderdoor gegaan, had een acute darmwandinfectie en darm was al een stuk aan het afsterven. Heeft een week niet gegeten en was zo'n 50 kg afgevallen. Heeft toen ook iets gehad waarvoor ik moest tekenen. Hij mag nooit meer geslacht worden voor consumptie, daar blijf ik de rest van zijn leven verantwoordelijk voor. En het ergste was, ik ontwormde altijd prima, alleen staleiegnaar niet en zijn land was vermoedelijk besmet. Echt vreselijk, bloedwormen.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:49

DL, wat een sneu verhaal, dat wens je zo'n beestje toch niet toe.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:00

bah, dat is echt geen leuk verhaal DL, wat zielig voor het beestje!

Mijn ruin heeft ook al eens bloedworm gehad, die zag er ook verschrikkelijk uit, ribben staken uit en dikke wormenbuik, is toen een paar keer ontwormd met equest pramox en iets in het bloed gespoten en gelukkig is hij er zonder verdere schade vanaf gekomen. Het was binnengebracht door een andere pony die niet goed ontwormd was.

Muzefee: veel sterkte meid is deze tijden! Hopelijk komen er nu wat leukere dingen op je af! :(:)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:47

Bloedworm is niet niks nee, van dichtbij ook wel gezien. :\

Ik zal nog even lekker lui achter de pc en dan straks nog even werken. Zo eerst broodje erbij en een extra pijnstiller, ben bang dat ik onderweg pijn krijg, dus dat wil ik graag voor zijn, hoewel ik nu geen pijn heb.