[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:26

ik heb medelijden met de mensen die s nachts uit hun bed moeten brrr wat is het koud geweest. toe straks was het wel even lekker, heb nog een stukje van mn trailer geverfd.

syl lekt nog steeds behoorlijk melk, maar heb nog steeds niets van de veulen centrale gehoord. best jammer.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:30

gefeliciteerd met jullie veulentjes!!!

pff vandaag alweer een heel avontuur achter de rug...
we zouden met zn 14-en(7 paarden en 7 amazones) naar het strand van Hargen gaan, wij erop aan heerlijk helder weer.
Paarden uitgeladen, opgetuigd. Rijden we net de duinen in, wat denk je? SNEEUW!! en niet een klein buitje, nee het stopte niet meer. pffff kkkkoooud!! en nat!
dus maar een klein rondje door de duinen gegaan, over het strand terug, inladen en weer naar huis. Heel rustig gereden, want op de weg was alles wit!
nu zit ik op te armen in huis, schijnt de zon!!!
hahah Maar het was wel leuk!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:34

even jullie mening nodig..

Hiba vandaag 309 dagen drachtig..
vanmorgen zie ik ineens dat haar muts behoorlijk lang is geworden en stukje open staat en lijkt wat bloed in te zitten..
vervolgens kijk k eens naar de uiers deze zitten nog alleen aan de zijkanten goed vol spenen staan nog beetje naar binnen..tot mijn verbazing hingen er al kleine doorzichtige druppels aan...haal k die weg dan komt er vrij snel een nieuwe.. vanmorgen wildde ze niet al haar eten opeten..mmm

wat moet ik hiermee!!!!????

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:36

heel goed in de gaten houden Hiboune....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:37

Heel goed in de gaten gaan houden!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:50

Ik meld me ook weet, post niet veel, maar lees wel altijd mee en heb al erg veel geleerd hier. Mijm merrie zit vandaag op 291 dagen dracht en gaat allemaal gelukkig goed.
Zag dat ze ook nog niet in de lijst staat: Schaffelaar's Mabel X Sulaatik's Versace uitgerekend op 6 mei 2008

Iedereen met een veulen gefeliciteerd...

Harinaatje: heel veel sterkte toegewenst...

Ik had nog een vraagje in de lijst met spullen die je nodig hebt voor de geboorte staat betadine sprey om de navel te ondsmette kan dit ok met assederm of raden jullie toch betadine sprey aan?

jennyk schreef:
Haar wil ik laten dekken door Watermill Falcon, Creamer zit ik nog over te dubben welke hengst, Shardon of Red Prince. Daarom ga ik naar de hengstenshow van stal nieuwmoed 13 april.

Ik ga waarschijnlijk ook op 13 april naar de hengste schow. Ik ga voor de new forest hengste.
Mijn merrie heefd al 2 veulens gehad van schardon Eerste is wat te grof en te groot geworden, maar wel een echte knuffelbeer en als 2 druppels water zijn moeder (alleen dan wat groffer en groter) 2de ben ik helaas uit het oog verloren, maar als 3 jarige was ze wat fijner gebouwd als de eerste...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:00

conejo: ah leuk joh, wie weet komen we elkaar daar wel tegen!

Hiboune: idd goed in de gaten houden, is eigenlijk best wel vroeg nog.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:05

Even een vraagje. Mijn merrie moet vandaag nog 98 dagen tot de uitgerekende datum. Ik begin alleen steeds meer het vermoeden te krijgen dat de eerste dekking, 50 dagen eerder, toch gelukt is. Dat zou betekenen dat ze vandaag dus nog maar 48 dagen zou hoeven. Ik baseer dit op het feit dat Negra al erg zwaar is (zie foto's in m'n profiel) en werd vandaar nog eens versterkt doordat ze harsdopjes op haar spenen had. Ze heeft nog geen enkele uierontwikkeling of zucht verder. Het zijn echt nog theezakjes met harsdopjes. Ook leek ze rond haar staartaanzet iets weker te zijn.

Wie kan me hier iets zinnigs over zeggen?

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:12

peetorlan schreef:
Nee klopt.
Vannacht eigenlijk niks geslapen.
Whis is heel de nacht aan het spoken geweest.
Dan weer liggen en zwaar ademen.
Dan weer staan en mesten.
Dan weer een hap eten en maar lopen briezen en onrustig door die stal heel lopen.
Dan weer ff staant slapen.
En dan weer liggen en willen rollen in stal.
Maarja dat gaat niet met een Birth-Alarm op je rug.
En einde van de rit is het morgen ze gaat hinneke om haar eten en ik ben verrot hihih

idem dito hier........iedere keer vals alarm.....grrrrrrrr.....maar goed, we wachten maar geduldig af. Kreeg gister te horen dat er op de boerderij langs ons een veulen dood geboren is omdat het hoofdje terug geslagen lag. Die boer vond het onzin om te waken en was er dus te laat bij.....veulen heeft het niet gered, de merrie doet het naar omstandigheden goed. Was boos en verdrietig tegelijk en ik weet nu zeker dat ik niet meer weg ga op stal tot die kleine er is !! Ook al verklaard iedereen me voor gek Boos!

voor alle andere wakers: succes !!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:20

hiboune schreef:

vanmorgen zie ik ineens dat haar muts behoorlijk lang is geworden en stukje open staat en lijkt wat bloed in te zitten..
vervolgens kijk k eens naar de uiers deze zitten nog alleen aan de zijkanten goed vol spenen staan nog beetje naar binnen..tot mijn verbazing hingen er al kleine doorzichtige druppels aan...haal k die weg dan komt er vrij snel een nieuwe.. vanmorgen wildde ze niet al haar eten opeten..mmm

Indd. Zeer goed in de gaten houden! Je kan je niet verteld hebben? Bedoel andere datum.........

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:22

Tjonge, ik kan het hier niet bijhouden...

@Hiboune: Ik zou haar inderdaad maar goed in de gaten houden.

Tes zit momenteel op 283 dagen, nog 17 dagen dus tot een grote mijlpaal, nog 37 dagen tot een nog grotere mijlpaal...

Hier een foto van vandaag, hij is helaas niet helemaal scherp...

Afbeelding

Afbeelding

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:23

Suzanne_18 schreef:
Even een vraagje. Mijn merrie moet vandaag nog 98 dagen tot de uitgerekende datum. Ik begin alleen steeds meer het vermoeden te krijgen dat de eerste dekking, 50 dagen eerder, toch gelukt is. Dat zou betekenen dat ze vandaag dus nog maar 48 dagen zou hoeven. Ik baseer dit op het feit dat Negra al erg zwaar is (zie foto's in m'n profiel) en werd vandaar nog eens versterkt doordat ze harsdopjes op haar spenen had. Ze heeft nog geen enkele uierontwikkeling of zucht verder. Het zijn echt nog theezakjes met harsdopjes. Ook leek ze rond haar staartaanzet iets weker te zijn.

ik heb even de foto's bekeken en ik vind haar eigenlijk best zwaar als je bedenkt dat ze nog 98 dagen moet..
die van mij begon 2 maanden voor de bevalling al uier te krijgen..dus ja...
maar ik denk dat de dierenarts toch wel op de scan had moeten zien of het van de 1e of 2e dekking geweest is..das toch wel duidelijk zichtbaar op de scan lijkt mij..

maar goed ik zou haar gewoon goed in de gaten houden! en overal op voorbereid zijn!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:24

Goed in de gaten houden, dit duidt op een vroeg veulentje!
Als je merrie verder geen verhoging heeft is er niets aan de hand hoor! Lachen

Suelza

Suzanne_18 schreef:

Peetorlan hier in het topic, had datzelfde met Whis...

Maar alleen zwaar zijn, wil niet direct zeggen dat ze eerder uitgerekend is he... Ik kan mij nog een foto uit het vorige topic herinneren van het paard van Sjoerd Bloos (tenminste, ik meende dat dit jouw paard was Sjoerd, maar kan me hebben vergist)...

potverdikkie

Oei jongens, we krijgen zo langzamerhand meer meldingen van foute bevallingen dan goede. Wordt tijd voor een beeb!!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:25

potverdikkie schreef:
hiboune schreef:

Indd. Zeer goed in de gaten houden! Je kan je niet verteld hebben? Bedoel andere datum.........

ze is met de veulenhengstigheid meteen gedekt op 16 en 19 mei.. daar is geen twijfel over mogelijk!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:27

Dan echt heel goed in de gaten gaan houden. Kan zijn dat het veulen draait nu, dat ze daarom ook niet eet. maar ik vindt die drupjes dan maar erg vreemd en erg vroeg...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:29

het veulen was vorige week al erg veel aan t draaien en drukte steeds op haar blaas...
lijkt nu iets rustiger te zijn daar binnen..
k zal straks eens kijken of k een foto kan maken van die druppels..gaat zo moeilijk onder zo een klein mormel Tong uitsteken

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:36

Suelza, klopt.
Hier is er 1 ook heel zwaar.

Er zit bij mijn weten niks anders op dan afwachten tot de eerste tekenen van de geboorte zich voordoen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:43

Het is net wat de stalbaas zegt.
Er is er nog nooit 1 in blijven zitten whahaha.
Dus gewoon afwachten doe ik ook.

Whis haar uiers zijn op het moment drie keer niks.
Lijken door de kou wel naar binnen te zijn geschoten.
Terwijl de rest alles laat zien dat het zou mogen komen

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:46

Nicole288 schreef:
Starlet: stel dat ze het veulen op 320 dagen zou krijgen, dan is dat nog iets meer dan 2 weken, dan zou het al ‘gewoon’ de slijmprop kunnen zijn geweest?

Ik moet wel zeggen dat ik daar ook wel steeds meer aan denk. En misschien is haar slijmprop wat aan de vroege kant, dat heb ik inmiddels ook wel vaker gehoord. Ik hoop alleen dan maar dat ie die 2 weken nog wel blijft zitten!!! Dank je wel voor het meerekenen in ieder geval.... Ik heb haar vanmorgen weer gecontoroleerd en niets aan de hand, alles schoon en droog Haha!

@ jennyk: ook ik ga naar de hengstenshow van Jurrius. Mijn merrie is drachtig van een new forest hengst die zij hebben: Polsbury Pirelli...

Radetskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:57

Hallo, ik meld mij ook in het dikke buiken topic! Ik lees al een tijd mee en heb ook al heel veel van jullie geleerd (helaas wat weinig tijd om actief mee te 'bokken'). Mijn merrie is uitgerekend op 5 april, dus begint nu heel spannend te worden. Er is nog weinig uier te zien (moet ik me daar zorgen over maken?). Ze heeft wat een zucht onder de buik en begint een beetje sjaggie te worden naar haar maatje..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:07

Ik heb echt medelijden met de mensen die in deze kou moeten waken!! Het is echt koud...

Mabon: wat een mooie pony is Bonny Lachen Ziet er goed uit!
Maaike is dik zeg Wow! ik hoop dat het snel beter gaat met haar gezondheid!

Zamora: ik hoop voor je dat het veulen komt voor je vakantie voorbij is Knipoog Haha!

Peetorlan: ook voor jou hoop ik dat het niet al te lang meer zal duren!

Kelly 0708 gefeliciteerd met de mijlpaal Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Cindy: jammer dat het net toen jullie gingen rijden slecht weer werd joh! Gelukkig heb je het toch nog leuk gehad Knipoog
Hoe gaat het met de zoektocht naar namen?? Pling

Myrdal: lekker buikje heeft je merrie Pling

Starlet: fijn dat het er nu niks meer aan de hand is, ik hoop ook voor je dat het veulen nog minimaal 2 wkn veilig binnen blijft zitten Knipoog

Radetskie: welkom!! Lachen je merrie is 3 dgn eerder uitgerekend dan die van mij zie ik. leuk! Pling

Zo, ik kom net bij Thirs vandaan, gaat goed met d'r Vingers aflikken
Ben zoooo benieuwd wanneer het veulen komt (wist je dat maar van tevoren, dat zou leuk zijn Clown )
Zo ziet ze er vandaag uit, op dag 324 van de dracht!
Afbeelding
Afbeelding

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:08

nou hiba die stond in het huisje achter op de wei en die had dus echt geen zin om te komen..
dus daar nog geen foto van..
wel heb ik een paar foto's van alano haar veulen van vorig jaar!
kijk en geniet Knipoog
wie heeft ooit wit bedacht? oh oh oh een wit veulen die hou je dus echt niet wit!
en foto's maken als ie het liefst lekker dicht bij je komt staan mmm das vervelend joh!

alano hier paar daagjes oud
Afbeelding

en nu 2 mei wordt hij een jaar..

Afbeelding

mm lkkr dat kriebelen
Afbeelding
is het nou nog geen etenstijd!?(geen hiba erbij dus :s)
Afbeelding

straks nog een poging tot foto's maken van de druppels bij hiba!
Laatst bijgewerkt door hiboune op 23-03-08 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:08

Ze ziet er goed uit meid