Keizersnee op stal, merrie helaas alsnog overleden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Re: Keizersnee op stal, merrie helaas alsnog overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 21:12

Nou foto s lukt dus even niet ,helaas.

We hebben besloten dat hij alsnog in de opfok gaat met andere moederloze veulens.
Hij hangt veel te veel aan mensen en dat komt zo niet goed.
Over een half jaar is hij niet meer te hanteren ben ik bang,terwijl het nu nog goed gaat.
Er wordt te veel met hem omgepielt.
We brengen hem naar Elsloo waar ze een voercomputer hebben.
Jammer voor ons ,beter voor hem!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:14

wat knap dat je na het verliezen van je paard, het veulen ook noch ergens anders heen doet!
heel veel sterkte!!!!!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:34

allereerst heel erg veel sterkte met het verlies van je merrie!! het is een erg moedige en moeilijke beslissing geweest maar het beste voor de merrie en dat bewijst dat je veel van haar houd. ik heb dit ook meegemaakt met mijn vroegere verzorgpaard. zelfde keizersnede alleen dat was omdat het veulen verkeerd lag. de merrie heeft het uiteindelijk na veel problemen overleefd het veulen was al dood toen het uit de merrie gehaald werd. ik wist dat mijn verzorgpaard het zou halen. soms dacht ik dat t mischien het beste zou zijn om op te geven maar als ik dan in haar ogen keek zag ik dat ze nog lang niet op zou geven en dat ze wilde leven koste wat het kost. als ik jou verhaal zo lees komt alles van die moeilijke tijd weer boven (aangezien ik nog afscheid van haar heb moeten nemen i.v.b met verkoop). het is heel moeilijk om je paard zo te zien lijden en je hebt de juiste weg gekozen. heel erg veel sterkte ik hoop dat alles goed komt met de kleine. mijn eigen merrie heeft trouwens ook een hengstje die is ook al erg brutaal met zijn bijna 3 maanden haha... dus bereid je maar voor!! een dikke knuffel aan de kleine

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:58

Ik ben blij dat het zo goed gaat met Chivas, toevallig heb ik net wat gelezen over dat bedrijf in Elsloo, hij komt daar vast goed terecht.... ben je zelf ook al weer wat opgeknapt ? Ach gut

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 07:57

Dandy schreef:
Ik ben blij dat het zo goed gaat met Chivas, toevallig heb ik net wat gelezen over dat bedrijf in Elsloo, hij komt daar vast goed terecht.... ben je zelf ook al weer wat opgeknapt ? Ach gut

Nu het veulen weg is viel ik pas echt in een gat!
Vooral s avonds merk je pas dat ik bekaf ben na de afgelopen weken.
Eigenlijk leefde ik van fles naar fles.Ook s nachts ging dat door.Ik heb nog geen tijd gehad om Black te missen.
Eergister brak me dat dus totaal op en heb eens even heel hard gejankt.Gisteravond weer en misschien vanavond wel weer?!
Ik hoop het niet want je wordt er bekaf van.
Ben bij een ander paard wezen kijken en het lijkt me wel wat.
Een 5 jarige stermerrie van Odermus x Nimmerdor x Marco Polo.
Het gaat wat sneller dan ik had gedacht ,maar ja ,een ander komt er toch.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:03

He verdrietig allemaal. Dat zal nog wel een tijdje blijven ben ik bang. Je mist je paard waarschijnlijk enorm. Tenminste dat is mijn ervaring. Sterkte daarmee.
Klinkt als een goede oplossing voor je veulen. Zo zijn ze tenminste niet teveel in mensenhanden. Net wat je zelf al zegt, de kans zit er in dat ze onhandelbaar worden.

Succes met je (eventueel) nieuwe paard. Klinkt wat papier betreft niet verkeerd.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:13

Ik denk wel dat je er heel verstandig aan hebt gedaan om je jonge man in een groep te zetten, anders kan je er idd. niets meer mee na een langere periode! En ik wil je alvast heel veel plezier met je nieuwe merrie toe wensen als zij naar jullie komt!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:33

Heel veel sterkte met dit grote verlies.
Dit moet enorm moeilijk voor je zijn.
Hou je haaks.
Heel veel sterkte nogmaals.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 19:04

mbkaatje schreef:
He verdrietig allemaal. Dat zal nog wel een tijdje blijven ben ik bang. Je mist je paard waarschijnlijk enorm. Tenminste dat is mijn ervaring. Sterkte daarmee.
Klinkt als een goede oplossing voor je veulen. Zo zijn ze tenminste niet teveel in mensenhanden. Net wat je zelf al zegt, de kans zit er in dat ze onhandelbaar worden.

Succes met je (eventueel) nieuwe paard. Klinkt wat papier betreft niet verkeerd.

Wat dat papier aangaat lijkt het inderdaad best goed.
Ze komt uit de Ritta stam!
Haar moeder is keur ,pref
Oma keur ,pref ,prest
en daarvoor zit model meende ik.
Als de foto s goed zijn ,dan gaat de koop door.
Heb ook wel weer zin om lekker te rijden.
We hebben nog een friese ruin staan waar ik wel op kan rijden maar ik vind er eigenlijk niet zoveel aan! Lips are sealed
Geef mij maar een soepele WPNer.
Ik had ook geen zin meer om een piepjong paard te kopen en opnieuw in te rijden en weer bij nul te beginnen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:17

wat een ontwikkelingen nog! Chivas in de groep met andere veulens, dat klinkt goed, ik heb daar al meer goede berichten over gehoord OK dan!
ik geloof best dat je nu ineens heel veel tijd over hebt en daardoor ineens bij je verdriet uitkomt, het veulen had je nodig en daardoor heb je het even op de lange baan geschoven Ach gut
De nieuwe merrie klinkt goed, iets om naar uit te kijken en mee aan de slag te gaan. Succes, hoop dat het doorgaat!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:18

he heel veel sterkte met het verlies! ik hoorde het van een kennis die jou kent...
hij vertelde dat je de odermus hebt gekocht (de familie, halfzus) staat bij ons op stal!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:39

Tjee wat een verhaal zeg Bloos! Wat heeft die merrie gevochten!
Mooi dat het wel goed is met Chivas Ja

Heel veel sterkte met het verlies van je merrie Ach gut

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:25

Ha eilander, fijn dat het met Chivas goed gaat. Jammer dat je zelf geen kudde hebt waarin iemand hem bij zich kan houden die hem een beetje de baas is. Hoe gaat dat eigenlijk in zo'n kudde met moederloze veulens, zijn die niet allemaal een beetje onthand en weten ze allemaal de sociale regels juist niet? En hij moet juist de sociale paardenregels toch leren? (Oprechte vraag en overdenking van me hoor, niet om vervelend of lastig te doen?!) Ben heel benieuwd hoe het verder met hem gaat in ieder geval.

En inderdaad snel maar wel fijn als je een nieuwe merrie zou vinden om te rijden. Heb je toch wat afleiding en iets nieuws om je op te richten en je emoties te verwerken. Het is echt niet vreemd dat alles nu naar boven komt want je hebt nu de tijd en de verantwoordelijkheid voor Chivas is nu even uit handen en dan komen het verdriet en de emoties die je onderdrukt hebt natuurlijk naar boven. Alleen maar gezond om het er uit te laten, wel vermoeiend, maar uiteindelijk helpt het om je te genezen en herstellen. Ik weet het, ben in okt 05 in 1 dag mijn verder helemaal gezonde paard verloren aan koliek waardoor uiteindelijk zijn maagwand gescheurd is. Heel veel sterkte en succes met je evt nieuwe aankoop.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 10:57

Fargo ,het is niet ideaal om alleen maar tussen veulens te staan maar van alle slechten leek dit mij de beste oplossing.Het is even niet anders.

Biertabje: De Odermus gaat niet door.We zijn zwaar besodemietert met dat beest en die gene die hem nu heeft is er hoop ik nog niet klaar mee.
Je stalhouder hoort het verhaal wel van Broerlief en zo kom jij het wel weer te weten.Het is echt een beerput!!!
Ik kan alleen iedereen maar waarschuwen voor zulke mensen!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:14

Ja, je moet inderdaad toch wat en veulentjes samen hebben ook al gauw een band en trekken zich wel aan elkaar op. Het zou haast de moeite zijn om er een paar merries of oudere ruinen bij te zetten in zo'n groep, maar ik denk dat het eigenlijk niet eens zo anders is dan een reguliere opfok, alleen is het nu wel sneller voor jouw knaapje.. Is het een beetje in de buurt zodat je af en toe wel langs kan piepen?
Jammer dat het niets geworden is met de merrie. Je komt hopelijk nog wel iets anders weer tegen. Sterkte in ieder geval met alles. Het zit niet echt mee he?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:33

Heel begrijpelijk dat je nog zo verdrietig bent hoor, verdriet moet toch slijten hè. Maar een potje janken af en toe kan toch ook lekker opluchten ...
Jammer van de Odermus ! Vaak helpt het inderdaad als je wat om handen hebt ... succes met de ev. zoektocht naar een nieuw paard !