[Barncam] Mare stare in 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 06:22

Een bruin merrieveulen! OK dan!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 06:42

Nou, ik ga nog maar even terug op bed denk ik Dromen

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:41

he gaaf! Ben net een uurtje te laat! Maar goed ze heeft een mooi en lief veulen...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:44

Veulentje probeert te staan....mans vindt het niet zo leuk dat ze vast gehouden wordt...wel verstandig dat ze har af en toe toch bij het veulen laten..ze gaan haar nu en handje helpen...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:46

Een uurtje geleden geboren...en ze staat nog steeds niet..duurt dat te lang? Vandaar dat ze met zijn tweetjes proberen..Een houdt mams vast en de andere probeert het veulen overeind te krijgen...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:48

En..jaaaa.. ze staat! Ach wat staat ze te wankelen, nu wordt ze bij mams gezet, die nu toch wel wat rustiger is...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:49

Ze ligt weer...en ze helpen haar weer overeind...diertje heeft erg veel moeite om te staan...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:55

Drinken wil nog niet lukken...ze zetten hat wel bij mams neer, maar de kleine gaat elke keer ;iggen...mams is wel lief voor haar. Lovers ...zo leuk om te zien!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:58

Ze laten ze nu alleen...misschien ook wel beter! Ik ga nog een uurtje of 2 terug naar mijn bed...ik hoop dat de kleine straks heerlijk staat te drinken!

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 08:24

He het is geboren,terwijl de meeste sliepen! Het veulen heeft nog steeds veel moeite om op te staan.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 08:44

weet iemand wat ze nu precies aan het doen zijn? waarom heeft het veulen "bandages" ( kan het niet zo goed zien hoor) om de voorbeentjes?

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:06

baroen schreef:
weet iemand wat ze nu precies aan het doen zijn? waarom heeft het veulen "bandages" ( kan het niet zo goed zien hoor) om de voorbeentjes?

Dat vroeg ik me dus ook al af.

Persoonlijk vind ik trouwens wel, dat ze erg lang aan het aanmodderen zijn geweest, om het veulen te laten staan en drinken.

Als bij ons een veulen na een half uur nog niet in de benen is en gedronken heeft, dan krijgt hij standaard de fles (0.5 liter verse biest of als mamma niet gemolken wenst te worden, of zelf nog ligt, uit de diepvries) en dan laat ik ze mooi het de eerste 2 uur alleen uitzoeken.

Tot dat de nageboorte eraf is, ben ik altijd wel in de buurt om te helpen of
in te grijpen als dat nodig is, maar voor de rest moet het veulen, als het even kan, het zelf uitzoeken.
En dat werkt bijna altijd het beste.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:36

Kitten schreef:
Dat vroeg ik me dus ook al af.

Persoonlijk vind ik trouwens wel, dat ze erg lang aan het aanmodderen zijn geweest, om het veulen te laten staan en drinken.

Als bij ons een veulen na een half uur nog niet in de benen is en gedronken heeft, dan krijgt hij standaard de fles (0.5 liter verse biest of als mamma niet gemolken wenst te worden, of zelf nog ligt, uit de diepvries) en dan laat ik ze mooi het de eerste 2 uur alleen uitzoeken.

Tot dat de nageboorte eraf is, ben ik altijd wel in de buurt om te helpen of
in te grijpen als dat nodig is, maar voor de rest moet het veulen, als het even kan, het zelf uitzoeken.
En dat werkt bijna altijd het beste.

tja ik kan niet veel beoordelen vanachter me pc'tje, geen idee hoe en wat precies, ik kan nu ook nog niet zien of ze nu werkelijk drinkt of niet....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:38

ligt het aan mij of is mama niet echt in haar kind geintereseerd?

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:55

baroen schreef:
tja ik kan niet veel beoordelen vanachter me pc'tje, geen idee hoe en wat precies, ik kan nu ook nog niet zien of ze nu werkelijk drinkt of niet....

Die heeft heus wel voldoende gedronken.
Een veulen wat niet drinkt, slaapt ook niet, die gaat vervelend lopen jengelen en dan wordt mamma weer onrustig omdat er teveel druk op het uier komt.
Deze mamma lijkt me zeer ontspannen en op haar gemak.

Ik denk dat dit een zwart veulentje gaat worden, als ze zo grauw geboren worden, wordt het meestal zwart.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:58

Kitten schreef:
Die heeft heus wel voldoende gedronken.
Een veulen wat niet drinkt, slaapt ook niet, die gaat vervelend lopen jengelen en dan wordt mamma weer onrustig omdat er teveel druk op het uier komt.
Deze mamma lijkt me zeer ontspannen en op haar gemak.

Ik denk dat dit een zwart veulentje gaat worden, als ze zo grauw geboren worden, wordt het meestal zwart.

dat zeg ik niet Haha! ik bedoelde dit toen ik het schreef, dat dat wat ik op dat moment zag op de cam...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 10:16

Wat ik begreep, stond ze nogal overkoot en hebben ze daarom tijdelijk even die bandages om gedaan zodat ze steviger kon staan en zelf kon drinken.
Het was zeer duidelijk te zien dat ze dat zelf ook van plan was, al 5 minuten na de geboorte was ze druk bezig om op te staan.

En over de kleur: At this time for the contest we are holding off on the color. She is changing on us as she dries. Right now she has silver hairs too.
She is doing good. Dr. Doug will be here tomorrow to check her tendons. We will be out off and on all night and will update as we can.

De hengst is een silver grullo, vandaar de twijfels over de kleur.
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 02-01-05 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 10:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:39

Ik heb de geboorte jammer genoeg net gemist, was "pas Haha! " om kwart over 6 weer op.
Wat de kleur betreft, dat veranderd wel snel ja, kon idd zeer gemakkelijk een zilveren kleurtje worden.

Enig idee waar WCV voor staat, wat je niet gebruiken mag?

Inmiddels zijn/worden er kennelijk ook andere cams aangesloten want ik heb ineens even een andere merrie in beeld, met een palomino? kleurtje.
Vanmorgen deden de andere cams nog niets.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:46

Chips. Gemist. Het veulen heeft nu een dekentje op en ligt heerlijk te slapen. Heb dus nog geen idee of het een mooi veulen is.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 10:48

WCW is een programma, webcamwatcher. Dat gebruikt extra bandbreeedte en kost dus een hoop voor de eigenaar van de site.

Misschien dat ze af en toe even kijken hoe de andere merries zijn op stal. Sierra werd daar erg onrustig door. Ze kan ze wel horen maar niet zien, uit veiligheid hebben ze alles aan de zijkant dicht gemaakt.
Bev is vorig jaar flink getrapt nadat een van de merries (weet niet zeker of dat Sierra was) uitviel naar de buurmerrie. Door de mensen die de cams bekeken is 911 gebeld en daardoor heeft ze het gered.

Ik zal straks even kijken of ik de stills op bokt kan zetten, moet nu eerst even weg.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:54

Ben benieuwd naar de stills Marije. Ik krijg de cams van Cherry en Cash niet aan de praat. Jullie?

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:55

jeanette schreef:
Chips. Gemist. Het veulen heeft nu een dekentje op en ligt heerlijk te slapen. Heb dus nog geen idee of het een mooi veulen is.

Ik heb het ook gemist, maar er zullen nog wel genoeg veulentjes geboren worden denk ik Haha!
Lief he dat dekentje!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:55

Ik zal even kijken Jeanette of ik de cams van Cherry en Cash kan ontvangen.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:56

Ja. Ik heb in Nederland nog nooit een veulentje gezien met een deken op, maar vind het een ontzettend lief gezicht