Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
baroen schreef:weet iemand wat ze nu precies aan het doen zijn? waarom heeft het veulen "bandages" ( kan het niet zo goed zien hoor) om de voorbeentjes?
Kitten schreef:Dat vroeg ik me dus ook al af.
Persoonlijk vind ik trouwens wel, dat ze erg lang aan het aanmodderen zijn geweest, om het veulen te laten staan en drinken.
Als bij ons een veulen na een half uur nog niet in de benen is en gedronken heeft, dan krijgt hij standaard de fles (0.5 liter verse biest of als mamma niet gemolken wenst te worden, of zelf nog ligt, uit de diepvries) en dan laat ik ze mooi het de eerste 2 uur alleen uitzoeken.
Tot dat de nageboorte eraf is, ben ik altijd wel in de buurt om te helpen of
in te grijpen als dat nodig is, maar voor de rest moet het veulen, als het even kan, het zelf uitzoeken.
En dat werkt bijna altijd het beste.
baroen schreef:tja ik kan niet veel beoordelen vanachter me pc'tje, geen idee hoe en wat precies, ik kan nu ook nog niet zien of ze nu werkelijk drinkt of niet....
Kitten schreef:Die heeft heus wel voldoende gedronken.
Een veulen wat niet drinkt, slaapt ook niet, die gaat vervelend lopen jengelen en dan wordt mamma weer onrustig omdat er teveel druk op het uier komt.
Deze mamma lijkt me zeer ontspannen en op haar gemak.
Ik denk dat dit een zwart veulentje gaat worden, als ze zo grauw geboren worden, wordt het meestal zwart.