Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
was geen maiden, maar echt een stoute merrie.
fijn dat de baarmoeder mee doet nu en ze geinsenimeerd kan. Je ging het zelf doen toch? Extra speciaal bij je eigen merrie.
. Gisteren schouwde we roosje weer en ze was echt knuffelig met de hengst. Dus ik til dr staart op en sta te observeren of ze knippert. En ik zie ineens dat ze vanboven een paar draadjes heeft. Ze is dichtgezet
we hebben Roosje afgelopen najaar uit ierland gekocht en toen eigenlijk meteen gewoon voor haar been gezorgd omdat dat dringend was. Ze was in ierland gescand volgens de verkoper en ze was mooi inorde kwa baarmoeder dus we hebben haar nooit zelf laten scannen. Vandaag komt de veearts haar scannen en openzetten. Vraag mij af waarom ze is dicht gezet.

fokfanaat schreef:Mag ik me ook melden hier, heb nogal een uitdaging, een 21 jarige merrie die vorig jaar Gust is gebleven. Ik wil nog zo graag een opvolger uit haar, maar het lukt me steeds niet een merrieveulen te fokken. Nog 1 x proberen dit jaar. Laatste kans. Ze gaat bij McLaren, daar had ze 2 jaar terug een fantastisch veulen van. Vandaag een kweek genomen, en vrijdag weer scannen.
Helaas kreeg hij een spoedgeval dus kon hij Suzy en fleur niet meer scannen. Als volgende week de andere merries niet hengstig worden laten we de eerste groep begin mei scannen tegelijk
. Volgens de verkoper is het in ierland iets wat vaker standaard wordt gedaan
Maargoed ze is open en de baarmoeder zag er goed uit. De veearts heeft ook alles uitgebreid bekeken vanachter/vanbinnen en verwacht niet dat ze terug dicht moet na het dekken. Ze zag er ook niet uit alsof ze vaak was dicht gezet, weinig tot geen litteken weefsel.
is dat idd wel een reden om dicht te zetten