[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:48

Was Prganza de merrie die van slootwater nog drachtig werd? Ik zou dan inderdaad haar als draagmerrie gaan gebruiken, dan heb je de meeste kansen om te krijgen wat je graag wilt (nakomelingen van Intissima)?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:12

Ja klopt. Hadden nu op de veulenhengstigheid geinsemineerd, maar helaas dus niet gepakt. Dit is de eerste keer eigenlijk dat ze niet gelijk drachtig is.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:04

Gefeliciteerd met dracht GA! De koper zal blij zijn. Wanneer vliegt ze naar Japan? Of was het China?
Succes met je keuzes, moet wel gek zijn om 2 veulens van dezelfde merrie in hetzelfde jaar te krijgen, haha!

Ik had gisteren de ‘sluis’ afgebroken. Dat is een stukje waar de hengsten aansluiten aan de merries. Nu zit er uiteraard nog wel een poort tussen, maar geen sluis meer. Kan ik goed zien of de merries daar gaan plassen om te verleiden.

En jawel. Vandaag stond Vita daar en deed een plas! Heb ze dan maar gelijk de 1e x gedekt. Overmorgen nog een keer.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:11

Hoi allemaal!

Ik heb niet alles gelezen, maar wilde even melden dat Fiore gisterenochtend vroeg is bevallen van wéér een hengstveulen := dus dat de kans nu groot is dat ik Fi toch weer laat dekken :)
Geen Cassanova dit keer, hoewel beide heren zéér goed gelukt zijn, maar ik ben ook wel benieuwd naar een andere hengst icm Fi.
Ik heb er een paar in gedachten, dus nog even goed over nadenken.

Ik zal een beetje beginnen met meelezen en meekletsen en wie weet ben ik er dit jaar weer echt bij :)

De kleine (Belides Shining) Blue

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:29

Jammer dat het nu niet meteen is gelukt GA, maar misschien moet het dan toch zo zijn met wat je in je hoofd had.

Handig zo knolselder, opeens toch al een hengstige merrie dus!

Cynthia gefeliciteerd met je knappe veulen! Wel zuur dat je nog steeds niet je gehoopte merrie mocht krijgen en ik snap zeker dat je het nog eens wilt proberen.

Hier doen Wainonia en Veronia een wedstrijd wie de meeste aandacht van de ruin kan krijgen en wie het hardste kan gillen. Ik ben erg benieuwd naar de scans vanavond. Ik ben er een beetje bang voor dat Wainonia morgenavond nog eens moet, dat moet ik dan vanavond doorgeven. Ze is nog erg hengstig nu.

Afbeelding

Afbeelding

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:10

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:15

Gefeliciteerd tinniie met jade one down one to go

Muronia amai alletwee al hengstig goed bezig

Eindelijk komt het goeie weer eraan. Mag al eens.

Gefeli cynthia met je knappe jongen. Tja wij hadden de eerste jaren alleen merries en dan hengsten dus mag eens wisselen terug

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:17

muronia: hoe oud is Wainonia? Hopelijk is ze gelijk klaar, anders idd nog een x.

goldenarrow: gefeliciteerd met de drachtige verkochte merrie. Wanneer gaat ze weg? Na de 3 weken scan?
Wel handig als je zelf een draagmoeder voor intissima hebt!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:35

Hoop dat het mooie weer de dames positief stemt inderdaad, ook voor die van jou Fotsy.

Jenny Noontje wordt in juli 19. Al een ouwe tang aan het worden :oo . Maar het is/wordt niet haar eerste veulen nu pas. Dit waren we 19 jaar geleden <3
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:20

Ik weet nog niet wanneer ze gaat. Denk sowieso pas na de 6 weken-scan. En ze moet natuurlijk nog eerst weer bloedtesten en neusswabs doen voor ze naar de quarantaine-stal gaat en het hangt er een beetje vanaf wanneer er weer een vlucht gaat. Ze staat hier niet in de weg en staat ook gewoon in haar eigen groepje, dus ik vind het niet zo erg :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:48

muronia: ahh als baby! Hoe leuk!

goldenarrow: de verhuizing duurt dus nog wel even, kun je nog even van haar genieten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:46

Nou dat ging wel een stukje voorspoediger dan ik had verwacht! Het ei van Wainonia is al gesprongen, dus prachtig getimed. Wel minimaal vocht in de baarmoeder nu, dus ik haal morgenochtend gelijk een paar spuitjes oxytocine om dat te verhelpen. En dan kunnen we afwachten!

Veronia maakt ook enorm veel haast, superhengstige baarmoeder en ei van 4,7. Groter worden ze bij haar ook niet, dus morgen gelijk insemineren!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:50

Zou zo mooi zijn Muronia, ik duim mee!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:58

Super Claudia! Morgen middag word de valk weer gescand. Hoop dat die wel wat grotere ei heeft maar niet te veel haast maakt. Moet namelijk 2 dagen van te voren bestellen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:08

Dat is nog lastiger! 1 dag van te voren is al een beetje giswerk. Ik duim voor je mee!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:08

muronia: dat klinkt perfect! Zou ook super zijn als ze gelijk op lopen!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:10

Muronia schreef:
Dat is nog lastiger! 1 dag van te voren is al een beetje giswerk. Ik duim voor je mee!

Het is eigenlijk niet te doen. Maar we hebben besloten om het ei af te spuiten om geen risico te nemen

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:24

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:13

Weet er iemand in Drenthe Groningen of Overijssel een dekstation die hengsten van buiten af laat springen?

Kunnen wij insemineren overmorgen, licht die man van t dekstation ziek op bed..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:26

corinadrenth schreef:
Weet er iemand in Drenthe Groningen of Overijssel een dekstation die hengsten van buiten af laat springen?

Kunnen wij insemineren overmorgen, licht die man van t dekstation ziek op bed..

Je kan even bij Irish Tinker Stable vragen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:40

Muronia; gaat lekker vlot zo!

Leuk Fi nog een rondje mee in het dikke buiken topic! ze geeft echt hele knappe mannetjes.

Vita hengstig *\o/* eindelijk!

Hier vandaag gescant, zoals verwacht geen veulenhengstigheid gehad.. Dag 13 na veulenen geen eitje in aankomst en geen geel lichaam te zien. Ze gaat nu een weekje op regumate en zou dan een goede hengstigheid moeten hebben. Heb mesjes besteld dus binnekort aanstaande pappie scheren en foto's maken!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:24

luna: succes met Vita!

nobel: duimen dat het eitje nu wel gaat springen

corina: pff dat is balen!

Pica staat nu in Herwen, hopelijk kan ze snel geinsemineerd worden en met een beetje mazzel kan zij weer mee terug als Goldy daar heen gaat.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:29

Vandaag bericht van de nieuwe heuvel, dat Sterre niet drachtig is. Nu overleg wat te doen met de volgende hengstigheid, hoe gaan we zorgen dat haar baarmoeder schoon wordt zodat een eitje zich kan innestelen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:10

Nobel hopelijk zit vandaag het juiste zwemmertje erbij!

Corina heb je iets gevonden inmiddels? Wat vervelend zeg!

Luna laat de regumate zijn werk maar goed doen. Ik ben benieuwd naar het geschoren ventje op de foto.

Jennyk knappe kerels in de buurt en mooi weer. Dat komt vast snel goed.

Moner wat jammer. Jij had een swab laten nemen toch? Ik ken de frustratie helaas..

Bij ons ging het ook een beetje anders dan gepland vandaag, maar uiteindelijk is het gelukt om te insemineren. Merrie wou het niet zonder mij, dus ik moest halverwege mijn dienst snel naar huis om te helpen. Gelukkig kon dat dankzij mijn lieve collega's en eenmaal thuis zat het er vlot in. Baarmoeder was nog goed hengstig en baarmoedermond zacht.

Nou morgenavond kijken of haar ei er (bijna) af is en bij Wainonia kijken of de oxytocine haar werk heeft gedaan en het kleine beetje vocht weg is. Dat laatste hoop ik van harte!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:56

Aaaah Muronia, het is ook wel een soort van schattig dat ze het niet zonder jou wou <3

Balen Moner! Hopelijk krijgen jullie ze schoon en is het de volgende ronde raak,

Corina dat is wel ***. Denk je te kunnen beginnen en heb je dat voor…

Luna, hopelijk wordt ze straks mooi hengstig!

Hier plots druk :')
Had Vita gedekt en dacht de anderen ook ineens eens te schouwen, blijkt Poppy hengstig te staan. Dus haar nog snel naar de hengst gebracht daarnet. Ze wordt uit huis gedekt. Duimen dat het goed pakt!

De laatste week de weidegang aan het opbouwen, ik denk dat de eierstokken ervan zijn gaan rammelen _/-\o_