Schofthoogte veulens 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:13

Livia heeft idd best behang.. :D ook hele bos manen en flinke voorpluk..

Afbeelding hier dacht ik nog dat het niet goed kwam met het haar _O-

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 03:15

ClauH schreef:
Waar is dat Rivano, als ik vragen mag ?

In Brazilie. Echt heerlijke lokatie. Grote uitgestrekte heuvelachtige weides met bomen en ze staan in gemengde leeftijdsgroepen.
De weide-omstandigheden zijn zo optimaal dat de paarden alle dagen van het jaar / 24 uur per dag in het weidegebied kunnen verblijven. Maar brok voeren en controleren doen ze liever individueel, maar omdat er zoveel paarden en terrein is, is er het 'loop zelf naar je voeder-stand' systeem bedacht. Zou anders veels te tijdrovend zijn. De staljongens hebben een geluidje en dan weet de kudde dat ze zelf naar de poort moeten komen want het is voertijd, en als de poort open gaat zelf via het pad naar de stands lopen (en daarna weer terug).
Alle weides zijn op dit pad aangesloten, en die slingert dan naar de voederstands.

Afbeelding

ClauH schreef:
(wel goed dat je het er bij zet dat het niet haar stal is, voor je het weet krijg je half bokt over je heen dat je een jaarling is een stand hebt staan haha)

Had het er op het laatst inderdaad voor de zekerheid maar bijgezet om die reden. Kan anders eng uitpakken. :')

pol1 schreef:
hier dacht ik nog dat het niet goed kwam met het haar

Agossie, ja. :(:) Dat is zeker helemaal dubbel en dwars goedgekomen.

Gimme_Spurs schreef:
Vandaag een zooitje nieuwe halsters gekocht.

Zijn mooie!
Hier inderdaad ook maat COB, en ga alvast een FULL bestellen. Ze heeft een kort hoofd, maar wel hoge kaak. (en oren... := )

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:03

Wow wat ontzettend gaaf daar zeg......

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:53

Wat een prachtig gebied Rivano! Daar zullen ze niet slechter van worden :)

Hihi Pol1, datzelfde had ik met Liv. Ik zag dit en toen dacht ik, dat komt nooit meer goed(bij Wings is het niet meer geworden dan een krullerig, miezerig veulenplukje) Afbeelding Inmiddels heeft ze echter een fikse bos manen, een giga kuif en een lange staart, dus papa's genen zijn goed geweest voor de volle bos haar :)
Kuif:
Afbeelding
Staart:
Afbeelding

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:57

Hier ook dikke voorpluk *\%/*

Afbeelding

Oh en dekenproef.. Haha dekentje op de groei gekocht _O-

Laatste x dat ik er gemeten heb was ie 1,35 ruime maand geleden.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:47

Zoo Jaimy dan is ie wel ineens de lucht ingeschoten! Eerst was ie nog kleiner dan Bailey. Die is nu 133, Ik denk dat haar kont zowat op 140 staat, zo overbouwd is ze

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:42

Wat een leuke updates allemaal! Behalve van La Fidele -O- . Ik duim met je mee dat er toch nog iets aan te doen is!

Ik heb Castello gisteren gemeten op 14 maanden en die was nog steeds 1.59m, dus niet gegroeid de afgelopen maand. Maar misschien beter....als ie zo de lucht in blijft schieten...hij is wel wat zwaarder geworden en vooral de achterkant is gegroeid, dus wel erg overbouwd nu.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:26

Wat hebben alle enters hier flinke manen en staart. Het zullen de volwassen paarden in mijn omgeving zijn die wat karig/dunnig in de maan/staart zitten dat ik dacht dat de mijne zo'n enorme bos heeft. Maar aan de fotos hier te zien ligt ze mooi op schema.

Jaimy10, dat is inderdaad een super voorpluk. Staat hem stoer.

Morpheus81 schreef:
Ik heb Castello gisteren gemeten op 14 maanden en die was nog steeds 1.59m, dus niet gegroeid de afgelopen maand. Maar misschien beter....als ie zo de lucht in blijft schieten

1.59m is inderdaad goed aan de maat. Dan is de naam Castello wel toepasselijk. (eigenlijk met 1 L dan)

Die van mij is ook niet gegroeid (in ruim 4 weken tijd, van haar 12de tot de 13de maand) en ik vond haar "voor mijn gevoel" niet echt OK. De veearts erbij en die heeft een flink opgezette schildklier gevonden, dus heeft ze wat bloed afgenomen voor onderzoek. (mijn dappertje gaf geen krimp en bleef superbraaf staan alsof het heel normaal is dat mensen aan je keel froeten en porren en een naald in je nek steken om buisjes bloed af te nemen.) Hoop dat het meevalt. Maar uiteraard, erg gerust ben ik er niet op.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:10

Rivano schreef:
Wat hebben alle enters hier flinke manen en staart. Het zullen de volwassen paarden in mijn omgeving zijn die wat karig/dunnig in de maan/staart zitten dat ik dacht dat de mijne zo'n enorme bos heeft. Maar aan de fotos hier te zien ligt ze mooi op schema.

Jaimy10, dat is inderdaad een super voorpluk. Staat hem stoer.

Morpheus81 schreef:
Ik heb Castello gisteren gemeten op 14 maanden en die was nog steeds 1.59m, dus niet gegroeid de afgelopen maand. Maar misschien beter....als ie zo de lucht in blijft schieten

1.59m is inderdaad goed aan de maat. Dan is de naam Castello wel toepasselijk. (eigenlijk met 1 L dan)

Die van mij is ook niet gegroeid (in ruim 4 weken tijd, van haar 12de tot de 13de maand) en ik vond haar "voor mijn gevoel" niet echt OK. De veearts erbij en die heeft een flink opgezette schildklier gevonden, dus heeft ze wat bloed afgenomen voor onderzoek. (mijn dappertje gaf geen krimp en bleef superbraaf staan alsof het heel normaal is dat mensen aan je keel froeten en porren en een naald in je nek steken om buisjes bloed af te nemen.) Hoop dat het meevalt. Maar uiteraard, erg gerust ben ik er niet op.

Ik duim voor je dat ze snel weer opknapt! Hebben ze al een vermoeden wat de oorzaak is?

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:02

Rivano schreef:

Hihi ja dat hebben er inderdaad al meer gezegd. Ik wil graag een groot paard, maar mijn vorige werd ruim 1.80 en dat is ook niet alles. Die is nu 5 en heeft nog steeds wat moeite met zijn lijf. Dus inderdaad niet erg dat Castel(l)o nu even wat minder hard groeit.... :j

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:09

ajesca123 schreef:
Ik duim voor je dat ze snel weer opknapt! Hebben ze al een vermoeden wat de oorzaak is?

Ze hebben nog geen oorzaak gevonden. Schildklieraandoeningen zelf zijn vrij zeldzaam bij paarden, meestal wordt een veranderende werking van de schildklier door 'iets anders' veroorzaakt ipv een probleem van de schildklier zelf. Ze krijgt nu Kaliumjodide siroop voor 36 dagen, en ondertussen doen ze meer laboratoriumonderzoeken. Zowel mijn beide ouders als ikzelf hebben een schildklieraandoening, dus ik had het kunnen weten.... >;) :D

Morpheus81 schreef:
maar mijn vorige werd ruim 1.80 en dat is ook niet alles.

Mijn eerste paard was 1.77m, grote passen, snel thuis zeg maar. Maar hindernissen leken wel kleiner. Dekens waren lastig. Niet alleen om te vinden, maar nemen ook meteen zoveel extra plek in en was een hele kunst om dat er allemaal 'op en om' te doen.

Morpheus81 schreef:
Dus inderdaad niet erg dat Castel(l)o nu even wat minder hard groeit.... :j

Zou het niet weten voor het spaans of andere aanverwante talen maar in Portuguees betekent met 1xL inderdaad kasteel. Maar met 2xL, was hij vast naar iets anders vernoemd? Meer italiaans? (De kaas lijkt me niet, tenzij het een schimmel is...)

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:14

Rivano schreef:
Zou het niet weten voor het spaans of andere aanverwante talen maar in Portuguees betekent met 1xL inderdaad kasteel. Maar met 2xL, was hij vast naar iets anders vernoemd? Meer italiaans? (De kaas lijkt me niet, tenzij het een schimmel is...)

_O- _O- _O-

Nee het is geen schimmel inderdaad. Ik heb geen idee eigenlijk, ik heb hem met 3 maanden oud gekocht en toen heette hij al zo! Zijn vader heet Casandro, dus een begin met Cas lag ws voor de hand. Zijn volle broer van dit jaar heet Casparow.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:57

Morpheus81 schreef:
Ik heb geen idee eigenlijk, ik heb hem met 3 maanden oud gekocht en toen heette hij al zo! Zijn vader heet Casandro, dus een begin met Cas lag ws voor de hand.

Vind het in ieder geval een leuke naam. Ligt goed in de mond zeg maar. Mijn eerste associatie was trouwens niet eens 'Kasteel', maar de big boss van het politie department uit de serie Miami Vice... Maar heb net gekeken en die heette Castillo. (in ieder geval wel de dubbel L, maar dan met i, dus zat in de buurt.)

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:54

Hoe gaat het met jullie kinders? Hier groeit 'ie gestaag door, al is het vooral de achterkant :'). Vandaag de groep verweid naar een mega stuk land verderop. We moesten een flink stuk langs de weg, maar hij was ontzettend braaf!
Afbeelding
Achteraf wel een ontdekking gedaan (denk ik): hij heeft een aftekening! Op Legendale's paspoort staat dat hij er geen heeft! :o

Het is ook wel OVERduidelijk hoor :j
Afbeelding

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:19

Die van mij heeft weer een maandje stil gestaan en is 1.57 bij 14 maand :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wel overbouwt, maar al beter dan een maand geleden <3

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:07

Hier wordt ook lekker gegroeid. Alpha meet nu met 13 maanden 1.46. Hij schiet de laatste tijd echt de hoogte in en is voornamelijk een hoop been :').
Afbeelding
Foto vorige maand gemaakt op zijn verjaardag :o

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:26

@Orrie_VBW : Jeetje, die is echt al flink aan de grote kant, of niet?
@Gimme_Spurs : Wat een plaatje, dat halster ook.. Staat prachtig! <3

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:38

DanielleVos schreef:

Dankje! Het is gewoon in de western je paard aan de hand te showen met zo'n halster. Ze zijn er in simpel (zoals deze) tot ingelegd met steentjes enz. prijs kan dan ook variëren van 100,- tot duurder dan 500,-. Deze niet hoor, ze gaat hier denk ik uitgroeien en dat vind ik dan hartstikke zonde.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:43

Gimme_Spurs schreef:
DanielleVos schreef:

Dankje! Het is gewoon in de western je paard aan de hand te showen met zo'n halster. Ze zijn er in simpel (zoals deze) tot ingelegd met steentjes enz. prijs kan dan ook variëren van 100,- tot duurder dan 500,-. Deze niet hoor, ze gaat hier denk ik uitgroeien en dat vind ik dan hartstikke zonde.

Ja dat begreep ik! :j Ik vind die combinatie met het zilver erg mooi, ook al is 'ie "simpel"! Maar jeetje... 500 euro.. Mijn vorige paard heeft denk ik 3 leren halsters versleten (lees: kapotgetrokken :') ) Mijn maag zou omkeren als het er een was van 500 euro.. Maar goed, dit gebruik je natuurlijk alleen bij de show, haha!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:54

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik teveel bling bling ook niet mooi vind. Het moet het hoofd accentureren en niet andersom.

Haha ja dit halster laat ik ook niet op stal liggen. Die hangt netjes hier in de kast :+

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:32

DanielleVos schreef:

Ja dat zegt iedereen, maar dan zie ik hier maten voorbij komen :wow: dan denk ik, valt nog wel mer

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:12

Gave foto's allemaal. Fijn dat het zo goed gaat. Lily-Fee is genezen verklaard van de droes en groeit nu als kool. Toch valt haar schofthoogte heel erg mee: is 1,50 cm drie weken geleden gemeten. Maar haar benen lijken eindeloos. Ik ben 1,78 cm.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:36

Hier ook weer gemeten. :j
[naam] is zaterdag 1 jaar en 3 maanden geworden.
Hij is nu 1.61,5m schoft en 1.67m billen. :)

Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:32

Even ter vergelijking:

Boven: Verkoop foto van Joy. Hier is ze 4 maanden
Onder: Fotoshoot foto van Joy. Hier is ze 14 maanden

Afbeelding
Afbeelding

:wow: :wow: :wow: