futloos veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FriesRoosje

Re: futloos veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:17

:( Heel erg veel sterkte met het verlies van Sjoerd. Je hebt alles gedaan wat je voor hem kon doen. Toch ben ik ook benieuwd of er wat gevonden wordt. nogmaals veel sterkte ook voor je zoontje natuurlijk Y;(

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:48

Ach jee, wat naar. Gecondoleerd. Heel jammer. Eigenlijk vind ik het heel belangrijk dat je te weten komt wat het was. Want dat kan voor andere veuleneigenaars en voor jezelf, als je nog ooit weer een veulen krijgt, heel nuttig zijn.

Ondertussen, veel sterkte voor jou en je merrie.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:48

Heel veel sterkte met het verlies. Ik hoop dat de DA iets vind, dat zal het wellicht makkelijker maken om er mee om te gaan. Weet in ieder geval dat je je uiterste best hebt gedaan, aan jou heeft het zeker niet gelegen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:49

Wat afschuwelijk. |(

Heel erg veel sterkte, je hebt gedaan wat je kon!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:24

och nee, ik had al een paar dagen niet gelezen en schrik hier van, begon bij het filmpje en dacht... dat gaat goed komen, en dan... jeetje heel veel sterkte met het verlies van je kleine man, en je hebt er alles aan gedaan, zo jammer dat het niet mocht baten Y;(

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:42

Heel veel sterkte met dit verlies.. Jullie hebben er in elk geval alles aan gedaan!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:09

Solsikke, wat ontzettend triest... Sjoerd heeft zich in ieder geval geliefd geweten. Maar hij zal een behoorlijke leegte achterlaten...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:19

Och die Sjoerdje toch, hij zit al bij zoveel mensen in het hart, vooral bij jullie, ons als volgers maar ook bij de dierenartsen. Ergens hoop ik dat ze iets vinden waardoor duidelijk word dat hij het nooit had kunnen overleven. Maakt het gemis niet minder maar de pijn wel draaglijker, heel veel sterkte.

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 21:27

Uit de autopsie is geen duidelijke doodsoorzaak gekomen. Wel leed hij vermoedelijk aan de white muscle ziekte wat oo een hartstilstand kan wijzen. Zijn spieren en hart zagen erg wit.

Maar geen zekerheid.

Ik heb Yeabsira gisteren avond nog wakker gemaakt on afscheid te nemen. Ik heb hem al die tijd gezegd dat Sjoerd heel erg ziek was en dat misschien hij ook dood zal gaan. Hij is wel heel verdrietig en had zo graag op hem willen rijden als hij groot is. Het is voor ons allebei een groot gemis wat nog wel wat tijd nodig zal hebben.

Spookje heeft de hele nacht bij hem gestaan en heeft vandaag de hele stal leeggeschraapt. De stal staat in het land met de deur open. Ze blijft maar hinneken en ik heb het zo met haar te doen. De uier is gestopt met lopen en haar tempratuur is goed. Ik hoop dat zij er niks aan overhoud.

Ik vind alle lieve woorden van jullie heel fijn!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:32

Sterkte. ... heel triest voor jullie....

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:36

Tje wat naar dat Sjoerd het niet heeft gered...

En vervelend dat ze niet de oorzaak met zekerheid weten...

Sterkte! Je hebt je best gedaan voor deze kleine man, meer kon je niet doen!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:51

Wat naar om te horen dat je veulen toch overleden is, ondanks al jullie goede zorgen. Je hebt gedaan wat je kon. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:54

O wat erg, jullie hebben zo je best gedaan voor hem |(
Ik had dit niet verwacht zeg, hij ging zo goed, heel veel sterkte :(:)

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:05

Solsikke schreef:
Uit de autopsie is geen duidelijke doodsoorzaak gekomen. Wel leed hij vermoedelijk aan de white muscle ziekte wat oo een hartstilstand kan wijzen. Zijn spieren en hart zagen erg wit

Heb hier even wat info over opgezocht, de symptomen lijken ook wel overeen te komen. Overlevingskans is ook niet zo groot bij deze ziekte.
Jullie hebben gedaan wat jullie konden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 00:44

Hier ook een stille meelezer... Triest dat Sjoerd het niet heeft gered. Zowel voor jou, je man, je zoontje, als voor Sjoerds moeder. Jammer dat de oorzaak niet met zekerheid is vast te stellen, maar ik denk dat de DA wel goed zit.
Ik hoop dat je merrie toch snel weer de oude wordt en dat jullie uiteindelijk met goede herinneringen aan de tijd met Sjoerd kunnen terugdenken.
Jullie hebben er alles aan gedaan om hem een langer leven te gunnen, helaas was er toch iets in zijn lichaam mis, waardoor het hem niet gegund was langer hier te blijven.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 01:05

Ah nee toch! Las weer even hier en kreeg tranen in mijn ogen van je bericht..

Nog even opgezocht wat het precies was en de symptomen lijken overeen te komen. Jullie hebben hoe dan ook hard geknokt samen! Daarvoor heel veel respect.

Heel veel sterkte gewenst!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:01

Wat sneu! :( had dit ook niet verwacht. Je hebt alles voor hen gedaan. Veel sterkte!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:46

wat ontzettend verdrietig voor jullie dat hij het alsnog niet gehaald heeft.
Jullie hebben echt alles gedaan voor hem wat jullie konden.
Sterkte ermee :(:)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:09

Wat een enorm verdrietig bericht.... Ik wens jou en vooral ook je lieve kleine mannetje heel veel sterkte

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:03

Ach jeetje ... wat onwijs klote :(:) Wat hebben jullie allemaal zo onwijs jullie best gedaan !!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:17

Och nee wat erg... Maar hij had zich geen betere baasjes kunnen wensen, jullie hebben echt gedaan wat jullie konden! Veel sterkte :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:22

Jeetje wat een vreselijk bericht, ik heb iets soortgelijks meegemaakt paar jaar geleden met mijn merrie en veulen toen, heel veel sterkte met het verlies....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:14

Hoe gaat ie bij je? En Spook?? wil dat een beetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:57

;( Lees het nu pas , die Sjoerd geknokt en gevochten heel veel sterkte TS

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 15:06

Nou het gewone ritme zit er weer wat in, mooie foto collage gemaakt en daar slaapt Yeabsira nog steeds mee. Het blijft een oneerlijk gevoel en we missen Sjoerd ook erg! Spookje lijkt alles dan wel weer vergeten, de uier heeft voor geen problemen gezorgd en ze loopt na 2 dagen rouwen weer vrolijk in de wei. We zijn het bewegen weer op gaan pakken en hebben al een klein ritje met de wagen gemaakt. Mevrouw had er flink de pas in!
Binnenkort wordt Spookje ook nog goed onderzocht op de bloedwaardes en ik hoop dat alles goed is. We zullen niet snel nog een veulen met haar fokken maar ik hoop een keer tegen een leuk veulen aan te lopen in het najaar.