[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:23

Nicole ja dan zou ik ook maar iets eerder de eerste scan laten doen.
Als ze dan echt nog niet zover zijn kun je een dag langer wachten met de volgende.
Volgens het principe te vroeg is beter dan te laat.

Joyce *\o/* Barcardi wordt weer gedekt... gaaf!!
Maar je bent er zowieso weer bij leuk!

Eefiepeefie *\o/* Trovador is echt gaaf.
Heb als mosterd na de maaltijd even op je website gekeken. Super leuk.
(als ik dat voor mijn vraag had gedaan had ik uiteraard gelezen dat je met Trovador zou gaan dekken maar goed... :o )

Tinniie Tje das ook ernstig. Gelukkig dat jullie beiden er goed vanaf gekomen zijn. Maar de schrik zit vast nog wel goed in je lijf en dan spreek ik nog niet van spierpijn. :(:) :(:)
Sterkte.

Vesceron

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:26

Thans tjinta!! Duim ik ook voor jou :j ;-)

Tinniie mijn merrie heeft ook twee follikels, maar bij mij hebben ze de grootte niet verteld..
Wat vervelend trouwens een ongeluk :(:) gelukkig zijn jullie ongedeerd!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:39

Iedereen is goed begonnen, al velen aan het insemineren. Ik duim mee. +:)+

Nicole inderdaad beter te vroeg dan te laat.

Joyce leuk deze keer je eigen merrie ook.

Tinniie terug al geïnsemineerd, goed bezig.
Maar amai verschiet even, auto per total, gelukkig zijn jullie allebei ok, das het belangrijkste.
Hopelijk geen whiplash gehad want sukkel daar nog steeds mee en ons accident is al vier
jaar geleden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:20

Morgen ga ik met Jazzy naar de DA om te kijken hoe ver ze is in haar cyclus. Ik heb haar nog niet hengstig gezien sinds ze van de tweeling is bevallen. Dat is nu 4 weken geleden. Aan haar gedrag te zien had ik wel het idee dat ze hengstig was. Dan is ze nl heel lief en heeft ze een dromerige blik in haar ogen. Ik dacht dat ik dat vandaag weer zag, dus morgen even checken op een scan.
Spannend, het gaat weer beginnen!

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:18

Hier aan het begin van de hengstigheid! Merrie gaat zo naar de kliniek en als t goed is komt ze drachtig terug!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:15

welkom Eefiepeefie!

Spannend Murosch!

Tjinta yeah jij ook weer hier! Welkom!! *\o/*
Ik ga dus Lisa goed in de gaten moeten houden want dan gaat ze eind van de week hengstig moeten worden denk ik.

DL dat is nog eens een idee,je merrie leren liggen. :')

Nicole inderdaad dan liever maar wat eerder kijken hoor!

Joyce leuk dat je er misschien ook weer bij bent met Bacardi! Hoe gaat het met dr? En met haar veulen van vorig jaar?

Tinniee zo dat is heel hard schrikken,gelukkig valt de lichamelijke schade nogal mee :(:)

Setteli ik wens je alle geluk en succes dit jaar met dekken! :(:)

Vita spannend ook voor jou! En eveneens heel veel succes gewenst na alle pech :(:)

Fotsy morgen scannen zeker? Succes!

Vera zat aan ongeveer 23 dagen na dekking en ik denk dat ik ze vandaag hengstig gezien heb. De hengst sprong erop,zij trapte hem wel achterna achteraf dus misschien nog nét niet hengstig genoeg of nét hengstig geweest,ik weet het niet. Maar ik vroeg me al af waarom de hengst zo chagrijnig was de laatste dagen,dat is niet van zijn gewoonte,dus is er vast toch iets aan de hand. Even goed in de gaten houden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:35

Pretty: met Barcardi gaat t erg goed, lekker recreatief aan t rijden, nadat ze 2 jaar terug onderhand was afgeschreven.. klein sprongetje af en toe dat vind ze erg leuk..heb ook een bijrijder gevonden dus ze is weer licht aan t werk..

Met gentle gaat t op en af..4 weken geleden bloed afgenomen en hij heeft nu bloedworm.. speciaal brok en om de 4 weken een wormenkuur..zaterdag gaan ze naar de opfok met lekker veel gras en dan zal ie hopelijk wel weer aansterken.. Hij is ook erg groot..

De hengsten mogen weer doen waar ze voor zijn haha

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:48

Yeeej, net door het hengstenstation gebeld, ik mag haar vanavond ophalen!!
Ze is zaterdag geinsemineerd en ziet er goed uit, laat morgen ook de DA nog even scannen :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:08

leuk Vesceron heb je haar weer lekker thuis straks!

Joyce fijn dat Bacardi het zo goed doet! Wie had dat nog gedacht? Super!
Jammer van Gentle,toch een beetje een zorgenkindje. :(:) Dat hij deze zomer maar lekker veel reserves opdoet! Hij is inderdaad erg groot hé,dan hebben ze het soms nog moeilijker,als er al zoveel naar de groei toe gaat.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:27

Leuk, iedereen weer aan het dekken! Ik ga meelezen dit jaar... Lis blijft leeg...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:20

Jeej, net te horen gekregen dat mijn contract verlengd word, dus grote kans dat ik volgend jaar weer een veulentje heb

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:24

Leuk er komen er meer en meer bij.

Joyce gefeliciteerd met je verlenging.

Alle gekheid op een stokje, vandaag iets typisch belgenland beleefd, nu moeten de dames wel drachtig zijn dit jaar.
Onze aanvraag voor onze nieuwe stallen wordt alleen maar goedgekeurd als ik vier paarden heb, dus eigendomsbewijzen naar de gemeente verstuurd en attest van dierenarts dat merries drachtig zijn, scan moet nu woensdag wel positief zijn of ik moet me dringend nog wat paarden kopen :+ :D .
Ja moet mijn man zich nu echt wel bij neerleggen dat we de vier nieuwe stallen ook moeten bevolken. :Y)
Vind ik dan weer niet zo erg :o

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:07

Hihi Fotsy vier stallen bezetten, ooohjeee wat een straf. *\o/* *\o/*
Nu maar hopen dat de dames drachtig zijn. Gaaf.

Joyce gefeliciteerd met je contract. Fijn die zekerheid. En dan Barcardi laten dekken. top.
Geweldig dat je echt van haar kunt genieten. Niks afgeschreven!!!

Jammer dat Lis niet gedekt wordt WenK.
Maar wel gezellig dat je meeleest.

Vesceron en nu maar duimen dat ze drachtig is. Klinkt wel heel positief zo.

Setteli op naar een drachtige merrie en volgend jaar een topveulentje, ik ga loeihard voor je duimen.
Tis je gegund.

Pretty jaaa hopelijk gaat het lukken, en als het dan bij ons ook goed gaat kunnen we volgend jaar gezellig weer samen waken.
Anni laten we of woensdag of vrijdag scannen.
(donderdag is hier een feestdag dus geen DA).

Vitaquilla fijn, klinkt goed!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:52

Bij mij werd dit keer geadviseerd om na 15 dgn te scannen omdat er een dubbele follikel zat en ook beiden zo'n beetje gelijktijdig gesprongen zijn. Normaal scan ik ook altijd rond de 18/19 dgn.
Ik moet nu dus nog een dikke week wachten totdat ik meer weet. Ze is vorige week opnieuw geïnsemineerd met Don Carino. Hopelijk dit keer meer geluk.

Setteli, laat je je merrie weer door Don Cremello dekken? Waar je ook voor kiest, ik hoop dat je dit keer meer geluk hebt.

Fijn hè, om zo'n telefoontje van de HH te krijgen dat je merrie klaar is om opgehaald te worden. Ik vond het ook maar vreemd om een lege stal te hebben, al weet je dat het een goede reden heeft.

Iedereen die nog in spanning moet wachten tot de verlossende scan, heel veel succes!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:52

Ja gezellig tjinta! Hier ook een feestdag donderdag. Maar ik ga voorlopig nog niet moeten scannen.

Joyce superieure,proficiat! *\o/*

Fotsy dat meen je niet? Jaja ons landje en dierenwelzijn haha.

Jammer wenk,dat wordt afkicken.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:24

Pretty jij hoeft toch alleen maar te scannen op dracht? maar hier geen schouwhengst oid. ik moet ook scannen om te kijken of er überhaupt een follikel aan het rijpen is.
We zitten dus net aan het begin van de hengstigheid. Tenminste dat hoop ik..... _/-\o_

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:59

Nou Fotsy, dan moet het gewoon lukken met de dracht, dus ik duim met je mee!

Ook voor suffie draaien de duimen op goed bericht volgende week.

Tjinta, zo zat ik precies net zo afgelopen week en ik had het geluk dat ze precies aan het begin van een hengstigheid zat, dus ik hoop voor jou dat het ook zo is!

Morgenochtend komt de DA op tijd langs om te kijken of het ei eraf is. Sjonge wat spannend! Mijn gevoel zegt dat hij eraf is.. maar zo niet, dan moet ik voor 10 uur de hengsthouder bellen dat Macho nog een keer moet springen en mijn merrie morgen zsm geinsemineerd moet worden. ik hoop op de eerste optie, dan gaan we weer een paar spannende weken tegemoet!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:29

Ik duim voor jullie allemaal!

Dat wordt zeker afkicken Pretty, maar ik heb met deze dracht gemerkt dat Lis het makkelijker trekt als ik niet meteen weer dek. Voor 2015 staat er wel weer een dekking in de planning hoor. Een veulen op bestelling. Dat was het nu komende veulen ook, maar helaas bleek men niet aan de betalingsverplichtingen te kunnen voldoen en komt het veulen dus in de 'vrije verkoop'. Vind ik niet zo leuk eigenlijk, maar zelf houden is op de lange duur geen optie.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:54

Wenk Lis zag in het begin inderdaad af bij de combi zogen en dragend zijn,dat herinner ik me nog.
Hier zijn de meeste merries die vorig jaar een veulen hadden ook niet dragend voor dit jaar hoor. 1 tje wel,Lisa,die trekt het makkelijk en lijkt er wel voor geboren.

Tjinta dat is waar,ik moet enkel scannen op dracht. Vroegah bij mijn warmbloed moest ik ook op goed geluk scannen op een follikel.

Spannend Murosh!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:00

Nou, het ei is weg! Nu mogen we wachten tot 16 mei en dan scannen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:10

dat zullen lange dagen worden Murosch!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:21

Ja maar nu eerst maar even weer back to normal met alles. Wat een zenuwenwerk allemaal

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:23

Joyce, dat is goed niews, gefeliciteerd!

Fotsy, hoeveel veulentjes moet je krijgen om die 4 stallen te vullen? Op zich leuk natuurlijk :-)

Wel spannend al dat scannen en gokken en hopen en afwachten voor iedereen! Ik duim ook mee voor iedereen :-)
Maar jullie zijn al aardig ervaren allemaal zo te lezen, voor mij is het allemaal nieuw :+

Ben in ieder geval blij dat ze weer thuis is, ze wilde eerst de stal niet uit gisteren bij de HH en vervolgens niet de trailer op, maar goed, het is gelukt uiteindelijk. Nu 15 mei komt de DA scannen of ze echt drachtig is, weer afwachten dus!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:32

Spannend allemaal! Hopelijk alles vlotjes drachtig.

'mijn' merrie wordt van de week gescand op dracht en daarna kan hengst door naar volgend adres.
Voor mijn fries ga ik de hengst in kwestie na mijn vakantie lekker ophalen, die mag in juni aan de slag. Zowel zijn eerste dekkingen als zadelmak maken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:52

Jazzy was aan het begin, donderdagochtend ga ik terug om weer te scannen. DA zag wel weer 2 eieren zitten dus ze hoopt dat er nog 1 dominant wordt en maar 1 ontspringt. Even afwachten dus.
Maar ze wordt idd weer gedekt door Don Cremello. Wil zo graag een veulen van deze combi!