spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:31

Heb net het hele topic doorgelezen, maar petje af dat je dit wil doen voor de kleine man!
Fijn dat alles tot nu toe voorspoedig gaat, en ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar foto's. Ik duim voor je dat Spirit helemaal gezond bevonden wordt!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:05

saskiaojan schreef:
Siet, je bent een toppertje...
Als ik van de week de vertegenwoordiger van de pavo aan de lijn heb zal ik weleens horen of ze melk willen sponseren....
Enne snel weer een meeting roggelen dan kunnen wij de kleine man ook bewonderen!

Ooh Sas, dat zou wel heel geweldig zijn zeg! :oo Gooi je looks ff in de strijd dan.. ;)

CoriienRN schreef:
Wie was de moeder? Ben. Benieuwd naar de fotos

Een KWPN merrie, afstamming etc. zou ik nog doorkrijgen..

Sieltjuh schreef:
BarbaLala schreef:
Zou dat bericht maar snel veranderen, je mag niet op iemand anders zn acocunt posten, word je geband!!!

Wat een onzin :roll: Er zijn genoeg mensen die bij een vriend(in) thuis op bokt zitten bij te lezen, en per ongeluk onder vriend(in)s account wat posten. Als die allemaal geband moeten worden :')
Vergissen is menselijk hoor ;) En aangezien ik Siet goed genoeg ken, weet ik zeker dat ze dit al had gepost, voor dat ze er erg in had dat ze onder Silby dr account zat ;)

Klopt, ik keek ff snel omdat ze bokt aan had staan en toen moest ik even reageren.. Niet bij nagedacht dat zij aangemeld stond, mijn excuses...

Sita_

Re: spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:06

Oh, en morgen krijgt Spirit zijn eigen topic en gaat deze op slot.. :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:19

jaaa foto's!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* ;)

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:22

Echt geweldig dit sita!
Echt diep respect voor wat je allemaal voor het veulentje over hebt, het komt goed dat weet ik zeker.
Heel veel succes met hem, en ik ben benieuwd naar foto's van het veulentje :D .

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:24

Hij staat nu trouwens naast een van mijn merries op stal, mijn merrie zoekt hem steeds op, dus ik durf het wel aan ze morgen samen te zetten! :j

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:27

Nog niet alles gelezen maar wat geweldig dat hij gered is!! :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:27

geweldig sita gaat vast goed komen

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:31

Dat zal wel super voor hem zijn.
Veel succes de komende tijd!

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:37

Als eerste wil ik kwijt dat ik het super vindt wat je voor deze kleine kanjer doet. Wat ik me dam wel afvraag, is het verstandig om voor het onderzoek op evt besmettelijke ziektes de kleine man bij je eigen paarden te zetten? Zelf vertrouw ik heel erg op moeder instinct,wat overigens niet wil betekenen dat er altijd iets mis is met het veilen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:37

Wow geweldig dat het veulen gered is! Las stiekem mee maar wil het wel even blijven volgen!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:38

Ben benieuwd, ik zie hem morgen! mijn camera moet mee naar het werk dus als hij nog buiten staat als ik kom... O:)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:45

Anouska15 schreef:
Als eerste wil ik kwijt dat ik het super vindt wat je voor deze kleine kanjer doet. Wat ik me dam wel afvraag, is het verstandig om voor het onderzoek op evt besmettelijke ziektes de kleine man bij je eigen paarden te zetten? Zelf vertrouw ik heel erg op moeder instinct,wat overigens niet wil betekenen dat er altijd iets mis is met het veilen.

Mijn paarden zijn allemaal kerngezond en goed ingeént ed, verwacht niet direct dat de kleine iets levensbedreigends bij zich heeft...
Volgens mij is die zelf ook kerngezond, maar om hem een nacht helemaal alleen op stal te laten staan (ik heb alles dag en nacht buiten) vond ik wel wat sneu.. Vandaar de keuze om ze tot morgenochtend apart van elkaar te zetten, maar dat ze wel contact kunnen maken..

En Corina, natuurlijk staat ie dan nog buiten! ;) Kom je gelijk uit t werk? Anders kan je hier wel mee-eten?

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:50

Oke! Dan snap ik je beslissing! Is vast een goede geweest, de kleine man kan wel wat liefde gebruiken van andere paarden:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:58

Goed dat het veulen opgevangen wordt maar er is wel een ding wat ik niet begrijp. Verschillende mensen hebben aangegeven een merrie te hebben en/of te kennen met melk. Waarom dan deze keuze? Een flessenveulen is niet echt ideaal en zou voor mij de allerlaatste optie zijn. Of heb ik iets over het hoofd gelezen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:00

maikeltje schreef:
Goed dat het veulen opgevangen wordt maar er is wel een ding wat ik niet begrijp. Verschillende mensen hebben aangegeven een merrie te hebben en/of te kennen met melk. Waarom dan deze keuze? Een flessenveulen is niet echt ideaal en zou voor mij de allerlaatste optie zijn. Of heb ik iets over het hoofd gelezen?

Veulen is door moeder verstoten en heeft trappen moeten ontwijken. Veulen is al bij een pleegmoeder geweest maar die accepteerde hem niet. Hoe veel en vaak moet je het proberen? Koppelen is niet zo makkelijk. Geeft veel stress aan veulen en merrie. ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:06

Maar een flessenveulen wil je ook niet hoor, die mist echt de opvoeding die een mens zo'n beest niet kan geven.
Dus dan liever wat vaker proberen ja :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:08

maikeltje schreef:
Maar een flessenveulen wil je ook niet hoor, die mist echt de opvoeding die een mens zo'n beest niet kan geven.
Dus dan liever wat vaker proberen ja :j

Teruglezen jij! _O-
Ik heb al aangegeven dat ik dat niet zou doen! ;) Flessenveulen kan prima als ie ook maar onder de paardjes komt! :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:10

Pfff doe ik morgen wel ff. Heb niet de puf meer om 16 pagina's door te worstelen :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:11

Is goed hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:13

Veulen staat bij andere paarden. Er is genoeg geprobeerd met andere merries. De aangeboden merrie is zelf niet drachtig geweest, maar laat vloeistof lopen, is af te vragen of dat wel voedzaam is. Hoeveel adressen wil je aflopen voor je eindelijk dan gaat besluiten dat het toch een flessenveulen gaat worden, voor of na al de afwijzingen.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:18

Ik heb diep respect voor alle mensen die hieraan mee hebben gewerkt! Sita, jou wil ik heel veel succes wensen met het (op)voeden van Spirit. Zo te horen kan hij zich geen beter plekje wensen! :D
Ben zeer benieuwd naar de foto's.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:19

Maikeltje, als je even goed het topic doorleest zal je zien dat op al je vragen ed antwoord te vinden valt.. :)
Ik ga niet steeds weer alles opnieuw herhalen.

Zo de fles zit er weer in, weltrusten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:20

Nou slaap lekker Sita!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:22

Hallo, ik geef toch al aan dat ik nu even geen zin heb om 16 pagina;s door te worstelen maar dat ik dat morgen ofzo dan wel even doe?

Mindim, thnx voor de samenvatting :j