wie krijgt er nog meer een veulen in mei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inge176

Re: wie krijgt er nog meer een veulen in mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:15

Nogmaals gefeliciteerd LA, wat een prachtig blesje

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:24

Proficiat LA! Wat heeft de merrie lieve ogen! Zo mooi om te zien hoe liefdevol ze naar haar veulen kijkt!
Roquera is vandaag erg wispelturig; dan weer heel rustig; bijna sloom en dan weer heel erg onrustig. Ik kan het niet meer volgen. :?
Er volgen vandaag nog meer veulentjes als ik het zo lees. Veel succes voor de wakers!

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:06

gefeliciteerd LA.
hier nog redelijk rustig kan ook niet anders ze zijn naast ons aan het bouwen en er was een hoop herrie buiten wel jammer het was lekker weer vandaag had ze mooi in de wij kunnen veulenen nou ja mischien morgen dan .
we zien het wel.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:17

Bij Rocks spuit het melk eruit, ook als ze rustig hooi staat te eten spuit het eruit in straaltjes.
Verder houdt ze niet meer op met staart schuren alleen zie ik nog geen losse banden?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:24

Die van mij schuurt ook steeds met dr achterkant tegen vanalles aan... :=

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:46

Inge ik denk dat jij vanavond een veulentje hebt hoor! Succes gewenst!

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:35

Nou Sunny dan eindelijk bevallen na 5 weken overtijd te zijn op 375 dagen dracht..
Vanochtend harste ze dus al flink, daarna paar keer wezen kijken nog en rond kwart over 12 zat haar hele been onder de melk met zand..
Mevrouw was boos kijken naar haar buik en wou weer gaan liggen, dus snel haar stal in orde gemaakt..
Ze was inmiddels gaan liggen buiten maar wou toch graag naar binnen, daar ging ze eten.
Hebben haar met rust gelaten en ben boven op de camera gaan kijken, maar die stond nog maar net aan of de voetjesblaas was al zichtbaar!
Dus weer naar stal, maar 1 voetje te zien en niet veel vorderingen.. Dus even gevoeld en andere voetje lag ver achter, vruchtwater was niet helder meer, maar al helemaal troebel en donker geel tegen het bruine aan al, dus het was echt al de hoogste tijd dat het geboren zou worden.
Merrie geholpen met de weeen, zat bijna geen vooruitgang in, toen het neusje zichtbaar was, kon je zien dat de uithangende tong donker was, snel het vlies er af en het was gewoon al donker paars/blauw! Merrie had zich inmiddels tegen de muur aangeperst om het nog wat moeilijker te maken, dus mijn ouders hebben de merrie geduwd terwijl ik meehielp met het veulen, toen ging het uiteindelijk vlot, veulen is echt huge en met alles had de merrie het nooit alleen gered..

Veulen stond al snel met een half uur, alleen omdat hij zo groot is had hij moeite met het uier te vinden, dus even geholpen en uiteindelijk had hij hem door gelukkig! Darmpek kwam snel maar lijkt er nog niet helemaal uit te zien, dus ik hou het alsnog vanacht in de gaten op de camera..
Nageboorte was er ook al met het uur/anderhalf uur af..

Merrie is dus alleen flink kapot van achter en iets uitgescheurd, vandaar ook nog geen buiten foto's, merrie heeft 2 sec buiten gestaan maar wou toen echt weer naar binnen, dus daar moeten jullie nog even op wachten..

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:43

Het is een hengstje trouwens! :D

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:20

Wauw LadyAngel wat een verhaal.
Van harte Gefeliciteerd!

Wat een zware bevalling voor je merrie :(:)
Is de dierenarts nog geweest?
Hoe gaat het nu met mama en kind?

Ik ben benieuwd naar de foto's ;)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:14

Wat een zware bevalling! Gelukkig was je er bij is het uiteindelijk goed gegaan! :) Als nog gefeliciteerd!
Hoe gaat het nu met beiden?

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:28

Hier even snel een update, Rocksy is vannacht om half 4 bevallen van een bruin hengstveulen met als enige aftekening een mini kolletje.
Foto's en naam volgen later, ga nu eerst bijslapen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:04

Hier nog een hengstje geboren :D Prachtig zilver bruine, sprekend paps :+:
Foto`s volgen nog!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:17

Gefeliciteerd allebei! :D

Ikwilook! :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:43

Dit is mijn drachtige dame.. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:48

Zo duidelijk drachtig ja :D

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:52

Inge gefeliciteerd!!! Wat gaaf! Was je er bij? Snel foto's plaatsen.

Zamora jij ook gefeliciteerd met je veulen!

Ga zo een birth alarm installeren op mijn merrie, heb al 2 nachten amper geslapen omdat ze harsdopjes heeft. En dan overdag weer werken dit hou ik geen week vol...

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:56

Gefeliciteerd met de geboren veulens!

Hier gaat het gelukkig wat beter met de merrie. Ze staat nog op AB maar knapt nu hard op. Mijn andere merrie heeft het zwaar..

Kreeg net ook de rekening van het KWPN binnen, hebben de naam van Fred verkeerd gespeld.. Finders Keeprs, dus de 'e' mist.. Kunnen ze niets goed doen daar??? Morgen maar ff bellen..

Succes Galupy!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:33

Stelletje mutsen daar bij het kwpn hoor :n
Echt ze maken zoveel fouten. Ik heb mijn paspoort toen destijds ook tig keer moeten terug sturen voor spelfouten...

En paar maanden geleden kreeg ik 2 rekeningen binnen van 2 merrie's mijn eigen en een onbekende merrie. En ze bleven de rekening maar door sturen ... Daarna zeiden ze dat mijn merrie niet op mijn naam stond en dat ik een nieuw duplicaat moest aanvragen...

oh oh oh :D

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:44

Proficiat Inge met je veulen; your the winner! +:)+
Ook Zamora proficiat; ik had de knapperd al gespot in kraamstal in the picture samen met zijn mooie mams! <3

Roquera is een FOPMERRIE :+ ! Ik werd vanmorgen om 11.30 door de buurvrouw gebeld (die houdt haar in de gaten als ik werk): "Kom maar zo snel mogelijk naar huis, want ze is nu voor de 3e keer gaan liggen in een kwartier tijd en ze gaat regelmatig wijdbeens staan achter net alsof ze perst!" :):) Dus als de wiedeweerga naar huis. Ligt madam te rollen!! Toch gaat ze weer 2 keer liggen in de volgende 10 minuten; dus dat is 5 x in een half uur! Weer plassen en poepen. Ze was ook kortademig, maar niet klam. Ze liep me als een hondje overal na en was heel aanhalig. De rest van de middag heeft ze redelijk rustig gestaan. Haar buik is veranderd; het veulen ligt verder naar achteren en haar mooie ronde billen zijn nu nog hoekiger. Nou ik weet het niet meer hoor. Rare merrie!

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:50

heajj mijn merrie heeft zondagnacht 00:36 een merrieveulen ter wereld gebracht
een kado van mijn onlangs overleden vader .
ben zo dat het een merrie is een welshje
na vijf hengsten op de boederij
nog geen foto,s gemaakt schanden van me zelf

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:10

gefeliciteerd allemaal.
bij ons beginnen nu de uurtjes te tellen zo als het nu lijkt merrie onrustig lijkt wat weeen actieviteit te hebben

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 00:17

Hier ook een veulen geboren!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Echt te erg gewoon, ik zit net nog te posten dat ik een birth alarm ga installeren. Goed ik was dus thuis bezig dat ding in te stellen en te testen. Gaat m'n telefoon, belt een vriendin van mij ik druk weg want ik had net het birth alarm als test in de zijligging :+
Vervolgens belt ze op de telefoon van mn vriend, hoor ik ze zeggen ik sta nu voor de stal van je merrie en er ligt een veulen naast. Hahaha zei ik loop me niet te fokken, ik ophangen. Weer bellen, echt waar ECHT WAAR!!!
Dus ik jump in de auto naar stal en ja daar lag die al! Was dus stom toeval dat hun op stal langs kwamen. Verder was er niemand op stal die stiekeme muts heeft gewoon in het geniep zelfstandig haar babby op de wereld gezet rond 21 uur. Hij was nog nat en lag met de achterpootjes nog in het vlies, dus net te laat helaas :Y)

Maar goed ik ben heel erg blij dat alles goed is verlopen en heel trots op mijn merrie en kind.
Het is een hengstje <3

Afbeelding

beetje but kwaliteit, betere foto's volgen natuurlijk.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:03

Gefeliciteerd hoor!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:03

Proficiat! hier nog niets geboren... uier staat steenhard en binnen 3 dagen loopt ze volgens mij haar termijn over.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:35

gefeliciteerd mert de veulens

Nou kitzbi gaat ook een deze dagen uier kan haast niet voller hahahahaha