Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyvonnex schreef:dankzij bokt weet ik nu waar jee jee is,wist ik niet en mocht het ook niet weten.heb gebeld met die mensen van de melkbar en het gaat goed met hem.dus bokt bedankt
Jublover schreef:volgens mij zei eppie een paar pagina`s terug ook iets in de trand van mede eigenaar zijn, als dat zo is. kunnenn ze buiten elkaar om geen beslissinngen nemen en eppie zei ook dat ze een contract had opgesteld, hoever ze wilden gaan voor het veulen wat kon en niet kon enzo.
verder blijf ik van mening dat yvonne? gewoon impulsief heeft gehandeld en geen verstand va zaken heeft. geld lenen om ee veulen te kopen, het einde is nnog niet in zicht
ezanden schreef:Xyvonnex, (Yvon ?), ik weet zeker dat je het allemaal goed bedoelt.
Ik heb jouw verhaal gelezen en ik ben geschrokken.
Moederloze veulens zijn GEEN "lieve kereltjes" die je in de achtertuin zet![]()
Maar dieren die écht soortgenoten nodig hebben, waarvan ze de paardentaal leren.
Jij bent vol van liefde voor dit arme kereltje. Maar dit arme kereltje hééft geen menselijke liefde nodig![]()
Nog erger: in handen van iemand die zó van hem houdt als jij, kan hij later een gevaarlijk paard worden....
Omdat hij mensen dan leert zien als soortgenoten. En dat is gevaarlijk als hij later meer als 500 kg weegt.
Hierdoor zijn echt al héél veel moederloze veulens, uiteindelijk met 2 á 3 jaar in de slacht beland....![]()
En verder heb ik niets gelezen behalve Eppies verhaal op blz 1 en dat van jou xyvonnex/ Judith,
Maar eerlijk gezegd wíl ik ook niets lezen. Los van jullie beiden: voor *het veulen* hoop ik, dat hij even blijft waar hij nu is.
Dus tussen échte paarden, mét een kansje op opvoeding, een surrogaatmam en liefst met mensen die hem als *paard* behandelen.
Ik wens beide partijen veel wijsheid en inzicht toe
Jublover schreef:volgens mij zei eppie een paar pagina`s terug ook iets in de trand van mede eigenaar zijn, als dat zo is. kunnenn ze buiten elkaar om geen beslissinngen nemen en eppie zei ook dat ze een contract had opgesteld, hoever ze wilden gaan voor het veulen wat kon en niet kon enzo.
verder blijf ik van mening dat yvonne? gewoon impulsief heeft gehandeld en geen verstand va zaken heeft. geld lenen om ee veulen te kopen, het einde is nnog niet in zicht
Denise_84 schreef:Jeetje hier schrik ik echt van! Zo blijkt maar weer dat ieder verhaal 2 kanten heeft, zeker op een forum. Was ik een aantal pagina's nog helemaal fan van Eppie, nu krijg ik er toch een heel naar gevoel bij!
Zeker als je leest dat de eigenaresse via Bokt heeft moeten achterhalen waar haar veulen is. Sorry Eppie maar dit vind ik echt te ver gaan! Dit kun je ECHT niet maken!
astridelise schreef:Wat ik nu even niet begrijp, dat contract was er toch zodat beide eigenaren toestemming van de ander moest hebben om een beslissing te nemen over het veulen? En nu lees ik dat Yvon niet wist dat het veulen in Friesland staat, ik neem aan dat daar dan geen overleg over is geweest.
rockwitch schreef:Zowiezo vind ik het geen goed beeld geven als je geld moet lenen om je te redden als je zo'n veulen koopt. Er komen nog heeeeel veel kosten aan en dat red je niet als je nu al geld moet lenen.
laetitia schreef:Al met al denk ik dat het veulen nu in ieder geval op een goede plek staat.
Dat kun je Eppie wel nageven. Ze heeft wel in eeste instantie aan het welzijn van het veulen gedacht.