Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:48

Waar er twee kijven hebber er twee schuld. Ik denk ook dat het raadzaam is om als volwassenen om de tafel te zitten en de kwestie ook als volwassenen uit te praten. Het belang van het veulen staat uiteraard voorop! Het heeft al zoveel ellende ondervonden in zijn korte leventje.

Mandy

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:57

volgens mij zei eppie een paar pagina`s terug ook iets in de trand van mede eigenaar zijn, als dat zo is. kunnenn ze buiten elkaar om geen beslissinngen nemen en eppie zei ook dat ze een contract had opgesteld, hoever ze wilden gaan voor het veulen wat kon en niet kon enzo.
verder blijf ik van mening dat yvonne? gewoon impulsief heeft gehandeld en geen verstand va zaken heeft. geld lenen om ee veulen te kopen, het einde is nnog niet in zicht

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:00

swoeky schreef:
Diablo schreef:
(willen jullie misschien ook nog weten hoe ik mijn 8 paarden onderhoud?)[/ quote]

ja hoor vertel maar :P

oeps ruzie met de quote :o

Gewoon een héél hard werkende man nemen :D . Maar goed, dat is totaal offtopic.

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:05

Yinnar wat is jouw onderschrift verschrikkelijk toepasselijk op deze situatie!!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:07

Gosh, nu je het zegt. Dit is een beetje mijn lijfspreuk geworden sinds ik op de dierenambulance heb gereden.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:19

xyvonnex schreef:
dankzij bokt weet ik nu waar jee jee is,wist ik niet en mocht het ook niet weten.heb gebeld met die mensen van de melkbar en het gaat goed met hem.dus bokt bedankt

Dit vind ik echt heel erg, dat ze er via bokt achter moet komen waar haar eigen paardje is ;(, dat gaat me gewoon veel te ver.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:20

Jublover schreef:
volgens mij zei eppie een paar pagina`s terug ook iets in de trand van mede eigenaar zijn, als dat zo is. kunnenn ze buiten elkaar om geen beslissinngen nemen en eppie zei ook dat ze een contract had opgesteld, hoever ze wilden gaan voor het veulen wat kon en niet kon enzo.
verder blijf ik van mening dat yvonne? gewoon impulsief heeft gehandeld en geen verstand va zaken heeft. geld lenen om ee veulen te kopen, het einde is nnog niet in zicht

Yvonne heeft helemaal geen medeweten van een contract of dat Eppie mede-eigenaar wil worden, dus ook dat lijkt me uit de lucht gegrepen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:30

Ik ben heel benieuwd hoe dit nu afloopt.
Sinds Yvonne zich hier gemeld heeft niets meer van TS gehoord, maar ik denk dat die aan het bijslapen is?

Ik hoop inelk geval dat bijde partijen eruit kunnen komen.
Las nog ergens (het andere topic) het veulen op drie jarige leeftijd vekopen en zo uit de kosten te zijn (geschreven door een "lezer" niet door een van de TS laat dat duidelijk zijn)
Met een paardje zonder papier kom je na 3 jaar stalling/opfok echt niet zomaar uit de kosten hoor. En er zijn een hoop mensen die niets verdienen aan de paarden. In elk gevel niet als het echt je hobby is, hobby kost geld, en in ons geval vaak heel veel geld.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:41

Idd, een veulen opfokken kost heel veel geld. En als je dat met geleend geld moet doen en geen goed betaalde baan, werkende partner of financiele buffer hebt, boer je heel hard achteruit.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:44

ezanden schreef:
Xyvonnex, (Yvon ?), ik weet zeker dat je het allemaal goed bedoelt.
Ik heb jouw verhaal gelezen en ik ben geschrokken ;( .

Moederloze veulens zijn GEEN "lieve kereltjes" die je in de achtertuin zet :n
Maar dieren die écht soortgenoten nodig hebben, waarvan ze de paardentaal leren.
Jij bent vol van liefde voor dit arme kereltje. Maar dit arme kereltje hééft geen menselijke liefde nodig :n

Nog erger: in handen van iemand die zó van hem houdt als jij, kan hij later een gevaarlijk paard worden....
Omdat hij mensen dan leert zien als soortgenoten. En dat is gevaarlijk als hij later meer als 500 kg weegt.
Hierdoor zijn echt al héél veel moederloze veulens, uiteindelijk met 2 á 3 jaar in de slacht beland.... :=

En verder heb ik niets gelezen behalve Eppies verhaal op blz 1 en dat van jou xyvonnex/ Judith,
Maar eerlijk gezegd wíl ik ook niets lezen :o . Los van jullie beiden: voor *het veulen* hoop ik, dat hij even blijft waar hij nu is.
Dus tussen échte paarden, mét een kansje op opvoeding, een surrogaatmam en liefst met mensen die hem als *paard* behandelen.

Ik wens beide partijen veel wijsheid en inzicht toe Y;(

_/-\o_ Wat je zegt!! Flessenkinderen kunnen serieus gevaarlijk worden als je dit niet goed aanpakt. (En op de manier hoe Yvon spreekt lijkt me dat dit te gebeuren staat). Ik heb een paar keer een Flessenkind gereden en bij het poetsen en opzadelen riskeer je letterlijk je leven, dat is echt niet om mee te lachen dat jonge beest 'opvoeden'. Als je er geen verstand van hebt dan raa ik jullie aan om hem uit handen te geven en op zijn minst tussen soortgenoten te laten staan want zij voeden Billy op, niet TS of Yvon..

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:47

Jeetje hier schrik ik echt van! Zo blijkt maar weer dat ieder verhaal 2 kanten heeft, zeker op een forum. Was ik een aantal pagina's nog helemaal fan van Eppie, nu krijg ik er toch een heel naar gevoel bij!

Zeker als je leest dat de eigenaresse via Bokt heeft moeten achterhalen waar haar veulen is. Sorry Eppie maar dit vind ik echt te ver gaan! Dit kun je ECHT niet maken!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:49

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat een afschuwelijk verhaal. Welke gek doet zoiets?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:49

Jublover schreef:

Vind het ook allemaal maar raar dat je geld gaat lenen(!) om een veulen van 250 euro te kopen. Waarbij er blijkbaar nog open schulden staan bij Eppie... Ik moet me niet uitlaten hierover maar ik wilde het toch even kwijt. Een paard koop je met verstand van zaken, ik spaar nu volop en heb al wel iets meer dan 250 euro maar ik koop nog geen paard en ga er zeker niet voor lenen. Als je een paard koopt dan moet het financieel en verstandelijk (lees: verstand van paarden) aankunnen, en dit zijn twee dingen die me precies een beetje doen twijfelen bij Yvonne.

Yvonne; dit is geen aanval naar jou toeik berijpen dat je dit zo kan interpreteren. Wil gewoon even kwijt dat je niet zomaar een paard kan nemen en dat Eppie er in naar mijn mening goed aan heeft gedaan om het dier aan haar merrie te hangen , bij haar paarden te zetten, er de DA heeft bijgehaald toen Billy ziekjes was enzovoort...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:01

Denise_84 schreef:
Jeetje hier schrik ik echt van! Zo blijkt maar weer dat ieder verhaal 2 kanten heeft, zeker op een forum. Was ik een aantal pagina's nog helemaal fan van Eppie, nu krijg ik er toch een heel naar gevoel bij!

Zeker als je leest dat de eigenaresse via Bokt heeft moeten achterhalen waar haar veulen is. Sorry Eppie maar dit vind ik echt te ver gaan! Dit kun je ECHT niet maken!

Amen.... :=

Ik geloof echt wel dat beide partijen alleen het goede wilde doen en zich van geen kwaad bewust zijn, maar een paard wat eigendom is van iemand anders en dan verplaatsen en niet tegen de eigenaar zeggen waar het paard gebleven is....:? Daarmee heeft de TS zich in ieder geval helemaal tegen mij gekeerd... :\ Zoiets doe je gewoon niet en is imo "diefstal" hoe goed het ook bedoeld is... :\

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:10

Ik heb allebei de topics gelezen en ik heb ook zoiets van er zijn 2 partijen dus hebben er 2 schuld.
Zowiezo vind ik het geen goed beeld geven als je geld moet lenen om je te redden als je zo'n veulen koopt. Er komen nog heeeeel veel kosten aan en dat red je niet als je nu al geld moet lenen.
Verder denk ik als ik dit zo lees dat Eppie ook niet heel netjes heeft gehandeld als Yvonne niet eens wist dat Billie/JayJay naar Friesland is gegaan.
Maar het gaat er om wat het beste voor het veulen is, en ik denk dat dit veulen het beste af is bij iemand die heel goed weet waar ze mee bezig zijn.
Straks als hij het helemaal goed gaat doen heb je een flinke hengst die je moet opvoeden, dat is niet iets wat je moet doen als je geen idee hebt waar je mee bezig bent.
Tuurlijk heeft Yvonne een hart van goud als ze dit kleine ventje weg heeft gehaald waar hij het niet goed had. Maar ben je dan ook gelijk geschikt om een jonge hengst op te voeden tot een stabiel paard, dat weet ik niet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:11

Al met al denk ik dat het veulen nu in ieder geval op een goede plek staat.

Dat kun je Eppie wel nageven. Ze heeft wel in eeste instantie aan het welzijn van het veulen gedacht. Die staat nu lekker bij soortgenoten van zijn eerste maanden te genieten.

Hoe dit verder tussen de 2 (volwassen?) dames is gegaan vind ik zelf erg bewonderingswaardig. Waar is de dialoog?

nergens...er onstaat in plaats daarvan van beide kanten een monoloog op internet.

Ben blij dat het veulen even ver weg staat en hier niet de dupe van is geworden...

Wat een onvolwassenheid zeg.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:19

Wat ik nu even niet begrijp, dat contract was er toch zodat beide eigenaren toestemming van de ander moest hebben om een beslissing te nemen over het veulen? En nu lees ik dat Yvon niet wist dat het veulen in Friesland staat, ik neem aan dat daar dan geen overleg over is geweest.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:22

astridelise schreef:
Wat ik nu even niet begrijp, dat contract was er toch zodat beide eigenaren toestemming van de ander moest hebben om een beslissing te nemen over het veulen? En nu lees ik dat Yvon niet wist dat het veulen in Friesland staat, ik neem aan dat daar dan geen overleg over is geweest.

Nee er was gezegd dat er een contract was, maar die heeft Yvonne nooit gezien...

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:25

Dat bedoel ik dus. TS schreef over dat contract zodat er altijd overlegt moest worden, maar zelf heeft TS het ook niet gedaan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:26

astridelise schreef:
Dat bedoel ik dus. TS schreef over dat contract zodat er altijd overlegt moest worden, maar zelf heeft TS het ook niet gedaan.

Ow sorry las het niet goed :+ We bedoelen dus eigenlijk hetzelfde :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:29

rockwitch schreef:
Zowiezo vind ik het geen goed beeld geven als je geld moet lenen om je te redden als je zo'n veulen koopt. Er komen nog heeeeel veel kosten aan en dat red je niet als je nu al geld moet lenen.

Dat hoeft ook geen goed beeld te geven, dat is onze zaak helemaal niet.

laetitia schreef:
Al met al denk ik dat het veulen nu in ieder geval op een goede plek staat.

Dat kun je Eppie wel nageven. Ze heeft wel in eeste instantie aan het welzijn van het veulen gedacht.

Natuurlijk is dit goed voor het veulen, maar het was niet aan Eppie om dat te beslissen. Het is háár veulen niet en heeft dus totaal geen recht om dit soort beslissingen te nemen. Het zou me wat zijn zeg, zomaar dieren van een ander in nemen omdat je vindt dat het niet verzorgd wordt zoals jíj het wil.....dat kan toch niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:35

@Diablo, wat heb begrepen is dat de koopster zelf het veulen daar gebracht heeft omdat ze geen ruimte (tuin te klein) had.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:42

Ja Brainless, dat heb ik ook begrepen. Maar ik geloof niet dat de eigenaar er om gevraagd heeft wat er daarna allemaal gebeurde. Ze mocht notabene niet meer bij haar eigen veulen komen en het veulen schijnt nu verplaatst te zijn, ook zonder medeweten van de eigenaar. Dat gaat natuurlijk veel te ver.

Ik heb hier ook een jaarling staan voor de zomermaanden, maar ik ga toch ook de eigenaar niet verbieden bij haar eigen dier te komen, of te verplaatsen zonder dat de eigenaar ook maar iets weet?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:43

hmmm... ik denk dat het veulen het niet best had als de TS van dit topic niet ingegrepen had. Ga samen praten en zorg dat Billie een goed plek krijgt eventueel niet bij 1 van jullie als hij uit Friesland terug komt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:48

Wie zegt trouwens dat Yvonne de waarheid spreekt?
De verhalen zijn allebei heel anders: De een zegt dat er een contract is, de ander niet. De een zegt dat de ander weet dat hij naar Friesland is, de ander niet. Ik neem dus beide verhalen met een korreltje zout, en ga er niet klakkeloos van uit dat Yvonne de waarheid spreekt.

Ik hoop dat jullie samen rond de tafel gaan zitten, en dat Yvonne dan beseft dat ze beter af is door Billy aan Eppie te verkopen. Die wil hem wel hebben, en die heeft er verstand van. Jij zo te lezen niet Yvonne, en ik vraag me af of Billy goed kan opvoeden. Het kan zo'n lief ventje zijn, maar je moet wel het beste voor hem willen. En dat is denk ik niet bij jou.