Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:Ik zit te twijfelen tussen meerdere hengsten:
Verdi (als er een leuk veulen dit jaar uit komt)
Bovenheigraaf's Camillo
First Stayerhof's Ramzi H
En........Lamento III. Daar heb ik 3 zeer goede veulens van gefokt, en komend jaar is hij voor het laatste jaar goedgekeurd (is verkocht voor de sport en er is nog sperma van, zit in een 3-jarig goedkeuringstermijn nog).
ponyparadijs schreef:ook mijn merrie wordt niet weer gedekt. Die mag zich eerst in de sport bewijzen. En mocht dit veulen geen 1ste premie krijgen dan wil ik (waarschijnlijk) over een jaar of 2 weer een keer laten deken. Anders doe ik dat misschien pas na 4 of 5 jaar! Maar goed dat zijn ideeen van nu. Wie weet hoe het loopt!
vanessakusje schreef:pheebs1992 de dierenarts was afgelopen donderdag bij ons om mijn veulen een prik te geven en een andere merrie open te maken. Het kan vanaf 2 weken van te voren. Anders heb je de kans dat ze weer dichtgroeit. Hij gaf de tip dat als ze open is gemaakt en je bang bent dat ze weer dicht gaat 1 x per 2 dagen met een ingesmeerde vingeren met betaline er zelf even langs te gaan zodat het niet dicht groeit. Echter als de merrie over draagt dus een langere periode heb je kan dat ze nog een keer open gemaakt dient te worden.