[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:57

Leuke dikke buiken vandaag allemaal.

Terugdekken gebeurt hier voorlopig niet, ik vind het 2e veulen aan de voet naast een 4 jarige even voldoende, na het spenen lekker aan het werk (aangspannen) en wie weet over een jaar of 3 4 weer als de veulens groot genoeg zijn om voor de kar te lopen.

Bij mij is het ook de eerste en ik vind het heel spannend, mede omdat ik van de vorige eigenaar weet dat mevrouw vorig jaar niets toonde. Verwachting is dat zij de 11 maanden wel rond loopt ondanks haar maat (mini). Haar hele familie vanaf overgrootmoeder, tot zusjes, en nichtjes dragen de 11 maanden vol.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:01

Victory2000 schreef:
Quintus,je bent bekender dan je denkt ;) ...en de wereld is zooooo klein.... :D
(volgens mij geef jij bij mijn buurvrouw les,Garmerwolde???)

haha......klopt. Grappig :D

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:01

zo lekker buikje marlijn!

Hier oefend igora nog hard door voor melkkoe, alleen de spenen doen nog niet mee dus ik denk dat het nog wel een weekje op zich laat wachten.
Dit jaar dekken we igora niet over, die mag volgend jaar weer. Dit jaar is ukkie aan de beurt voor haar eerste ervaring met een hengst :Y) Tegen de tijd dat dan uk te ver in de dracht is kan igora haar stokje op concours overnemen, waarvan ik heel benieuwd ben hoe zij tussen de paarden beoordeeld gaat worden ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:03

Ik zit te twijfelen tussen meerdere hengsten:

Verdi (als er een leuk veulen dit jaar uit komt)
Bovenheigraaf's Camillo
First Stayerhof's Ramzi H

En........Lamento III. Daar heb ik 3 zeer goede veulens van gefokt, en komend jaar is hij voor het laatste jaar goedgekeurd (is verkocht voor de sport en er is nog sperma van, zit in een 3-jarig goedkeuringstermijn nog).

Allemaal New Forest hengsten, behalve Ramzi, dat is een NRPS-hengst. Ramzi is van de hengstenhouder waar Devdan ter dekking wordt aangeboden.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:08

dat kan ik me voorstellen marlijn, jeetje, ik had hem alleen nog op foto's gezien als veulen, dus wist helemaal niet wat ik moest verwachten, maar met zijn leeftijd in mijn achterhoofd, wat is hij groot! echt nog een jong dier, zo mooi hij in de ring liep, slungelde nog alle kanten uit. lief hoofd heeft hij.

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:18

hallo,

heb effe topic doorgelezen, wat gaan jullie snel hoor :+
gefeliciteerd met de veulens die er al bijgekomen zijn, en heb mooie merries gezien.
Nu had ik nog even een vraagje, mijn merrie is vanachter 'dichtgemaakt' (weet niet hoe je dat zegt :o ) Maar wanneer moeten deze draadjes er uit? Rond de 300 dagen of al vroeger/later?
We hebbe de merrie zo drachtig gekocht dus weet niet wanneer dit zou moeten.
al bedankt voor de moeite om even op mij te reageren :+ .

Owjah ik geloof dat mijn merrie niet op de beginpagina staat,
Be Faithfull Z, drachtig van Flipper d'elle, uitgerekend op 13 mei.

x

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:18

Even off topic, maar wat ik net meemaakte....
Sta ik de was op te hangen kijk ik naar buiten zit er een kat op mn balkon (4 hoog!).
Aangebeld bij buren, geen gehoor, en meneer de kat zat ondertussen vrolijk in mn keuken naar mijn katten te mauwen :)
Dus heb ik de dierenambulance maar gebeld en die hebben hem net opgehaald, want wat moet je in het donker hem buiten laten zitten met de kans dat hij naar beneden stort???

Voelde me wel rot, hij is erg mooi en lief, maar als hij over 2 weken niet is opgehaald, bellen ze ons.....;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:26

jeetje, dan schrik je ook, als je een kat zo hoog ziet zitten! hopelijk komt zijn baasje hem snel op halen. en anders wel heel lief dat jullie je telefoon nummer achter hebben gelaten.

syl is trouwens vandaag 300 dagen drachtig! joepie!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:29

jufmim, misschien even een briefje ophangen bij de ingang?
ik kan me zo voorstellen dat iemand die 4 hoog woont en zijn kat kwijt is, de dierenambu niet belt omdat ze niet verwachten dat ie 4 hoog overleefd....

marlijn, wat is ze wit :oo

hier volgend jaar geen veullies denk ik... er moet nodig verbouwd worden dus die extra drukte kunnen we dan wel missen :j

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:38

Vandaag maar weer met Yew aan het wandelen geweest, wanneer ze los in de bak staat dan rolt ze even en vind ze het wel weer leuk geweest. Dus tegenwoordig wandel ik zelf maar met haar door de bak zodat ze in ieder geval in beweging is, het dek na vandaag ook maar afgelaten ze liep al een tijdje onder een 0grams deken.

Ook weer even foto's gemaakt, die zal ik binnenkort maar even plaatsen

En Vanessa mooi veulen heb je, super hoe ze door de bak scheurt.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:39

Hmm ik verwacht dat Mira haar lijf haar weer beschermt tegen een veulen aan de voet EN een in de buik..... denk dus niet dat ik haar dit jaar laat dekken.
Spirit.......... zucht............. hoeft geen strik om hoor, Drum trouwt zo wel met haar :)

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:41

Ja ga idd maar een briefje ophangen....Hoop natuurlijk stiekem dat ie naar ons kan :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:43

ook mijn merrie wordt niet weer gedekt. Die mag zich eerst in de sport bewijzen. En mocht dit veulen geen 1ste premie krijgen dan wil ik (waarschijnlijk) over een jaar of 2 weer een keer laten deken. Anders doe ik dat misschien pas na 4 of 5 jaar! Maar goed dat zijn ideeen van nu. Wie weet hoe het loopt!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:43

Neonlight schreef:
Ik zit te twijfelen tussen meerdere hengsten:

Verdi (als er een leuk veulen dit jaar uit komt)
Bovenheigraaf's Camillo
First Stayerhof's Ramzi H

En........Lamento III. Daar heb ik 3 zeer goede veulens van gefokt, en komend jaar is hij voor het laatste jaar goedgekeurd (is verkocht voor de sport en er is nog sperma van, zit in een 3-jarig goedkeuringstermijn nog).

Camillo was zeker leuk :9 .
Waar zijn Lamento's zaadjes te bewonderen?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:46

ik hoop gewoon dat syl een merrie veulen krijgt, kan ik daar over een paar jaar verder mee fokken :P
syl mag even uitrusten, eerst een tweeling en nu weer zo'n enorme buik, en dan moet ze het veulen ook nog helemaal opvoeden. daarna is ze wel even aan een veulenloze tijd toe :P

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:47

pheebs1992 de dierenarts was afgelopen donderdag bij ons om mijn veulen een prik te geven en een andere merrie open te maken. Het kan vanaf 2 weken van te voren. Anders heb je de kans dat ze weer dichtgroeit. Hij gaf de tip dat als ze open is gemaakt en je bang bent dat ze weer dicht gaat 1 x per 2 dagen met een ingesmeerde vingeren met betaline er zelf even langs te gaan zodat het niet dicht groeit. Echter als de merrie over draagt dus een langere periode heb je kan dat ze nog een keer open gemaakt dient te worden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:47

mijne wordt gewoon weer gedekt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:49

Ramzi is wel een hele knappe hengst hoor Neon. De andere (behalve Lamento III) ken ik niet!
Kan me voor stellen dat je nogmaals met Lamento zou dekken. Zeker ook als je niet weet of er bijvoorbeeld over 5 jaar ook nog sperma van hem is. Aan de andere kant zou een andere combinatie natuurlijk ook leuk en vooral goed kunnen zijn. Vindt trouwens Ramzi en Lamento niet echt te vergelijken.
Waar moet je op letten bij jou merrie?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:50

Lamentozaadjes liggen in de diepvries bij de vorige eigenaar, Haegdons, die man met die baard die net Francois verkocht had. :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:52

ponyparadijs schreef:
ook mijn merrie wordt niet weer gedekt. Die mag zich eerst in de sport bewijzen. En mocht dit veulen geen 1ste premie krijgen dan wil ik (waarschijnlijk) over een jaar of 2 weer een keer laten deken. Anders doe ik dat misschien pas na 4 of 5 jaar! Maar goed dat zijn ideeen van nu. Wie weet hoe het loopt!

Altijd een lastig dilemma.
Twee maanden geleden dacht ik er ook over om Ster maar eens 1 of 2 jaartjes sportief te laten doen, maar helaas (nou ja, helaas mag ik natuurlijk niet zeggen :oo ) is zijn inrijdster / berijdster zwanger. Kortom, voorlopig niemand die haar over een half jaartje weer ff oppakt en klaar maakt voor een leuk jeugdruitertje.
En ik heb weer zuuuuuuuuulke leuke hengsten gezien op de CHK..... :9 . Ik sta me nu alweer te verkneukelen bij een volgende keuzemoment. Dat terwijl haar Valentino'tje nog geboren moet worden :o .
Geduld, geduld....... ('t wordt tijd voor een tweede merrie _O- )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:54

Neonlight schreef:
Lamentozaadjes liggen in de diepvries bij de vorige eigenaar, Haegdons, die man met die baard die net Francois verkocht had. :+

Ja ja ja! Ik weet het weer +:)+ . In Overpelt toch? Wanneer gaan we :D ?

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:54

vanessakusje schreef:
pheebs1992 de dierenarts was afgelopen donderdag bij ons om mijn veulen een prik te geven en een andere merrie open te maken. Het kan vanaf 2 weken van te voren. Anders heb je de kans dat ze weer dichtgroeit. Hij gaf de tip dat als ze open is gemaakt en je bang bent dat ze weer dicht gaat 1 x per 2 dagen met een ingesmeerde vingeren met betaline er zelf even langs te gaan zodat het niet dicht groeit. Echter als de merrie over draagt dus een langere periode heb je kan dat ze nog een keer open gemaakt dient te worden.

oke erg bedankt voor deze inlichting, het is voor mij het eerste veulen ooit dus het is allemaal nogal nieuw
heel erg bedankt voor deze info!

x

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:55

Meld me ook in DBT 2!
Al wat aan lezen geweest en zie al leuke veulens in mooie buiken...
De eerste van ons kan vandaag al veulen krijgen, dan zou ze evenlang dragen als vorig jaar. Maar lijkt er nog niet helemaal op.. Dus nu misschien merrie?! Hoop ik heel erg op!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:55

Tja moeilijk. Dan misschien toch maar weer een jaartje voor de fok?? En dan volgend jaar de sport in? Of kan je niet iemand anders zoeken?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:56

fokfanaat schreef:
mijne wordt gewoon weer gedekt.

Isabel hier ook.
Door wie: nog geeeeen idee. :=