[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:24

goedemorgen rian....
*is over 5 min even op sollicitatiegesprek* brrrrrrr zenuwen....

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:26

Morgen cuba! Had al gereageerd op DBT 2006/2007 maar nogmaals SUCCES!!!!!!!!!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:30

thanks!!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:24

@CubaLibre: succes! Of moet ik al vragen: hoe is het gegaan?

Bij Tes zie je ook echt helemaal niets, die zo mooi slank. Maar ach, die is ook pas begin juni aan de beurt. Ondanks dat ze al 4 veulens heeft gehad in 4 jaar tijd ziet ze er heel mooi in conditie uit.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:30

Hey Cuba ik wil niet heel vervelend zijn, maar die twee ponies van jou bepalen wat het wordt. Daar heb ik helaas niets op in te brengen anders had ik wel een zwartbonte hengst voor je besteld Ach gut

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:50

Doei! goedemiddag.

@cuba, je zal inmiddels al het gesprek achter de rug hebben, maar toch succes Haha!

Over hormonen terug te komen, Relana is af en toe ook chaggie, vooral als ze aan het werk moet Knipoog dan krijg ik zo`n oorwurmen gezicht naar me toe, oortjes wat in de hals, ik heb ze vanmorgen nog gelongeerd en onder het longeren merkte ik dat ze het er niet mee eens was, ook met aansingelen is ze nu vervelend aan het doen, ach gaat wel weer over (hopen we dan Knipoog )

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:22

Zoals sommigen wel weten heb ik pas geleden een fokmerrie gekocht, nu ben ik mij een beetje aan het oriënteren voor een goede partner voor haar.
viewtopic.php?f=159&t=850247&hilit=

Iemand een idee?

Groetjes!

PS: Siena doet het goed, ze wordt al lekker rond.. Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:40

wauw september een mooie merrie hoor, prachtig kleurtje, ik kan je helaas hierin geen advies geven, ben niet meer zo thuis in pony-hengsten, wat is je bedoeling, alleen maat doorfokken of ook haar kleurtje? Dan vind ik popcorn en toch Ricardo een mooie hengst.

Trouwens over kleurtjes, a.s. vrijdag komt ook onze nieuwe aanwinst, mits ze goed gekeurd wordt door de DA, is een wildkleur (valk met aalstreep en donker hoofdje)
Er loopt nu nog een veulen bij, wordt dan vrijdag gelijk gespeent, wat zeggen jullie, haar dan een paar daagjes met rust laten ivm uier die moet drogen, of kan ik haar dan toch longeren en licht rijden?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:12

*komt even een kleine mijlpaal melden: vandaag 120 dagen drachtig!!*

Cubalibre: hoe ging je gesprek?

September: prachtige merrie!! ik ben zelf helemaal weg van arabier( sorry soort virus??) dus ik zou een arabier gebruiken. bijvoorbeeld G Basgier. Ik heb zelf Aranik kossack gebruikt.
maar ik heb er niet genoeg verstand van om je te adviseren, ik kan alleen zeggen wat ik mooi vind.

Monique: ik zou haar lekker even laten lopen en laten wennen aan haar nieuwe thuis, spannend!

Over hormaonen gesproken, Ravita ais poeslief naar mij toe en erg traag met rijden, hoewel ze voorheen bij een aanraking met mijn kuit vooruitstoof. Ik ga voor een merrie!
Ik heb nog geen beeb gevoeld, ook heeft ze nog niet echt een buik. dat komt nog!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:14

3 van de drachtige dames zijn vandaag verhuisd naar een andere wei, een enorm stuk met nog heel veel gras. Daar kunnen ze nog wel even mee vooruit Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:48

Lekker Nicole! Zou ik ook heerlijk vinden, als de paarden van ons nog op de wei konden.. Maar dat zit er echt niet meer in voor dit jaar. Ach gut

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:51

Het is daar redelijk snel nat, dus als er veel water zou vallen moeten ze verhuizen naar een ander stuk, maar ze blijven wel buiten op gras Ja (voordeel van huren op een landgoed, buurman heeft zo veel land, dat gras raakt nooit op Lachen )

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:56

Hier is helaas echt geen land te huur waar we onze paarden op mogen zetten. De boeren moeten het je echt gunnen! En aangezien we hier nog niet zo lang wonen en wij Nederlanders zijn die in Duitsland wonen.. Knipoog

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:13

gesprek was goed gegaan!!!

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:38

goeie morgen..
amber is echt al zoooooooooo dik Tong uitsteken
kan het al zijn door het veulentje ?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:46

September: en wat vindt je van Krimh ox? geen idee wat jij (of jullie) daar van denken. Is wel aardig groot en heeft goed in de sport gepresteerd....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:49

Als je toch kunt kiezen dan zou ik zorgen dat je binnen de papierhengsten blijft.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:13

@cuba, fijn dat je gesprek goed gegaan is Haha! heb je de baan?

@cindybijl, gefeli met je 120 dagen mijlpaal Go jij! Go jij!

@nicole, ik heb ze ook nog op de wei staan, maandag op een nieuwe wei gezet, kan ik van de buurman gebruiken, paardje is voor een paar weekjes ingeslapen helaas (was erg oud) zijn stuk is droger als ons weiland, als het meezit kunnen ze daar nog enkele weken op Haha!

@loon_corr, goedemiddag Nagelbijten / Gniffelen hoe ver is je merrie?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:30

die van mij staan overdag nog een paar uurtjes op het gras, maar dat zal niet lang meer kunnen... ach, elke dag is meegenomen Haha!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:50

waarschijnlijk wel.... moet nog even geduld hebben, maar dat heb ik nog wel hoor Bloos Tong uitsteken

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:55

bij ons is ook nog steeds 1 landje beschikbaar. Daar staat mijn meisje samen met haar vriendinnen ook nog een paar uurtjes op per dag

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:28

Ravita staat van smorgens 9 tot s'avonds wanneer het donker wordt op het land. Het is nog superdroog!heerlijk.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:46

Ik ben helemaal hyper Hyper! ik heb net het veulen gevoeld. Ik weet het echt helemaal zeker *LOL* Haar tepels beginnen ook iet gevulder te worden. Ik ben echt super blij........

Ik moest het ff delen. Ik ga nu nog ff rijden.

Doei, doei

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:20

Net heerlijk gekroeld met mijn meissies maar bij mamsie nog geen veulen gevoeld. Dacht eerst wel en naderhand nog een keer gevoeld maar het was haar eigen ademhaling of buikspieraantrekken haha.
Naja komt wel Knipoog

Hier staan ze 24/7 buiten, gras is nu wel op en de rest staat (nog overeind) afgeschermd voor volgend jaar. Eerdaags gaat waar ze nu lopen ook door de helft en dan gaat dat deel ook op slot. Voorzover je voor ukken dingen op slot kan doen...rasuitbrekers!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:43

zo goed als het kon alles bijgelezen....ben hier nog niet zo vaak....

icoliene word echt met de dag dikker....niet normaal...ze is pas 4,5 maand drachtig...
het gaat wel supergoed met haar..

ook heb ik een belangrijk vraagje:

ik had na veel tegenslagen mijn welsh a merrie laten dekken....gedurende haar extreem lange hengstigheid zijn mijn vader en ik steeds op en neer gereden naar de hengst....
3 weken later gescand maar helaas niet drachtig.......wel zat de hengstigheid eraan te komen...dus de week erna was ze weer goed hengstig dus weer naar de hengst.....op de laatste dag had ik precies de eisprong te pakken.....ze werd gedekt en weer 3 weken afgewacht....ondertussen in die 3 weken merkte ik wel kleine veranderingen in haar humeur...echt heel klein...
uiteindelijk was het zover....ze werd gescand....maar volgens de veearts die nogal haast had weer niet drachtig...

nu vind ik de veearts echt niet slecht ofzo.....maar begin toch te twijfelen of hij misschien niet iets over het hoofd heeft gezien....

zal even foto,s neerzetten van net na de laatste dekking en 2 weken terug...

willen jullie zeggen wat jullie denken?

net na de dekking..
Afbeelding

2 weken terug
Afbeelding

op deze foto lijkt ze dunner dan in het echt...ze heeft echt een buikje...

als ze toch drachtig zou zijn dan zat ze nu op 4 maanden ongeveer...

wat denken jullie?

nog een keer scannen durf ik niet aan omdat de veearts het bij icoliene ook zei dat het niet goed was om tijdens de drachtig te scannen....