Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:23

boldy...laat snel foto's zien!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:32

skippy1 schreef:

Wat zouden jullie trouwens doen met zo'n kleine in de kou? Hoe lang gaat t naar buiten? Enne hoe hou je t warm?

Ik heb speciale veulendekentjes. Zodat ik bij guur koud weer zo'n dekentje kan aandoen. Doe het liever niet, maar zo'n veulen kan dan tenminste een tijdje naar buiten zonder dat je bang hoeft te zijn dat het koud vat.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:22

Boldly schreef:
Foto's Haha! ? Is dat er een van Ghost? En? Vlekken?

Ja, dit is ook een veulen van Ghost! Een palomino overo merrietje uit een grijze breeding stock mama.
Dit is Eagles Miss Poco:
http://groups.msn.com/_Secure/0jwDrAk8q ... 2682[/img]
Hele grote bles, hele hoge witte benen en verspreid over haar lichaam wat vlekjes. Snoepie he?
@Skippy: dit is een halfzusje van het veulen van Pepsi. Van dezelfde hengst dus Knipoog
Een andere merrie die drachtig was van Ghost heeft dit weekend haar veulen verworpen ... het was een prachtig bont hengstje. Echt heel sneu ...

Boldly schreef:
Vannacht is het veulen van Twistette en Jac geboren, ik zal een foto in een topic plaatsen!

Hee, leuk! Wat is het geworden? Twissy heeft de kou wel getrotseerd zeg! Brrrr ....

skippy1 schreef:
The Complete Book of Foaling : An Illustrated Guide for the Foaling Attendant (Howell Reference Books)"
Karen E. N. Hayes

Deze heeft Corine ook volgens mij. Die andere (mijn bijbel Bloos ) lijkt er op qua titel. Is "The Complet Foaling Manual" van Theresa Jones.

Ik weet nog niet wat ik ga doen met die kou. Ik heb geen dekentjes of zo. Als het is zoals vandaag (koud, maar zonnig en dus droog) kunnen ze wel zonder.

*edit: foto doet het niet, dus erop klikken maar*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:26

Effe kijken of deze het wel doet:
Afbeelding
Ja, deze lijkt het wel te doen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:09

Dat veulentje heeft echt super aftekeningen Mac!! Geweldig!

Ik heb inderdaad dat boek, en nu ook de bijbel van Mac, The Complete Foaling Manuel. Persoonlijk vind ik de laatste ook de beste,

Ik heb vandaag een erg slechte dag tot nu toe, mijn 14,5 jarige Border Collie, Dutchie, wordt nu geopereerd, haar baarmoeder wordt eruit gehaald nadat ze vanmorgen ineens erg veel afscheiding had. Ik vind het dood eng, ze is verder wel fit en gezond, dus de DA verwacht dat het goed gaat, maar narcose blijft een risico op deze leeftijd... duimen jullie voor haar?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:14

Ehmz, ik had nog een belofte gedaan...weken geleden, om een foto te plaatsen van de buik van mijn merrie Haha! Ik ben eindelijk zo ver:

Afbeelding

Ze is op 1 mei uitgerekend en drachtig van The Offspring

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 17:48

Wat jammer, de foto doet het bij mij niet!!

Wat een droppig veulentje zeg! Krijg er helemaal zin in, na al die foto's! Vooral het veulentje van Lachmar komt heel dicht bij wat ik verwacht. Ja

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:57

Ik zie de foto van Esme ook niet ...

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:10

Mac schreef:
Hee, leuk! Wat is het geworden? Twissy heeft de kou wel getrotseerd zeg! Brrrr ....

Het is een merrie Haha! ! Zal Jac er nog meer geven?!!

Wat een leuk veulen van Ghost! Heb jij ook zoiets besteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:15

Oj Jeddah da's niet fijn! Ik zal duimen hoor! Dutchie komt er vast weer bovenop!

Hm...dat andere boek is dat ook wel wat? The complete book of foaling?

vanavond weer even kijken bij [naam] dr "plopjes"!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:22

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:23

Ik heb net de DA aan de telefoon gehad! De operatie is goed gegaan, maar de ontsteking was echt heel erg, dus ze blijft nog tot morgen aan het infuus met antibiotica!

Nu kan ik straks rustig naar jouw namen kijken Skippy1!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:28

Oh gelukkig! Blij dat het goed gaat en wel fijn dat ze daar mag blijven! Is ze in elk geval in goede handen! Goed dat ze haar geljk aan dat infuus leggen!

Enne...doe maar rustig aan hoor met die namen...hondje gaat voor! Knipoog

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:57

Bij Nancy zijn er ook nieuwe ontwikkelingen, maar of ik er zo blij mee moet zijn...
Nancy is nu 282 dagen drachtig en ik ontdekte vanmiddag een wit puntje aan haar linkerspeen.
Ik heb dus even gekeken en uit haar linkerspeen komt verder niks maar uit haar rechterspeen komt rood vocht.
Ik heb dus de DA gebeld en de assistente dacht dat het wel normaal was maar ging het overleggen.

Ze heeft verder geen koorts, maar is dit normaal?
Als we een theorie aanhouden dat ze een maand eerder heeft opgenomen is ze nu rond de 10 mnd...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:11

@jeddah: Da's schrikken. Heb vandaag met Pride ook een hondenincident gehad. Pride wilde een jack russeltje wassen maar die beet vol in haar neus. Bloedde aardig en ze was erg van slag. We hopen maar dat ze niet teveel stress aan de kleine heeft doorgegeven.
Ze stond net wel weer erg relaxed op stal.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:33

foto's van zaterdag, donderdag is ze 8 maanden drachtig!!!!

Afbeelding
Afbeelding
(ze staat wel een beetje raar hier)

Afbeelding
Hier zie je net nog haar bolle buik eronder vandaan komen Clown

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:39

jeddah schreef:
Ik heb net de DA aan de telefoon gehad! De operatie is goed gegaan, maar de ontsteking was echt heel erg, dus ze blijft nog tot morgen aan het infuus met antibiotica!

Nu kan ik straks rustig naar jouw namen kijken Skippy1!!

Baarmoederontsteking kan idd vrij ernstig zijn, de baarmoeder loopt vol met pus en als je te lang wacht knapt ie en dan is het over...
Gelukkig was je er nog optijd bij, maar als die gifstoffen zijn vaak wel een klap voor een hondje op die leeftijd.
Denk dat het wel goed is dat ze een nachtje blijft van een infuus knappen ze vaak sneller op. Knipoog

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:39

Sjee Elady, heeft ze al zoveel uier of is dat altijd zo? Leuk die foto met dat dekje Clown

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:49

@ Elady: wat een flinke uier heeft ze al! Heeft ze al eerder veulentjes gehad dat ze er zo vroeg bij is?

Siena wordt steeds erger wat betreft aanrakingen. Hier lees ik van heel veel mensen dat de uier aanraken gewoon kan, maar bij Siena kon dat voor haar dracht ook al niet. De vulva e.d kon ik altijd wel schoonmaken, maar mag nu niet eens de staart optillen Boos!
Vandaag hing ik onder de buik (bij wijze van spreken) om te kijken naar haar uier, en mevrouw begon toen al te dreigen!
Ook mag ik niet meer aan haar flanken zitten, alleen bij het borstelen.
Maar verder is het van: Blijf van me af, laat me met rust! Komt dat wel meer voor? Ik zat al wel te denken om de DA te vragen er even naar te kijken als die toch voor de inenting komt, want misschien is het pijnlijk?
Al deed ze dit voor de dracht dus ook al, in mindere mate wel, maar ze wil haar buikje e.d natuurlijk beschermen voor veulie.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:01

Er is weer flink gepost! Haha!

@ meavey: Wat is ze al dik zeg! Die mag straks wel op wieltjes! Clown

@ phiabink: Stal wort klaargeaakt Haha! Nu famosa nog! Ze ziet er goed uit! Ja

@ bella: Dat gaat vast niet lang meer duren!! Wat een buik en wat een uier! 335 dagen ook al, dat veulen mag wel komen!:D

@ kelan: Van de zijkant valt het inderdaad niet zo op, maar wat is ze breeeedd!! Haha! Mooie buik hoor! Kwijl

@ loolapaloza: Ze ziet er goed uit zeg, en ze kan nog lekker lopen zo te zien Haha!

@ odess: Wat doet ze dat snel zeg!! Vreya echt niet! Je ziet amper veschil! Of ze neemt aan het eind van de dracht ook zo'n curcus! Tong uitsteken

@ marije: Macy schiet ook lekker op! Het wordt langzaam steeds meer

@ mac: wat een schattig veulentje!! Lovers Lovers Echt een heel mooi diertje Kwijl

@ jeddah: Sterkte met je hond.. Ach gut Klinkt niet erg fijn! Gelukkig is de operatie goed gegaan! Ik duim ook nog steeds!

@ polly: spannend... Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat! Als er een tweeling in zit en ze is al 10 maand, vind ik dat al heel knap! Lachen
Ik duim!

@ elady: Mooie foto's Lachen Het buikje valt nog steeds niet extreem op Lachen Komt nog wel! Knipoog En heeft ze al zoveel uier of lijkt dat zo?

@ sjen: Vervelend, maar wel normaal hoor Lachen Er zijn wel meer merries waar je niet bij aan de buik mag zitten. Erg irritant omdat je het zo graag wil! Maarja..

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:02

Odess schreef:
Zo, wat heeft Noor grote uier zeg Wow! Wel spannend, het kan dus elk moment komen! Hoe zit het met haar banden? Wat verwacht je zelf?

Knipoog zeker weten, ging echt hard....zit ook flink gewicht in, goed hard, maar mist nog net de spanning. Banden zijn verder wel slap, maar niet asociaal slap ofzo, maar heb het ook vorige keren niet echt bijgehouden, dus weet ook niet precies hoe slap ze normaliter bij haar zijn...bij Pybelien waren ze wel nog veel slappen, maarja, Noor en Pybelien....zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken.
Kan wel zien dat het veulen meer indaalt, buik zakt echt naar achter (wat bij Pyb ook nooit gebeurd)....maar spannend dus, kan nu elke dag zo ver zijn haast, al hoop ik dat ze er in ieder geval tot na woensdag mee wacht...(deze woensdag wel te verstaan)

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 21:07

Hmmm, nou ik kom in ieder geval 23 april kijken Clown Maar dan is ie al weer heel groot Haha! Ik ben benieuwd! Spannend joh, voor hetzelfde geld ligt er morgen al een veulentje bij Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:11

jeddah, mac, nog nieuws?? Veranderingen?

Ze kunnen volgens mij beter nog even wachten! Het was vannacht -12 graden hier.. Scheve mond niet erg leuk om dan te waken.. Ach gut

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:12

haha oke dan....dan kun je gelijk 3 stuks (hopelijk) bewonderen Haha!....maar ja inderdaad, wie weet. De mogelijkheid bestaat nu inderdaad dat ik s ochtends mn telefoon aan zet en een voicemailbericht krijg van de eigenaresse...wel spannend dus elke keer als ik mn foon aanzet....maar toch...hoop echt op na woensdag. Heb namelijk cadeautje gehaald op Equitana zondag en die willen we de eigenaresse 3 mrt eigenlijk nog wel kunnen geven met het commentaar: "De inhoud komt later"...al zou het ook leuk zijn als je kon zeggen "De inhoud is net gearriveerd" (maar dan moet ze het nog niet gezien hebben, dat wordt m denk ik dus nog niet)......Dus wat heb ik gekocht Tong uitsteken Clown??

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:15

Het valt mij ook op dat het zo groot is al. D'r tepels zijn "allang geplopt"
Het is niet perse haar uiers. Zal morgen even foto maken voor jullie!
Het is haar 5e veulen, maar ze zijn eigenlijk altijd geplopt. Maar nu lopen ze ook al aardig vol. Nog 3 maandjes...dus wil niet weten hoe ze strakjes zijn...strakjes moet er een loopwagentje onder omdat ze over de grond slepen Clown