Pff was tot 2 uur ‘s ochtends wakker… hij snapte maar niet hoe die moest drinken en greep vanalles behalve de speen Vanmiddag hopelijk wat mooiere foto’s maken buiten
Die nageboorten zijn toch wel een dingetje. Mag moeder natuur wel wat anders voor verzinnen. Wij hebben er wel 3 keer een knoop in gelegd omdat hij zakte, steeds zwaarder werd en ze er dan weer bijna op stond. Viel er gelukkig wel binnen een half uur vanaf, dat dan wel, wat was ik opgelucht.
Cynthia, spannend. Wij waren vorig jaar ook deze week bezig.
Luna, jeetje, staat flink bol. Die komt eraan
Libera, hier ook zo een mannetje. Hij wilde maar zuigen en zocht zich suf. Dat mondje maar zuigen en alle kanten op. WE hebben ze wel geholpen, maar tjonge. Hij mocht de eerste dagen ook niks anders meer doen dan drinken. Volgens mij vond ze hem echt te traag of dom.
Wat een weer. Harde buien, maar toch op de wei gezet. Ze blijven in de regen gewoon staan. Beetje hypocriet, want als ze op de track ergens lopen, komen ze wel gelijk schuilen bij de eerste spatjes. Ik zit tussendoor adm te doen en las dat er flinke hagel aan kan komen. Maar nu weer even zonnetje.
Had gister wel de slechte plekken op de 1e wei gedaan, dus hoopte wel op wat regen
Ph waarde zit hier nog op 6. Wel zondert ze zich af van de rest. Mag toch hopen dat er dit weekend een veulen naast loopt Denk dat ze wacht op het zonnetje haha
Hier harsjes op de uier maar de merrie is heel rustig. Wachten…
mara_04
Geplaatst: 01-06-22 19:42
Nou ik heb heel lang getwijfeld om een account aan te maken en te reageren op deze topic, maar de dag is daar. Ik ben Mara en mijn pony Color is vandaag 358 dagen drachtig. Ik ben al weken aan het meelezen hier maar dus nog niet gereageerd! Color is gedekt door een valk dus ik ben echt mega benieuwd wat voor kleur eruit komt! Het is overigens ook haar eerste veulen!
Balko
Geplaatst: 01-06-22 20:17
Welkom Mara! Ze laat je wel wachten!!
Wat een leukert Megan! Schiet mooi op!
Hier de merrie op 316 dagen, ze heeft al aardig uier maar is 2 keer overtijd gegaan. Haar vorige eigenaresse vertelde dat ze altijd vroeg is met uier dus dat stelt wel gerust.
Ik ga haar wel weer dekken dit jaar ondanks laat veulen. Volgend jaar laat ik haar gust om dan naar voren te halen. Heb nu anders teveel merries gust om in beweging te houden
mara_04
Geplaatst: 01-06-22 20:37
Ja ze laat me onwijs wachten, mijn geduld is bijna op haha. Nu heb ik gister wat schopjes gezien en op film kunnen zetten! Dus daar kan ik weer even op teren gelukkig. De dierenarts is afgelopen donderdag geweest om even te controleren. Hij heeft niks geks gezien, en vertelde dat het zomaar nog een week of 2 kon duren. Ze heeft ook nog helemaal geen uier. Dus afwachten... Maarja dat duurt zo lang! En al helemaal als je hier leest! Allemaal veulentjes! Zo leuk!
Ahh ik spreek met een ervarings deskundige dus . Ze is drachtig van Jay Magnifico a.b. En nee helaas niet in een keer.. Ook zo'n domper, ze heeft een maand bij de hengst in Groningen gestaan (voor ons 2 uur rijden) en dus niet drachtig. Hierna voor een tweede poging naar Varik gereden (1 uur rijden), hier werd ze om de dag door de dierenarts gescand en dus wel drachtig gelukkig!
rensju
Geplaatst: 01-06-22 22:38
Gefeliciteerd mirjam en libera! Mara 358 dagen das niet leuk meer
Bijna een week oud alweer. Ze is zó leuk! Heel nieuwsgierig en ondernemend. Als ze in de bak gaan is ze alleen maar volgas aan het galopperen, krijgt nu wat knikkende knietjes voor..
Net geboren! Een hengstje. Ik durf nog niet te zeggen of hij schimmel wordt, misschien morgenochtend als hij droog is
Jaydee_WP
Geplaatst: 02-06-22 02:11
Gefeliciteerd goldenarrow! Alles goed gegaan?
goldenarrow
Geplaatst: 02-06-22 02:48
Ja, nageboorte was er heel snel af, binnen een half uur. Hij had niet heel veel haast met opstaan, maar inmiddels staat hij en heeft hij ook gedronken. Ik denk dat hij schimmel is trouwens, heeft net 3 witte haren boven zijn ogen
Gefeliciteerd beide! Mooie veulentjes weer! En wat waren ze snel met alles, altijd fijn, kun je weer naar bed haha
Hier ondertussen een paar uurtjes buiten gestaan, hij kan echt zo lekker bewegen al! Hier nog meer spam…. Kan me niet inhouden geloof ik… En daarna helemaal uitgeteld in de stal En z’n grote zus Raven, jaarling van vorig jaar , schrok zich een hoedje toen ze d’r kleine broertje voor het eerst zag
Caresse07
Geplaatst: 02-06-22 06:20
Gefeliciteerd Goldenarrow
Corinadrenth: ook gefeliciteerd
Mara: welkom en sterkte mijn merrie is zelf met 359 dagen geboren dus ik snap je helemaal. Haar zoon is met 353 iets eerder geboren maar was ook al lang genoeg wachten. Ik duim voor je dat het nu snel komt.