Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Als het niet door een genetisch defect wordt veroorzaakt, maken jij én de hengstenhouder zich onnodig zorgen. Dat is wat ik wilde zeggen. Ik weet niet óf een waterhoofd ook door andere oorzaken kan komen, als dat niet zo is, dán hoef je uiteraard niet te testen, maar als dat wél ook kan (en ik kan redenen bedenken waardoor het door mechanische belasting ontstaat) dan zou ik toch willen testen.
Want weet je zeker dat je merrie drager is, dan zou je dus íedere hengst die je in de toekomst wilt gebruiken moeten willen testen...
Moratoetje schreef:Het veulen is bij mijn merrie al behoorlijk ingedaald, ze heeft echt zo'n hangbuik. Verder krijgt ze een punt kont, maar d'r tietjes moeten nog wel wat verder vullen. Zal morgen weer eens wat foto's maken.
Waterhoofden is altijd iets erfelijks? Of kan het ook andere oorzaken hebben? Bij het New Forest hebben ze jaren terug ook een hengst gehad waarvan meerdere veulens werden geboren met een waterhoofd en misvormingen.
Neonlight schreef:Moratoetje schreef:Het veulen is bij mijn merrie al behoorlijk ingedaald, ze heeft echt zo'n hangbuik. Verder krijgt ze een punt kont, maar d'r tietjes moeten nog wel wat verder vullen. Zal morgen weer eens wat foto's maken.
Waterhoofden is altijd iets erfelijks? Of kan het ook andere oorzaken hebben? Bij het New Forest hebben ze jaren terug ook een hengst gehad waarvan meerdere veulens werden geboren met een waterhoofd en misvormingen.
Die hengst hebben ze sinds dit jaar weer, is dit jaar weer aangeboden en aangewezen.
Granoek, gefeliciteerd!!!!!