[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:36

Celine, ze is dan 103 dagen bijna 15 weken :)

Hippo express was rond half 3 bij mij, maar ik was wel vroeg in het seizoen, maar moest wel uit België komen.

He Lovelyn, das niet fijn, ik hoop echt dat ze drachtig is, ik ben zelf ook zeeeeer benieuwd wat Kambarbay voortbrengt bij je merrie.

Ik ga echt duimen voor iedereen die nog hoopt op een drachtige merrie!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:44

Sorry dat ik niet zo vaak aanwezig ben..
Ik loop momenteel te tobben met mijn gezondheid, al voel ik me beetje bij beetje steeds beter..!!
Daarnaast heb ik het druk met van alles en nog wat..

Ik lees wel bij en begrijp dat sommige merries echt moeilijk drachtig worden.
Verschrikkelijk balen zeg!!

Mijn merrie zit vandaag op 40 dagen en zal morgen weer gescand worden.. ben benieuwd!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:59

Silly1972 oh dat schiet al mooi op!

Casarell beterschap!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:04

wat jammer dat het bij een aantal van jullie nog niet is gelukt om de merries drachtig te krijgen. ik blijf duimen voor degenen die nog een keer proberen! en hoop dat de rest netjes blijft zitten.

succes voor de scanners!

met natuurlijk dekken heb ik zelf geen ervaring, wel een aantal keer bij mogen zijn bij de welshcobs van een kennis en op een arabierenstal waar ik mijn eerste paard heb gekocht. Ik vind het wel mooi, maar zie ook de risico's wel.

hier ook weer even een berichtje van mij... er valt weinig te melden, merrie loopt lekker in de (helaas nog natte) wei. Ik merk niet veel verschil in haar gedrag. Dochterlief zit nu in Denver, dus ik mag de komende weken de paarden alleen verzorgen. Probeer de merrie dagelijks te rijden of longeren zodat ze wel in conditie blijft/komt. Na de vakantie zullen we de wedstrijden weer gaan oppakken. En gaan we de welsh laten beleren voor de kar. Ik heb echt zin om te gaan mennen met haar.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:19

Vulina, Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!

Jarmo, Wat vervelend, ik heb er geen ervaring mee....

Neonlight, Balen met Sarona, wel fijn om een kloppend hartje te zien bij Roos!

Memere, Fijn dat met Dani alles goed gaat

polleman, Spannend maar weer.....

Lovelyn, Balen!

Casarell, Succes morgen met de 40 dagen scan

Silly1972, Al bijna 15 weken!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:27

Mijn hengst dekt natuurlijk en ik mag in mijn handen knijpen dat hij zo rustig en beheerst dekt. Ik bepaal wanneer hij erop mag springen en krijg hem er ook zo af als het net niet wil. Ik laat hem ook alleen maar dekken als ik gezien heb dat de merrie echt goed hengstig is, en de eerste keer gebeurd vrijwel altijd met een praam.
En hij laat altijd direct al weten of de merrie goed hengstig is, of dat we nog even moeten wachten.
Helaas gaat het bij andere hengsten niet altijd zo en ben ik mij wel bewust dat er risico's aan zitten. (voor zowel merries als hengsten)
Maar ben ik toch wel blij dat hij alles tot nu toe in 1 ronde drachtig heeft gekregen :D

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:53

Neon wat een geluk bij jou dat het dan wel aangeslagen had! Ik ga er niet vanuit dat ze toch drachtig is, maar hoop het natuurlijk wel :) Ik ga morgen weer bellen hoe ze er voor staat. En interessant dat de onregelmatige cyclus niet kan komen door afstoten, het leek zo logisch, maar zo zie je maar! :o weer wat geleerd.

Gefeliciteerd met de ene drachtige merrie, maar wel balen van Sarona. Zeker omdat het zo slecht uit kwam qua insemineren. Hopelijk pakt het!

spannend polleman!

Aniekslijk ik weet zeker dat ze schoon is. Er is een swab gemaakt en daarop waren geen bacterien te zien. Ik zou bijna willen dat ze wel vies was, dan had het tenminste een reden dat ze niet drachtig is :(

Vulina ben benieuwd naar je twee nieuwe aanwinsten! Balen dat de merrie niet drachtig is.

Lovely wat jammer zeg! Hopelijk aankomende ronde wel.

Casarell beterschap!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:41

Lovelyn Wat ontzettend balen zeg, dat ze alweer leeg was. Snap dat je dan ontzettend begint te twijfelen. Ik hoop voor je dat deze laatste keer gewoon raak is :(:)

linda2008 Ik hoop met je mee dat ze inderdaad gewoon afgeslagen heeft en dat de eisprong geweest is. Ik duim met je mee :j

Casarell Succes met scannen morgen, hopelijk is alles nog steeds in orde :)

Myrthe was begin deze week niet zo fit, ze voelde zich duidelijk niet lekker, was haar glans kwijt en flink ingevallen. Er ligt nu dus mest voor onderzoek bij de DA, en als daar niets duidelijks uit komt, gaan we een bloedje laten trekken. Even zeker weten dat alles oké is, ook omdat ik haar nog steeds schraal vind blijven met al het voer wat we erin pompen. De afgelopen dagen voelde ze zich gelukkig al een stuk beter :j

Vandaag was er ook een vriendin langs gekomen met een zadel die we kunnen gebruiken voor het zadelmak maken, dus we hebben alles eventjes gepast :j Voor het eerst een hoofdstel om, een dekje op, en een zadel op. En ze gaf gewoon geen kick! Heerlijk zo'n lekker nuchter dier! Dus we gaan gewoon lekker verder oefenen, en we zien wel wat lukt. Ik ga er het komende jaar toch nog niet op :)

Vandaag is ze trouwens ook al 50 dagen drachtig!! *\o/*

Afbeelding

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:49

Neonlight Hopelijk pakt het deze keer! Is dit met je nieuwste merrie?

Liaan Drachtige merries veranderen soms ook in hun manier van doen, kan dus zeker hormonaal zijn.

Lovelyn Pff wat balen zeg, hopelijk pakt het toch nog!

linda2008 Duimen dat ze toch pakt, had ook zo'n moment staan gisteren maar vandaag niets meer te merken,
ondanks ze 2 week geleden voor het laatst hengstig was.

Silly1972 Ben zo jaloers, je bent al gewoon over de 100 dagen :P

Milan_lover 50 dagen al, dat is al iets! Wel nog echt een 'pup' om te zien. :)

-----------------------------------------------------------------------------
Dani is vandaag 51 dagen, tenminste als ze nog drachtig is maar tot nu toe nog steeds als 'anders'.
Afbeelding

De 19e worden er 2 merries gescand van mijn hengst, waaronder 1 eigen merrie.. ben benieuwd!
Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:56

Ze is inderdaad nog echt pup :j Ze krijgt sowieso nog een jaar om lekker te groeien, maar ik denk zelfs 2, het is echt een laatbloeier. Terwijl ze in het grondwerken wel ontzettend volwassen over komt :)

Mooie foto's van die van jou! Ben benieuwd of de 2 andere merries ook gepakt hebben :j

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:14

Milanlover, echt nog een pup! Hoe oud is ze nu? 3?
Memere, mooie pony's! Mag ik vragen wat de kleur van de eerste is? Vind t echt een gaaf kleurtje!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:19

Milan_lover Super dat ze de tijd krijgt! Uiteindelijk is het wel 3 gezien er kans is dat Dani het verloren heeft door de verdoving die ze heeft gehad, maar tot nu toe nog geen verandering in manier van doen opgemerkt sinds vorige week zondag, wat toch goed is.
Uiteindelijk mag ik lopen zenuwen voor 5 merries dat ze allemaal pakken ( oa 3 gastmerries). :P

celine14 Ja tuurlijk mag je dat vragen! Ze is zwart sabino, maar dan wel extreem.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:58

Celine14, ze is echt net 3, echt een pup dus :j

Memere, ohja, ontzettend balen. En dus toch nog in spanning... Hopelijk valt het mee en zit er nog een mooi vruchtje, ik duim voor je!!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:03

Even een snelle post maar onze dame is drachtig!

Afbeelding

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:11

ivy_power89 Whoee! Gefelicteerd! *\o/*

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:19

Bedankt!
Nu ga ik heel hard mee duimen voor de andere dames! Dat jullie maar snel kunnen aansluiten!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:24

Gefeliciteerd!!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:32

Memere, oh dat had ik er echt nooit uitgehaald :') vind het heel gaaf!!!

Milan_lover ja echt pup! Als je 2 had gezegd had ik dat denk ik ook nog geloofd :j

Ivy_power, kijk dat is een mooie foto! Gefeliciteerd!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:09

Fijn Ivy, aftellen maar!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:35

Hallo, mag ik meepraten? :)

Mijn merrie is nu 3 maand drachtig. Het word voor merrie en hengst het eerste veulen :)

Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:01

Nehhh Memere, bij de scan is ze over de 100 dagen, ze is nu 93 dagen :P.
Scan is pas over 10 dagen nl.

Wat leuk Daphne_! Vertel eens wat over je merrie en de hengst en waneer is ze precies uitgerekend? Denk nl dat we aardig gelijk zitten ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:15

Gefeliciteerd Ivy!!

Daphne, welkom

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:30

Welkom Daphne! 3 maanden, schiet al mooi op! Wordt een maart veulentje dus? Wat voor afstammingen zijn het? En waarom de keuze voor deze hengst?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:33

Gefeliciteerd Ivy!!! :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 01:03

Julie is een 1e premie New Forest Pony, hopelijk na 23 Juli Stermerrie! :) Haar moeder is Kroon Preferent, van Jasper (Prestatie Fokhengst). Haar vader is Jacodi's Bo's Barclay (Keur, Prestatiedekhengst (Z2 Dress), Verrichtingskampioen 2008, Kampioen jonge hengsten 2009, Algemeen kampioen 2013 en 2014).

De hengst is Berktzicht Ferrie, Februari dit jaar goedgekeurd voor het Ned new forest stamboek. Daarna ook voor het pferdestammbuch Weser-Ems. Zijn moeder is een stermerrie van Justice HR (Keur, Preferent, Prestatiefokhengst, Prestatiedekhengst). Justice HR was internationaal springen. De vader van Ferrie is Oosterbroek Francios (Prestatiedekhengst), ook hij sprong internationaal. Uit de moederlijn komt EK pony Berktzicht Rob.

Ze is idd in Maart uitgerekend, ze is nu 96 dagen! Behoorlijk gelijk dus idd Silly1972! :D

Ik heb Ferrie gekozen om zijn sterke bovenlijn en krachtige gangen. Julie heeft een wat weke rug en de draf mag wat minder vlak en krachtiger :)