[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:19

Knolseder bij onze Smooht tooende de baarmoeder tegen hengstigheid aan,
bij de hengst totaal niet op hem gereageerd.
Ze werd gescant op de 18 de dag.

En van harte he!

Amays bah wat een dimper he.
Wij hebben onze merries zeeer waarschijnlijk ook voor niets weggebracht :( .

Elmars_floor oeps foutje bedankt ha ha :+

Neonligch ik ga het scannen dit keer ook bewust overslaan.
Merries reageerd totaaaaal niet op de hengst.
Dus ik reken de vorige ciclus.
En dan ong 320 dagen verder uiteraad.
We zien de paardjes meerdere keren daagst dus toezicht genoeg.

Vientje wat kan je dan toch in spanning zitten he!

Fotsy, eind augustus gaan we verhuizen.
Echt een zeer heftige tijd is het.
Span staat weer bij mij, en zo vreemd hier is er weer niets meer ze aan de hand.
Ik kan de vinger er niet op leggen .
Qween is weer net zo knuffeling als altijd alleen Smooht nog niet helemaal.

Amays, nou eerlijk gezegt gebeuren er ook heeeeel veel heftige nare dingen.
Maar dat is zo prive maar dat is zo intens dat hakt er flink in.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:25

RX welkom terug. Jammer dat het nog niet helemaal loopt zoals het moet. :(:)
Heb ik het nu goed begrepen? 1 merrie is drachtig gescand? Smooth? De ander is herdekt toch hé?
En waarom zou je ze verkopen? Zij is toch dikke maatjes met het andere merrietje,of niet.

AniekR wel ik vind ze er ook goed uitzien en zeker niet te dik hoor!

Gefeliciteerd Knolselder!! *\o/*

Amyz balen is dat dan dat je gewoon nog niks weet.

Foto van mijn blinkerke?

Hier staat ze op,het kleine vosse merrietje is Vera.

Afbeelding

En mijn "tweespan",samen gedekt begin april en niet meer hengstig geworden.
Ik weet het,beiden nogal gevoelig voor overgewicht. :o

Afbeelding

En de dader nog eens. Zowat de enige die geen last heeft van overgewicht. :P Maar hij glanst ook lekker. :D

Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:34

Pretty 1 was er gescant op de 18 de dag en de baarmoeder toonde tegen hengstigheid aan zei de va.
Ik wou ze samen wegbrengen omdat ik het zo relaxt mogelijk voor ze wou laten verlopen.
Klopt het zijn maatjes.
Toen ze bij ons kwamen waren ze heeeeel erg close bij ons in de groep gaan ze eigenlijk met idereen om.
Qween trekt oa ook heel veel met het veulen van Rainbow op.
We hebben een zeeer relaxte groep.
Smooth is koeler in der knappe koppie dan Qween.
Omdat ik helaas nu niet alles telkens zal kunnen houden heb ik de beslissing gemaakt.
Het zijn allemaal zeer sociale paardjes gelukkig.
Ook heel makkelijk met de mens, zijn ook erg lief.
Het is wel vreselijk dubbel hoor.
Als we toch eens een geldboom hadden.......

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:38

Maar ik snap het nu nog niet denk ik. :o
Zijn ze nu beiden drachtig bevonden? Qween en Smooth?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:44

We hebben ze afgelopen vrijdag voor de tweede keer opgehaald van de hengst.

Beiden reageerde ze totaal niet meer op de hengst

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:56

Knolselder, gefeliciteerd! Nog een kampioentje in de maak dus!

amyz, denk dat het wel een beetje vergelijkbaar is met jullie showconditie inderdaad. De kleine pony's mogen nog véél vetter, maar ook de NWR's mogen wel goed in het vlees zitten. Daarom ook goed om even gekeken te hebben. Zo thuis vond ik haar al rond zat, maar als je het dan vergelijkt ;)
En ze krijgt al een kleine 4 weken die voer (redelijk hoog in energie), maar merkte nog niet zo veel, nu dus omhoog gegaan, maar pas sinds zaterdag. Dus leek me wel een beetje vlug, maar het was in ieder geval een bommetje gisteren :P

En mooie pony's bij elkaar hoor, pretty! Aantal wel heel rond ja, maarja is ook lastig onder controle te houden als ze er gevoelig voor zijn en je wil ook niet dat de veulens er onder lijden. Hengstjes hebben het toch vaak wat drukker met vanalles he :P
Thanks dat je Lies er goed uit vind zien. Is voor mij ook nog en beetje wennen, sinds ze uit de opfok is (en daar in de winters ook al), is het juist altijd moeilijk geweest om haar op gewicht te houden. Bijna een jaar geleden is ze terug gekomen uit de sport en was ze echt te dun. Vlak voor ze naar de hh was, had ik haar eindelijk fatsoenlijk op gewicht.

R.X. nog even spannend dus. Over kleine twee week scannen?

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:05

Duimen RX dat het raak is! Het lijkt overal toch de goede kant op te gaan...
Zou mooi zijn als het overgrote deel nog drachtig raakt!

Hier nog 1 die binnenkort gescand wordt en dus met KI gedaan werd.
De andere mag eventueel drachtig. Maar die moet nog gedekt worden.
Ik heb net even berekend voor de merrie die net gescand werd. Als ze weer rond 320 dagen veulent, is het voor rond 27 april. Dat vind ik nog een mooie tijd!

Wat een leuke kudde en je Pretty, toffe kleurtjes bij elkaar en ze blinken zo mooi!

Aniek, is dat bij de Welsh dat ze zo dik moeten zijn?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:17

Zo dik mogelijk kan er altijd nog wel wat bij natuurlijk, maar er wordt wel altijd flink gevoerd in de voorbereiding ja.

Oh tijdje terug las ik trouwens iets over mensen die ook alweer bezig waren met de hengstenkeuze voor volgend jaar. Dat is hier ook officieel een beetje begonnen.
Zaterdag liepen er ook twee interessante hengsten mee bij de jonge dressuurpony's. Eén was een optie voor Lies voor volgend jaar, maar die heb ik weg kunnen strepen. De andere is een geschikte optie voor Roos, die viel heel positief op... Dus de eerste gedachten hierover spoken ook alweer rond in m'n hoofd O:)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:17

Nou ik heb er dus flink de balen in...Noumea zou vandaag dus gescant worden om te kijken of de follikel(s) er nog zitten en ze vandaag weer geinsemineerd moet worden, eerder dan vandaag scannen heeft dus geen zin, want is zaterdag geinsemineerd, dus scan je pas maandag, allemaal heel logisch, maar de hengstenhouder wil een dag van te voren weten of je sperma nodig hebt, dus had ik zaterdag direct al nieuwe besteld voor maandag(via sms, andere 2x ook zo gedaan), maar hoorde niks, ik gisteren weer gesmst 2x, weer niks, vandaag gebeld, nummer niet bereikbaar...Noumea is dus gescant en er is idd sperma nodig..nu kan ik sinda zaterdag dus de hengstenhouder niet bereiken en heb ik vandaag dus geen sperma..ben er echt stuk van..vind dat echt niet leuk..zo iemand hoort gewoon bereikbaar te zijn..Heb er voor betaald..

Sorry voor mijn egopost, maar moest t ff kwijt, vind t echt vreselijk :(

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:20

ML, snap je volledig. Dat kan je als hengstenhouder inderdaad gewoon niet maken. Je hebt op tijd aangegeven en je betaald hiervoor. Het is zijn werk om te zorgen dat er op de juiste momenten sperma is...
Hopelijk hoor je snel iets, maarja je hebt er gewoon helemaal niets aan nu...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:25

Da's heftig Luna, een merrie die de boel zo sloopt :oo Andere merrie wel weer OK? Zouden idd best de hormonen kunnen zijn...

Wazige bedoening Chrisje20, kan me indenken dat dat stress geeft die onduidelijkheid zo.

Flink duimen idd Vesceron!

Pretty aan het aftellen :)

Wat een hoop aan de gang RX, maar fijn dat de beestjes weer thuis zijn! Duimen dat ze idd drachtig zijn.

Stress zeg Amyz :\

Keuringsconditie is bij mijn weten idd ook uhm nogal uhh "rijk" O:) Kunnen best nog wat grasjes bij dan :P

Gefeliciteerd Knolselder! *\o/*

Mijnlieverd wat een kalotesituatie :x Dat kunnen ze idd niet maken, wat een amateuristisch gedoe! :(:)

Die van mij merk ik de dag na verandering in voer al. krijgt ze een keer per ongeluk sportbrok ipv basisbrok dan is het kermis :)F *\%/* Maar die is op alles extreem gevoelig, daar merk je als een haartje weg is al aan haar dat er iets is :+

Ahhh knusse foto van poown's :) Leuk tweespannetje ook! En meneer is flink afgetraind ja :D

Hier loopt er ook een altijd met de staart af/opzij te pas en te onpas }:0 Ik noem het maar "Miep heeft open huis" en hoop dat het niks te betekenen heeft :+ Is iig niet gerelateerd aan haar hengstigheid.

Halverwege de cyclus-nephengstigheid is idd een in de wei in het rond piesende merrie met enorm veel interesse in de mannen zo'n anderhalve week na de hengstigheid. In het seizoen lijkt ze daardoor bijna doorlopend hengstig, zie daar dé periode dan maar eens uit te vissen 8)7 Lellebel.

Mijn dame heeft ernstig de kolder in de kop. Gisteren compleet van de leg vanwege het zwembad op het erf, bij het terugzetten in de wei sjoelde ze zichzelf bijna de sloot in, ramde haar bejaarde ruinenvriendje zowat ondersteboven en ging al brullend als een hengst een minuut of 5 het land door 8)7 Niet te filmen, is niks mee te beginnen de laatste week. Glimt als een (witgelige :+ ) kastanje, is boos naar de mannen terwijl ze normaal gesproken afgelopen weekend dus juist haar nephengstigheid ( := ) had moeten hebben. Ik durf het bijna niet te hopen, maar heb iig de röntgenfoto's van haar rug maar (weer) uitgesteld want het zou best eens kunnen dat ze een bewoner heeft :o Als ze die gisteren met die fratsen niet in de sloot heeft gedumpt :x /3 Volgende week maandag pas scannen, door omstandigheden wel pas op dag 19. Zal mij benieuwen...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:42

ja Vientje,dat klinkt niet slecht zo een merrie. :P Duimen dat het haar hormoontjes zijn die op hol slaan!

Mijn grote merrie zette me ook voor schut gisteren,ik had kijkers voor mijn veulen en ik had mijn merrie even weggezet,ik zei nog,ze is 23 jaar en begint wat af te takelen. Ik laat ze los net voor de poort,dat ze die weide kan instappen zeg maar,draait ze zich bliksemsnel om en rent naar de uitgang,door de stallen,staart in de lucht,het erf op. :oo Gelukkig was de grote poort dicht en kon ze niet op straat anders was het van dat. Ik heb ze gevangen en al briesend en snuivend terug gebracht.
Zeiden die mensen,"nou ik denk niet dat ze al versleten is hoor". O:)

ML zo dat is helemaal geen doen zeg!! Dat kan niet als hengstenhouder......heb je geen enkel ander nummer waar je kunt bellen? Oh ik zou echt iemand willen horen. Wat ontzettend balen. -:(- :(:)

Knolselder dankjewel! Ze zitten allemaal heerlijk in de vacht nu,behalve mijn oudje die niet glanst als anders. De veulens jammer genoeg wel in hun berevachtje. En het wordt zo warm...maar als ik ze nu scheer dan kunnen ze net vlugger verbranden zeker?

RX en is je andere merrie dan ook nog gedekt geworden? Want ik herinner me dat de 1 dus terug hengstig werd en de ander zat toen nog in haar wachtdagen. Of niet?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:44

Vientje _O- Zie het helemaal voor me :') Het klinkt in elk geval positief!!!

Zat ik even te slapen..... Welsh weet ik idd wel, das haast nog rijker dan de Arabs qua conditie! Dan mogen er zeker nog wel wat spekkies bij ja :D

ML -O- daar ben je ook mooi ziek van zeg!! Hoop dat het alsnog allemaal goed komt maar kan me helemaal voorstellen dat je er nu flink de balen in hebt. HH moet tijdens het seizoen gewoon voorbereid zijn op dit soort situaties en makkelijk en snel bereikbaar zijn!

Wat een rijkdom in de wei pretty, al die mooie paardjes :) Knap hengstje ook!

RX wat naar dat er ook zo veel vervelende dingen gebeuren! :(:) Soms lijkt het wel alsof alles tegelijk komt... Ik hoop voor je dat het allemaal gauw weer wat de positieve kant op gaat, je hebt het al druk zat zo!

Ik ben ook altijd bezig met hengsten uitzoeken hoor :D Maar das ook omdat de keuze zo beperkt is met die Egyptenaren... Kan ik maar beter doorlopend mn ogen goed open houden. Had laatst een gave op het lijstje staan maar inmiddels begrepen dat die niet zo'n best onderstel heeft en vererft dus maar weer van het lijstje af.... En zo blijft het aantal hengsten naast Baha gewoon nog vrolijk op 0 staan _O-

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:52

ML -:(- niet normaal, blijven proberen zou ik zeggen, wat erg toch, ik duim dat het eitje nog wat blijft hangen hoor tot er sperma is

Oeie Pretty, zul je altijd zien als er mensen staan op te kijken, gelukkig kon ze niet op straat, zo een drukke baan, niet aan denken.

vientje, wat kan jij je merrie goed omschrijven, ik zie het ook zo voor me _O- er is hoop dus

toch raar dat bij de Welsh ze net dat tikkeltje meer mogen hebben en bij de mini net wat minder, das natuurlijk quarters vergelijken met arabieren he :P dus appelen met peren.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:53

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Het is gelukt!! Ze is drachtig!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Eindelijk na 3 jaar proberen nu met vers, onbehandeld zaad, in één keer raak.
Ik kan het nog bijna niet geloven dat het echt zo is <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:56

*\o/* *\o/* *\o/*
Gefeliciteerd!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:59

Gefeliciteerd annelies met drachtige fre! wordt vast een prachtig veulen in combi met wish!

@chrisje20: heb je nu al meer duidelijkheid? Moet vast stresserend zijn...

@MijnLieverd: zo das vervelend! zo'n mensen moeten idd bereikbaar zijn :(

Pfoe Marley nog steeds even irritant naar het schijnt. Staat nog altijd apart, wordt serieus aan het werk gezet en krijgt nog maar net een handje brok voor de smaak... Gaat wat geven als die thuis is zeg. Maar dan gaat ze ook terug dagelijks aan het werk gaan denk ik.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:00

wat een goed nieuws Noisy,gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Dank je Amyz!

Ja Evelyne dat moest weer lukken. Dat was ook de laatste keer dat ik ze zo voor de weidepoort losliet.
En anders staan de stalpoorten nooit open als ik dat soort dingen doe,maar nu met die mensen mee wél. Grmbl ik maak ook altijd fouten als het niet volgens het stramien loopt dat ik gewoon ben. :o :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:00

Net de dierenarts gesproken waar de hengst altijd springt, maar ook hun kunnen haar niet bereiken, ze hebben ook geen ander nummer van haar..ik denk dat ik gewoon pech heb :(..ben er echt ziek van..

Zal straks ff op jullie verdere berichtjes reageren..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:04

Gefeliciteerd Noisy! *\o/* *\o/* De aanhouder wint!

ML echt goed zuur... -O- Zou er wat met de hh gebeurd zijn? Is toch absurd. Als dit gewoon uit slordigheid/laksheid is dan zou het netjes staan als je hier een compensatie voor krijgt. Heb je ook niks aan natuurlijk, maar toch! :(:)

Marley stout?

Hihi Pretty, ik zie jouw merrie ook zo voor me :D

Mijn Miepie is af een toe een beetje een cartoonfiguur :D Was gisteren zelf wel flink boos hoor, had zich met dat ge-eikel wel weer in de kreukels gesjoeld. Doos /3 Maar goed, wat doe je eraan he.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:11

gefeliciteerd noisy, geduld wordt altijd beloond *\o/*

En met vers sperma, is ook de reden dat ik met mijn merrie gestopt ben, voer ik ze volgend jaar naar de hengst, en hup vers, onbehandeld zaad erin.

hopelijk is Marley terug de ouwe als ze thuis is := ocharme vreemde omgeving en dan die hormonen waar ze geen blijf mee weet en dan waarschijnlijk een vervelende buurvrouw >;)

:(:) ML

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:16

Hoeraaaa Noisy!!!! Ht is een goede dag vandaag! Gefeliciteerd!!!!!

Ik moest wel wat lachen met de merrie die als een briesende brullende hengst door de wei liep en paarden de gracht induwt :D
En Pretty haar versleten bejaarde _O-

ML wat vreselijk irritant!! Kan me inbeelden hoe je je nu zit te frustreren! Ik vraag me ook af of er misschien wel een erg goede reden is waarom ze niet reageert... Pfff zit je daar op hete kolen :(

Ik vind de Welshjes soms wel heeeeel erg vet op keuringen. Is dat gezond?

Nu bij de mini's moeten ze in mijn ogen ook mooi rond zijn hoor, mooi gevuld, maar niet vet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:24

Tuurlijk zijn veel welsh pony s op de keuring te vet. Ik weiger ze ook vet te showen. Heeft me al vaak plekken gekost. Waren die van mij te weinig ontwikkelt, terwijl de koplopers moddervet waren (en tuurlijk zal er vast ook bespiering onder zitten), ik ben zelf dierenarts en kan een gezonde rijke body condition score perfect inschatten, jonge pony s showen is niet meer te doen en ik weiger ze te gaan opvoeren. Ik heb nu een 2 jarige die gevaarlijk dik is, dat ze de paddock opgaat voor een aantal weken. Heel sneu maar ik wil ze langer gezond houden.
Maar het zal een eeuwige discussie blijven.
Tot zover mijn welsh showervaringen wat voeren betreft
Haha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:42

Merrietje waar ze bij stond deed helaas niets buiten grazen. Twas echt marley die het in haar bol kreeg en der als een gek op af ging om der te buiten en weg te jagen... Wat een kreng :( Ze stond er al een halve week mee samen, geen probleem. Waren zelfs lief aan het kroelen en nu ineenkeer kan ze der niet meer dulden.

Ik vind de meeste welshjes ook veel en veel te dik op keuring. Vind het ook alles behalve mooi zo'n dikke welsh. Dan maar eentje die een minder tonende hals heeft maar die mooi op gewicht staat.

Wou met Dilys naar een welsh show gaan dit jaar (partbred sectie) en kreeg meteen de commentaar dat ik toch niet met zo'n onderontwikkeld beest naar show moest gaan. Nee idd, Dilys heeft geen overdreven dikke vetlok (wat normaal bij een volwassen paard spier zou moeten zijn) op de hals nee. En ze is ook niet overdreven breed. Maar bewegen kan ze wel en ze staat mooi op gewicht.
We zullen wel zien in september in zolder wat de jury vind :p

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:51

wat een vruchtbare dag *\o/*
Noisy en Annelies, gefeliciteerd :D

Ik vind die welshjes vaak ook erg vet geshowd!
Maar de mini's vind ik er vaak wel eng mager op staan...
Geef mij maar een middenweg ;)

Mijn merrie zit vandaag op 53 dagen... Nog 287 te gaan :o :')
Ik zit nog te denken om een keer uitwendig te laten scannen.
Nog nooit laten doen ofzo, iemand enig idee wanneer dit precies mogelijk is?