[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:01

Je ziet inderdaad al wel verschil! ;) leuk!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:02

Ja vroeg al he? Komt vast van die harde buik :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:43

Wat een prachtige buikjes komen hier weer voorbij!
Set is inderdaad al veranderd, maar dat is ook niet zo gek hoor, vooral de vorm van de buik veranderd al snel, maar voordat ze echt een dikke buik krijgen duurt wel even.
Marije, jouw dames beginnen al lekker op te schieten!
Lis heeft een mooi bescheiden buikje.
Yellomofoon, jouw merrie begint al aardig rond te worden.
Ayasha, ik zou je niet te druk maken, ik zou ook eerder denken aan rabicano. Ik had een merrie die licht rabicano was, die kreeg de laatste zomer dat ze hier stond zelf een soort van witte stippen in haar vacht.

Zal deze week ook eens een foto van Mausi proberen te maken, vrijdag zit ze op 100 dagen. Moet alleen even kijken of ik voor de vergelijking ook een knappe foto heb waarop ze niet drachtig was, maar niet drachtig is ze hier niet zoveel geweest nog, dus weet niet zeker of ik die heb.

Aziza was vandaag met binnen zetten enorm chagrijnig, mijn moeder zette de dames binnen, dus ik liep achter ze en kon ze goed in de gaten houden en toen maakte Aziza ineens zo'n huppeltje met haar achterbenen naar Mausi (echt uithalen zal ze aan de hand nooit doen, het was meer zo'n waarschuwing, denk dat haar benen net aan 10cm verder van de grond kwamen dan normaal :+ ). Ook toen Majdiy zijn hoofd over de tussenwand stak keek ze heel kwaad en meteen zwiepen met haar staart. Van de week vloog ze Majdiy al een keer bijna aan toen hij dat deed, hij wist niet waar hij het zoeken moest, ging bijna door de deur aan de andere kant naar buiten, arm ventje :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:34

De kinderen zijn thuis...nou was het de bedoeling Arie rustig aan af te spenen...echter dacht meneer dat ik hem London had genoemd en besloot over het hek te springen. Mid-air kreeg hij het realisatie punt dat hij NIET London heet maar Bak'aar...Resulstaat, boel krammen in z'n pootje en in elk geval tot vrijdag in het verband...stumper.
De dames hebben het wel heel erg naar hun zin samen dus dat verzacht het leed... -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 03:22

Dom van Bak'aar! Vervelend zeg.

AZ ga je laten bekijken of ze dragend is? (Aziza) en bijna mooie mijlpaal voor Mausi!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 07:54

He wat vervelend van Bak'aar zeg! Ik hoop dat ie snel weer opknapt.

Set, ik ga niet laten scannen dit keer. Het is nu twee keer direct na het scannen fout gegaan (de eerste keer kan het sowieso niet aan het scannen gelegen hebben maargoed), dus ik wacht gewoon af of ze hengstig wordt of niet, en daarna dan maar afwachten of dat zo blijft. Het maakt me ook eigenlijk niet heel veel uit, zowel aan drachtig als aan niet drachtig zijn zitten een aantal grote voor en nadelen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:53

Zou wel een stunt zijn hoor AZ :P

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:47

Woogy: hopelijk knapt hij snel weer op! :(:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:50

Bakaar had andere ideen zo te horen. Beetje balen.
Hopelijk knapt hij snel op

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:26

AZ: ze is nu nog niet van mij dus écht druk was ik me er niet om aan het maken maar ik geef wel toe dat het een eventuele beslissing om haar over te nemen zou beïnvloeden als ze schimmel zou worden. :o

Dat van die foto's op slaan met het aantal dagen is slim! Dat zou ik ook eens moeten doen (kan ze via dit topic nog wel opzoeken hoeveel dagen ze was)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:33

Ach dat is altijd zo sneu als dat gebeurt Wij houden ze daarom met afspenen ook altijd minimaal een dag binnen en die echt van slag zijn nog wat langer. Wel fijn dat ze weer lekker thuis staan Woogy onze dames waren ook echt blij dat ze weer thuis stonden. Vanmorgen de dekbonnen in gevuld voor de aanstaande veulens dekboek weer retour gestuurd kunnen we ze weer netje in het stamboek zetten volgend jaar. Onze veulens nog niet zien bewegen maar dat gebeurt wel vaker bij ons dat ze zich de hele dracht niet melden.

AZ als je niet wilt scannen kun je ook een drachtigheids test kopen mischien is dat een idee?

Inderdaad slim om je foto,s met de dagen op te slaan heb dit ook wel met de veulens gedaan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:42

Woogy schreef:
De kinderen zijn thuis...nou was het de bedoeling Arie rustig aan af te spenen...echter dacht meneer dat ik hem London had genoemd en besloot over het hek te springen. Mid-air kreeg hij het realisatie punt dat hij NIET London heet maar Bak'aar...Resulstaat, boel krammen in z'n pootje en in elk geval tot vrijdag in het verband...stumper.
De dames hebben het wel heel erg naar hun zin samen dus dat verzacht het leed... -O-

ahww... Arme overmoedige Arie...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:24

Al die mooie smerige buikjes, heerlijk om te zien!

Arme bakaar, nu dus lekker verwennen.

Garcia zit al op de helft van de dracht en dat is te zien.
Best een goede buik voor een maiden merrie.

Afbeelding

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:06

Leuk om te lezen al die verschillende symptomen! Sammie is ook sinds ze drachtig behoorlijk sacho naar vreemde paarden( binnen haar eigen kudde staat ze onderaan dus heeft ze niet sacho te doen)
Gister dacht ik samen met mijn bijrijdster beweging in het buikje te zien. Twijfel een beetje of het echt de kleine was omdat ik bij de vorige veulens pas in laatste maanden zag. Ze zit nu op 182 dagen.

Overigens heeft Sammie de eerste 3 mnd last gehad van winderigheid en ook wat last van haar buik, met rijden was het ook constant mesten en winden laten... Nu is het aardig over...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:20

geshahquille schreef:
AZ als je niet wilt scannen kun je ook een drachtigheids test kopen mischien is dat een idee?

Dat is die test met urine toch? Maar daarmee kan je pas later in de dracht zien of ze drachtig zijn of niet toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:28

Hoe vang je bij een paard urine op?
(of vraag ik nu iets heel dom?)

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:15

Wachten met een krukje naast de stal en als ze gaan plassen gauw een bakje eronder houden haha!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:17

Bakje? Zou voor een emmer gaan :Y) die van mij gaan vaak tijdens het voeren plassen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:01

Hahaha een emmer lijkt me een slimmer plan.. waar kan je die testen kopen?
Wel handig voor in het vervolg :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:13

Ik kan het even niet ze een twee drie vinden waar je ze kunt kopen en weet ook zo even niet waneer je zoon test kunt doen. Voorheen zag je nog wel eens een advetentie er over langs komen bij marktplaats!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:16

pas geleden was er een topic over dat er nergens meer Wee-foal was te vinden..

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:22

Ahh dat verklaart het dat wist ik niet sorry AZ.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:33

Even googlen en vind je de site vast, ik heb er dit jaar ook nog op zitten kijken.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:40

Heet het wee-foal? Zal eens kijken maar als blijkt dat het er niet meer is dan word het lastig zoeken :+ haha
Het is ook niet noodzakelijk.. maquavinci laat ik toch scannen, zo'n test is dan eerder voor de shetten..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:43