[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:30

Dat is een hele gave site quipje!
En hier zie ik weer op dat het veulen pas bij 150 dgn een "konijn" is!

Ik wil Mexx namelijk wat meer afwisseling in het werk geven, we rijden nu M2/Z1 niveau en dat pikt ze allemaal prima op, maar ik wil haar wat afwisseling geven om het allemaal leuk te blijven vinden.
Dus wilde ik een springlessen bespreken, we springen niet hoog, het gaat me niet om de hoogte maar gewoon om de leuke sprongetjes en parcourtje rijden.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:38

mmmmm.. heb wat topics bekeken over springen, en ik hou 't toch maar voor gezien..
Ga wel andere leuke dingen verzinnen om met haar te doen! :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:53

Jes schreef:
Even een vraag aan mensen met halster alarm, hoe zit dat met het bereik?
Wij zitten er aan te denken een halster alarm te kopen, maar wil wat meer ervaring, en dan graag van gebruikers en niet van de fabrikant ;)

Mijne werkt ook gewoon met een SIM-kaartje en belt dus gewoon naar de GSM.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:19

En jij verhuurt deze MariekeA?
Wat zijn de kosten daarvan?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:24

ik ben heel blij met het halsteralarm. Nog geen 1 geboorte gemist als de merries het alarm ophadden.
Natuurlijk heb je vaak/soms vals alarm,naargelang de merrie,maar je kunt dit toch instellen? Je kan de slaapstand op zetten,de graag van onrust instellen,...het vergt wel wat zoeken en geduld om het alarm juist in te stellen,maar het werkt!
En naargelang je de merrie beter leert kennen,kun je het alarm ook beter op haar instellen.
Bereik is hier tot nu toe altijd super.

wat erg Cynthia :(:) Wanneer zou je meer gaan weten?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:42

Toen Mexx geboren moest worden ben ik gaan waken, Minousch had vanaf 22febr al natte uiers, dus ben ik er vanaf die datum bij gaan slapen (temperatuur was toen snachts -10 en volle bak sneeuw), met een camping-kacheltje lag ik in het keuketje op stal, en om het uur wakker om te kijken.
7 dagen later nog geen veulen, dus af en toe maar een nachtje thuis in een warm bedje geslapen, toen begin maart weer op stal gaan slapen, en op 9 maart werd ik dus ziek, ziek van de kou, van de slechte nachtrust, dus besloot ik die nacht thuis te slapen en wat denken jullie?
Toen kwam 'smorgens het telefoontje: "wat een prachtig veulen!!" degene die belde dacht dat ik erbij geweest was hahaha, dus helaas: GEMIST!

Verder heb ik bij iemand thuis gewaakt, paard had singel-alarm, en webcams had ik op mijn slaapkamer.
Ding piepte heel de nacht door, mw hield nogal van liggen, rollen, liggen, rollen...
Na een paar dagen vroeg ik me af of er uberhaupt wel wat op komst was, en de teleurstelling was dan ook na een week heel groot: mw was schijndrachtig.. :(

Dus ik wil nu alle mogelijke alarmen/webcams/toezichten hebben die er zijn haha!
Ik ga dit NIET missen! :D :D

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:54

hahahha geweldig mexxuna!
ik ga ook op stal slapen maar ook alarm huren en als mogelijk is camera!!
het is haar eerste veulen en wil het echt niet missen,
ik hoop niet zo iets mee te maken we zullen zien is ook een vroeg veulen,
dus weet nog niet hoe ik het aan ga pakken

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:37

Ik ga ook op stal slapen.
Mag een ba lenen van iemand,wil ook proberen een camera op te hangen zodat ik vanuit bed kan kijken en niet iedere keer eruit hoef.
Ik wil het ook niet missen,maar niemand denk......dus hoop dat ik erbij bent en ze het niet overdag doet ofzo

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:49

Ik ga er van uit dat ik het mis. Op stal slapen zal niet gaan, en tot nu toe is het de eigenaar ook nooit gelukt om er bij te zijn, dus birth alarm is meer om vlak daarna te kijken of alles goed is. Kid is wel altijd rond 5 uur / half 6 's ochtends bevallen := ik ben totaal geen ochtendmens, maar daar word ik toch graag wakker voor :D

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:52

_Patrick_ schreef:
Ik ga ook op stal slapen.
Mag een ba lenen van iemand,wil ook proberen een camera op te hangen zodat ik vanuit bed kan kijken en niet iedere keer eruit hoef.
Ik wil het ook niet missen,maar niemand denk......dus hoop dat ik erbij bent en ze het niet overdag doet ofzo

ja, dat is ook mijn vrees, dat ze het overdag doet als ik werken ben (1 uur enkele reis)
Maar de meeste merrie's bevallen toch s'nachts, hoop mijne ook :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:53

mag je op hopen,maar wij hebben toch regelmatig dag-bevallertjes. Gelukkig is mijn werk vlakbij en als daar het alarm afgaat,dan snel ik erheen. (al gebeurd verleden jaar en ik was nog op tijd)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:16

Tis mijn eerste veulentje bij mijn merrie heb ooit 1 keer gewaakt bij een ander maar die beviel na 1 nachtje net voor middernacht heel makkelijk.
Dus heb helemaal geen ervaringen met alarmen. Maar weet dat ik toch wel moet waken omdat een alarm op mijn GSM niet veel zin heeft aangezien ik een kwartier van stal woon.
Ik ga maar wel op zoek naar een camera. Wie heeft er advies?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:33

Tooske, ik ga zelf voor zo'n 3G camera kijken (volgend jaar dan). Dan kun je de beelden overal naar toe laten zenden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:28

Ik woon nu bij de paarden dus dat wordt dit keer wel ideaal. Maar ik denk dat ik toch weer zorg voor een webcam. (toch wel handig als computers je beroep zijn en je dat soort dingen zelf kan) Dan kan ik 's nachts in ieder geval vanuit mijn bed even snel kijken en het is erg fijn als er wat mensen van diverse continenten meekijken zodat je af en toe ook even echt ongestoord kunt bijslapen.

Maar ik had mijn cam 2 jaar terug via het gratis ustream en niet via marestare. Werkte eigenlijk prima als je maar genoeg op facebook en bokt promoot dat mensen meekijken. Ik had mijn telefoonnummer er gewoon boven staan, geen rare telefoontjes ontvangen of mensen die dachten iets te zien. Wel telefoontjes toen het echt gebeuren ging.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:30

Begin alleen aan een camera als je geen ijzeren stal hebt.. ik baal echt enorm.. Woon ik eindelijk met de paardjes aan huis heb ik nergens geen bereik doordat ik een ijzeren stal heb :(

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:45

ik wil ook camera maar hebben geen internet op stal zijn aan kijken of er een camera bestaat met internet stik en anders met simkaart die is er wel maar is duur moet je steeds bellen als je wil kijken

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:24

www.equinovum.nl polleman.. die hebben ze ook maar gaan via je eigen simkaart en is inderdaad erg duur :P

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:02

Cynthia82 schreef:
Ik werk bij Nationale Nederlanden. Er moet 20% van het personeel uit. Ik ben degene in de beige jas, blond haar..

He jeetje wat balen. Geeft altijd veel onrust. Hopen dat jij je baan kan houden, maar er gaat wel een groot deel uit.

Maakt hier ook iemand gebruikt van een ingenaaide geboortechip? Dat lijkt mij ideaal omdat de kans op een vals alarm volgens mij nihil is. Het nadeel is dat de geboorte al bezig is op het moment dat de melding komt, en bij complicaties kan je dus te laat zijn.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:43

Heb je een stopcontact in de buurt van je ijzeren stal?
Je hebt namelijk kastjes die je aansluit op 2 stopcontacten om je internet daarheen te zenden.
Dan sluit je dus 1 kastje aan in een stopcontact bij je internet modem en sluit die met de bijgeleverde netwerkkabel aan op het modem.

Overal waar je nu het andere kastje inplugt heb je internet via een kabeltje, mits het 1 stroomnetwerk is. Als de stal en daar waar de router staat niet op 1 meter zitten dan werkt het niet.

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SI ... 50271.html

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:38

Helaas is al geprobeerd met een van de beste kastjes.. Werkte niet :( jammer genoeg wonen we bij andere mensen op het terrein, anders had ik gewoon een kabel over het dak gegooit.. maar dan moet die ook over de hele breedte dus dat ziet er niet uit natuurlijk :P

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:01

maar dustinlover je had toen met sunny toch ook een camera??

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:02

polleman schreef:
maar dustinlover je had toen met sunny toch ook een camera??

ik zie het al jij hebt het toen met een simkaart gedaan??

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:06

Wij gaan proberen een camera op een monitor voor op stal te maken, via internet zal denk ik niet gaan ivm veiligheid van de eigenaar zijn internet etc....(bedrijf)
Ik zou het fijn vinden als ik thuis kan kijken, maar via mob schijnt duur te zijn.....ik weet ook niet of er andere mogelijkheden zijn

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:11

patrick hoe bedoel je dat op een monitor?? stuurt die dan ook beelden naar je pc??

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:23

ik bedoel t zelfde als in een trailer dus niet via internet, maar als er mogelijkheden er zijn via internet doe ik het via internet