Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TJolieke schreef:LADPR schreef:Hier blijft ze gewoon 24/7 buiten en heeft alleen een streep onder dr hals geschoren en dr hoofdje.
En dan zonder deken of met deken? Ik wil bij Jolie ook een streep wegscheren onder de hals om beter af te koelen na het rijden maar ik ben zo bang dat ze het daardoor te koud krijgt. Ze krijgt overigens wel een deken op maar die is zonder hals.
Dyonne schreef:Zweten van verdoving komt veelvuldig voor.
Theoretische onderbouwing van de kans op slokdarmverstopping zou ik niet weten.
draaakje schreef:ik begrijp wat je bedoelt marije, fijn ook dat het zo simpel op te lossen is door te scheren en een deken op te doen. toch lijkt het me dat je dan wel de symptomen bestrijd en niet het probleem. het is zoals je zelf zegt niet normaal als een paard zo warm word van wat draven en stappen dat deze oververhit raakt. lastig is inderdaad dat je hiervan niet zo 1 2 3 de oorzaak van kan zien. heeft het paard misschien al heel zijn leven een dek op, bij deze paarden zie je vaak dat als ze dan ineekeer de winter erop geen dek meer op krijgen ze een abnormale wintervacht aan maken. ook speelt voer en conditie natuurlijk een hele grote rol. (de vacht is toch wel een van de dingen waar je veel uit kan halen (kwa informatie over de conditie van het dier)