Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik zie er ook het nut niet van in, al onze paarden zijn kerngezond, we fokken al jaren en hebben nog nooit een ziek paard eigenlijk gehad, zelfs de laatste 30 jaar maar 1 keer een kreupel paard. Ook met fokken nog nooit problemen gehad. (Zoekt nu wel een megagroot stuk hout om het af te kloppen maar in een cleanroom is hout verboden
).

Ze zeggen geloof ik ook dat een hengstveulen meestal wat later geboren wordt en een merrie wat vroeger (of net andersom
)
Hopelijk maakt de ooievaar dit jaar weer een foutje, merrie is zeer welkom.
Neonlight schreef:Stal ontsmetten? Hmmm, doen wij eigenlijk niet aan.Maar ik zie er ook het nut niet van in, al onze paarden zijn kerngezond, we fokken al jaren en hebben nog nooit een ziek paard eigenlijk gehad, zelfs de laatste 30 jaar maar 1 keer een kreupel paard. Ook met fokken nog nooit problemen gehad. (Zoekt nu wel een megagroot stuk hout om het af te kloppen maar in een cleanroom is hout verboden
).

] BoefJMouse schreef:En dan nog een vraag? ; ik heb me laten vertellen dat als t veulen geboren is je een week niet mag uitmesten!?
Is dat waar of isset onzin?![]()
in de zomer gaat er wel af en toe een ontsmettend product doorheen, maar ik weet echt de naam niet 

blauw en roze lint gaan halen, blauwe en roze knijpertjes (de blauwe met bloempjes, de roze met duifjes) en pakken servetten in allerlei kleuren uit de kast opgediept. Mooiste kleurencombi's met roze en blauw genoteerd. Namen staan nu definitief vast. D...... en E..... Geboortegedichtje voor D...... is ook af
maar blijft net als de naam nog een verrassing 

met de letters F en G 
Hollybollie schreef:Neonlight schreef:Stal ontsmetten? Hmmm, doen wij eigenlijk niet aan.Maar ik zie er ook het nut niet van in, al onze paarden zijn kerngezond, we fokken al jaren en hebben nog nooit een ziek paard eigenlijk gehad, zelfs de laatste 30 jaar maar 1 keer een kreupel paard. Ook met fokken nog nooit problemen gehad. (Zoekt nu wel een megagroot stuk hout om het af te kloppen maar in een cleanroom is hout verboden
).
Aangzien Holly op een pensionstalling staat en =/- 1,5 maand voor de bevalling naar een grotere box zal verhuizen wil ik toch graag ontsmetten. Mijn eigen stal hou ik altijd netjes bij, paarden worden op tijd ontwormd en geent etc., maar of een ander dat ook doet??? Vandaar....
ik krijg helemaal niks
BoefJMouse schreef:Heeey,
@ Neon, Heeft je paardje al 19 veulens gehad? Woooo![]()
) is dat niet mogelijk. Neon is ook nog maar 6 jaar oud.
Dit wordt haar 3de veulen. We hebben echter 2 fokmerries eerder gehad, nummer 1 heeft 11 hengstveulens gegeven, nummer 2 4 hengstveulens en 2 merrieveulens, Neon is nummer 3 en die heeft tot nu toe 2 hengstveulens gegeven. Ligt niet aan de merrie, maar aan het adres denk ik. Merrie nummer 2 is verkocht, wedden dat die dit jaar bij de nieuwe eigenaar een merrieveulen krijgt.

gelukkig heb ik een lieve oom die een paar keer per nacht gaat kijken 
) vorige keer wist ik echt zeker dat het een hengst was en dat was ook zo. Nu is ze kwa gedrag echt heel anders als toen. Bij Darlah durf ik er eigelijk geen pijl op te trekken maar ze gedraagd zich echt als een hengst (staat te gillen, te showen, nekje erop), dus dat kan niet missen toch 
Maar idd niet zo'n gek idee om dat eens te doen.Fleda schreef:Hallo dikke-buiken eigenaren
Aangezien onze merrie's dit jaar niet drachtig zijn en we dus niet hoeven te waken hebben we nog een draadloze beveiligingscamera over. Misschien dat hier nog iemand intresse erin heeft? Bij de link kan je meer informatie vinden!
viewtopic.php?f=147&t=712737&hilit=
Groetjes, een merrie-eigenaar die toch wel een beetje baalt dat ze dit jaar geen veulentje krijgt..

Maseike schreef:@ Mazzel-meid ik ga naar de kliniek dus alles wat ik moet doen ik met de chips en fles wijn achter de pc zitten

ij kan ook al aftellen
daar zweer ik bij en het ruikt zoooo lekker 
op 10 maanden oud 

Forpreza kijkt er naar uit

amandakè schreef:@neonlight :al 19 veulens wauw ,wat een super-mama !!
Maseike schreef:Nou ik vindt het netjes dat jij een andere stal krijgik krijg helemaal niks
Wat kletsen jullie wat af!!!!!!