Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:01

Loolapelooza schreef:
@ Kelan, komt me bekend voor dat plaatje. Je hart maakt een sprongetje hé als je het ziet? Haha!
Hoe lang moet ze nog?

Zeker! Ik vind het allemaal heel spannend om dat zo te zien veranderen.
Ze moet nog 45 dagen (vandaag zat ze op 290 dagen), dus ze moet het veulen nog wel even laten zitten.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 23:05

Kelan schreef:
Zo, een paar dagen niet geinternet, en wat een posts erbij.

@Odess: Rigauds uier is in de afgelopen week ook aardig gegroeid:

Van niets ( dit is een foto van 3 weken geleden), tot vandaag dit
http://www.nunspeetseruiterclub.nl/Drac ... age024.jpg

nog een foto van de zijkant, daar valt de buik nog wel mee:
http://www.nunspeetseruiterclub.nl/Drac ... age017.jpg
maar van de voorkant is ze toch wel erg breeeeeeed
http://www.nunspeetseruiterclub.nl/Drac ... age025.jpg

Hmm, zouden onze merries een lijntje hebben? Haha! Odessa's uier was nauwelijks minder vanavond, had Rigaud dat ook?

Ik ben nog niet uitmestziek, want er staan nog steeds 2 pinken bij Odess op stal die alles vies maken Boos! Die moeten zaterdag weg! Daarna zal ik zeker de stal zo schoon mogelijk houden! Ja

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:11

Kelan schreef:

Zeker! Ik vind het allemaal heel spannend om dat zo te zien veranderen.
Ze moet nog 45 dagen (vandaag zat ze op 290 dagen), dus ze moet het veulen nog wel even laten zitten.

Bij mijn maiden begon het zo ongeveer rond dezelfde tijd, ze is nu 327 ver (dus nog 13 dagen te gaan Go jij! Go jij!) en dik 30 dagen geleden heb ik een foto gemaakt van de eerste veranderingen van de uier. Pakweg een weekje later dan de jouwe dus. Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:40

Loolapelooza, dat gaat echt hard! Nog maar 13 dagen!!! Die gaat de rest nog inhalen!!

@Kelan: ook een mooie verandering in het uier!! Go Rigaud! Nog maar een week of 5?

@Bella, zo! Die heeft een flinke melkbar!! Echt enorm! Dus ook zij kan elk moment gaan...!

@Sjan, dat ken ik die schokken! Dat zie ik bij Sim ook vaak op camera, ik heb het idee dat het veulen dan toch ergens tegenaan druk wat zeer gevoelig is.

@Phiabink: nog maar een maandje!! Wat een luze die lamp! Alleen het beste voor HM!! Ze ziet er trouwens goed uit!!

@Meavey: Hallo! Wie laat ook een mini door een shire dekken Clown !! Wat een buik!! En ze moeten nog 2 volle maanden!! Die foto in de sneeuw is echt gaaf! Mooie "wilde pony look"!

Sim was vandaag in de bak echt even niet lekker, onrustig en rondjes lopen. Oren naar achteren en eeb beetje opzij naar haar buik kijken. Ik wilde haar al bijna naar binnen halen, maar toen deed ze weer normaal.
Uier niks anders, melk nog steeds geel, ik verwacht vannacht niks, maar hou haar wel in de gaten. Pepsi moet tenslotte eerst... Knipoog Mac? Hoe staat het met haar?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:54

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:50

wow wat een posts vandaag zeg! zie er een paar lekkere dikkertjes tussen zitten ( die shetlander... Vork geweldig!)
Zucht.. ik is jaloers.. jullie paardjes hebben al geweldige uiers.. Lowara nog helemaal niets. Heb na het programma EHBO ( eerste hulp bij opvoeden) even bij Lowara een man ( ehm.. vrouw) op paard gesprek gehad, dat ik voor woensdag een dikke uier wilde, anders moet ze in the naughty corner Knipoog

zucht.. arme Jeddah en Mac, zijn jullie het wachten al zat? ik zou helemaal gek worden! die merries houden het maar mooi vol!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:56

Het is vanacht te koud om een veulen op de wereld te zetten. Ik hoop dat de dames hier ook aan denken!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 02:28

Het is inderdaad koud Phiabink!
@Lowara, hmm, ben benieuwd of dat werkt! Hou je me op de hoogte, wantdan pas ik die methode ook bij Sim toe! Die heeft al wel uier, maar het schiet verder niet op!

Eh... Mac is erg stil vanavond.... zou het....???

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 08:36

Dames...internet lag er 1 dag af....en jullie hebben 5 pagina's vol gepraat over onze merries Clown

Lekker dat alles zo snel gaat bij de meiden. Lady heeft bakken energie onder het zadel, gaat gewoon echt rennen...dan rent ze maar door, maar ook als ze even neit wilt }>

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 08:59

Mac en Jeddah????????

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 09:01

Odessa's snelcursus gaat gewoon door...

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn weer heel veel groter dan gisteren! Ik weet niet wat dat dier heeft... Ze zijn hard en warm, ze voelen alsof er schijven in zitten. Ik neem aan dat dat normaal is?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:14

**meldt zich**
Nopes. Nada. Niks.

Als ik de posts van de afgelopen dagen dagen bekijk wordt Pepsi in rap tempo ingehaald Haha! !

Heb hartelijk moeten lachen om de kroonluchter van HM PRE Famosa. Bevallen doe je duidelijk ook op stand Haha! . En bij sfeerverlichting Clown .

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:56

Loolapelooza schreef:
Annetje schreef:
Ginger is een new forest, maar wel zonder papier. Ze is drachtig van de new foresthengst Brandy 13. En dat spul tussen de spenen is idd allemaal prut Haha! Maar ík mag er ook niet aanzitten, met mijn handen mag ik in de buurt komen, maar zeker niet te dichtbij. Eromheen is het in elk geval al ietsjes schoner, want dat heb ik een beetje schoongemaakt.

Hé leuk, een rasgenootje. Haha! Weet je wel wie haar ouders zijn?
De mijne is drachtig van de vader van Brandy, Beaucandan Brendan!

Ik weet niet wie haar ouders zijn
Afstamming is jammer genoeg, helemaal niet bekend.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:12

Zo dat gaat hard Odess!

Bij Macy wordt het uier nu langzaam steeds wat voller.
Al had ze vannacht niet gelekt volgens mij. Denk dat ze bang was dat de boel zou bevriezen en de kraantjes dicht heeft gedraaid Clown

Afbeelding
Afbeelding
Ze is al weer vroeg de wei op gegaan en had daar vandaag ook zin in.
*stuiter*stuiter* ging ze mee Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:18

Duidelijk geval van bevroren leidingen Haha! . Heeft Pepsi ook last van Schijnheilig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:22

Ja daar is Samson ook altijd bang voor...
Bij koud weer lijkt het net een ruintje Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:23

MarijeR schreef:
Ja daar is Samson ook altijd bang voor...
Bij koud weer lijkt het net een ruintje Clown

Hihi ... en met zo'n ijspegel hoef je natuurlijk ook niet bij de dames aan te komen Nagelbijten / Gniffelen Bloos!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:31

Zo te zien hebben de dames het weerbericht goed gelezen. Het is toch geen temperatuur om een veulen op de wereld te zetten.

Henk kon helaas geen echte kroonluchter vinden Clown . Deze lamp hadden we nog op zolder liggen. Je moet toch een lampje hebben met een mooi romantisch lichtje als je 's nachts een veulen op de wereld zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:48

Gisteren waren bij [naam] d'r uiers were teruggekeerd in plopstand... Knipoog , denk dat ze het te koed vond om die kleine op de wereld te zetten...37.5 graden is toch een stuk prettiger dan -5, toch! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:09

Hier ook helemaal niks, Sim is wel aan en af onrustig geweest maar na een uur of 03.31 was het rustig op stal.
Vanmorgen uier hetzelfde.

@Odess, dat gaat zeker hard Vingers aflikken !!!

@Marije, haha! Kan me voorstellen dat ze met dit weer de kranen dicht gedraaid heeft! Uier gaat er veel belovend uitzien Hyper! !

@Skippy1, nog zo'n verstandige merrie!! Wedden dat ze allemaal gaan wahten op goed weer en dat we dan een Baby Boom krijgen!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:30

skippy1 schreef:
Gisteren waren bij Bieb d'r uiers were teruggekeerd in plopstand... Knipoog ,

Pepsi's speentjes hebben zich ook weer teruggetrokken waar het warm is ... kan ze geen ongelijk geven.

Het weerbericht geeft dit koude weer aan voor de rest van de week Verdrietig . Iig tot vrijdag dus, verder kijken ze nog niet Knipoog .

Niet handig voor veulens en ook niet handig als ze moeten komen metselen (stallen!!) Boos! Boos!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:33

PS zaterdag is het halfzusje van Pepsi's veulen geboren. Die merrie kon het niet meer ophouden Haha! :

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:55

Citaat:
Heb hartelijk moeten lachen om de kroonluchter van HM PRE Famosa. Bevallen doe je duidelijk ook op stand . En bij sfeerverlichting .
Geef d'r geen ongelijk Haha!

Mensen, wat is het koud zeg, geen wonder dat sommige maar weer terug zijn gegaan naar de plopstand Ach gut

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:11

Mac schreef:
PS zaterdag is het halfzusje van Pepsi's veulen geboren. Die merrie kon het niet meer ophouden Haha! :

Foto's Haha! ? Is dat er een van Ghost? En? Vlekken?

Vannacht is het veulen van Twistette en Jac geboren, ik zal een foto in een topic plaatsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:25

@ Mac: heb je het veulen al gezien dan? Lijkt t op Pepsi??? Leuk man, alvast een beetje gefeliciteerd ook al is t niet jouw veulen!
Jij woont trouwens niet erg ver bij mij vandaan zag ik... kraamvisite?
Haha!

@ Jeddah: Zul je idd zien, wij allemaal erg aan het opletten en elkaar aan het "bijstaan" hier, komen ze allemaal tegelijk bij mooi weer! Extreme duivel Al moet ik zeggen dat het weer hier niet eens heel slecht is. t is wel koud, maar ook zonnig.

Wat zouden jullie trouwens doen met zo'n kleine in de kou? Hoe lang gaat t naar buiten? Enne hoe hou je t warm?

Heb net het boek besteld:
The Complete Book of Foaling : An Illustrated Guide for the Foaling Attendant (Howell Reference Books)"
Karen E. N. Hayes

Dat is m toch wel he!?