[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:23

Babootje schreef:
RanjaRietje schreef:
Celwa maakt het spannend, uier is niet vol. Spenen staan al sinds gisteren naar beneden en nu net klein harsje, zal ze het dan niet volgens het boekje doen? Als ze maar wat melk gaat aanmaken zou fijn zijn

Dat kan ineens komen. Die van ons had ook nou niet zo'n volle uier en de banden konden eigenlijk ook losser, maar zo was dat met het eerste veulen ook. Toen de bevalling begon spoot de melk eruit bij het eerste veulen.
Bij haar was het eigenlijk dat ze niet meer naar buiten wilde. Zo gaf zij het aan.

Ja klopt!

Alleen bij haar vorige baasje waar ze 3 veulens heeft gehad had ze altijd volle uier en hars :') ik ben een beetje in de war met haar nu :j we gaan het zien!

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:47

Proficiat Nieky!
Het was ook wel erg koud afgelopen nacht, gelukkig had je een dekentje!

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:57

Gefeliciteerd Babootje en Nieky met jullie gezonde veulens!
Fijn dat alles goed afgelopen is.

Babootje, mooi vosje en een toepasselijke naam!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:11

Myrthee Dat worden een hoop slapeloze nachtjes als die allemaal te gelijk bevallen :D

Laylah2002 zo te zien vult de uier stilletjes aan dus.

Superponyde tijd gaat echt super snel voorbij vind ik.

RanjaRietje heeft ze mss gelegen waardoor er wat vocht uit de uier is gekomen en ze daardoor een harsje heeft? Zeker als ze normaal bij de vorige eigenaar wel met volle uier etc bevalt.

Babootje wat een super leuk veulen. En wat staat hij stoer zo <3

Nicky1963 veulens hebben wel vaker zo wat lichtere oogjes. Maar ziet er idd altijd bijzonder uit. Ze kan zeker goed springen :D

Hier is de veearts komen controleren en alles is inorde met Vlinder. Ondanks dat ze over de veilige datum geboren is, is ze wss toch wat te vroeg geboren waardoor ze zich nog niet zo goed warm kan houden. Hebben al vaker vroege veulens gehad en nooit issues met de kou.
Hier smelt je toch van <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En saartje wordt echt nog steeds breder, ze is pas juni Uitgerekend. Dadelijk past ze niet meer door de deur :')
Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:12

Gefeliciteerd Nieky! Klinkt als een perfecte bevalling. Schattig dekentje, het is echt koud xnachts!

Ponytante, jaa lotgenootje hier. Mijn merrie is wel 18 al, dus ik snap het ook wel. Hoe oud is de jouwe?
Ik zal een foto maken, iemand vroeg daarom geloof ik.

Myrthe, leuk! Ik heb ook vier schaapjes die denk ik drachtig zijn. De ram had geen tuigje meer om, dus ik weet het niet zeker |o maar die van mij zijn er laat bij gezet.
Laatst bijgewerkt door rensju op 03-03-25 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:14

Hallo, mijn paard gaat bijna bevallen en ze rolt de laatste tijd wel zeer heftig. Ik wou weten of dit schadelijk zou kunnen zijn voor het veulentje of niet. Anders zou ik toch een antirolsingel moeten kopen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:17

Nieky die van jou is ook echt een meisje om te zien. Die van Babootje heeft echt een hengstengezicht. Wat grappig dat het zo goed te zien is eigenlijk.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:29

Wauw mooi oogje Nicky!!

Wat een moppie is vlinder <3

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:40

Amitro123 schreef:
Hallo, mijn paard gaat bijna bevallen en ze rolt de laatste tijd wel zeer heftig. Ik wou weten of dit schadelijk zou kunnen zijn voor het veulentje of niet. Anders zou ik toch een antirolsingel moeten kopen.

Rollen is niet schadelijk. Als ze verder fit is, goed eet en ook niet rolt dan zou ik me niet druk maken. Ze kan ook jeuk hebben door het verharen?

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:58

@Nieky wat een schatje om te zien zeg, zo’n lief hoofdje, ik kan echt niet wachten hier.

@Nicky Hahah nu al zo springen, dat beloofd wat. Is dat een speciaal halstertje wat je hebt?

@Babootje wat fijn dat ook bij jou alles goed gaat! Zo leuk om de veulen foto’s te zien.

@Zaquira hoe gaat het met jouw veulentje?

Wanneer kunnen ze eigenlijk naar buiten en wanneer een halstertje om enzo :o
Laatst bijgewerkt door garffpamela op 03-03-25 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:59

onpaard schreef:
sonjim schreef:
Ontaard welkom

Dank je, ik ben gelukkig niet ontaard ;)

Grr autocorrect

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:00

Rensju, leuk! Wij hebben er 2 rammen tussen lopen (15 schaapjes). Een van de twee rammen had een tuig. Nu blijken de schaapjes waarvan de dachten dat ze niet gedekt waren of laat gedekt waren als eerste zich klaar te maken haha. Hoop alleen op een beter jaar qua bevallingen dan afgelopen jaar.

Amitro, mijn merrie rolt ook elke dag hoor. Dat kan geen kwaad.

Nieky, wat is Vlinder een poppetje zeg <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:04

Leuk veulentje ook Nicky. 4 witte benen en een bles lijkt wel? Houd ik van. En lekker brutaal zo.
Je weet ook niet hoe het gaat verkleuren straks. Die van ons is een echte ginger. Met roze oograndjes.
Benen trekken vaak wel goed bij. Veulentje van de merrie naast ons was behoorlijk in de kreukels nog. Die is in 1 week ook aardig bijgetrokken. Maar moet ook nog verder uitvouwen.

Die pluizige oortjes van Vlinder zijn om te zoenen. <3 <3

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:17

Vlinder en ventje zijn super mooi

Hier is de dame inmiddels 293 dagen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:00

nieky1993 schreef:
Myrthee Dat worden een hoop slapeloze nachtjes als die allemaal te gelijk bevallen :D

Laylah2002 zo te zien vult de uier stilletjes aan dus.

Superponyde tijd gaat echt super snel voorbij vind ik.

RanjaRietje heeft ze mss gelegen waardoor er wat vocht uit de uier is gekomen en ze daardoor een harsje heeft? Zeker als ze normaal bij de vorige eigenaar wel met volle uier etc bevalt.

Babootje wat een super leuk veulen. En wat staat hij stoer zo <3

Nicky1963 veulens hebben wel vaker zo wat lichtere oogjes. Maar ziet er idd altijd bijzonder uit. Ze kan zeker goed springen :D

Hier is de veearts komen controleren en alles is inorde met Vlinder. Ondanks dat ze over de veilige datum geboren is, is ze wss toch wat te vroeg geboren waardoor ze zich nog niet zo goed warm kan houden. Hebben al vaker vroege veulens gehad en nooit issues met de kou.
Hier smelt je toch van <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En saartje wordt echt nog steeds breder, ze is pas juni Uitgerekend. Dadelijk past ze niet meer door de deur :')
[ Afbeelding ]

Nee, ben de hele tijd buiten wat bezig geweest. We wachten af

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:12

Wat heerlijk alle veulens <3

Het was hier afgelopen nacht echt flink koud een dekentje was vast geen overbodige luxe. Alles was bevroren vanmorgen. Maar een heerlijk zonnetje al snel wat alles weer ondooide :j

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:09

Myrthe veel mis gegaan? Ik heb een verloscursus gedaan bij de dierenarts en had vorig jaar een twee en drieling! Wel een aanrader, heb ze ook onder de camera staan zodat ik er altijd bij ben :D

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:51

nieky1993 schreef:
Lideli lekkere ruime stal heeft je merrie. Hoe doet ze het kwa uier?

Uier vult wel maar nog niet bomvol. Ze heeft vandaag veel gelegen. Wilde ook niet meer buiten staan
Afbeelding

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 00:50

garffpamela schreef:
@Nieky wat een schatje om te zien zeg, zo’n lief hoofdje, ik kan echt niet wachten hier.

@Nicky Hahah nu al zo springen, dat beloofd wat. Is dat een speciaal halstertje wat je hebt?

@Babootje wat fijn dat ook bij jou alles goed gaat! Zo leuk om de veulen foto’s te zien.

@Zaquira hoe gaat het met jouw veulentje?

Wanneer kunnen ze eigenlijk naar buiten en wanneer een halstertje om enzo :o

Ik doe altijd een vliegenfrontriempje zonder de franjes om de veulenhalsters, zodat het niet naar achteren glijdt.

Wij doen ze de dag van de geboorte al naar buiten (als het weer het toelaat) Na een paar dagen het halstertje aan, als ze een beetje vertrouwd zijn met ons. Ons veulen leert sinds een paar dagen aan het touwtje lopen en voetjes geven. Ze is zo lief <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 01:13

Ranjarietje. Uier ziet er zo niet heel vol uit

Babootje. Wat een knapperd is het <3

Nicky. Al lekker ondernemend. Kleur veranderd nog. Net als babys soms blauwe ogen hebben

Nieky. Het was en is nu weer heel erg koud. Dan is een dekentje voor zo'n jong veulen enkel maar heel fijn. Ik vindt het een knap meisje! Wow Saartje is mega!

Lideli. Redelijk uier al!

Nog geen grote veranderingen bij rosa. Wel vandaag de camera iets anders gehangen. Heb ik geen dode hoek meer :') elke keer lag ze daar net. Nu zie ik haar steeds met haar billen tegen de wand liggen := als ze dat maar niet gaat doen, als ze moet bevallen

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 02:30

Rensju, wij hebben echt problemen gehad door de blauwtong. Hebben 3 schapen gehad waarbij de lammeren helaas al voor de geboorte waren overleden. En als ze meer dan 1 lam draagt en heel krap zijn is het verdomde lastig om die er uit te krijgen. Hebben toen ook een schaap gehad met 2 gezonde lammeren die opeens alsnog na bevalling overleed of lammeren die plotseling overleden na de geboorte. En dat na een jaar waarbij je maar 6 van de 23 schapen hebt over gehouden. Nogal drama dus. Afgelopen jaar 'maar' 2 verloren aan de blauwtong.

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 04:27

Nieky, gefeliciteerd knap veulen!!

Helaas hier wat minder nieuws, ik ben zondag opgenomen in het ziekenhuis met voorweeen op 28 weken.. lig nu aan de weeenremmers en de kleine krijgt longrijping. Echt iedere dag is een cadeautje die we krijgen. Echt de slechtste timing ooit, maarja belangrijkste is nu dat onze baby nog enkele weken blijft zitten hopelijk. Mijn vriend houdt thuis de pony’s wel in de gaten, en gelukkig geven ze op dit moment nog geen teken van een naderende bevalling maar toch. Echt spannend allemaal…

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 08:20

Oh wat vervelend Imani_abby! Heb je iemand achter de hand die de zorg voor je paarden over kan nemen voor als je man bij jou wil zijn? Geeft mss ook rust als dat als plan B klaar staat.
Ik hoop dat jullie kleine nog een tijdje binnen kan blijven! Sterkte.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 08:30

Myrthee
Jeetje dat is inderdaad een nooit weer scenario wat veel verlies. :(:)
Ik wil er eigenlijk 2 of 3 ooi lammetjes bij ik wil er mee gaan drijven en voor het bij houden van het weiland maar mn man is er nog niet zo van :=

Lideli
Ah ja die gaat de goede kant op

Nicky
Slim ik zat hier zelf ookal aan te denken meestal doe ik ze weer af als ze buiten zijn maar dat is wel een heel gedoe de eerste paar keren :=

Am horses
Ik dacht eerst dat je wand een stang was := Maar dat is geen handige plek nee

Imami Abby
Oei dat is ook heel spannend, hopelijk blijft jou kleine nog even wachten. :(:) sterkte

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:49

Myrthee wat een ellende.

Maar Imany-abbi wat vreselijk heftig, het gaat mij niks aan, maar weten ze ook een oorzaak waarom de baby zich nu al probeert aan te dienen? Ik duim dat de kleine echt nog minstens een maand (of liever nog 3) blijft zitten! sterkte....