Even ego maar ze is nog drachtig Nu kunnen we gerust aftellen
Nobel01
Geplaatst: 21-09-22 16:21
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 25-09-23 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Kabayo
Geplaatst: 21-09-22 16:39
Wat leuk al die buikjes en foto's van jullie dames!!
Nobel wordt ze ook zo mooi donker? Ze dijt al wat uit
Nieky gefeliciteerd
Shirley een opzij drager Merrie zeggen ze dan Ben benieuwd hoe breed ze volgend jaar is!
Marjoleine mooie kleur heeft ze! Ik spot al een klein buikje
Heel veel binnenkort de laatste keer scannen. Altijd spannend!
Quir succes met verhuizen Spannend natuurlijk dekken. Vond ik de eerste keer wel Merk wel dat de merrie nu ontzettend hengstig toont na het natuurlijk dekken.
Nobel dat heeft mijn merrie altijd. Zal even foto zoeken. Als het veulen er is is het ook weg Foto van begin dit jaar hoor haha. Niet van nu
Maryanne wat balen dat je weg moet bij de opfok. Hoe oud is hij? Beetje eerder castreren zou geen kwaad kunnen denk ik
Hier geen dekens. Ze staat wel volop in training tot het niet meer kan.
Zilver is vorige week gescand. Nog mooi drachtig. Vandaag dag 105 Verder maken we veel plezier. Lekkere buitenritjes Aankomende zaterdag doen wij mee aan een boerenoptocht. We hebben even geoefend met de wagen aangezien die van hout en ijzer is en aardig herrie maakt. Maar ze vond het wel prima. Even rondje over het feestterrein gedaan En ze staat sinds kort in training voor de wagen. We starten volgende week in de klasse M. En hopen zo het sport predikaat te behalen.
Nobel01
Geplaatst: 21-09-22 16:40
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 25-09-23 08:56, in het totaal 2 keer bewerkt
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 21-09-22 16:42
Hier helaas geen hartslag, dus (als alles goed gaat) maar 2 veulentjes volgend jaar in plaats van 4...
Nobel01
Geplaatst: 21-09-22 16:44
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 25-09-23 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Nobel01 echt een hele mooie kleur heeft ze nu, ik hou ervan
Kabayo super fijn Veel plezier
Quir nee wat ongelooflijk balen zeg Hopelijk degene van 3 weken komt het alsnog, duim voor je
Bij Bo ga je het nu een klein beetje zien, aan d´r buik.
------------------------------------------------------------------------------------------- Vraag namens een stalgenoot. Deze merrie is nu rond de 135/140 dagen drachtig van haar 3e veulen (2e veulen in 2020). Gedekt via (diepvries ki) en had als eerste een bloedei. Na 2x afsluiten ervan verdween deze. Daarna regelmatig gescand op ei, insemineren, scannen op dracht, scan om te kijken hartslag, alles oke. Niks geen rarigheid.
Langzaam aan begon ze wat hengsten gedrag te vertonen, want eigenlijk erger werd. Hengstige merries dekken. incl achterbenen bijten etc. Ook echt brullen. Naar de kliniek geweest. Met veulen alles oke. Bij dr eierstok leek er wat vocht te zitten. Wat erop leek dat ze zelf alsnog hengstig werd. Maar geen ei, geen geel lichaam of zo. Op advies op de regumate. Her gedrag zou na een paar dagen over moeten zijn. En dat leek in eerste instantie ook zo. Maar geen hengstige merries. Ging goed dus haar weer in de kudde gezet.
Ging goed totdat er weer een merrie hengstig werd. Direct weer apart gezet. Mede omdat ze weer dekt en een blessure aan dr achterbeen heeft en ze daardoor niet rad gaat lopen. Is een type merrie dat zich snel zelf stuk loopt.
Vorige weer moest ze weer op controle ( was al gepland na 3 weken). Vocht is toegenomen op dr eierstok. Ze vermoeden nu een tumor of wat anders. Moesten de regumate af gaan bouwen omdat het geen effect heeft. Tevens bloed geprikt om te kijken of er wat uit het bloed zou komen.
Ondertussen word het hengsten gedrag erger en erger. Begint te bijten, nog meer brullen. Word gek als je een paard weg haalt en niet kan zien. Vandaag ook de uitslag gehad van het bloed. Dit gaf geen enkele aanwijzing voor een tumor. Ze gaven aan het niet te weten wat het is, en verder onderzoeken kan pas na de bevalling.
Wie heeft dit meegemaakt of een idee. Want de eigenaresse is best wel radeloos.
@nobel, mijn merrie heeft dit ook sinds afgelopen week. Ik merk dat ze ineens een dikkere buik begint te krijgen. Misschien heeft het met elkaar te maken?
Wat spannend alle “laatste” scans. Wij hebben maandag ook een laatste scan. Ik ben heel benieuwd. Mijn merrie is sinds een week wat opgeblazen(140 dagen drachtig) Herkennen jullie dat? Ze heeft echt een bolle buik, ik merk het vooral aks ik erop zit. Ik zit echt breder haha. Het lijkt gasophoping. Maar weet het niet zeker.
Nieky en Zilver, jullie kunnen opgelucht ademhalen en uitkijken naar jullie veulens volgend jaar.
Quir wat zonde! Nu duimen dat de andere 2 merries je mooie veulens gaan geven.
Wat een hoop scans deze week en volgende week! Ik dacht dat ik laat was eind september maar dat valt dus goed mee. Veel succes iedereen. Hopelijk alles nog mooi drachtig en veel dikkies in de wei over een paar maanden!
Pffff het leven is echt even mega hectisch hier… Lees mee maar kom slecht aan reageren toe en heb er vaak gewoon even geen energie meer voor!
Kabayo wat ben je weer lekker fanatiek! Leuk om te zien dat je zoveel onderneemt.
Quir, wat balen zeg… echt heel zuur. Zijn dat de merries die uit Nederland zouden overkomen?
Kiki, wat een naar verhaal… heb er zelf geen ervaring mee maar wat naar om zo machteloos af te moeten wachten. Hopelijk gewoon drachtig van een hengst en zich debiel gedragen maar vrees ervoor.
Xritt, mijn bijrijdster zei vandaag ook al dat ze de merrie ronder vind onder t zadel. Dier is slanker dan ooit en pas 3 maand onderweg. Wellicht ook wat opgeblazen. Ik voel me dat ook altijd met 3 maanden zwangerschap .
Nobel, gaaf kleurtje zeg!
Mary Ann, jeetje het zit je niet mee!
Hier vandaag de twee merrie’s nogmaals gescand. Heel mooi veulentje kunnen zien bij Diva en bij Inoa was het al weggezakt. Fair is al heel ver , 175 dagen, dus die niet meer opgevoeld, hadden we al keertje gedaan met 100 dagen en toen zat t al te diep. Ik probeer weer actief mee te schrijven maar beloof niks. Met de melktap/ boerderijwinkel en veulentjes en kinderen en 29 weken zwanger ben ik gewoon echt standje einde van mn latijn .
nieky1993
Geplaatst: 21-09-22 23:37
Even reageren op iedereen.
Marjoleine89 Mooi beginnend buikje. En mooie kleur vos is ze
Shirley_ Je ziet idd al een mooi buikje komen.
Nobel01 Apart kleurtje zo. Heb je een foto van in de zomer? Zo grappig dat smokey black zo anders toont. Yula is ook smokey black (bont) maar zij ziet er gewoon wat zomerzwart uit eigenlijk
Kabayo Fijn dat er bij jou ook een positieve scan was Wat is Zilver een lekker veelzijdig paard he.
Quir Wat zonde zeg Het zit niet meer voor jou. Welke merries zijn wel dragend?
Kiki1976 Wij hebben 1 drachtige merrie gehad die andere hengstige merries dekte en enorm obsessief werd en claimerig. Die is bevallen van een hengst veulen en daarna was ze terug de rust zelve. Maar die merrie was niet geblesseerd dus voor ons maakte dat gedrag weinig uit. Die stond in de kudde buiten en aangezien we fokmerries hebben had ze ook haar vaste groep. Dus buiten dat we het al hebben meegemaakt heb ik helaas geen tips buiten misschien iets zoeken in de homeopathie? Of is haar bloed op bepaalde hormonen al eens getest? Misschien dat ze daar iets in vinden.
Xritt Zelf geen ervaring mee. Maar vrouwen kunnen ook wel eens opgeblazen zijn als ze zwanger zijn. Wellicht kan dit bij paarden dus ook?
Baiko Wat een mooie duidelijke scan zo. Begrijpelijk hoor dat je weinig puf hebt om alles bij te lezen en te reageren. Wat leuk ook dat je zelf zwanger bent. Hopelijk valt je eigen zwangerschap ook mee?
Kiki hier ook gehad met mijn merrie, was toen idd drachtig van een hengstveulen. Merk altijd echt verschil tussen geslacht van het veulen, met dracht van merrie was ze veel liever en rustiger. Hoop dat het bij jouw merrie ook zoiets is!
Balko, fijn dat ze mooi drachtig zijn. Loopt de tap een beetje? Denk je wel goed om jezelf!
nieky1993, merrie is getest op hormonen en ik om kankercellen wat een tumor zou kunnen verklaren. Is voor deze merrie het 3e veulen ( 1e was een merrie en 2e een hengst). Maar ze heeft wel duidelijk vocht in haar eierstok wat dus toeneemt qua hoeveelheid.
Libera, ja ik hoop het ook voor mijn stalgenote. Wat je zegt herken ik wel. Bij Bo zei ik ook al snel, zo jij bent drachtig van een hengst veulen. Maar deze is wel erg extreem. Maar had jouw merrie ook vocht in haar eierstok?