[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:44

Nou denk dat ik ze wel tussendoor ophaal :o :o
€20 per dag is het hier

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:26

Jeetje wat laat. Bij ons is het voor 9uur bellen is zelfde dag zaad. Maar als ik het zelf haal kan het nog flexibeler. Leveren ook 7 dagen.

Ergens vind ik ook dat ze daar rekening mee moeten houden. Ze weten hoe het werkt met eitjes en zaadjes. Ik zou wel voor zaterdag bestellen, want wie weet zit het ei er nog of zit het nog op tijd erin.
Of nu ei afspuiten en duimen.

Ik had di avond een ei, woe middag geinsemineerd, donderdag was ze nog steeds mega hengstig, vrijdag was ei weg.

Merrie ergens achter laten is ook wel een ding. Zijn toch ook hele andere omstandigheden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:32

Ei was gisteren 4.4 en begon al wat in te deuken. Vandaag was die denk ik rond of over de 5. Dus we durven het niet aan om nogmaals sperma te laten komen. Verzendkosten zijn huuuge. :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:38

Oke, balen zeg..........

Ik ging er maar vanuit dat het sterke zwemmertjes waren. Ei was idd 4,5 cm en toen mooi rond, baarmoeder heel goed, maar dag erop geinsemineerd en donderdag was ze heftig. Dus ei kan ook nog groter zijn geworden.

Het wordt dan weer spannend afwachten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:40

Jep afwachten maar. Maandag Sterre scannen en de 19e Eli. %)

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:56

Muronia schreef:
Shirley welkom en veel succes, hoop dat het mag lukken!

Superpony haha ik herken dat wel. Ik hou ook soms mn hart vast als ze het op de heupen hebben hoor! Vooral het veulen. Die maakt soms sprongen en slidings en die is nog zo teer.

Splenius ik heb dit zo niet meegemaakt. Kan het niet zijn dat het eitje bevrucht is maar voor de innesteling is afgebroken waardoor ze nog wel drachtig aanvoelt?

Astrea ook nog even succes op het wachtbankje. Hier nog 5 dagen te gaan.

Neonlight jemig dat zit ook niet mee. Ik duim ervoor dat de regumate gaat helpen.

Toen de dierenarts maandag kwam scannen had ze wat afscheiding ik dacht die wordt weer hengstig.
Dus het zou kunnen zijn dat het bevruchte eitje toen was afgebroken maar dat de baarmoeder nog drachtig voelde.
Ze is nu ook nog steeds niet hengstig.
Morgen wordt ze weer gescand om te kijken of ze wel of niet drachtig is of al eitjes gaat krijgen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:15

YvK, o dat is wel jammer dat jouw dierenarts dat niet kan. En ik maar balen dat de mijne niet op geslacht kan scannen, maar ik moet hier dus al blij mee zijn :) Nou heeft mijn dierenarts sinds dit jaar ook een nieuwe scan die veel duidelijker is dan die oude, dus al zeker verbetering :)

Welkom Shirley! :)

Ceresse, succes met de scan morgen! :)

cp112 schreef:
Kan tot 48 uur zeker nog wel bevruchten als het vers was :j fingers crossed!

Fi is uiteindelijk drachtig geraakt van zaad dat bijna 100 uur oud was, dus ik zou me niet te blind staren op die 48 uur. Als het ei al niet mooi rond meer was, zal hij echt vandaag/morgen wel springen en moet goed zaad, heb je dan nog wel een kans. Maar ik zou echt overstappen, ik hoor je al langer 'klagen' over dit station.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:21

Lastig Mirjam. Wij spuiten om diezelfde reden eigenlijk bijna altijd af. Hopen dat het toch pakt!

Valetta is hier zojuist geinsemineerd. 2 eitjes waren al heel mooi groot en week, het derde eitje was nog iets kleiner. Baarmoedermond mooi open (dusdanig dat de DA uit verbazing zei dat hij zijn hele hand erin kon steken :)) ). Voor de zekerheid wel het eitje afgespoten omdat het sperma wel redelijk oud is al, dat is gisteren om 12u 's middags afgenomen en was nu net pas hier. Wil niet het risico lopen om het te missen, zeker aangezien ik geen extra sperma op tijd kan laten komen. Over 15/16 dagen weer scannen :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:31

Ja daarom gisteren ook echt specifiek gevraagd of het niet afgespoten moest, nee was niet nodig. :=

Jij ook op wachtbankje nu :D

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:22

Jeetje Mirjam dat is echt heel erg zuur! :oo Hopelijk heb je een gelukje en is het sperma lang blijven leven. Wat slecht dat ze in Zweden zo met die dagen werken.. Dan is het voor iedereen toch erg lastig om een merrie drachtig te krijgen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:04

mirjam: het lijkt bijna een lucky shot om je merrie drachtig te krijgen zo!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:50

Je kan alleen niet zeggen dat het zo standaard gaat hier in Zweden. Meeste grotere stations die veel met buitenland hengsten werken, scannen en insemineren gewoon 7 dagen in de week. Op "mijn" station scannen en insemineren ze ook gewoon elke dag, zelfs 24/7 als dat nodig is...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:49

Pfoe Mirjam… wat een stress zo! Maar soms kan zaad erg lang blijven leven. Ik duim mee dat het levenslustige zwemmertjes zijn en je merrie gewoon drachtig is deze ronde.

Hier 1 op dag 19 en nog boos naar de hengst. Vorige keer werd ze al eerder verliefd dan dag 19 als ze hengstig werd. Zou het? Weer spannende dagen…
Zaterdag ga ik Vita ophalen. Ze heeft afgeslagen en het was haar laatste kans bij deze hengst dit jaar. Dus hopen op succes. Anders eou ik ze nog bij mijn huurhengstje kunnen zetten, maar ik dénk dat ik dan maar oversla zodat ik volgend jaar 1 heb waarmee ik op tijd kan beginnen.
Ik ga wel blij zijn om haar terug te zien na 2 cycli <3

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 07:12

Pfoe MirjamAlvaro, wat een gedoe joh. Ik snap niet dat het zo gaat bij jou hoor.
Het klinkt niet heel erg professioneel allemaal -O-

Hopelijk is het ei toch nog gesprongen en leefde het zaad nog, duimen draaien voor je dat het alsnog gelukt is.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 07:35

Wat een gedoe MirjamAlvaro, hopelijk is er toch dat kleine kansje dat het toch nog gelukt is

Spannend goldenarrow en knolselder

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:07

goldenarrow en knolselder: afwachten nu en duimen draaien!

Pica is zojuist gescand, eitje werd al zacht en is afgespoten, baarmoeder mooi hengstig, morgen insemineren. Maandagochtend om 8:00u wordt ze dan weer gescand of het eitje idd weg is.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:26

jennyk schreef:
goldenarrow en knolselder: afwachten nu en duimen draaien!

Pica is zojuist gescand, eitje werd al zacht en is afgespoten, baarmoeder mooi hengstig, morgen insemineren. Maandagochtend om 8:00u wordt ze dan weer gescand of het eitje idd weg is.

Duimen!

Quir schreef:
Je kan alleen niet zeggen dat het zo standaard gaat hier in Zweden. Meeste grotere stations die veel met buitenland hengsten werken, scannen en insemineren gewoon 7 dagen in de week. Op "mijn" station scannen en insemineren ze ook gewoon elke dag, zelfs 24/7 als dat nodig is...

Zeg geloof ik nergens dat het in heel zweden zo gaat. Maar in straal van 180km nog geen station gevonden die meer dan 3x p.w. scannen.
Daarom gaan we volgende keer dus ook naar grotere hengstenstation die wel elke dag DA rond heeft lopen, zoals ik al schreef. Dan maar 2.5-3uur enkele reis. :j

Vannacht is veulen 3 geboren, dus maandag naar station bellen hoe we het gaan doen. :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:56

Succes Jenny!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:03

Caresse07 schreef:
Succes Jenny!

dankje, we gaan het toch anders doen. We brengen Pica naar Marjolein en dan blijft ze daar tot het eitje weg is

mirjam: ja duimen nu! En gefeliciteerd met je veulen, een vos merrie zag ik in dbt 2021!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:06

Net bericht gehad van de kliniek dat Anna ook geinsemineerd is en het eitje is nu weg. Dus we mogen haar ophalen :D Gaat ze mooi gelijk op met Valetta als ze nu beide drachtig zijn.

Spannend Jenny!

Gefeliciteerd met je veulen Mirjam :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:34

Spannend Goldenarrow! Lange wachten kan beginnen, hopelijk mooi tegelijk drachtig!

Voor jou ook spannend Jenny!

Hopelijk drachtig knolselder! Geeft goede hoop dat ze nog boos is op de hengst. :D

Ik reageerde niet op jou Mirjam :)) maar op degene die nu denken dat het zo standaard gaat in Zweden, wat dus echt niet zo is. Genoeg stations die elke dag scannen (heb er nu bij jou ook 1 gevonden op nog geen 100km die 7 dagen in de week scannen en insemineren), maar als je pech hebt zijn dat vaak inderdaad grotere afstanden, zoals heel veel in Zweden. 300km is ook niet zo heel ver voor Zweedse begrippen... Al voelt het dat, zeker vanuit NL, wel

Maar goed, hopelijk gewoon drachtig... En gefeliciteerd met je veulentje!
Laatst bijgewerkt door Quir op 02-07-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:47

Ok dan :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:16

Spannend goldenarrow, zou mooi zijn als ze gelijk lopen :)

Gefeliciteerd met je veulen Mirjam <3

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:45

Wauw wat spannend allemaal, zo blij dat ik dus niet de enige ben haha.

Zirana was maandag hengstig gespoten (omdat ze net hengstig was geweest). Gister gescand en al een week ei van 4,5cm dus ze moest gister gelijk geïnsemineerd worden. Hengstenhouderij is zelf gekomen met vers sperma… ze was daarna zooooo boos naar de andere paarden. Is dit bekend?
Ik maak dit natuurlijk voor de eerste keer mee en mijn paard ook.
Morgenochtend wordt ze gescand of het eitje weg is..
Ik duim met iedereen mee die nu in volle spanning zitten van de scans

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:02

Weer een hele hoop die het spannend maken qua aantal dagen, nog een hoop scans te gaan zo te horen.

Hier vanmorgen 3 merries dragend gescant van mijn hengstje *\o/* *\o/*
Nog 2 te gaan vandaag waarvan 1tje van mezelf, maar das pas na 19 uur.