[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:09

AM horse jammer dat de andere merrie niet drachtig is.

Luf_midnight welkom en van harte gefeliciteerd

Hier hebben we vandaag gescand op 33 dagen. Anders zou de dierenarts morgen komen maar ze moest toch op stal zijn.

Ze was mooi drachtig en er was een mooie hartslag te zien.

Afbeelding

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:22

Spannend AZ!

Paardje2013, mooi!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:42

Gefeliciteerd mensen met nu toch drachtige merries!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:58

Ouh super dat ze nu toch hengstig is geworden ! Hopelijk lukt het deze keer. Kaarsje branden

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:20

xLaraaj gefeliciteerd! Wat fijn dat het toch is gelukt op het laatste nippertje!

AZ, klinkt toch nog een beetje hoopvol. Aziza toch nog hengstig en Mausi 22 dagen niet hengstig. Hoop nog steeds dat het met beide gaat lukken voor je.

xPenny, gets ik begrijp je zorg. Hopelijk stelt het niks voor en is het puur gedrag vanwege de nieuwkomer.

Nou DL, jij hebt inderdaad genoeg op je bordje gehad. Dat scannen komt nog wel eens.

Luf_Midnight welkom en gefeliciteerd met de dracht!

Paardje2013 fijn dat alles nog goed zit. Mooie bevestiging zo.

Hier inmiddels 113 dagen. Bijna 4 maanden drachtig, het schiet al wat op. Ik maak me wel een beetje ongerust over Suzies omvang. Ze ziet er nu al hoogdrachtig uit en dat klopt natuurlijk niet. Voordat ze naar de hengst vertrok was ze in mooie conditie. Ze heeft daar vrij lang gelopen op te rijk gras en kwam te dik weer thuis in juni. Sindsdien staat ze hier 21 uur per dag in de paddock met hooi en 3 uur per dag op de weide, die inmiddels al redelijk kaal is. Dat is toch geen raar dieet? Brok krijgen de kleintjes hier niet en bewegen doet ze ook wel. Ik snap niet dat ze niet meer terug komt in haar oude shape. Dit is ze nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 01:24

MuroscH dat valt nog best mee. Ik heb hier veel dikkere :P en ik laat het ook zo vd winter en met veulen aan de voet hebben ze het weer nodig!

Duimen voor azziza maat weer!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:03

AZ, spannend *\o/* Duimen dat jij volgend jaar de hekkensluiter gaat worden :D

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:15

Wat is Yuma mooi Jolandje

Goed nieuws Dustinlover!

Jammer dat Lays leeg is Linda

Wat is ze mooi van kleur Prosecco

Jammer van Wild Thing AM_horses, gelukkig Esmeralda wel!

Gefeliciteerd Laraaj!

Duimen Al_Zawraa!

Super Paardje2013

Dat schiet al op voor Suzie Murosch! Zou het niet vocht kunnen zijn zoals
je bij een zwangere vrouw wel eens ziet?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:48

Murosch ik weet het niet zeker hoor maar heeft ze al vaker veulens gehad? Dat haar lijf wellicht daarom al eerder in de "zwangere"stand gaat? Hebben bepaalde vrouwen ook.. bij de 2e zie je al heel snel dat ze zwanger zijn. Misschien rare vergelijking maar schoot door mijn hoofd?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:58

Zo hier is alles weer voorlopig in de rust, hele keurings en showseizoen is weer over dus meld me weer. Zo verschrikkelijk druk gehad ...

Hier alles met iedereen ok ?
Alles naar wens en drachtig voor 2018 ?

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:01

Heb ik elke dag ongeluk of wordt mij dit gewoon niet eens gegund?

DA geweest en helaas leeg |(

Ik zit echt in een diepe mood, al weet ik dat er ergere dingen bestaan in het leven.
Maar alsof het in de paardenwereld mij nooit gegund is? Merrie afgekeurd en nu het tweede jaar op een rij abortus. (Vorig jaar met 10 maanden dood ter wereld, vandaag zou ze 78 dagen zijn).

Ik ga nooit meer fokken, bah, wat een ellende. Misschien heb ik me iets te verheugd hierop en komt het nu weer als een keiharde knal aan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:10

Och jak, jij hebt echt pech xPenny.
Wat een rot situatie!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:52

Penny toch :( heb wel met je te doen.. Zal je vertellen dat ik ook zo heb gedacht hoor. Als iemand ongeluk had met paarden was ik het vroeger en ja nu nog steeds wel eens.. Ik wilde ook een veulen fokken en mijn vader zei al je zal zien dat het bij ons weer mis gaat. Hij wist dat het mijn "pennydroom" was dus toch merrie gedekt en 285 dagen later een enorme ontsteking. Veulen moest gehaald worden en heeft nog 3 dagen geleefd maar helaas in mijn armen gestorven. Ik heb haar 2 jaar later pas durven dekken en gelukkig alles goed gegaan en nu heel wat jaartjes later en tientallen bevallingen verder ben ik 2 veulentjes verloren en gewoon door domme pech. Dus kop op meid en volgend jaar gewoon nogeens proberen!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:57

Jeetje Penny wat een drama, gatverdarrie -O-

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:04

DL:
Ik denk dat het door het crushen is gekomen.
Dat dat toch de boosdoener is geweest aangezien het niet gelukt was op 16 dagen maar pas op 32 dagen en toen zaten ze al aan elkaar vast.

Het duurt gewoon weer zo lang.

Ik ben een meid van 23 met geen breed inkomen. Dit heeft mij zo veel geld gekost in de afgelopen 2 jaar.
Af en toe denk ik, van dat geld had ik me een hele leuke 2/3 jarige kunnen kopen. Maar ja, dat is achteraf gezegd.

Gewoon inderdaad mijn penny droom (letterlijk en figuurlijk aangezien dat ook mijn echte naam is :+ ), had ik mij er zo op verheugd.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:16

Ooh nee zo erg penny ! Snap wel dat de moed in je schoenen zinkt. Ook 23 met niet zo breed inkomen. Vriend die er tegen is enz. Dus heb veel bewondering voor je !

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:48

Wat leuk dat op geslacht scannen! Ik ben altijd wel nieuwsgierig. Maar of ik het er nou nu achter kom, of over 7,5 maand, je kan er toch niets aan veranderen wat er in zit ^_^
Wat ik al twee jaar roep, ik zou wel graag een merrieveulen willen van Lies. Dus het zal wel hengst nr. 3 worden :') Voor een hengst staat de naam met de letter M ook al vast, tis dat ik de dekbon nog niet binnen heb, anders zou ik hem vast invullen; bruine hengst, 2 tot 4 witte voetjes. Misschien krijg ik dan eigenlijk die vosmerrie _O-
Maar als het zo'n geweldig leuk en lief veulen wordt als Mr. Darcy mag hij pimpelpaars zijn <3 <3

Verder nog wat mensen positief bericht!
Helaas ook een aantal waar het niet meer bleek te zitten :(:)

Volgende week ga ik Lies nog een keer laten scannen voor de zekerheid, zit dan over de 90 dagen.

Hengstenkeuze voor volgend jaar nog niet echt over nagedacht. Even kijken wat er dan gedekt wordt. Misschien Lies een jaartje leeg, Roos er weer bij. Maar ligt er ook aan hoe die het dan onder het zadel doet etc. Zou beide merrie's best nog wel een keer terug willen dekken bij waar ze in 2015 bij zijn geweest. Dit jaar ook nog een 3-jarige goedgekeurd die ik dit najaar wel in het verrichtingsonderzoek wil zien. Allemaal opties ;)

DL, wat fijn dat je hengstje weer helemaal op lijkt te knappen! Eindelijk!

Over stokmaten, wat we bij de NWR's ook wel zien is dat bepaalde hengsten toch wel durven te strooien. Met name als er dichtbij nog een Welsh B (ca. 1.30m) zit bijvoorbeeld, maar ook als het al generaties lang D pony's zijn. Bepaalde hengsten willen toch nog wel eens een C-pony geven. Dragen dan toch een "klein gen" ondanks dat ze zelf mooi boven in de D maat zitten. Of juist ineens goed in de E maat (dan weer meer bij de Engels Volbloeden weg).
Had het er laatst met goeroe over dat je bij Arabieren dat niet zo vaak lijkt te zien, waar die van oudsher toch al uit de D/E pony maat voortkomen en dat je daar niet zo veel "verstopte" genen weer in hebt.
Wat fokfanaat zegt vind ik een hele mooie, dat je een hengst niet moet gebruiken die er "op papier" heel anders uit ziet. Zo vind ik een goede moederlijn ook erg belangrijk die er achter zit.

AZ, nog geen zekerheid dus! En toch nog eentje proberen. Ga voor je duimen hoor!

Chantal ook weer van de partij :wave: Hoef niet te vragen hoe het is gegaan op de keuring :')

xPenny, bah wat een pech heb je :(:) Snap dat je het even niet meer ziet zitten.
Op 32 dagen is ook wel een heel risico lijkt me.

Verder dus ook niet zo heel veel nieuws.
Ga Lies nog een keer laten scannen. Door de show vorige maand was ze zo mooi strak en nu ook nog een maand later uitgerekend, dus nog niet zo veel te zien. En heb geen zin om te blijven twijfelen.
Na de Internationale heeft ze ook gewoon lekker vrij gehad.

Daarnaast zijn we druk bezig met Roos te beleren, die dus niet gedekt is dit jaar. Nu drie keer er op gezeten en echt super braaf!
Best brave pony's meegemaakt, maar nog nooit zo braaf als deze :oo
Afbeelding
Afbeelding
Ik zie deze foto's van zaterdag weer en bedenk me, ohja, vandaag zijn we het boktouwtje vergeten :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:13

Was niet bewust hoor dat pennydroom "woordgrapje". Lekker misplaatst ook van me. En ik ken het ik was met mijn ervaring 18 en kreeg de dekking wel voor men verjaardag maar de rest was voor een groot gedeelte voor mezelf. Ik was een hoop euros lichter en had een zielig hoopje merrie over. Maar mijn merrie zette daarna 4 gezonde veulens op de wereld dus verlies niet de hoop! :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:40

Wat naar Penny, kan me voorstellen dat je daar van streek door bent...

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:59

Laraaj:
Gelukkig heb ik een vriend die geheel achter mij staat en ondersteunt waarnodig.
Ik betaal m'n paarden zelf maar m'n vriend is niet de beroerdste om eens een rekening op zich te pakken uit zichzelf of kwa spullen. Vandaar dat ik ook altijd zeg; de paarden zijn van ons samen.
Rijden doet hij niet maar kijken of het stalletje mesten draait hij zich de rug er niet voor om. :+

Ik heb veel bewondering voor jou! Lijkt mij niet makkelijk, wanneer je een droom hebt maar je vriend dat het liefst tegenhoudt.

DL:
Moest er ook wel om lachen hoor. :D
Ik heet Penny maar ben geen pennymeisje meer, dat was vroeger in de manege tijd haha.

Ik weet niet of ik het nog aandurf.
Ik ben ruim 3000 euro kwijt globaal geschat. Dan heb ik nog niet de echo's, entingen hier en daar erbij gepakt.

Fokken is gokken, dat is algemeen bekend.
Maar ik ben geen hobbyfokker. Ik zou graag 1 veulentje uit mijn merrie willen hebben met de bedoeling dat het als rijpaard voor mij later ging dienen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:32

he wat sneu penny, dit jaar gewoon genieten van je merrie en volgend voorjaar "gewoon" nog eens proberen, wij hadden vorig jaar een dood veulen op 9 maanden dracht, zo compleet en zo mooi, helaas nog niet levensvatbaar, bij iedereen gaat het wel eens fout en bij jou helaas de eerste keer , sterkte in elk geval

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:07

Dikke knuf xpenny , wat jammer zeg, zo een pech al gehad.
Idd ik geloof je zo dat je al veel geld kwijt bent helaas. Fokken is gokken en dokken.
Geniet nog van je mooie meid.

Oh aniekr leuk zo onder het zadel.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:34

Jolandje:
Helaas is het al de tweede keer op een rij.
Vorig jaar op 10 maanden dracht een abortus gehad. Een hele nacht met dikke tranen en stress doorgebracht in de kliniek. Werd bijna een keizersnede of het veulen moest uit elkaar gezaagd worden. Gelukkig hebben ze het met de handen eruit weten te halen.

Als dit de eerste keer was dat het fout ging (op haast nog maar 2 maanden dracht) dan had ik het echt niet bij de pakken neergelegd hoor. Maar na vorig jaar had ik me er extra op verheugd. Nieuwe kansen, nieuw geluk weetjewel, tenminste dat had ik gehoopt in ieder geval. Helaas niet zo mogen blijken. :\

Fotsy:
Dat ga ik ook zeer zeker doen!
Misschien neem ik haar eens lekker mee naar Zeeland nog dit jaar. Even samen lekker recreatief over het strand alle stress en zorgen wegwerken samen. :(:)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:08

Wat jammer penny snap inderdaad dat je het fokken nu even niet zo ziet zitten. Het kan prachtig zijn die mooie veulens is de wei maar er kan ook een erg verdrietige kant aanzitten. Nu eerst maar genieten van je merrie

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:33

Wat balen Penny, ik wist niet van je verhaal van afgelopen jaar maar dan is het helemaal dubbelop zo. Ik hoop dat je toch nog je zo gewenste nakomeling van je merrie mag gaan krijgen hoor, dat zou zo zonde zijn :(

Suzie heeft nog geen veulens gehad, dit wordt haar eerste. Een veulenbuik kan het dus niet zijn. Zo zag ze eruit voordat ze naar de hengst ging dit voorjaar. Toch wel een heel verschil met nu -O-

Afbeelding
Afbeelding