[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoey_julia

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:48

gave hengsten Vulina!!

Dat klinkt goed polleman hopelijk is ze drachtig!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:54

Fijn Polleman, duimen maar!

Hier heeft het duimen niet geholpen, merrie is niet drachtig. Maandag/dinsdag maar weer insemineren.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:51

Vulina: wat balen!

Hier kan het helaas niet slechter gaan met de tegenslagen.. er zal maar 1 (misschien) 2 veulens komen voor 2017.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:05

Wat dan Memere?

Profiel weer eens bij gewerkt, stonden nog verwachte veulens van 2015/16 in :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:51

Polleman, duimen maar!!

Memere, wat dan??

Vulina, ik ga je profiel zo checken bij de koffie :D

Een vraag; Bucks liet gister echt alles er uit lopen (ja ik weet dat het niet zo veel uit hoort te maken maar hengst wilde geen stap zetten dus ik was daar druk mee en kon niet gelijk met Bucks rond stappen enzo) dus ik dacht laat ik ze vandaag toch gewoon nog eens een pleziertje geven....
Bucks stond nog mega hengstig in de wei, ik zet haar op haar plekje nog helemaal plassend en alles, de hengst mag snuffelen, mag ook springen... Maar hij kon het gaatje niet gelijk vinden zat een beetje scheef bovenop en probeerde dus wat recht te komen waardoor ik het niet redde om te helpen. Hij gaat er af omdat hij opnieuw (maar dan recht) wilde springen en ineens begint Bucks onwijs van zich af te slaan en liet zich absoluut niet meer dekken...

Zijn er meer merries die zich ineens niet meer laten dekken terwijl ze nog wel hengstig zijn? En toen vroeg ik mij ook gelijk af; kan het dan zijn dat zij zich ten tijde van de eisprong niet meer laat dekken, en dat dat misshien zelfs wel de reden kan zijn waarom ze nog niet drachtig is geraakt :?
Kent iemand dit? Kan dit? Heeft ze nu afgeslagen of is ze nog hengstig? (Ik zal morgenochtend voor de zekerheid nog eens een nieuwe poging wagen)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:56

Heb toevallig zo'n (gast)merrie lopen die zich vandaag absoluut niet meer wou laten dekken, ondanks ze toch wel plaste (terwijl ze bokte) :+

Ik denk gewoon dat ze heeft afgeslagen..hengst deed ook volledig anders dan anders.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:01

Dit deed mijn merrie ook precies in deze cyclus. Wij zijn nog aan het wachten op de scan, 22 juli.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:06

Weinig ervaring met natuurlijk dekken. Is toch wel heel wat jaartjes geleden dat ik daar mee te maken heb gehad. Maar met het ei afspuiten wel wat ingelezen en tegengekomen dat na de eisprong de hengstigheid afneemt, maar duurt gemiddeld nog wel zo'n 24 uur (een aangezien er gemiddeld stond, zullen er ook vast wel enkele merrie's zijn waarbij het langer duurt ;) )
Wat de relatie tussen het pisgedrag is en niet laten dekken, durf ik verder dus niet zo veel over te zeggen. En aangezien ze wel hengstig tonen, zou je ook zeggen dat ze zich nog wel kunnen laten dekken. Maar hangt misschien ook weer van de merrie af.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:08

Het rare vind ik dat hij in principe mocht dekken, maar hij mocht het niet opnieuw proberen... Dus als het wel de eerste keer was gelukt, had ze zich nog gewoon laten dekken :?

Oh murosch, ben benieuwd!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:28

Mijn paarden zijn altijd in mei/juni gedekt en altijd in één keer drachtig geweest. behalve Daisy vorig jaar. Eerste keer in mei niet drachtig, tweede keer in mei/juni wel drachtig.
Altijd natuurlijke dekkingen.

Vulina, gefeliciteerd met je nieuwe merries :D

O, Neonlight heeft gisteren gescand, spannend... verder lezen!
Ooo... zonde van Sarona.. Je dacht het al -O-
Maar Roos nu wel, fijn! *\o/*

Zonde, Vulina.. nu weer duimen voor komende week!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:02

Vulina, zit jou dus ook niet mee.
Sarona is vanavond weer geïnsemineerd. Ik denk de laatste poging. Of het moet zo goed uitkomen dat we haar op kunnen laden en vers kunnen insemineren de volgende keer. Nu kwam het gewoon ook reteberoerd uit, zit net in mijn 51,5-urige werkweek (heb ik iedere 4 weken) en zondag de hele dag op wedstrijd, op de wedstrijd komt mijn man me oppikken zodat we de nieuwe pup kunnen halen. Vanavond al 2 uur tuig gepoetst (fijn, kopertuig, zowel enkelspan als tweespan gareeltuig), en morgen nog 3 pony's wassen en invlechten na het werk. Was dus echt geen tijd meer om een trailer te regelen en 2 keer dik 2 uur te rijden om vers te insemineren.
Normaal haal ik het sperma ook zelf op, ditmaal door de koerier laten bezorgen. Weet nu ook weer waarom ik dat niet deed. Zitten hier echt op het einde van de route, nu is het niet meer zo druk dus hij was er vroeg, om 19:00 uur.... -O- Heb ook al gehad dat ze er dik na 20 uur stonden. Altijd fijn om dan nog een DA te regelen om te inemineren. :roll:

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:12

Neon, wij hadden ze wel eens pas om 23 uur. Dat is echt niet leuk meer. Sindsdien komt VDL insemineren, meestal tussen 18 en 20 uur..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:25

Oef, en dan denk ik dat ik het al laat kreeg. Heb er wel eens achteraan gebeld omdat het al ruimschoots na 20 uur was en ik nog niets had. Toen bleek dus dat Hippo-Express hier net over de grens zit, en het nederlandse contact nummer is een telefoonnummer in de naastgelegen plaats. Close to home, einde van de route dus.
Helaas zitten hier niet echt inseminatiestations in de buurt, en zeker niet voor ponymerries, niet veel aan te verdienen. Maar aan de andere kant heb ik top dierenartsen hier, echt fijne mensen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:30

Dat scheelt dan maar!
Laatst was de insemineerder hier zonder sperma. Ook best bijzonder :P Maar ach, gebeurd de beste!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:20

Mijn merrie liet zicht de laatste dag nog wel bespringen, sloeg daarna pas af. Achteraf was de eisprong toen al 2-3 dagen eerder geweest.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:06

Geen ervaring met natuurlijk dekken. Uberhaupt weinig ervaring, is de eerste keer voor mij.

Mooie combinaties Vulina! Ik ben erg benieuwd hoe High Five ze gaat geven.

Mijn merrie is momenteel erg onrustig op het land, ijsberen. En lastig met terugbrengen van land naar stal. Heeft ze normaal niet, iemand hier ervaring mee? Kan het hormonaal zijn?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:27

Ik zie dat eerder met hengstige merries dan drachtige, maar het kan dus wel iets met hormonen zijn ja..

Ik ben ook benieuwd naar de High Fivejes! Ik krijg, als het goed is :') , ook veulens van Apache, Arezzo en Ferdeaux. Heb eigenlijk niet echt voorkeur voor een veulen..

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:54

Liaan schreef:
Geen ervaring met natuurlijk dekken. Uberhaupt weinig ervaring, is de eerste keer voor mij.

Mooie combinaties Vulina! Ik ben erg benieuwd hoe High Five ze gaat geven.

Mijn merrie is momenteel erg onrustig op het land, ijsberen. En lastig met terugbrengen van land naar stal. Heeft ze normaal niet, iemand hier ervaring mee? Kan het hormonaal zijn?

Die van mij heeft ook zulke kuren als ze drachtig is. Of ze wil niet naar binnen of ze staat om 2 uur al voor de draad te paraderen dat ze naar stal wil. Verder geen idee waardoor het komt. Maar zal wel goed zijn.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 15:28

Mijn merrie is juist veel relaxter sinds ze drachtig is :)
Sowieso was ze mega relaxed na het dekken steeds :Y)

En mijn merrie heeft zich ook nog 2 of 3 keer laten dekken na de daadwerkelijke bevruchting. Ik dacht namelijk dat ze 15 dagen drachtig was met scannen maar dat bleek al ruim 20 dagen te zijn :+ we dekten om de 36 uur en als niet uitkwam dan om de 24u vooral omdat ze na de eerste periode dekken meer dan een maand niet hengstig is geweest. Ik dacht moet zo veel mogelijk dekken voor het geval ze ineens maar 1 dag hengstig toont oid.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:59

heeft men merrie ook, heel zenuwachtig als ze drachtig is en schrikkig, amai een vlieg die verkeerd kleur heeft of ik die ineens in een monster verander en madame staat al op haar tippen van haar tenen :=

en ook hier zou Flo haar nog na de eisprong laten dekken, vorig jaar gezien.

hopelijk deze keer raak Maaike, na al die moeite mag het wel en pfff zoveel werken zeg, best vermoeiend

mijn merrie is niet natuurlijk gedekt
andere wel maar was eigen hengst
ik ben geen voorstander van natuurlijk dekken bij de quarters en trouwens de hengst dekt ook niet natuurlijk _/-\o_ .
Ik ken zo een hengstenhouder en daar komen tientallen merrie's over de vloer per jaar, echt aan de lopende band, sorry maar die merrie's zijn zelfs op niks gecontroleerd, er moet er maar eentje bijzitten en je hebt prijs, zo vroeg onlangs een vriend van ons wat zijn merrie had, tja schimmel zei ik, andere vrienden die toevallig ook een merrie daar hadden gehad, stond ook al met schimmel, zo een dingen gaan als een lopend vuurtje rond zo.
En waar ik helemaal zot van kom, eerste dekte hij met een hengst die schuurde, dan eentje met slechte voeten waarvan er honderden veulens rondlopen en 2/3 slechte voeten heeft en nu zijn nieuwe hengst heeft iets aan zijn oog, hij wordt geleidelijk aan blind, volgens hem een accident, tja zal wel, binnenkort blijkt het een erfelijke aandoening te zijn of zo.
Dit zou toch echt niet mogen, is puur commercieel en het moet opbrengen. -:(-
sorry moest even van mijn hart :o

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:19

MDJ Fijn dat je meisje weer thuis is! Goed gevoel denk ik.

AniekSlijk Vervelend gevoel... Maar hopelijk is ze niet hengstig en is het vruchtje nog steeds in orde!

Vulina Leuk, 2 nieuwe fokmerries! Ben erg benieuwd naar foto's, en natuurlijk het resultaat volgend jaar :j En helaas de andere merrie niet drachtig, hopelijk volgende keer beter :j

Jarmo Ontzettend balen, zo veel vocht, heb er zelf (gelukkig) nog geen ervaring mee... Hopelijk is het niets ernstigs.

Neonlight Jammer dat Sarona nog niet drachtig is, maar wel fijn dat ze zo snel weer geinsemineerd kan worden! Hopelijk de volgende keer wel raak :j En natuurlijk gefeliciteerd met Roos!! Heel fijn zo'n kloppend hartje *\o/*

Memere Spannend, zoveel merries om te scannen! Ik duim met je mee dat alles mooi drachtig is en er goed uit ziet :j

Silly1972 Leuk hoor, pretecho's *\o/*

Polleman Fijn, ei weg en geen reactie op het sperma, ik duim met je mee!!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:03

Vulina wat een schatten van pups!
Jarmo, sorry geen ervaring mee hopelijk komt het nog goed, weet wel dat ze dat bij koeien spuiten om de melk te laten schieten volgensmij :')
Neon, goed nieuws en slecht nieuws dus! Ik ga duimen dat het nu wel gaat lukken!
Memere, Wat balen zeg!!
Silly1972 op hoeveel dagen/weken zit jou merrie dan de 20ste?
MaritB gefeliciteerd, vanwaar je twijfel?
Polleman, duimen maar!!!!!
Linda2008, heb geen ervaring met natuurlijk dekken maar raar is het wel!

Ik ging met mijn merrie elke keer naar de hh en die insemineerde. Het sperma was er meestal om 5 uur al! Als het laat was dan was het 6 uur. Ook een keer meegemaakt dat mijn sperma er wel was (oh dat klinkt wel een beetje raar zo :') )
En dat voor iemand anders niet, maar dat was fout gegaan bij een korier of hh, uiteindelijk wel weer goed gekomen geloof ik

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:09

Wauw wat heb ik veel bij moeten lezen jullie gaan allemaal zo snel!

Helaas moet ik mij aansluiten bij alle niet drachtig willen wordende merries..

Ik was met Ushi afgelopen donderdag voor de 18 dagen scan maar ze was helaas alweer leeg.. Dit keer gelukkig geen gekke dingen maar ze was alweer hengstig (een ei van 3.2) ze staat dan ook weer sinds donderdag in Utrecht en ik heb donderdag eerst in een dubio gezeten wat ik wou doen. Ik heb nog even gedacht weer voor een andere hengst te gaan, te stoppen voor dit jaar.. maar ik was en ben zo weg van Kambarbay dat Ushi momenteel nog in Utrecht staat om weer geinsemineerd te worden. Ik mag hopen dat het dit keer blijft zitten.. Dit is de laatste poging voor dit jaar.

Ik zie zoveel meer merries ook in mijn omgeving die niet drachtig willen worden of blijven! Het is gewoon erg vervelend en triest.. Ik hoop dat het geluk nu even met ons allemaal mee gaat zitten!

Nog even terug komend op het ei wat er de eerste keer geheel was uitgekomen. Dit bevruchte eitje had nog geen vruchtblaas oid om zich heen dit was puur een bevrucht follikel die nog niet was ingenesteld en is afgestoten... Het was een vruchtje van 14 a 15 dagen oud en je kon de celdeling erin zien. Het blijft bijzonder om gezien te hebben maar ik had natuurlijk veel liever gehad dat het volgend jaar een levende baby was geweest...

Nu maar weer afwachten ik ben nog niet gebeld Door de kliniek dus ik heb geen idee wanneer en wat ik allemaal moet verwachten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:36

Fotsy, soms moet je het gewoon even kwijt toch :') hihi

Lovelyn, ook al niet, jeetje.... :(
Maar dus nog een poging, hopelijk nu meer geluk..

Bucks voor de zekerheid de volgende ochtend (gister) nog eens geprobeerd maar hetzelfde verhaal; nog hengstig maar niet meer laten dekken... Ik ga er dus maar van uit dat ze af is geslagen dus nu maar weer duimen.......

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:15

Lovelyn hopelijk blijft deze zitten! En wat betreft dat vorige vruchtje, heel interessant natuurlijk maar ja dat is minder interessant als een levende baby! Ik ga duimen dat het nu gewoon blijft zitten!
Linda2008, ja inderdaad daar maar gewoon vanuit gaan en hopen op drachtigheid!