[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:25

Ooooh BianCatje! Ik zie je foto's nu pas! (op gsm tonen ze die niet standaard)
Prachtig ras is dat, ik ben er helemaal weg van!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:29

BianCatjee: Wauw je merrie! Wat een knapperd!!

Chrisje: Hoop echt dat ze drachtig is!

Amyz: Het is echt balen. Snap dat je zo geen lol aan fokken hebt.
Slokdarm verstopping jeetje dat er ook nog bij. Hoop dat je meer geluk heb komende tijd.

Vandaag tijdje in de wei gezeten. Floor gedraagd zich totaal anders. Iedereen ziet het op stal. Ze zondert zich wat af van de kudde, is narrig naar andere paarden ongeacht ruin of merrie, is niet actief in de wei (oke warmte speelt ook een rol) ze lijkt wel in haar eigen element te zitten. "nog" geen verschijnselen van hengstigheid. Wou haar aankomende woensdag scannen. Alleen verjaardags feestje van me eigen dochter (6jr) vergeten (oeps := nou ja vergeten niet echt natuurlijk maar niet handig gepland met de veearts samen :P ) Dus nu even kijken wanneer hij nog meer kan en/of hij in de ochtend kan komen. Spannnnnend!! :):)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:04

Wow cynthia wat een bericht... Respect!

Wat een hoop pech toch weer... rare verhalen, lege merries... Jammer!! Hopelijk volgt na deze moeilijke start wel een heeeeel mooi en gezond veulenseizoen straks :)

Annelies, ook hier nog eens gefeliciteerd!! Dik verdiend hoor!! Knappe roos!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:06

Wat spannend!!!!! Klinkt goed!!!! :):)
Idd niet zo handig tegelijk met verjaardagsfeestje nee :')

Nee was echt effe balen. Ze lijkt mooi hengstig zo op het oog dus ze moest maar iets anders geks doen geloof ik :')
Ze heeft het wel eerder gehad dus schrok er gelukkig niet echt van maar je voelt je wel even l*llig. Trailer kan nooit heel fijn zijn en dan dat er ook nog eens bij :(:) Was wel al over toen ik weg ging hoor :)
Denk wel dat ik binnenkort een andere tandarts eens laat kijken want vind het wel apart, zo'n vreselijk gulzige eter is ze nou ook weer niet. TA is in november nog geweest maar ik vertrouw nu niemand meer _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:10

Wij twijfelden gisteren bij de hackney merrie of ze niet hengstig stond. Haar broer van stal getrokken, ze vermoordde hem nog net niet (dankzij de tralies ertussen :)) ). Loos alarm dus.
Deze merrie wordt niet gescanned, is namelijk echt geen lieverdje en onze DA wel, die willen we nog langer houden. :+ Kans zit er ook nog eens in dat ze verstoot door het scannen, omdat ze zo'n zeikmerrie is. Was haar moeder ook, en die verstootte ook de vrucht op scannen. Bij deze merrie dus old fashion way, maar dat maakt het ook wel spannend.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:23

Na 2 weekjes vakantie heb ik net werkelijk tig pagina's bijgelezen, maar reageren lukt echt niet op die hoeveelheid %) Sorry :o Y;( Vanaf nu ga ik weer netjes bijhouden :j

Ik las iig nog steeds een hoop nare verhalen, gekke gebeurtenissen en lege merries... -O- Maar daarnaast lijkt het percentage drachtige merries wel toe te nemen, top! *\o/* +:)+ Die stijgende lijn volhouden zo!

Mijn merrie zit nu rond haar "halverwege de cyclus-nephengstigheidsperiode" waar voor mij vorige keer duidelijk werd dat het niet gepakt had omdat ze tegen haar hoogbejaarde ruinenvriendje stond op te pissen }:0 Ik durf het bijna niet te zeggen, maar vandaag vrat ze meneer iig bijna op als hij te dichtbij kwam dus ik hoop héél hard dat het nu wel gepakt heeft :o
We gaan maandag over een week scannen, helaas is dat pas op 19 dagen maar het is praktisch even niet anders te regelen. Als het goed is is ze dan hoe dan ook (nog) niet volop hengstig dus een evt volgende poging kan dan alsnog wel op tijd.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:39

De dierenarts dacht dat ze Hengstig was en ik dacht t gezien te hebben maar niet duidelijk. Maar nou blijkt dat ze helemaal niet Hengstig is. Dus mis tog drachtig. Maandag weet ik meer.

Knolselder schreef:
Ja dat snap ik ook niet helemaal... Je kan toch niet hengstig worden terwijl je drachtig bent? Want een eicel begint toch pas weer te rijpen als er geen dracht is?

Even ego, aangezien we het hier laatst over keuringen enz hadden... Ons Roosje heeft haar 2e 1e premie binnen en werd reserve kampioen enter merries minimaat *\o/* Trots!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:46

Cynthia, das weer een beste bijleespost :wow:
Ben 'blij' dat Dais ook met haar staart af loopt :o Hoeft dus niks te betekenen! :D
Creatief hoor, en wat en mooi stel is het toch <3 Hoe gaat het verder met Dais? we moeten nog een date plannen he :O

EF, nog 5 dagen geduld, lastig he! Hopen dat het gelukt is, kan aardig oplopen zo inderdaad -O-
Nu jij het zo zegt, mijn merrie zondert zich ineens ook meer af van de kudde, en dat in eigen element zitten herken ik ook, bijna zweverig :') Hopelijk betekend dat drachtige dames!

gblover, is het gelukt met de merrie? Ik kende Veneno niet, maar wat een gave hengst!

ML, Noumea geinsemineerd, fijn! Even maandag afwachten dus of er een tweede landing bij moet :)

BianCatjee, welkom! Kende heel het ras niet maar mooie merrie heb je! En wat een beer van een hengst!

Chrisje20, wat een raar verhaal inderdaad. Zowel drachtig als hengstigheid lijkt me niet kunnen.

Ubimone, maar goed dat je gescand had dan haha, lastig als ze zo weinig tonen!

Knolselder, gefeliciteerd met de 1e premie *\o/*

Amyz, :(:) zo is het niet leuk nee :n Ik heb ook bewust voor een andere hengst gekozen nu omdat ik m'n merrie niet meer weg wilde brengen, ook hier ging het net weer lekker met haar en ze was goed van slag na het laatste bezoek bij de HH.
Heel naar gevoel ook als je je vertrouwen in je DA kwijt bent. en nog een lichte slokdarmverstopping ook, zit niet mee.

Vientje, welkom terug :) Fijne vakantie gehad?
"halverwege de cyclus-nephengstigheidsperiode" hele mond vol :') doet ze dan net alsof ze hengstig is? :=
Ach die ene dag, en als ze voor die tijd hengstig wordt kun je altijd nog aan de bel trekken toch.

Hier dus ook wel echt het idee dat Jazz zich anders gedraagt maar wil mezelf niet gek maken dus laat het maar snel vrijdag zijn :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:17

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries!

Voor de wachtende succes nog!

Annelies gefeliciteerd met de behaalde premies. Kan mij galaxy niet direct voor ogen halen maar jou andere zwartje had ik toch echt verwacht een 1ste te halen.

Ik zit met een draak van een merrie. Ze heeft een merrie serieus toegetakeld. Sloopt omheining... etc. Krijgt eigenlijk niets meer als eerst dus vind het vreemd dat ze zich daar zo misdraagt ineenkeer.
misschien deze keer toch drachtig?

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:33

Ja vind ik ook raar. Vertrouw die dierenarts helemaal niet meer. Als hij al niet kan zien wat ze is. Want ik ken mijn merrie en wist dat ze veel te vroeg was voor hengstigheid. Ze heeft nog nooit afgeweken. En inderdaad nu bij de hengsten houder blijkt ze totaal niet Hengstig. Dus bn benieuwd morgen.

Vesceron schreef:
Cynthia, das weer een beste bijleespost :wow:
Ben 'blij' dat Dais ook met haar staart af loopt :o Hoeft dus niks te betekenen! :D
Creatief hoor, en wat en mooi stel is het toch <3 Hoe gaat het verder met Dais? we moeten nog een date plannen he :O

EF, nog 5 dagen geduld, lastig he! Hopen dat het gelukt is, kan aardig oplopen zo inderdaad -O-
Nu jij het zo zegt, mijn merrie zondert zich ineens ook meer af van de kudde, en dat in eigen element zitten herken ik ook, bijna zweverig :') Hopelijk betekend dat drachtige dames!

gblover, is het gelukt met de merrie? Ik kende Veneno niet, maar wat een gave hengst!

ML, Noumea geinsemineerd, fijn! Even maandag afwachten dus of er een tweede landing bij moet :)

BianCatjee, welkom! Kende heel het ras niet maar mooie merrie heb je! En wat een beer van een hengst!

Chrisje20, wat een raar verhaal inderdaad. Zowel drachtig als hengstigheid lijkt me niet kunnen.

Ubimone, maar goed dat je gescand had dan haha, lastig als ze zo weinig tonen!

Knolselder, gefeliciteerd met de 1e premie *\o/*

Amyz, :(:) zo is het niet leuk nee :n Ik heb ook bewust voor een andere hengst gekozen nu omdat ik m'n merrie niet meer weg wilde brengen, ook hier ging het net weer lekker met haar en ze was goed van slag na het laatste bezoek bij de HH.
Heel naar gevoel ook als je je vertrouwen in je DA kwijt bent. en nog een lichte slokdarmverstopping ook, zit niet mee.

Vientje, welkom terug :) Fijne vakantie gehad?
"halverwege de cyclus-nephengstigheidsperiode" hele mond vol :') doet ze dan net alsof ze hengstig is? :=
Ach die ene dag, en als ze voor die tijd hengstig wordt kun je altijd nog aan de bel trekken toch.

Hier dus ook wel echt het idee dat Jazz zich anders gedraagt maar wil mezelf niet gek maken dus laat het maar snel vrijdag zijn :D

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:46

@chrisje maar ze is verder niet gescand door je veearts? die is gewoon naar huis gegaan met het idee van ze is hengstig? want ze zou toch gescand worden?

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:09

Jawel dat is t raare. Ze is donderdag gescand. En hij zij de baarmoeder is licht Hengstig. Wat ik raar vond na 15 dagen maar niks gezecht over mogelijk een ei wat er zat.. maar goed ik vertrouw op mijn DA ik was er zelf trouwens niet bij. Mijn stal houder hield haar vast. Maargoe d nu blijkt ze helemaal niet Hengstig te zijn en dat na 3 dagen dat hij zij dat ze al licht Hengstig was. En ze zaterdag gedekt kon worden. Niks van waar.... Weet niet hoe die heeft gekeken. Maar ze is niet Hengstig. Kan ook niet is bij haar altijd pas vanaf de 19e dag. En dan 6 dagen precies.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:34

Hij zal wel bedoeld hebben dat ze licht hengstig aan het worden is, daarom hoeven ze nog niet hengstig gedrag te vertonen. Een klein kind kan zien of een baarmoeder zich klaar aan het maken is. Als ze drachtig zou zijn dan heb je niet die sinaasappel vorm in je baarmoeder. Ook voelt een baarmoeder dan anders aan. Het is niet zo dat ze dag 18 een heel anderr structuur heeft in de baarmoeder dan op dag 19. Daar gaan dagen overheen en ja die aanloop kun je zien, zonder dat ze het al tonen. Hengstige gedrag zal wel komen. Gewoon geduld zou ik zeggen.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:49

Oké dank je voor de uitleg. Nou ja hopen in elk geval dat ze maandag of dinsdag hoed Hengstig Wordt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:58

BianCatjee, welkom! Leuk om je nu in dit topic tegen te komen :)

Nicole288 schreef:
Bij Poon lagen de vruchtjes nu niet meer tegen elkaar aan, de DA kon er een wegknijpen. Nu is het hopen dat de andere goed blijft zitten :)

Fijn dat het wegknijpen gelukt is. Nu duimen voor de ander!

ubimone schreef:
Ook Ceslin staat inmiddels bij de hengst.
Had ze nog niet hengstig gezien.
Ze stapt uit de trailer. Ziet de hengst en gaat spontaan staan plassen. De trut!
Maar goed dat we gescand hebben. Anders had ik van niets geweten. Hi hi hi

Hahaha, nou, fijn dat ze nu goed hengstig is!

Knolselder schreef:
Even ego, aangezien we het hier laatst over keuringen enz hadden... Ons Roosje heeft haar 2e 1e premie binnen en werd reserve kampioen enter merries minimaat *\o/* Trots!

Wat goed, zeg, gefeliciteerd!!

EF, Dais is altijd al een eenling op de wei geweest, maar nu is het nog erger. En ze ligt ook heel veel. Ze chillt 'm lekker, dus ik herken wel wat van wat jij schrijft over Floor :j

Vesceron, wat ik hierboven al schrijf :) Ze is nog net iets chiller dan anders, is afweziger/zweveriger. Ligt vaak en doet echt nergens meer moeite voor. Ze gedraagt zich als een hoogdrachtige merrie (totdat ik erop ga zitten waarschijnlijk. Leer mij Keesje kennen :D)
Thanks voor de reminder, je hebt pb :)

Nou, Chrisje, ik ben benieuwd naar de scan morgen!
Maar, de eerste keer dat Dais werd gescand op dracht bij de hh, zei hij ook dat ze niet drachtig was en ze vanaf maandag weer konden gaan schouwen, omdat hij haar rond die tijd weer hengstig verwachtte (hij was er op zaterdag). Uiteindelijk werd ze woensdag hengstig. Maar 15 dagen is inderdaad wel erg kort!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:38

biancatjee oh nieuw gezicht voor mij, wat een super leuke combi, mooi koppel hoor, passen goed samen

Cynthia, raar dat merrie's zich meer gaan afzonderen, maar toch opvallend gedrag

en chrisje ik vind 15 dagen helemaal niet vroeg, ik zal eens een raar verhaal vertellen, smorgens sloeg mijn merrie de hengst bont en blauw ;) , gescand, ze had ei van 3.4, twee dagen later was ze af, en helaas waren DA te laat met inseminatie maar twee dagen later zet ik ze terug samen met de groep en de hengst, madame liet zich zowaar dekken :P kan toch niet ze was al twee dagen af, dus ik vertrouw ook merrie en hengst niet meer nu, gelukkig kon hij er echt niet bij en ging ze niet liggen maar haar benen hingen vol en ze stond maar te drummen, ocharme de hengst (kletsnat) en met dit weer :=
Hormonen zeker 8)7 of het weer of ze hadden gewoon eens goesting <<)

Elsa daarentegen ziet er goed uit, de hengst krijgt nog steeds klop :P als ze volgende week niet hengstig wordt dan is ze zo goed als drachtig *\%/*

Knolselder wat een mooi resultaat, terecht trots

EF er is hoop dus +:)+ duimen draaien hoor

Amy oh vervelend he je merrie moeten wegbrengen, das dan weer een nadeel aan fokken zonder hengst op de hof.

Nicole, super dat het wegknijpen gelukt is en ook bij? ben je naam even kwijt :o

GBlover, geinsemineerd?

ML, al geinsemineerd goed en wachten tot ze af is.

Ubimone die merrie's zijn soms zo onvoorspelbaar

vientje leuke vakantie, kan deugd doen

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:07

Luna2006, dat is vervelend zo'n draak! Hopen dat het wel een goed teken is inderdaad.

Chrisje20, al nieuws over je merrie?

Cynthia, dat klinkt allemaal wel een beetje als Jazz op dit moment. Die ligt ook ineens in d'r stal, doet ze nooit. Dat geeft een klein beetje goeie hoop :) Zo te horen lijken Jazz en Keesje sowieso wel een beetje op elkaar :') Jazz is ook erg chill, tot dat we gaan rijden :')

Ik hoop dat dit weer niet te laat komt en er een kleine baby aan het groeien is, begin steeds zenuwachtiger te worden voor vrijdag :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:29

Ik ga duimen voor je vrijdag Vesceron!

Fotsy dat ziet er goed uit hé voor Elsa! *\o/*

Knolselder hier ook nog eens gefeliciteerd met de mooie resultaten!

Chrisje wat een raar verhaal,hopelijk krijg je straks meer duidelijkheid.

Bianca welkom hier! Ik heb de dracht van je merrie toen gevolgd in DBT maar het veulen hebben we nooit te zien gekregen dusssseh.... O:) O:)

Amyz niet leuk op die manier..

GB lover succes met de inseminatie!

Cynthia wordt weer leuk straks met Keesje en haar drachtigheidsmoves. :D

Lisa was vrijdag al "af". Ze stond nog te plassen maar Cas wou er niks meer van weten. Zaterdag heb ik zelfs niet meer geschouwd,ik heb er vertrouwen in.
Nu dus ook gaan aftellen. Vera zit intussen al ergens op dag 30 dus dat ziet er goed uit! Ze glanst ook als een gek en ziet er gewoon heel super uit.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:49

Hallo ik loop gigantische achter, ik zal nog wat mega veel pagina's terug lezen maar niet op alles reageren is niet te doen.
Even een ego post.

Hier nog steeds heeeeel veel gaande.
Oa huis is verkocht.
Nu dieren verblijven gereed maken en de woning.
De nieuwe wei is helemaal bijgetrokken vanuit de platache toestant.
Knoop bijna doorgehakt om toch Smooth na het afspenen te verkopen.
Heel dubbel gevoel.
Paardjes zijn gelukkig weer lekker thuis.
Verder gaat het met alle paardjes goed.
Lekker een rustige stabiele kudde.
Onze kleine Reaven groeid ook prachtig mooi uit en heeft het heerlijke relaxte koele knuffelige karadhter van der lieve mam's.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:56

Ziet er goed uit Pretty, misschien foto van je blinkerke :D

Rx wat een wervelwind door je leven maar super leuk zeg, wanneer ga je naar de paardjes verhuizen? Pff geeft toch veel stress allemaal he, succes alvast, nog nieuws van je span?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:50

Glimmen is goed teken :D Hoe lang duurde het voor ze zo begon met glimmen? :)

Ik durf helemaal nergens meer naar te kijken _O- Nas was vorig jaar zo suffig en vredig na inseminatie, toen had ik ook goede hoop, ook niet drachtig. Nu was ze scherp en druk, weer niks. Ik wacht straks maar gewoon de scan af want ze fopt de boel toch elke keer :')

Vesceron ik duim hoor! Blijft elke keer zo spannend!! Het is inderdaad wel schitterend weer zo ineens!

RX das een hoop wat er gebeurt zeg! Wel overwegend leuke dingen inderdaad :)

Chrisje ik hoop dat je snel meer weet, klinkt wel apart allemaal inderdaad. Maar je kunt idd wel zien of de baarmoeder zich al klaar aan het maken is. Maar als ze altijd zó regelmatig is is het wel vreemd dat ze nu ineens uit dat patroon is.

Ik heb gewoon nog steeds niks gehoord van de holstud -O- gisterennacht zowat niet geslapen van de zenuwen omdat ik zó bang ben dat ze weer niet synchroon is. En dan nu gewoon nog steeds niks weten. Inmiddels dag 21 dus neem aan dat ze haar wel gecontroleerd hebben. Voorgaande keren werd ik direct na scannen geïnformeerd..... Ik ga nog maar even uit van ''geen bericht, goed bericht''. Hoor liever niks dan weer telefoontje dat ze niet synchroon is (en om die reden durf ik ook niet te bellen _O- , wil het nog even niet weten). Maar is wel beetje stressen zo.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:55

BianCatje, welkom! Apart ras, die zie je niet veel. Vind de merrie wel heel mooi, hengst iets aan de zware kant in mijn smaak :o Maar he, dat is een kwestie van smaak!

Chrisje, raar verhaal met die hengstigheid, maar vandaag hopelijk wat meer duidelijkheid. Neem aan dat het verschil tussen klein vruchtje en baarmoeder die richting hengstigheid gaat toch wel te zien is.

amyz, even schrikken dus bij aankomst daar. En snap hoe moeilijk het is haar weg te brengen. Hier zijn de merrie's ook kleine 4 weken weg geweest en dat is toch een beetje lastig :j Hopelijk is ze snel drachtig!

Knolselder, wat een mooi resultaat! En mag gemeld worden toch. Keuringen hoort ook bij het fokken ;)

EF, fijn dat je verandering ziet bij je merrie, dat geeft een beetje hoop. Duim ook fanatiek mee voor jou!

R.X. hele hoop chaos momenteel dus. Hoop dat je snel alles voor elkaar hebt op je nieuwe stekje en dat de rust een beetje terug keert! En moeilijke beslissing om die kleine te verkopen inderdaad.

Wij zijn zaterdag even naar de eerste RK van het jaar gegaan. Even vooronderzoek gedaan, nu we over 3 weken twee pony's mee nemen. Is toch het makkelijkst vergelijken hoe ze er voor staan.
Waren al iets aan het matigen met gras, maar na het zien van de andere pony's staan ze sinds zaterdag toch weer in het volle gras O:)
Al vind ik Lies al aan de bolle kan hoor, maarja
Afbeelding
Foto van gisteren voor we aan het werk gingen. Ook is ze in krachtvoer weer omhoog gegaan. Weet niet of ze dat zo snel kunnen voelen, maar ze was in ieder geval goed wakker gisteren. Ook zeker 20 minuten langer doorgegaan (in de stromende regen), omdat mevrouw niet normaal een rondje wou stappen :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:03

Fre is drachtig! Ons Reserve kampioentje wordt dus grote zus! We hebben hoge verwachtingen :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:07

gefeliciteerd knolselder wat goed zeg, het gaat de goeie kant op in dit topic *\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:18

Knolselder gefeliciteerd! *\o/*
Zou het zonnetje dan toch zn werk doen? :D

Knappe dame Aniek! Ik weet niet of keuringsconditie bij jullie lijkt op de showconditie bij ons, maar dan mogen er best nog een paar spekkies bij idd :P Voer klinkt iig alsof het zn werk deed :')
Ik ging tijdje terug over op Pavo Topsport en daar merkte ik ook binnen een week al verschil mee! Kan best gauw gaan hoor :)