Ayasha schreef:Ik heb een veulen van iemand anders op weide staan en heeft witte staartharen nu ook witte haartjes door haar verder volledig bruine vacht... Kan dat gewoon de wintervacht zijn of zijn het gewoon de eerste tekenen dat ze stiekem schimmel is?
Witte staartharen duidt meestal op rabicano. Die worden vaak dan ook stekelharig (begint klein, wordt heul veel) op buik, flanken, soms de rug, deel van de ribben en onderzijde hals zelfs soms. Dus afhankelijk van waar de haren zitten...
Pheo is rabicano en sabino, je kunt de witte haren op haar zijde en rug wel zien op deze foto:
Maar iig achter de eerste helft van haar buik en meer onderaan.
Ze is nu trouwens ook niet zo heel erg uitgesproken bruin. Ze heeft niet zo'n hoge zwarte benen als de andere twee bruintjes die ik op weide heb staan iig. Ze heeft trouwens ook een witte vlek op haar bovenlip... Ook een kenmerk toch? Maar ik vraag, moest het zo ver komen dat ik haar overneem, nog even welke kleur ze als veulen (enfin bij geboorte) had.
)
kijkt ze al waakzaam om als ik naar haar achterkant loop. Zo wil ze ook nog steeds niet graag bij haar staartwortel aangeraakt worden na al het scannen
Ja, gek hoor. Wat een aansteller toch 

maar ze gaf gauw genoeg aan dat dat geen goed plan was.