Het begon allemaal een paar uur geleden met dat de tv een aantal keer uitviel. Op zich niets vreemds, maar de lampen deden ook al raar en ondanks dat er geen wind was klapte de deur uit zichzelf dicht. Ik zocht er niets achter anders dan een overactieve fantasie, spoken bestaan immers niet. Ben lekker gaan douchen en heb mijn pyjama aan gedaan. Ik wilde nog even mijn laptop uit de woonkamer halen dus daar heen gegaan en het licht aangedaan. Ik loop naar binnen en ineens schiet de lichtknop van de muur, meters ver door de kamer. Echt de hele lichtknop inc. behuizing. Dat ding zit er al 6 jaar dus die hoort niet opeens los te schieten. Toen begon ik het erg creepy te vinden. Heb mijn laptop weggegrist en naar mijn kamer gerend.
Ik wilde eigenlijk gaan slapen, maar opeens hoor ik voetstappen in de keuken. Iedereen in huis slaapt al, dus het kan niemand van mijn familie zijn. Nu vindt ik het toch echt wel eng worden. Ik vraag wie er is, maar krijg geen reactie. Het is even stil en dan hoor ik het geluid van een ketting die over de grond wordt gesleept, ja echt ik verzin het niet. Op dit moment begin ik echt bang te worden. Ik wacht nog even af, maar er is steeds meer lawaai en omdat iedereen slaapt kan het dus niemand anders dan een spook zijn. Ik sms een vriendin dat als ze over tien minuten niets van me gehoord heeft dat ze me dan moet bellen. Nadat ik al mijn moed heb verzameld sluip ik heel voorzichtig mijn kamer uit.
Ik schuifel naar de kast om een sabel te pakken (naast paardrijden doe ik ook nog aan schermen dus de zwaarden daarvan heb ik hier in huis). Onderweg struikel ik in het donker natuurlijk nog over een kat. Met het wapen in mijn hand sluip ik naar de keuken en doe heel voorzichtig de deur open. In de keuken is het pikkedonker maar ik hoor nog steeds voetstappen en iemand rommelen in de kastjes. Ik haal diep adem, knip het licht aan en storm met het zwaard naar voren de keuken in. Blijkt dat mijn stomme broertje een nieuwe hobby heeft, in het pikkedonker thee maken

O ja het geluid van die ketting kwam omdat hij geheel bij toeval zijn houten katana had meegenomen naar beneden en daar zit een lange ketting aan. Die katana heeft hij gisteren zelf gemaakt en sindsdien neemt hij dat stomme ding overal mee naartoe. Jammer dat er niemand met een camera was, dat had echt de hoofdprijs gewonnen in zo'n funny homevideo's show.