[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:43

heb net een heel spannend avontuur hier in huis beleef. Kan het jullie niet onthouden, hopelijk lachen jullie er wel om :P.

Het begon allemaal een paar uur geleden met dat de tv een aantal keer uitviel. Op zich niets vreemds, maar de lampen deden ook al raar en ondanks dat er geen wind was klapte de deur uit zichzelf dicht. Ik zocht er niets achter anders dan een overactieve fantasie, spoken bestaan immers niet. Ben lekker gaan douchen en heb mijn pyjama aan gedaan. Ik wilde nog even mijn laptop uit de woonkamer halen dus daar heen gegaan en het licht aangedaan. Ik loop naar binnen en ineens schiet de lichtknop van de muur, meters ver door de kamer. Echt de hele lichtknop inc. behuizing. Dat ding zit er al 6 jaar dus die hoort niet opeens los te schieten. Toen begon ik het erg creepy te vinden. Heb mijn laptop weggegrist en naar mijn kamer gerend.

Ik wilde eigenlijk gaan slapen, maar opeens hoor ik voetstappen in de keuken. Iedereen in huis slaapt al, dus het kan niemand van mijn familie zijn. Nu vindt ik het toch echt wel eng worden. Ik vraag wie er is, maar krijg geen reactie. Het is even stil en dan hoor ik het geluid van een ketting die over de grond wordt gesleept, ja echt ik verzin het niet. Op dit moment begin ik echt bang te worden. Ik wacht nog even af, maar er is steeds meer lawaai en omdat iedereen slaapt kan het dus niemand anders dan een spook zijn. Ik sms een vriendin dat als ze over tien minuten niets van me gehoord heeft dat ze me dan moet bellen. Nadat ik al mijn moed heb verzameld sluip ik heel voorzichtig mijn kamer uit.

Ik schuifel naar de kast om een sabel te pakken (naast paardrijden doe ik ook nog aan schermen dus de zwaarden daarvan heb ik hier in huis). Onderweg struikel ik in het donker natuurlijk nog over een kat. Met het wapen in mijn hand sluip ik naar de keuken en doe heel voorzichtig de deur open. In de keuken is het pikkedonker maar ik hoor nog steeds voetstappen en iemand rommelen in de kastjes. Ik haal diep adem, knip het licht aan en storm met het zwaard naar voren de keuken in. Blijkt dat mijn stomme broertje een nieuwe hobby heeft, in het pikkedonker thee maken :( . Hij begint natuurlijk te schreeuwen waardoor ik begin te schreeuwen. Enfin uiteindelijk zaten we lachend op de grond, maar ik had de schrik goed te pakken.

O ja het geluid van die ketting kwam omdat hij geheel bij toeval zijn houten katana had meegenomen naar beneden en daar zit een lange ketting aan. Die katana heeft hij gisteren zelf gemaakt en sindsdien neemt hij dat stomme ding overal mee naartoe. Jammer dat er niemand met een camera was, dat had echt de hoofdprijs gewonnen in zo'n funny homevideo's show. :P

InekeH87

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:45

En nu de adrenaline wegebt wordt ik heel moe, tot morgen iedereen en ik hoop dat er vannacht veel veulentjes geboren worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:51

Ineke, het bewijst wel dat je moedig bent. Want ondanks alles toch je kamer uit.
Prachtig verhaal. Weet je ni
U al wat er ,et de electriciteit was?

Hier weer gezellig nachtje Hillie staren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 06:43

goedemorgen dames,nog veulens geboren?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 06:57

Goedemorgen :)

Bij mij niet...
Ik werd wel gisterenavond om half 12 wakker gebeld door een stalgenoot die veel ervaring heeft met drachtige merries.
Daisy was in de tijd dat zij er was twee keer gaan liggen, terwijl ze dat normaal nooit doet. Haar uier zei niets bijzonders, maar of ik vannacht toch maar even ging kijken.
Ik was om 1.15 uur op stal. Dais lag te snurken als een oude vent ;-)
Toen ik het ligt aandeed stond ze op en! Ze had een verdikking voor haar linker (slappe) uier! :D

wat een verhaal Ineke :+

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:08

goedemorgen iedereen
InekeH87 kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken
en zijn er vannacht nog een paar veulentjes geboren.
cynthia daisy houdt je ook wel lekker in spanning

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:19

ineke: wat een verhaal zeg! Ik had mijn vent uit bed geschopt om te kijken en was zeker niet zelf gaan kijken!

sjolvir: nou de buurman is geen optie, die heeft er niets mee. Ik hoop maar gewoon dat ze het voor of na dat weekend doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:19

Goeiemorgen!
Geen veulens dus vannacht? Naa, is ook veels te koud buiten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:33

Ravina houdt het ook nog even lekker binnen,als je die ziet staan :P net alsof ze een dikke joint gerookt heeft.zo relaxt...................ze kijkt je ook echt aan; chillll mennnn

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:39

Pascalle: Wat rot zeg.. zolang gewacht en dan niks...

Ineke: Ik heb hier ook het probleem.. Veulen is heel nieuwschierig, maar blijft precies op de afstand dat je hem niet kan pakken.. Wel vind hij mannen leuker heb ik het idee :P wij zetten hem steeds in de houdgreep en als het halster dan om is, is er niks aan de hand en knuffelt hij de hele tijd...

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:52

Ineke wat een verhaal... Ik zou ook zeven kleuren stront gescheten hebben...
Maar hoe zit dat met de rest van het verhaal met die stroom enzo.. Leek me ook niet normaal..
Ik had echt gegarandeerd mijn ouders wakker gemaakt!!!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:53

Whaha Ineke, wat een actie. Kan me voorstellen dat je goed de schrik erin had.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:57

Hier ook nog geen veulens.

Wel 2 merries met prutjes aan hun uiers. Die van Judith zijn nu duidelijk harder dan die van Lotje. Lotje eet haar brokjes slecht sinds 2 dagen en schuurt als een gek. Wel 2x alarm gehad, maar ze lag te rustig voor al er wat gaande was, dus heb enkel op de camera gekeken.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:11

Goedemorgen!

Geen veulens vanacht, jammer!!

Wij zijn er eindelijk helemaal uit, er gaan 4 paarden weer bij de hengst (en de eerste is er al bij geweest). Wat een gedoe toch elk jaar weer!

Iemand tips hoe ik het kontje van Google mooi schoon kan krijgen? Ze is behoorlijk aan de diaree door mams hengstigheid, maar nu zitten haar billen er dus helemaal onder...

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:19

Iorrr schreef:
Goedemorgen!

Geen veulens vanacht, jammer!!

Wij zijn er eindelijk helemaal uit, er gaan 4 paarden weer bij de hengst (en de eerste is er al bij geweest). Wat een gedoe toch elk jaar weer!

Iemand tips hoe ik het kontje van Google mooi schoon kan krijgen? Ze is behoorlijk aan de diaree door mams hengstigheid, maar nu zitten haar billen er dus helemaal onder...

Ik doe alles schoon maken met van die natte wegwerpwashandjes..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:22

Wat het was met de electriciteit weet ik nog steeds niet. Nu vanochtend lijkt alles normaal te zijn, ik hou het gewoon op piekstroom :P.
Mijn ouders wakker maken heeft geen zin, die zouden me zeggen dat het niets is en dat ik mijn bed weer in moet duiken. Mijn vriend was al als achterwacht waakzaam, als ik niet zou smsen dan kwam hij vanaf de boerderij naar mijn huis om me te redden :P

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:26

Whisperke dank je! Ik ga die washandjes zo in mijn pauze even halen! Het ziet er zo akelig uit, maar om zo'n kleintje nou al de billen te wassen vind ik ook nogal wat... Meestal laat ik het gewoon zitten, maar dan krijgen ze kale kontjes en het oogt niet mooi. Dit jaar dus maar eens anders proberen!
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 05-05-11 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:30

Iorrr schreef:
Whisperke dank je! Ik ga die zo in de pauze dan even halen! Het ziet er zo akelig uit, maar om zo'n kleintje nou al de billen te wassen vind ik ook nogal wat... Meestal laat ik het gewoon zitten, maar dan krijgen ze kale kontjes en het oogt niet mooi. Dit jaar dus maar eens anders proberen!

Je hebt van die kant en klare die al nat zijn (vind ik gewoon het handigst)
Krijg je het gewoon goed mee schoon in ieder geval..
Laatst toen mijn ruin aan de schijt was, was het wel ideaal..
Te koud om te wassen en te vies om het te laten zitten :P

Ga zo eens naar mijn oom en tante.. Kijken of hun nog zo'n fles hebben voor te voeden voor als het veulen dat zelf niet kan en de biest moet opvangen.. Ik krijg steeds enge gedachten in mijn hoofd. Kan dus daarom maar op alles voorbereid zijn..
Hun hebben altijd lammetjes gehad dus dat moet wel gaan..

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:32

@Joyce Dank je wel! Ik ben benieuwd wanneer de schetser gaat bellen dan.... Mag volgende week weer gewoon aan het werk.... helaas..... Maak nogal lange dagen dus hoop dat ik dan ergens een keer een gaatje kan vinden voor de beste man....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:37

Als je de billetjes schoon hebt ook wat baby-olie er op doen, dan kan het niet zo vastplakken.

Ineke, vervelend dat je het veulen maar moeilijk kunt benaderen. Is het halster aan en uit doen echt noodzakelijk? Ik doe dat namelijk zelf nooit, als ze een halster aanhebben blijft het aan. Dat gevecht worden ze juist vaak schuwer van. Mijn veulen heeft nu nog geen halster om, is ook niet nodig, en als ze er eentje om krijgt blijft dat halster ook om.
Ik heb ook wel eens veulens die de eerste weken moeilijk te benaderen zijn. Zeker dan doe ik het halster niet aan en uit. Op den duur wordt dat vanzelf beter. Mijn 2de veulen, Cantate, was de eerst 5/6 weken een heel schuw veulen, die kon je zelfs niet aanraken. Ineens sloeg het compleet om en kon je er alles mee.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:02

Bij schuwe veulens laat ik het halster vaak ook nog even zitten. Om laten vind ik eng, dan moet je wel echt goed opletten.

Mijn ervaring daarbij is zo weinig mogelijk aandacht geven aan het veulen. Ga de merrie poetsen op stal, ga op een stoeltje bij de stal zitten en wacht gewoon af tot het veulen op jouw afkomt. Ze zijn van nature heel nieuwsgierig en komen echt. De een doet er wat langer over als de ander. Komt het veulen op je op en snuffelt hij aan je ga dan eens voorzichtig met je arm naar de borst/hals. Hoe harder je kriebelt hoe fijner ze het vaak vinden. Dit breidt je dan zo uit.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:02

Thnx voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:23

Goeiemorgen, hier uiteraard ook niets vannacht.
Schrijf dit heerlijk nogvanuit bed. Man heeft mena al dat wKen afgelopen week even lekkervuit laten slapen

Ior, ik vind toetenpoetsers van zwitsal ook fijn om te gebruiken, die kant en klaar washandjes zijn volgensvmij ook van zwitsal.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:38

InekeH87 schreef:
Wat het was met de electriciteit weet ik nog steeds niet. Nu vanochtend lijkt alles normaal te zijn, ik hou het gewoon op piekstroom :P.
Mijn ouders wakker maken heeft geen zin, die zouden me zeggen dat het niets is en dat ik mijn bed weer in moet duiken. Mijn vriend was al als achterwacht waakzaam, als ik niet zou smsen dan kwam hij vanaf de boerderij naar mijn huis om me te redden :P

Wat een verhaal!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:01

Dacht ik even van mijn nachtmerrie af te zijn, krijg ik die van een ander te lezen :Y)
Bedankt Ineke!