[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:27

jennyk schreef:
galupy: gefeliciteerd! Toch gelukt nu je een andere hengst gekozen hebt, gelukkig maar!

neon en pj: succes woensdag! Altijd leuk om dan het hartje te zien kloppen.

parouscha: zo rond de 42 dagen (6 weken) wordt er meestal voor de 2de keer gescand

Thx iedereen voor jullie advies :)
Dan ga ik ook rond de 6 weekjes scannen .

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:30

Talida schreef:
Ik wil het wel weten!. Overigens denkt iedereen dat het een hengstje wordt, ik ook. Geen idee waarom....

Ik zou het ook graag willen weten :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:03

miszlisanne schreef:
@richtje ik was het wel aan het behandelen, en hou ik het niet scherp in de gaten ben ik de pineut. alleen het verdween wel erruggg snel dit x. normaal doe ik daar wel ff over.. het is helaas zo erg geworden toen ze bij de HH stond en die gaat natuurlijk niet alle smeerseltjes e.d. bij nobel op doen.. maar het gaat echt super, zo goed is het nog nooit gegaan dus wie weet helpt de dracht daarin..

De reden dat ik het vraag is omdat ik een merrie heb die echt hele ernstige mok had. Verschillende klinieken en veeartsen erbij gehad. Beestje is 1,5 week opgenomen in Wapenveld. Toen was het wel onder controle maar niet weg. Medicatie was ook bijna niet af te bouwen.

Toen ze 2,5 maand drachtig was, was alles verdwenen (zonder smeren). Toen het veulen 5 weken oud was, kwam het weer terug. Daar zit dus een duidelijk verband, maar veeartsen kunnen het niet goed verklaren.

Richtje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:06

@Nicole, gefeliciteerd!

@Joto, balen van Victoria! Maar gefeliciteerd met de rest :)
Hoe is het met je enkel?

@Manueeltje, kl*te van Wet Look :(:) Wel fijn dat je haar gewoon lekker weg kan zetten met veulen dan :)
Ik ken het ook.... ben sinds 8 augustus 2008 bezig met mijn ruin. Prognose is nog altijd zeer onzeker en die E2000,- ben ik al heel veel maanden geleden gepasseerd :+ Maar goed, je probeert het toch maar weer elke keer.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:14

Goeiemorgen.. :)

Omdat ik niet nog een keer probeer als het niet raak is stelde de DA voor pas met 32 dagen te scannen, maar ik heb toch de 17 dagen afspraak gemaakt :+ Ik wil het weten!!

Manueeltje, super balen!! :(:) Hier (in lichte mate) het zelfde probleem. Merrie staat sinds 1 mei stil en mag sinds deze week weer in training (nog aan de longe). Al weken eigenlijk niets meer te zien en nu? Onregelmatig vanuit de rug ^) ^) Voorlopig kijk ik het nog even aan en hoop ik op spierpijn.. :)

Heeeerlijk toch, die paarden die we vol geld pompen maar niets mee kunnen :+

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:35

Tis wat met die paarden he, wat dat betreft is een merrie toch wel handig, je kan altijd nog wegzetten onder het mom van fokken :D

Richtje, hoe is het met Poon?

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:36

@richtje, ja heb wel het idee dat het door de dracht beter stabiliseert en nu is het zo goed als weg de huid eronder is nog wat hard, maar na zo'n lange tijd mok..
ben benieuwd als ze geveulend heeft hoe het verder ontwikkelt..
bij nobel gebruik ik als het echt heel erg is 3 dagen depo, en verder de neotriam van wellensiek.. dat is echt superspul.. eerst deden we der ook nog wel eens 10 dagen op de prednisolon maarja dat mag nu absoluut niet met dracht.
sinds een paar dagen doe ik er niets meer aan behalve iedere dag een uitvoerige check up haha! en sudocrem is ook mn beste vriend om het rustig te houden!

@manueeltje dat is echt kl*te! denk je weer lekker op te kunnen gaan bouwen is het weer niet ok..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:42

Ben trots, dus spam even een paar foto's van moeders :) Foto's zijn van vorige week zondag.

Afbeelding

We kunnen het zelfs met onze ogen dicht :j

Afbeelding

Afbeelding

Ze was vrij heftig. Hier kwam ze een beetje ruim in de dubbel, dus ik kom niet helemaal mooi mee. :o

Afbeelding

Ik heb met mijn merrie nog nooit wat gehad -afkloppen- maar Evel staat met z'n bijna 3 maanden al aan de antibiotica. Heb maandag samen met de DA besloten om kuurtje tot vandaag door te zetten. Staan wat veulens in het land die hoesten, dus als ik hem half/half terugzet, dan is hij ook zo weer aan het kuchen. Speaking of which, moet zo de DA bellen, want ben zelf niet in NL op het moment.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:50

Neon wordt vandaag gescanned, is de 42 of 44 dagen scan. Ik weet niet wanneer ze voor het laatst geïnsemineerd is, 1 of 3 juni. :+
Ook hier zijn de plannen haar in het najaar op te pakken, na jaren niets doen. Neon is nu 8 en licht ingereden. :+ Probleem is dat onze bak te klein is, en het 2de terrein van de rijvereniging 2 jaar geleden afgepakt is door de gemeente en verhuurd is als wei aan iemand anders. Dat zijn we aan het aanvechten, en het ziet er naar uit dat we per 1 januari dat terrein terugkrijgen. De gemeente had niet door dat de huur van beide terreinen op 1 rekening gefactureerd stond, volgens hun huurden we dat niet maar mochten we dat zo gebruiken. Het andere terrein is een half uur rijden, en in de wintermaanden niet te halen, dan ben ik goed en wel daar en dan is het al donker.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:53

Nu ja, je kunt Neon niet verwijten dat ze niks heeft gedaan. ;)

*edit*

Zal wel een heel ander gezicht zijn, als ze goed in de spieren komt. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:55

Ja, hoewel ik betwijfel of ze echt veel spier gaat krijgen, volgens mij blijft ze gewoon wat min daarin.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:29

neon: succes! En ach wat maakt die inseminatie datum nou uit, ze bevalt toch op 5 mei :D

manueeltje: toch weer kreupel, balen zeg!

sokjes: ik zie geen foto's :n

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:37

Dank jullie wel voor jullie mede leven.
Wet Look gaat nu langdurig de wei op.
Goed komen doet het zeker maar waneer.
Maar als ik iemand kan vinden die goed voor haar is, wil ik dr mischien ook wel verkopen.
Het is immers ook een super goeie fokmerrie.(sport[paard ook wel, maar daar zullen ze nog even geduld met moeten hebben)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:51

Sterkte manueeltje.
Helaas kan ik er ook over mee praten.
Monchique door de sport en vele trainen ging het op een dag ook niet meer goed.
Fikse overbelasting en dat zo erg langs duren voor het paard weer kon beginnen.
Advies DA toen was de merrie telaten dekken en daarna weer rustig oppakken.
Gelukkig heeft het haar goed gedaan, en is nu weer helemaal toppie alleen we zijn in dat fokken maar gebleven :):)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:06

Jee manueeltje balen meis :(:)

Toen Jus vorige keer haar veulen had, heb ik er geloof ik 2 keer op gereden
en toen stond ze ineens met een peesblessure, was ook heel onzeker of het
nog goed zou komen, hele check ligament aan gruzelen, maar na een half jaar
op de wei genieten van haar kindje ben ik heel voorzichtig weer gaan opbouwen op
advies van de DA en het gaat gelukkig helemaal super weer, dus wie weet dat jouw
merrie er toch snel weer bovenop komt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:12

Manueeltje :(:)
Paarden hebben soms echt enorm veel deugd van een jaar of wat pauze,ze zullen het heus niet allemaal vergeten zijn wat ze geleerd hebben!

Pretty staat al op rust sinds haar 12 e door een hartkwaal. Gelukkig sindsdien al 3 veulens!
Haar zoon Epos is nu 5 jaar en ook licht aangereden. Hij is ruin en dat doet me dus wel extra zeer. En er scheelt niks aan.
Maar ik werd zwanger net toen hij ingereden was,en ja,met een zoontje van 13 maanden schiet alles erbij in en dus zeker rijden.
Soms denk ik ook wel eens aan verkopen maar welk paard vind je nu wat net ingereden is en je gerust een jaar kunt laten staan en weer opkruipen en verderrijden? Eens om de maand ofzo stap ik er eens op en dan rijden we leuk de basis,hij is werkwillig en geen dooie,maar zonder bokkesprongen...ik denk dat het me enorm zou spijten als ik die wegdoe..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:21

Nou Pretty zo'n paard is goud waard hoor, die zou ik ook zeker
niet zo maar verkopen. Zo vind je er echt niet veel die zo makkelijk
een tijd stil kunnen staan en waar je zo weer op kunt stappen en
weg kunt rijden zonder rare streken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:29

Als je het op kunt brengen zou ik zo'n paard ook niet verkopen Pretty. :n

Bij mij schieten er alweer namen voor het volgende kind door m'n hoofd, en we moeten nog bijna een jaar. :oo

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:32

Tal is ook zo, die heb ik terwijl ik alleen maar aan het stappen was ook gewoon even meegenomen naar een voor haar vreemde omgeving voor een stapritje met vriendinnetjes, maakt dr allemaal geen moer uit. En laats ook weer in mn up naar het strand, ook nog nooit gedaan. Toen had ik echt zoiets van missschien gaan dressuurwedtrijden wel niet zo goed als ik wil (lees: soms is het wel even slikken als kennis zo met 10x starten als m2 start terwijl ik er echt mn best voor moet doen), maar ze is gewoon zo stoer/braaf/leuk lief en altijd vrolijk, echt een wereld paard. En ze kan ook echt best lopen maar zolang ik het niet vraag doet ze het niet haha uitgekookt is ze en ik ben verder niet fanatiek genoeg. Zou graag willen dat het vanzelf ghing hahaha

Caresse07

Hi hi, ik heb stiekem ook al wat namen opgeschreven hoor sokje :o

Vanavond eerst maar eens kijken of beeb nog zit waar het hoort te zitten en
dan maar eens serieus over namen nadenken ;)

Talida

sokje87 schreef:
Als je het op kunt brengen zou ik zo'n paard ook niet verkopen Pretty. :n

Bij mij schieten er alweer namen voor het volgende kind door m'n hoofd, en we moeten nog bijna een jaar. :oo

Joh ik heb al maanden een heel lijstje liggen :+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:33

Talida schreef:
Tal is ook zo, die heb ik terwijl ik alleen maar aan het stappen was ook gewoon even meegenomen naar een voor haar vreemde omgeving voor een stapritje met vriendinnetjes, maakt dr allemaal geen moer uit. En laats ook weer in mn up naar het strand, ook nog nooit gedaan. Toen had ik echt zoiets van missschien gaan dressuurwedtrijden wel niet zo goed als ik wil (lees: soms is het wel even slikken als kennis zo met 10x starten als m2 start terwijl ik er echt mn best voor moet doen), maar ze is gewoon zo stoer/braaf/leuk lief en altijd vrolijk, echt een wereld paard. En ze kan ook echt best lopen maar zolang ik het niet vraag doet ze het niet haha uitgekookt is ze en ik ben verder niet fanatiek genoeg. Zou graag willen dat het vanzelf ghing hahaha

Weet jij zeker dat wij niet 1 en dezelfde merrie hebben :D Wat komt me dit toch bekend voor allemaal, zelf het laatste
stukje :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:34

tel er dan nog bij dat hij mn eerste veulentje is met een heel verhaal achter en dat hij me zowat aanziet als zn mammie :D
Ik kan het zeker opbrengen hoor,hij hoeft niet weg! Alleen zie ik hem soms om aandacht snakken en opleven als we eens gereden hebben en dan denk ik dat hij zo goed zou zitten bij een baasje die hem elke dag voldoende aandacht geeft.. ;(

Pfft namen! Bij het laatste veulen had ik die ook niet toen hij geboren werd,alleen leuke merrienamen maar het werd steeds een hengst. Misschien nu maar een hengstennaam zoeken dan krijgen we misschien een merrie :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:37

Kun je niet iemand erbij zoeken die hem rijdt Pretty?
Dan krijgt hij toch net iets meer aandacht dan je hem zelf op
dit moment kunt geven en straks als je kindje wat ouder is kun je
zelf weer wat vaker rijden :)

Ha ha ha, ja zie je wel je moet juist hengstennamen hebben dan wordt
het een merrie :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:39

Is een bijrijder niet wat voor je dan Pretty?

Ik had dit jaar alleen een hengstennaam waar ik echt tevreden over was en het werd ook een hengstje. Dit jaar schoot er meteen een merrienaam door m'n hoofd, dus laten we hopen. Maar kan ook komen omdat ik heel graag een merrietje wil. :+

Naam voor een hengstje heb ik inmiddels ook al. :P