Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 08:41

ze was daar 245 dagen trouwens

GeneralFlynn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:21

Hoi,ik meld me ook met een drachtige muts!
Ze is gedekt in mei,door Pablo van de Bonte Parels.
Hier een foto van anderhalve maand dracht,en daaronder een foto van vorige maand.(toen dus zo'n 7 maand)

Afbeelding

Afbeelding

Voor foto's van de dekking kan je in mijn profiel gaan spitten..

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:30

ze is aardig dik geworden Tinkerloos. Is het haar eerste veulen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:33

Ik weet het niet zeker,maar ik denk het wel.

(ze is met 3 jaar uit Ierland gekomen,dus ik weet niet wat er daar allemaal is gebeurd,maar ik verwacht dat dit haar eerste veulen is ja..)

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:13

pauk: lekker buikie hoor
tinkerloos: die buik groeit ook goed zeg.... leuk dat je op het DB topic meedoet.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:47

Pauk, ik kan je foto niet zien?
Tinkerloos, leuke merrie!

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 10:54

Hier geen dikke buiken foto's maar dikke uier foto's.
Nou ja dik... Macy's uier begint 's nachts wat op te lopen en overdag loopt ze het weer weg.
Maar het begin is er.

Vorige week vrijdag:
Afbeelding

Vanmorgen:
Afbeelding

Ik gok dat ze over een week of 2 wel zal beginnen met plakkerige spenen 's ochtends, ze loopt mooi op schema als ik het vergelijk met andere jaren

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:56

dr zit inderdaad al wat beweging in die uier... leuk die uier foto's straks, ik hoop dat wij dan ook een camara hebben en holly het toelaat

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:00

Leuke foto's Marije!
Je ziet echt al beweging...
Ik zou ook al uierfoto's kunnen tonen, maar dat komt omdat haar uier nog dik is van het vorig veulen (nuja, dik, er zit toch nog iets in)

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:03

die van hol was toen ze niet dractig was echt inieminie... nu zijn nog steeds alleen die banden wat dikker maar verder gelukkig nog niks te zien. ze mag pas in februari wat met dr uier gaan doen
ga zaterdag weer rijden naar iemand waar ze nog nooit geweest is. Is dat verstandig met een merrie van 8 maanden? ivm stres enzo. het is toch al zo'n beest dat het heel spannend vind als ze ergens anders is.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:09

Ga maar alvast oefenen Holly, is niet zo simpel
En verder denk ik dat jij je merrie het beste kent. Als je denkt dat ze zich echt helemaal gaat lopen opkrikken enzo zou ik het niet doen, maar een beetje spanning kan gerust geen kwaad hoor

@Tinkerloos: wat is ze toch een knapperd!!!

@Pauk: ik zie geen foto

Bedankt voor de uitgebreide uitleg trouwens!!! Ik vind het erg goed te horen dat de merrie toch nog steeds op de eerste plaats komt bij jullie! Ik wist ook het fijne niet van luchtzuigen en dichtzetten, daarom ook de vraag Nu heb ik weer eens wat bijgeleerd
Ik zou ook nooit fokken met een merrie met slecht karakter (een kennis van ons wel: nu voor de tweede keer al en das écht geen doen, gelukkig is het veulen (inmiddels twenterhengst) tot hiertoe wel vriendelijk en goed gehumeurd) of een merrie die niets toevoegt aan de fokkerij. Dat laatste is natuurlijk zeer veranderlijk: ik kan begrijpen dat mensen als opvolger van hun merrie graag een veulen van haar willen, ook als ze geen speciale sportambities hebben, maar als recreatiepaard. Verder vind ik het dan natuurlijk extra goed als zowel de merrie in kwestie en de gekozen hengst samen een mooie, elkaar verbeterende combi vormen, liefst binnen hetzelfde ras.
Anderzijds is de fokwaarde bij verschillende rassen/stamboeken anders. Zo kan ik met m'n tinkers fokken en voor een warmbloedmens kan dat lijken op "vermeerderen", terwijl het voor iemand anders wel belangrijk kan zijn.
Puh...geraak niet goed uit mn woorden dus ik hou er maar mee op

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:29

Hallo,

Ik kom hier ook even laten zien wat voor een buik mijn merrie heeft!!
Ze is 22 april uitgeteld dus ze is nu ongeveer 7 1/2 maand drachtig.. Het is haar eerste veulen (tenminste zoals ik weet) en ik vind haar buik al flink groeien!!

Hier met 20 dagen drachtig
Afbeelding

Hier een foto van vorige week
Afbeelding

Hier haar buik van vorige week
Afbeelding

En haar uiers, valt nog niet echt veel te zien.. toch?
Afbeelding

Nou ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. ik hoor het wel

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:31

mooi paard, en inderdaad een buikie, gelukkig zijn met de uiers van jouw merrie ook nog niks aan de hand

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:44

hihi wat een mini-uiers (onze volbloed is nog steeds maagd en die heeft ook zomaar wat dikke erwten hangen en dat vind ik altijd lachen als ik die dan met die van mn tinkers vergelijk )

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:14

Frenia, zo bedoelde ik het ook, dat is iets heel persoonlijks! Maar ik vind het bvb 'erg' als iemand met een merrie zonder iets van kwaliteit een veulen gaat gaan fokken voor de verkoop... Ik heb het hier dan over bwp, kwpn,... paarden, van tinkers enz jken ik niet zoveel

Mijn merrie heeft echte hangtieten
Zo zien ze er ongeveer leeg uit:
Afbeelding

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:16

we zijn het eens hoor jessje

en hihi! wat een hangtieten *lol*18 was ze he? en het hoeveelste veulen nu?
zal eens een fotootje van angels tietjes uploaden

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:34

18 wordt ze dit jaar ja, maar dat zou je haar niet geven
En voor die foto had ze 4 veulens gehad, is van vorig jaar voor de uierontwikkeling begon.
Nu zijn ze nog iets meer uitgezakt, haar vorig veulen heeft meer dan 6 maand gedronken en nu is ze voor de 6e keer drachtig.
Ze geeft ook wel heel veel melk, haar veulen moest op dieet na het afspenen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:55

Ik moet nu erg lachen om die tiet fofo's van jullie!!
Ik heb namelijk vanmorgen vroeg ook foto's van mijn merrie's uiers gemaakt,maar heb ze meteen weer gewist,want ik vond het zo ..raar..
en nu zie ik hier de ene uier na de andere voorbij vliegen!
Ik maar van de week wel nieuwe uier foto's.
Ik vind het net van die gedroogde pruimen,maar de huid erom heen is wel al wat boller.
De tepels zelf zijn nog klein en ingerimpeld.
Er zit alleen wel een heel oerwoud aan haar voor,want ze staat lekker de hele dag buiten,dus aan winterhaar geen gebrek,ook om haar uiers heen.
Ik moest vanmorgen eerst met mijn ene hand de haren weghouden,anders zag ik helemaal geen uiers...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:59

jessje schreef:
Frenia, zo bedoelde ik het ook, dat is iets heel persoonlijks! Maar ik vind het bvb 'erg' als iemand met een merrie zonder iets van kwaliteit een veulen gaat gaan fokken voor de verkoop... Ik heb het hier dan over bwp, kwpn,... paarden, van tinkers enz jken ik niet zoveel

zo voel me eigelijk licht aan gevallen.

waarom>? kijk het gaat OM het veulen.. niet wat voor bloed er achter zit. Het gaat er om dat hij lief is.. MAAR als je daadwerkelijk binnen het ras fokt. dan zal ik idd voor wat goeds gaan.
Mijn merrie is drachtig van me eigen hengst. een tinkerdekhengst wel te verstaan. en moeders is een NRPS van ed kinmg hill
so what?
dat is min keuze geweest. en ja idd het veulen is voor de verkoop. want ik wil een GOEDE nakomeling hebben wat een dressuur paard in spe moet worden.
maar wat maakt het verder uit wat je op je merrie zet./. als je er zelf maar blji mee bent

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:18

Het was niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen, sorry als dat onbewust is gebeurd en ik denk ook niet dat dit de plaats is om deze discussie te voeren
Maar ik heb dit jaar lang gezocht naar een veulentje om erbij te kopen voor bij mijn eigen veulen te zetten en omdat ik het zelf betaalde heb ik eerst in de 'lagere' prijsklassen gekeken en daar trek je echt je ogen van open hoor, met wat voor een merries men daar fokt om toch maar 200 euro te kunnen verdienen.
Nogmaals ik wil hier absoluut niemand mee aanvallen en ik zeg niet dat jij dat doet, ik heb ook nooit iets gezegd over kruisingen enz, ik heb het over springpaardenfokkerij...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:21

zo! Wat tietjesfoto's van Angel sinds 1 januari officieel 6 jaar oud en heeft vorig jaar een tweeling gekregen en gezoogd. Die zijn afgespeend van 19 september. Momenteel is ze niet drachtig. Hoeveel veulens ze voor de tweeling heeft gehad, weet ik niet, maar ik denk al meerdere (waarschijnlijk vanaf haar tweede levensjaar elk jaar).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@cayusejuhh: het gaat natuurlijk om het veulen en je hebt natuurlijk alle recht om te fokken zoals je zelf wilt en natuurlijk kan uit die combi een leuk veulen komen!!! Maar...als je het niet voor jezelf fokt (of voor kennisen, vrienden,...), vind ik het PERSOONLIJK riskant omdat het veulen nu eenmaal meer kans heeft om in de salami te eindigen... en dat is nou net waar het om draait: dat zou jammer zijn voor het leuke veulen... Als je het voor jezelf fokt, dan is het helemaal wat anders: als jij graag een tinker op een weet-ik-veel-wat zet (niet slecht bedoeld, gewoon algemeen vb) omdat jou het veulen uit zo'n rassencombi aanspreekt, dan mag dat van mijn part gerust
Mijn moeder is bv niet voor tinkers (te harig ), maar als ze ooit een ander paardje nodig heeft, wil ze graag een tinkerkruising (met een warmbloedpaard). Als je dat met voorbedachte rade doet, zie ik er geen graat in, maar als je zomaar gaat fokken om te fokken, vind ik dat wel verkeerd...

edit: jessje is me net voor
enne: ook mijn post is niet persoonlijk aanvallend bedoeld

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:01

ik heb mijn merrie gedekt als opvolger voor mijn merrie, en om hier de mooiste veulen van het jaar te laten zien mooie uier foto's hier hoor... ik denk dat er over 2 maanden veeeel meeer geplaatst worden

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:20

Ik kan er voorlopig niet echt bij om veilig uierfoto's te maken, helaas... De bolle zit in de blijf-van-mijn-lijf fase, dus je moet haar in de gaten houden. Er dan half onder gaan hangen voor zo'n foto is toch wel spelen met je leven...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:22

bij mij is dat ook het geval.. haha... ach ja wie niet sterk is moet slim zijn..

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:25

Ach, ik kan er vanzelf weer bij hoor. Bij Lisje gaat alles in fases. Eerst krijgt ze enorm veel energie, dan word ze sloom, dan doet xe lelijk naar het zadel, dan word ze baldadig, dan mag je niet aan dr zitten en daarna staat ze te zuchten en te steunen en kan ik heus alleen maar wandelen want al het andere is veel te zwaar voor mij...