[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:35

jennifer0 schreef:
Gefeliciteerd stal melyn!!

Heel veel sterkte Olga met het verlies !!

Ik zit vandaag op 371 dagen nog geen enig teken van een bevalling :(

Wat een lange dracht. Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. 100% Zeker dat ze drachtig is?
Iemand anders hier had dat ook en toen bleek merrie niet drachtig.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:36

Fotsy
Nee ze red zich eigenlijk heel goed maar lijkt bokbenig op haar voorbenen. Ze doet rennen, bokken, alles. Maar ik ga mij even verdiepen in veulenziekte! Dankjewel voor het antwoord! Afbeelding

Beetje vrolijke spam voor Olga dan.
Afbeelding

Edit: symptomen komen echt niet overeen gelukkig. Veulen loopt en rent ontzettend veel. Heb de navel ook ontsmet en ze lijkt echt geen pijn te hebben... Maar de prognose van sepsis is wel echt bagger van wat ik lees.
Laatst bijgewerkt door floripori17 op 14-04-21 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:46

Mijn merrie is vandaag 341 dagen maar uier nog steeds minimaal. Buik groeit echt dagelijks. Singels regendeken(alleen overdag op) gaan amper nog vast sinds een paar dagen.
Maar tot een week of 3 geleden zag en voelde ik het veulen gemiddeld wel 2 x per week bewegen.
Maar ik heb nu al 2 weken niet meer gezien of gevoeld..ik ben natuurlijk ook geen uren op stal..maar word misschien toch iets ongerust door alle akelige berichten hier.

Hoe is jullie ervaring mbt zien / voelen bewegen van veulen?

Grasje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:51

Floripori ik ben wel benieuwd wat je bevindingen zijn.

Leuk al die veulentjes!

Ik heb gister nog even gevoeld en voel het veulen duidelijk zitten tussen de flank en ribben. Voelde als een bult, maar kan niet duidelijk voelen welk lichaamsdeel het is. Bewegen heb ik ook niet duidelijk meer gezien afgelopen week, ze is 334 dagen. Misschien als ik wat duw, maar weet niet of mijn merrie dat pikt. :9

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:00

Tamaramt, het veulen heeft helemaal op het einde ook veel minder ruimte natuurlijk dus mijn ervaring is dat ze dan sowieso een stuk minder beweeglijk zijn :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:01

Nou ik denk dat ik een dramaqueen heb. Na de hele nacht met wat wollen dekens in de stal gelegen te hebben en toch minstens half bevroren te zijn, vanmorgen besloten lekker naar huis te gaan mijn bed in. Van de ik ga bovenop je liggen want het doet zeer en help baas doe toch iets merrie met hevige krampen was namelijk geen spoor meer te bekennen.
Lig je in je nu lekkere warme bed met een half oog op de camera gericht begint mevrouw opnieuw met een auwww alles doet zeer sessie. Na 20x plassen, 4x poepen en rondje nummer 600 toch maar eens richting stal gegaan om mij daar uit het zicht en gehoor schuil te houden. Tja zeker 2 uur lang een erg ongemakkelijke merrie te zien op mijn telefoonschermpje en nu .... de rust zelve. Zit ik hier op dr grond in het hooi, de laatste wifigolf te vangen voor beeld.

Zo geen veulen dus, maar hoop dat ik jullie toch even kon vermaken met mijn Treasure krijgt een veulen soap, part I.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:04

Ook hier een blije beeb voor olga :*
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:11

floripori17 schreef:
Fotsy
Nee ze red zich eigenlijk heel goed maar lijkt bokbenig op haar voorbenen. Ze doet rennen, bokken, alles. Maar ik ga mij even verdiepen in veulenziekte! Dankjewel voor het antwoord! [ [url=m/TXnImZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje vrolijke spam voor Olga dan.
[ [url=m/ImopIs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: symptomen komen echt niet overeen gelukkig. Veulen loopt en rent ontzettend veel. Heb de navel ook ontsmet en ze lijkt echt geen pijn te hebben... Maar de prognose van sepsis is wel echt bagger van wat ik lees.

Oh gelukkig enkel stand dat komt wel goed hoor ze hebben ook lang geplooid gelegen.
En hun hals is te kort om aan het gras of zo te kunnen dus gaan ze vaker nog extra zo staan.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:11

Olga wat vreselijk heel veel sterkte!

Tamarant ik zou me niet druk maken hoor zo als je bij jeniffer leest doen sommige merries er gewoon wat langer over. Mijn merrie zit nu op 339 en is ook ECHT nog niet van plan er een baby uit te gooien. Ik zie ook niets meer bewegen nu maar ze ziet er uit of ze 2 skippyballen heeft ingeslikt dus ik kan me voorstellen dat het niet heel veel ruimte meer heeft om te bewegen.
Het gaat allemaal nog steeds VEEEEEL vaker goed dan fout!

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:15

KahluaB schreef:
@Miekies,ik zou een (licht)bevangen merrie geen hooi uit plastic voeren.

We hebben niet anders dan uit plastic en ze eet niet constant daaruit. Ik denk dat het meer komt van het korte gras wat nu erg gestresst is en de koude nachten met overdag zon is dus erg veel suiker in het gras. En daarbij dus de brokken en voerde haar aardig.
Ik houd haar iig goed in de gaten

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:29

Wat een prachtige veulens komen er voorbij. <3

Nooit verwacht dat ik zoiets ook nog zou meemaken. <3 Ik zou er zelf nooit voor hebben gekozen, al helemaal niet zo snel haha. Maar nu het zo heeft moeten zijn probeer ik, buiten de stress en spanning om, te genieten. <3 Ben heel benieuwd. :j

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:55

tamaramt schreef:
Mijn merrie is vandaag 341 dagen maar uier nog steeds minimaal. Buik groeit echt dagelijks. Singels regendeken(alleen overdag op) gaan amper nog vast sinds een paar dagen.
Maar tot een week of 3 geleden zag en voelde ik het veulen gemiddeld wel 2 x per week bewegen.
Maar ik heb nu al 2 weken niet meer gezien of gevoeld..ik ben natuurlijk ook geen uren op stal..maar word misschien toch iets ongerust door alle akelige berichten hier.

Hoe is jullie ervaring mbt zien / voelen bewegen van veulen?

Dat heb ik dus ook.....voor mn eigen gemoedstoestand komt morgen even de dierenarts checken, ook al zei ze dat t veulen waarschijnlijk weinig ruimte meer heeft en daardoor stil is.
Ik ga er ook vanuit dat t dat is, maar gezien mijn onervarenheid met drachtige merries vind ik t prettig dat de dierenarts even komt

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:56

Olga ooh wat een verlies moet dat zijn.. :n
Heel veel sterkte Y;( hopelijk toch nog een pleegveulentje voor de merrie.

Am ool super erg dat je toch nog je veulen verloren bent, lijkt me zo naar aan het fokken.. :knuffel:

Stal melyn gefeliciteerd met het hengstje :):)

En voor de andere die ookal een veulentje hebben , gefeliciteerd allemaal *\o/*

Tamarant jou geduld word wel echt op de proef gesteld 8)7

Hier ook toch het veulen kleurgetest, en nu de uitslag binnen.
En ze is dus homozygoot zwart <3
Helemaal blij mee :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Michelle5418 op 14-04-21 13:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:56

Chelleke1981 schreef:
Wat een prachtige veulens komen er voorbij. <3

Nooit verwacht dat ik zoiets ook nog zou meemaken. <3 Ik zou er zelf nooit voor hebben gekozen, al helemaal niet zo snel haha. Maar nu het zo heeft moeten zijn probeer ik, buiten de stress en spanning om, te genieten. <3 Ben heel benieuwd. :j

Dat geld voor mij ook, zit in hetzelfde schuitje.
Dus snap je gevoel helemaal

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:58

Mooi veulentje Michelle!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:04

Miekies. Dat is minder. Idd ook opletten met verpakt hooi.

Hier ook nog beetje spam van Rosareina <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wild Thing gaat echt weer goed gelukkig :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:08

Afbeelding
Afbeelding

Verwacht vannacht toch wel een veulen

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:09

fokfanaat schreef:
[ [url=m/i3mDoD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3SGI0o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verwacht vannacht toch wel een veulen

Spannend fokfanaat! Die zou nu toch wel eens komen *D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:31

StalMelyn schreef:
Hier om 20.00 uur een prachtig hengstveulen!
[ [url=m/Mv2pZb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GugJYa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kopie van oudere broer

Gefeliciteerd! *\o/*

Olga, wat verschrikkelijk :( de nachtmerrie van elke fokker :(:) heel veel sterkte

Luna, wat een knappe Tibbs <3

Floripori ik zou inderdaad zelf ook even de dierenarts raadplegen :j Wel een knap veulen!

Ceasar gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^)

jennifer0 dat is een lange dracht zeg, hoop dat het veulen er snel is :j

tamaramt het kan goed zijn dat het veulen al gedraaid is en dan zie je het veulen soms ook minder bewegen. De bewegingsvrijheid wordt dan ook beperkt :j (Edit: ik zie dat meer mensen dezelfde gedachte hadden :D )

kyrkelover heeft een drama queen _O- wanneer komt part II van de soap uit?

Miekies0710 Goed in de gaten houden inderdaad :j Heeft ze weleens vaken hoefbevangen gestaan of heb ik daar overheen gelezen?

Michelle5418 wat een prachtig (homozygoot) zwart popje zeg <3

Fokfanaat, die is er klaar voor :)) *\%/*

Afbeelding

Arwen is vandaag 224 dagen drachtig. Voor haar doen heeft ze echt een mega grote buik. Ik gok op een skippybal-dracht op het eind :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:47

Heel apart trouwens gister was Treasure haar melk echt wel wit.
Nu is ze een aantal tinten terug naar meer doorzichtig.
Echt ik heb al heel wat veulentjes ter wereld gebracht of op de camera mee gewaakt. Ik ren dus echt niet direct naar stal als ze 1x de staart scheef houd. Treasure gedraagd zich echter of de pootjesblaas al in zicht is.
Ach ik vergeef het haar hoor, iets warmer weer er bij was echter prettiger geweest.

Momenteel staat ze lekker in de wei wat te scharrelen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:06

Hier wat droogfoto's van die van mij, net al jou Olga een vos hengst. Hij heet Fier Melyn
Hij is erg aan de maat
Afbeelding
Zijn bles met bruine vlek en neus met witte vlek. Net of dat stukje eruit is gevallen.
Afbeelding
En als je praat dan luistert hij echt <3
Afbeelding

Daarnaast echt een kopie van zijn halfbroer!
Fier
Afbeelding
En Naud in 2017
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:08

Jaaaaa spannend FF!!!!

Stalmelyn <3 <3

Kyrkelover, echt een dramaqueen idd _O- wacht maar tot de geboorte merrie :=

Wat een lieve mooie veulenfoto's komen ervoor bij zeg. <3 Ik wil ookk... zeker met dat lekkere weertje straks!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:21

Wat een knappie StalMelyn, grappig om te zien idd dat bruine vlekje in de bles en witte vlekje bij zn neus.

Spannend kyrkelover en fokfanaat!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:01

Vraagje, ik heb hem een klysma gegeven want poepen ging lastig maar heb het idee dat nog wat lastig gaat. Bijsluiter zegt een per keer maar niet hoeveel op een dag. Mag ik er nog een geven?
Laatst bijgewerkt door StalMelyn op 14-04-21 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:02

Daar komt je hengst aan FF :D := :')