Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quir schreef:Gefeliciteerd Baudyh!
Ayasha.![]()
Het is wel heel herkenbaar! Hahaha. Heb een aantal jaren op een hengstenhouderij gewerkt en het is best grappig hoe sommige mensen om het sperma komen vragen.
Vertelde laatst ook tegen mijn buren dat de bezorging van het sperma fout gegaan is vorige maand en het in Parijs geëindigd was. Je zag ze steeds roder worden en vonden het duidelijk ongemakkelijk. Wel grappig eigenlijk.![]()
Mijn merries zijn gelukkig allebei redelijk makkelijk te scannen, al vind één het echt niet leuk, ze blijft wel braaf. Maar ze is nu op 40 dagen drachtig gescand en daar laat ik het bij voor haar. Sowieso moet ik een uur met de trailer naar het KI station, aangezien ze niet zo heel veel reizen toch ook alleen maar stress.
De andere gaf om het scannen niet zo heel veel, alleen de eerste keer vond ze het niet zo leuk. Insemineren vond ze duidelijk een minder leuke ervaring.![]()
Daarna wilde ze eigenlijk ook niet meer bij de opvoelbox in de buurt komen. Maar volgende week vrijdag op 15 dagen moet ze nog gescand worden en als ze drachtig is, nog een keer op 40 dagen.
Maar sowieso ben je verplicht ze hier in een opvoelbox te zetten met scannen of insemineren. Dus in een stal of wei is geen optie. Lief of niet.