[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:58

Goed nieuws dus tot nu toe! We duimen!

Vulina dan maar wat eerder ja!

Cuba de één toont sneller dan de ander,dat is hetzelfde bij mensen. Is niet baby die zo groot is maar onder invloed van hormonen denk ik.

Vesceron nog een weekje,ai,dan gaan we gewoon nog een week duimen! En ik zou er liefst ook geen gevoel bij hebben,dat is het veiligst hé. :D

Ik ga ook maar eens kijken of er nog wat gewilligs rondloopt op de wei..

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:07

Ok, misschien niet bij mezelf...

Maar mijn hengst Alec heeft zijn eerste gastmerrie ook van de eerste keer drachtig gekregen :D *\o/*
Vond ik toch wel spannend zo de eerste keer een gastmerrie!!!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:23

Upona drachtig! wel een tweeling.. vandaag lagen ze te dicht op elkaar dus morgen komt ze nogmaals terug in de hoop er 1 af te kunnen knijpen

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:13

Pretty, dat heb je mooi verwoord :o is inderdaad veilig om er geen gevoel bij te hebben
Moet zeggen dat ze vandaag toch wel weer anders was dan ik haar ken. Ze lijkt overdreven zen, bijna zweverig maar is enorm alert op alles zonder hyper te worden, wat ze normaal wel vaak doet. Ik weenie...
Ze doet wel veel zwiepen met dr staart, overduidelijk anders dan om vliegen weg te jagen, en ze houdt hem steeds ietsje omhoog of opzij, dat vind ik dan weer zorgwekkender of hebben meer hier ervaring mee? Pff dit wordt een helse week hahaha :+

Knolselder, gefeliciteerd! Toch leuk als je hengst goed geschoten heeft :D

Joyce, gefeliciteerd!! Hopelijk kan ze morgen een vruchtje afknijpen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:34

Ylana, hopelijk blijft het vruchtje zitten...

Joyce ook tweeling, hopelijk gaat dat ook goed morgen met afknijpen...

Tanja, gefeliciteerd!!

Annelies, knappe alec!!! <3

Pretty, kijken of er nog wat gewilligs in de wei loopt? :') hihi klinkt hilarisch!!
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 26-06-15 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:35

En voor degene die dat vroeg over knipperen/blitsen, deze mensen waren ook bang omdat hun merrie dit deed en hadden de scan vervroegd om op tijd bij een eventuele hengstiheid te zijn. Maar dus drachtig!

Vesceron, mijn drachtige merrie deed ook de hele tijd staart opzij en dan bij de hengst gaan staan en laten snuffelen in haar lies en onder haar staart :roll:

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:36

Ceslin mag morgenvroeg weer op sexdate.
Ze was bijna klaar om gedekt te worden. Was even bang dat ik ze vanavond nog weg moest brengen. Maar na een dag hard werken zag ik daar toch wel een beetje tegenop.
Gelukkig is morgenvroeg vroeg genoeg.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:13

Die van mij heeft morge ook weer een date

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:25

Hier morgen ook nog weer eens proberen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:26

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Ik ben zo blij! Nóg blijer dan bij Ti en Fi, omdat poging één niet gelukt was.

10 blz bijleespost, dat valt hartstikke mee in 5 dagen. dat kan ik! Maar ik ga jou niet nadoen, Nicole.. MG, heb jij geen leven? :+ Diep respect! _/-\o_
Heb je de uitslag van Famous eigenlijk al?

Fi is trouwens 2 jaar, maar inderdaad al groter dan haar moedertje (1.42m en 1.38m).

Wat een prachtige hengst heb je trouwens weer uitgezocht! Mag ik vragen waarom je voor een andere hengst hebt gekozen dan voor Famous z'n papa?

Jouw 18 dagenscan met Famous z'n koppie erbij is echt prachtig!
Cool! Dat kloppende hartje! Ik wil ook zo'n filmpje de volgende keer <3

Woogy, hoe is het met je lekkende merrie?

Manda, gefeliciteerd!! *\o/*

Wat een práchtige hengst, Ivy_Power!! :~

'Flo mag op date met haar rietjes' _O- Wat klinkt dat triest zeg :+

Mijn paarden staan wel 24/7 buiten en worden daar best bol van. Maar vooral bij Fi kan ik er weinig aan doen, aangezien ik haar niet aan het werk kan zetten. En ach, ze is nog in de groei, dus nu is ze bol en komende maand schiet haar kont de lucht in en wordt ze weer slanker :)

Caesar, dit was inderdaad de 18 dagen scan, 17 juli komt de va weer, dan is ze 43 dagen.

ubimone schreef:
Gefeliciteerd Cynthia!! T is je zo gegund meis!

Dankjewel :o :D Lief van je :)
Hoe is het nu met jouw merrie? Werkt ze al mee?

Succes met deze poging met Aura, Pauk! Ik duim voor je.

Gefeliciteerd met je behaalde showprestaties, CL!

ML, mooie scan! Jij weet zeker dat het dag 15 is, omdat Parnasse maar één keer gedekt/geinsemineerd is? (edit; ja dus :) ) Mijn va vond het vruchtje van Dais ook meer 20 dagen lijken dan 18. Maar bij Dais zou het ook 20 dagen oud kunnen zijn geweest. Niet dat dat veel uitmaakt, want Dais houdt zich toch niet aan de planning van ongeveer 340 dagen ;)

ML en Nicole, jullie hebben echt mooie scans! Mijn va heeft niet zo'n mooi duidelijk beeld en er zit een beschermende plastic hoes overheen wat het nog onduidelijker maakt. Dat vind ik wel echt heel jammer..

Fokfanaat, wat balen zeg :(:)
Is het insemineren goed gegaan?

EF, ik snap dat je bang bent voor een eventuele teleurstelling, maar er is echt nog hoop :j

Lisa houdt er wel van, hè Pretty? ;)

Fotsy, wat ontzettend jammer van Flo :(:)

Vesceron schreef:
Ik twijfel wat ik zal doen als Jazz nu niet drachtig blijkt, nog een poging doen of niet. Ik zit met de opfok en wil het veulen niet te vroeg afspenen maar het kan ook niet overwinteren op stal... lastige dingen.
Als het dit jaar helemaal niet lukt is het voor mij volgend jaar geen nieuwe poging helaas :(

Ik weet precies wat je bedoelt. Dat was dus ook de reden dat ik zo hoopte dat het dit keer bij Dais wel was gelukt. Wanneer mag je scannen?
(edit; vrijdag dus.. spannend!!!)

Zo, AZ, dat zijn zeker dure veulentjes dan, zeg! :oo
En ik snap dat het voor jou gek voelt dat het einde van het dekseizoen voor de meesten nu wel nadert en jij nog moet beginnen met een merrie die nu nog drachtig is :)

WTF, FF???? :oo Dat is balen, ook voor de hh zelf. Je zal zo'n bericht maar moeten melden aan de merriehouder.. En wat nu? (edit; ik zie het al, eventueel DNA-test. Nu heb je, als ze drachtig is, wel een heel spannend veulen).

Chrisje, één knipper wil nog niets zeggen, maar inmiddels heb je al gescand, dus weet je al hoe het zit, maar ik ben nog niet zo ver met lezen (wat een spannend topic!)
(edit, wat balen! :(:) Ik snap dat je heel erg baalt, ik weet hoe het voelt. Maar de tweede poging kan heel goed wel raak zijn. Ik ga voor je duimen!)

Dais is altijd heel braaf, bij mij, bij de hoefsmid, de veearts, de tandarts. Maar maandag met scannen werkte ze echt tegen, zelfs met een klein beetje sedatie zodat ze zich ontspant, omdat de va er anders helemaal niet bij kan. Toen hij klaar was, ging hij even haar achterkant wassen, ging madame toch een beetje staan bokken naar hem! Kleine, lage bokjes, maar toch.. ff serieus, Dais! Doe normaal, gek :+ Hij jat je baby heus niet!

chrisje20 schreef:
Ooh echt als ik die woorden hoor ze is drachtig. Trek ik de champagne fles open en ga ik al springend en zingend de stal door!

Zoiets had ik maandag dus ook toen de veearts zei: "Wil je hem zien?" En ik zei:"Zit hij er dan?" Wat is dat voor antwoord??? :+

Zonde van de Friese merrie, Vulina..

Ylana, gefeliciteerd met de dracht van je merrie!!! *\o/* *\o/*
Wel spannend of die ene nu blijft zitten. Wat een spannende week ga jij tegemoet nu!

Ik herken dat wel, het kunnen zien/voelen dat je merrie drachtig is. De eerste keer had ik heel sterk het gevoel dat Dais niet drachtig was (terwijl ik haar toen niet gezien heb) en toen ik haar uiteindelijk op ging halen, had ik gelijk al het gevoel dat ze wel drachtig was. Een beetje door hoe ze doet, maar ook een bepaalde energie die ze uitstraalt. Klinkt gek, I know...

Knappe Pico <3

Fotsy schreef:
die neemt het er ook goed van :D en inderdaad straks denkt de hengst dat hij alle dagen eens mag, geen gewoonte van maken ;)
Elsa had zich ook lang laten dekken amai, en ze stond gisteren te plassen, klein beetje, niet echt troebel maar ook niet helder pffff, wat moet een mens daar nu mee, de hengst had nog geen interesse enkel ging hij over haar plas ook nog een plassen, als je dat plassen kan noemen, die lijkt wel klaar te komen :o

_O- _O-

Wat jammer, Amyz :(:) Duimen maar weer voor de volgende ronde!

tanjaatjuhh, gefeliciteerd!!

pretty schreef:
Ik ga ook maar eens kijken of er nog wat gewilligs rondloopt op de wei..

Waarom zie ik nu weer iets anders voor me dan jij waarschijnlijk bedoelt? :+

Gefeliciteerd, Joyce!! maar toch even spannend nog..

Vesceron, Dais loopt ook geregeld met haar staart af. Of ze dit vaker doet dan anders, of dat ik er nu extra alert op ben, weet ik niet. Maar ik krijg ook iedere keer een hartverzakking als ze dat doet.

Succes Ubimone, Chrisje en Cemlys!

En nog even creatief geweest :D
Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 01:09

Ylana schreef:
Nou, mijn gevoel zat goed. Het waren inderdaad 2 vruchtjes.
Voor nu heeft mijn DA er 1 succesvol af kunnen knijpen.
Volgende week donderdag wordt mijn andere merrie gescand, en dan wordt ze nogmals gecontroleerd.
Even duimen dus nog!

Oooh spannend ga echt duimen voor je!!

amyz schreef:
Helaas ;(
Het zag er zo goed uit....
Hengstigheid zag er nu wel mooi normaal uit dus dat is in elk geval iets. Morgen maar weer brengen.

Aaaah nee!! :( Het wil echt niet vlotten dit jaar.. -O- Hopen dat ze de volgende keer wel drachtig word

tanjaatjuhh schreef:
Hier weer 1 drachtig

Gefeliciteeeeeeeeeeeerd!!!! *\o/* Even wat positief nieuws in het topic!!

Joyceee86 schreef:
Upona drachtig! wel een tweeling.. vandaag lagen ze te dicht op elkaar dus morgen komt ze nogmaals terug in de hoop er 1 af te kunnen knijpen

Hoop dat ze er nog eentje succesvol kunnen afknijpen.

ubimone schreef:
Ceslin mag morgenvroeg weer op sexdate.

chrisje20 schreef:
Die van mij heeft morge ook weer een date

Cemlys schreef:
Hier morgen ook nog weer eens proberen

Spannend!!! Ga duimen dat het allemaal aanslaat nu :D

Knolselder schreef:
Ok, misschien niet bij mezelf...

Maar mijn hengst Alec heeft zijn eerste gastmerrie ook van de eerste keer drachtig gekregen :D *\o/*
Vond ik toch wel spannend zo de eerste keer een gastmerrie!!!

Ook super nieuws toch! Lijkt me indd wel spannend voor de eerste keer. :D

Wij hebben besloten om toch de wachten tot 2 juli. Iets meer zekerheid in de dagen. En voor ons maakt het verder toch niet uit als het gaat om de hengstigheid mocht het niet gelukt zijn.
We dekken daarna niet meer verder.
Gisteren viel Floor bijna een Friese ruin aan die langs de wei naar haar toe kwam. Ze was niet van hem gediend. Hoop dat het zo blijft. :p
Ondanks wat meer positieve berichten in dit topic ben ik zoooooooo bang dat die van mij gewoon niks heeft. :( Weet ook even niet meer hoe ik moet denken dus probeer geduldig de scan af te wachten al gaat dat me niet erg goed af :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:16

Elmars, waarom dek je niet weer dan?

Friesje had nog maar kleine eitjes, ondanks haar gepis. Maandag weer kijken...

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:18

Vandaag wordt mijn merrie in veulen hengstigheid gedekt. Ik kreeg gisteren telefoon dat ze een ei had van 4.5 cm. Ik had het nog niet gedacht, want is pas 6 dagen na bevalling.
Dus snel zaad besteld, ik was nog niet helemaal uit mijn keuze.

Het wordt een one time shot. Veneno is de hengst, hij geeft nog zaad tot 1 juli. Gelukkig niets te betalen, indien niet drachtig. Lukt het niet, ga ik zeker over naar volgend jaar.

En ja, ik was diegene met zogezegd foute hengst. DNA heeft uitgewezen dat het toch hengst van mijn keuze was. Ik heb 50 % korting gekregen op mijn dekgeld. Dat vond ik een mooie regeling, want de zogezegd foute hengst was nog duurder. DNA onderzoek is gebeurd bij KWPN. Bij twijfel, normaal dat ze het onderzoek doen.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:20

Noumea net gescant, kan idd straks geinsemineerd worden, een eitje van dik 3 cm en een ei van 4 cm, maar omdat t 2 eitjes zijn en met elkaar lopen te concurreren, daardoor groeien ze wss traag en is de kans wel groot dat ze maandag weer geinsemineerd moet worden, zo zei de DA het net.
We zullen t wel zien maandag :).

Zal straks ff bijlezen en op jullie reageren :P.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:08

Hallo allemaal, graag wil ik mij aanmelden hier :) Heb al een pb gestuurd met de informatie.
Mijn merrie staat nog bij de hengst maar heb in 2014 het dikke buiken topic helemaal gevolgd (of was het nou al 2013 haha ik weet het niet meer precies)

Mijn merrie Maquavinci (schwarzwalder Fuchs) word momenteel gedekt door LVV Modem (schwarzwalder Fuchs)
Het word Maquavinci (en mijn) tweede veulen :)

Mama: (oude foto)
Afbeelding

Papa:
Afbeelding

Ook mijn shetlander gaat nog naar de hengst maar daar plaats ik tegen die tijd foto's van :)
Eerst afwachten of de dekking lukt.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:37

Welkom Biancatje! Hopelijk gaat t lukken! Mooie merrie en mooie hengst!

Hopelijk gaat t lukken gblover!

Hopelijk maandag een groter follikel Vulina!

Gefeliciteerd Joyceee86, hopelijk kunnen ze er eentje goed weg knijpen.

Voor de gene waarvan er morgen weer op date gaan, hopelijk gaat t nu wel pakken!

Leuk Knolselder! Zou ik ook spannend hebben gevonden.

Hoezo dek je niet meer verder dan Elmars_Floor?
Hopelijk is t gwn gelukt!

Cynthia, ja want 7 juni is het ei bij Parnasse er pas af gegaan. Dus heb vanaf die dag geteld. DA daar zei dat ik de 24e moest laten scannen op dag 17 en heb haar op de 22e laten scannen.
Haha die Dais, ze is t er niet mee eens, denkt bij dr eigen van ben drachtig en nu hoef je die dingen niet meer bij me te doen :D :P.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:21

Elmars_Floor schreef:
Vulina schreef:
Moet je dan weer opnieuw betalen Elmars?

Ja ik heb de dekking (strootjes) weliswaar gewonnen via internet. Maar met alle kosten ernaast (verzending van sperma uit buitenland, kliniekkosten en dierenarts kosten) Ben ik ondertussen al een rib uit me lijf kwijt.
Ik kan de dekking voor de helft van de prijs kopen als het nu niet lukt (€750 ipv €1500) maar als ik dat nog een keer met het rideltje wat ik nu al kwijt ben doe dan heb ik een totaal plaatje tussen €2400-€3000 en dat gaat me net iets te ver.. Dus laten we haar leeg. fokken is gokken maar het moet wel leuk blijven voor een hobbyist. :P ;)
Dus daarom draai ik nu mijn duimen eraf haha en hoop dat het nu wel pakt.

Dat is de reden dat het voor ons een laatste poging is :P
Dus duimen we hard door.
Ze moet tot nu toe niks van andere ruinen en of paarden hebben. Dus een sprankeltje hoop al zegt dat natuurlijk niets.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:23

Nou Anne net gebracht naar de hengst. Staat er nu net 2 uurtjes wordt vroeg in de avond nog gedekt vandaag. Hopen dat t pakt!.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:08

Bij Poon lagen de vruchtjes nu niet meer tegen elkaar aan, de DA kon er een wegknijpen. Nu is het hopen dat de andere goed blijft zitten :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:56

Oh sorry Elmars, ik haal nog week eens wat namen doe elkaar hier. Maar ik begrijp het!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:06

Ook Ceslin staat inmiddels bij de hengst.
Had ze nog niet hengstig gezien.
Ze stapt uit de trailer. Ziet de hengst en gaat spontaan staan plassen. De trut!
Maar goed dat we gescand hebben. Anders had ik van niets geweten. Hi hi hi

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:06

Echt raar verhaal bij mij. De dierenarts had donderdag gescand en zij ze is wel drachtig maar op t begin van dr hengstigheid. Nou is ze 2. Dagen later bij de hengst. En is ze helaam niet Hengstig niks geen intresse. en heeft nog nooit van haar cycles afgeweken. Dus ja maandag maar scanen bij de dierenarts van de HH. Die vertrouw ik meer. Dus kan zijn dat ze toch drachtig is. Of nog Hengstig wordt. Maar de DA heeft echt onzin staan vertellen. Met de baarmoeder is aan t begin van de hengstigheid maar niks over eieren. Heel raarr.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:13

Ik begrijp het niet helemaal geloof ik; wel drachtig maar op het begin van de hengstigheid? Dan is ze gewoon drachtig toch?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:05

Ja dat snap ik ook niet helemaal... Je kan toch niet hengstig worden terwijl je drachtig bent? Want een eicel begint toch pas weer te rijpen als er geen dracht is?

Even ego, aangezien we het hier laatst over keuringen enz hadden... Ons Roosje heeft haar 2e 1e premie binnen en werd reserve kampioen enter merries minimaat *\o/* Trots!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:06

Chrisje niet ook a-synchroon? Ik duim dat ze gewoon drachtig is!

Ik zit even in zak en as hoor. Prinses vanmorgen weer weggebracht en vind er geen gein aan -O- vertrouw mn da voor geen meter meer en ben als de dood dat ze weer 3 weken daar moet staan. Vorig jaar was zo'n moeilijk jaar en we zijn sindsdien zo naar elkaar toe gegroeid. En nu breng ik haar wéér weg. Had ze zich onderweg ook nog verslikt oid en kwam met lichte slokdarmverstopping van de trailer -O- arts was ook al weg, Had zo gehoopt gelijk te horen of ze synchroon is of niet. Nu hoor ik het waarschijnlijk morgen.
Pfft. Fokken geen gein aan zo.

Fijn dat het 2e vruchtje weg is! Nu idd duimen dat de ander blijft zitten!

Mooie combi zeg, is geen veel voorkomend ras toch? Gave paarden vind ik het!

Gefeliciteerd met Roosje, wat een prachtig resultaat!

Francien ik duim hoor!!!