Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tinniie schreef:Dat komt al aardig dichtbij Al_ZawraaSpannend! En Marije ook uiteraard, dat is daar direct vollebak in januari
AstridKlomp: ik ben ook heel benieuwd naar jou veulen! Wanneer is ze precies uitgerekend, want je staat nog niet in het overzicht zie ik? Ik denk dat je een mooi amber champagne veulentje gaat krijgen
, nog jong voor een veulen maar gelukkig valt ze dan in jouw handen

We hebben daar ook nog ooit een welsh a-tje gekocht, is zelfs nog meerdere keren kampioen in de L2 dressuur geweest.
Veulen wat ze in 2010 heeft gegeven was ook een mooi veulen (op je site gespiekt). Moet ik toen wel op de keuring hebben gezien, maar ik kan het me niet herinneren. Balou_k schreef:MarijeR, ik hoop dat het veulentje gewoon nog veilig binnen zit!
Mijn merrie is vandaag 241 dagen drachtig en ik begin nu wel te merken dat ze het best zwaar vind. Ze heeft de laatste weken ook snel last van wat opgelopen benen die verdwijnen na meer beweging of koelen met water. Ze staat in een paddock samen met een andere pony en overdag normaal gezien op de weide, het is dus niet dat ze continu op stal staat. Iemand enig idee of dit met de dracht te maken kan hebben?
Ik ben blij als ik haar na de dracht weer op kan pakken, ik ben van plan de osteopaat en sport masseur te laten komen als het veulen twee maanden is en mijn merrie hierna twee maandjes te longeren en daarna ergens pas weer te rijden.
Overigens wel de nakomeling waarvan ik hoop dat die volgend jaar op de keuring komt (is dan 4 jaar), om Neon preferent te maken. Of de nakomeling van 2012 moet het gaan doen.
In België hoor je dat zelden, trouwens ik ben daar niet zo een voorstander van,
in de natuur troepen veulens ook nooit samen zonder een volwassenen bij. Hoe weet een veulen nu dat men moet gaan lopen voor een leeuw, toch omdat mama, papa, of tante dit doet. Hier zijn wel geen leeuwen meer maar het principe is hetzelfde. Als je dan toevallig een bazig veulen hebt die heel schrikkig is die door de draad loopt ja dan volgt de rest gewoon. Ik ben veel meer voorstander van een veulen bij een volwassen paard te steken dan bij een bende peuters. Je laat je baby'tjes-peuters toch ook niet achter zonder volwassen toezicht