[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:37

Waarschijnlijk weer een new forest maar is niet zeker, weet er niks van.

De bedoeling was dat ik haar zou gaan inrijden en dan verkopen als sportpony maar dat krijgt nu vertraging.
Nouja, ik heb de plaats en kan ook altijd nog haar veulen kwijt zijn.
Binnenkort maar extra scannen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:23

Tinniie schreef:
Dat komt al aardig dichtbij Al_Zawraa :) Spannend! En Marije ook uiteraard, dat is daar direct vollebak in januari :)

AstridKlomp: ik ben ook heel benieuwd naar jou veulen! Wanneer is ze precies uitgerekend, want je staat nog niet in het overzicht zie ik? Ik denk dat je een mooi amber champagne veulentje gaat krijgen :)

Nou ik hoop dat je gelijk krijgt Tinniie want dat is precies de kleur waar ik op hoop! :D
Welk overzicht? Dat heb ik even gemist denk ik... waar vind ik dat overzicht?
Roxy is eind februari/begin maart uitgerekend.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:50

astridklomp pb sturen naar nicole, dan kom je op de eerste pagina van DBT 2015 tussen alle merrie's te staan. ben ook benieuwd naar jouw veulentje.

inowa wow leuk zeg, ziet er toch een hevig ding uit, we want more pictures :o , nog jong voor een veulen maar gelukkig valt ze dan in jouw handen :) _/-\o_

nog altijd druilig nat weer maar na december beginnen de dagen al te lengen *\o/*

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:20

Wat een prachtige buikjes komen er al langs! Graag zou ik ook mijn dikke buiken willen voorstellen. Hopelijk mogen we bij ons op stal van het voorjaar genieten van drie gezonde veulens. Als eerste verwacht ik een veulen van Wakefull of the Fairy tale ranch in combinatie met mijn appaloosa merrie Amalia van 't Gotten. Inmiddels zit ze alweer op 206 dagen, dus dat schiet al lekker op!

Afbeelding
Amalia van 't gotten X Wakefull of the Fairy tale ranch

De andere twee zitten beide op 184 dagen. Onze grote maat merrie Tinka verwacht een veulen van de Duitse hengst Big Shelby (v. Sir Donnerhall l). Voor hem is het zijn eerste dek jaar dus ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen.
En als laatste verwacht ik nog een veulen van mijn eigen hengst Theodorus van 't Gotten in combinatie met Little Dolly van Stal Anja.

Afbeelding
Tinka X Big Shelby

Afbeelding
Little Dolly van Stal Anja X Theodorus van 't Gotten

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:33

https://www.youtube.com/watch?v=A0XDKA3 ... e=youtu.be

Mag ik even spammen??? Mijn eerst gefokte veulentje van mijn eigen hengst Kanway is nu 3 jaar en sinds 1 week beleerd voor de kar. Dit was de eerste keer in de binnenbak, en ze is zoooo braaf! Oortjes naar voren en goed op je letten, top gewoon! Ze heeft nog wel wat moeite met het 'trekken' (ook wel te zien op het filmpje), maar tja, dat komt vanzelf als ze wat sterker gaat worden. Ze is nu 3,5 jaar oud. Ik wil eerst een paar jaar de sport met haar in, en dan wellicht ook gaan fokken met haar.

Inowa; wat leuk zeg die nieuwe aanwinst! Heb je die op de markt in Barneveld gekocht? Kom je daar vaker? Ik ben er vooral in het verleden heel wat keertjes geweest (voor mijn werk).

Loesje; leuke dieren! Die Big Shelby is wel een mooie hengst zo te zien! Ik ken hem niet. Waar staat ie ter dekking?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:57

Nee ze komt van lottum.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:14

Iwona dat is jong! Leuke pony dat wel! Hopelijk komt er iets gezonds en knaps van straks! Het beleren moet maar even wachten straks!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:57

Inowa, hoe was Lottum verder? Ben er jaren gekomen, dit jaar niet, vond het altijd wel een van de leukere markten. :j We hebben daar ook nog ooit een welsh a-tje gekocht, is zelfs nog meerdere keren kampioen in de L2 dressuur geweest.

Loesje, ik ben benieuwd naar wat voor veulen Tinka geeft. Ik ken je merrie eigenlijk helemaal niet, maar zie dat je eerde veulens van Scen Tao hebt gehad. Ik vind dit wel een bijzondere combinatie, kan heel waardevol voor het stamboek zijn. :j Veulen wat ze in 2010 heeft gegeven was ook een mooi veulen (op je site gespiekt). Moet ik toen wel op de keuring hebben gezien, maar ik kan het me niet herinneren.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:25

Veel shetjes en Friezen maar de kwaliteit was wel beter
afgezien van een kreupele D pony en een magere oude shet eigenlijk geen zielige gevallen gezien.

Ik ben er inmiddels achter dat ik de 4e eigenaar in 2 weken ben.
Erg zielig voor haar, daarom is ze vast ook zo onzeker en angstig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:15

Wat jammer toch altijd van die beestjes die van hier naar daar gaan, hopen dat ze nu goed terecht mag komen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:27

MarijeR, ik hoop dat het veulentje gewoon nog veilig binnen zit!

Mijn merrie is vandaag 241 dagen drachtig en ik begin nu wel te merken dat ze het best zwaar vind. Ze heeft de laatste weken ook snel last van wat opgelopen benen die verdwijnen na meer beweging of koelen met water. Ze staat in een paddock samen met een andere pony en overdag normaal gezien op de weide, het is dus niet dat ze continu op stal staat. Iemand enig idee of dit met de dracht te maken kan hebben?

Ik ben blij als ik haar na de dracht weer op kan pakken, ik ben van plan de osteopaat en sport masseur te laten komen als het veulen twee maanden is en mijn merrie hierna twee maandjes te longeren en daarna ergens pas weer te rijden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:36

Hier behandel ik ook alles na de dracht weer.

Sneu dat je 4 keer wisselt van eigenaar in zo n korte tijd, lekker wat rust gunnen nu.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:06

Ze blijft hier lekker tot na ze het veulen heeft gekregen, inrijden daarna en dan een huisje zoeken waar ze de sport in kan.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:01

Balou_k schreef:
MarijeR, ik hoop dat het veulentje gewoon nog veilig binnen zit!

Mijn merrie is vandaag 241 dagen drachtig en ik begin nu wel te merken dat ze het best zwaar vind. Ze heeft de laatste weken ook snel last van wat opgelopen benen die verdwijnen na meer beweging of koelen met water. Ze staat in een paddock samen met een andere pony en overdag normaal gezien op de weide, het is dus niet dat ze continu op stal staat. Iemand enig idee of dit met de dracht te maken kan hebben?

Ik ben blij als ik haar na de dracht weer op kan pakken, ik ben van plan de osteopaat en sport masseur te laten komen als het veulen twee maanden is en mijn merrie hierna twee maandjes te longeren en daarna ergens pas weer te rijden.

Zolang ze weer slinken met een beetje beweging of koud water is er niks aan de hand. Is vrij normaal! Je kan eventueel bandageren op stal maar over t algemeen hebben ze geen last van de dikke benen en bandages lijken me wel irritant voor ze dus ik doe er nooit wat aan.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:17

Leuke pony en tsjah de leeftijd, genoeg mensen beginnen met 2 jaar, vooral de Tinker kuddes in Engeland...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:43

Loesje21 wat een super gave combi met Tinka, ik ga eens google op de hengst en ga jullie zeker proberen te volgen via bokt

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:22

Carola; Wat doet ze het braaf zeg! De hengst staat ter dekking bij Hengststation Rohmann in Marl (Duitsland) Ben hem heel toevallig via via tegen gekomen. Maar zeker blij dat we voor hem gekozen hebben. Wat een grote lieve reus is dat zeg en een prachtige verschijning in het echt.

Neonlight; Hopelijk komt er net zo iets leuks uit als in 2010. Heb er zoveel spijt van dat ik hem verkocht heb. En erg jammer dat hij niet meer is. Deze blijft hoe dan ook als hij/zij gezond en correct is en zal waarschijnlijk idd ook ingeschreven worden bij het stamboek als er een appie uit komt.

Paardjes123; Ik denk dat ik nog wel een topic ga open, maar waarschijnlijk pas als hij/zij gezond en wel op aarde is gekomen. Is toch altijd weer spannend of alles goed gaat. Maar ik zal zeker proberen om hier vooral de laatste maanden te posten.:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:43

Dat hij niet meer is? Is dat veulen van 2010 overleden? Dat is jammer zeg.
Zo had ik ook een geweldig veulen, qua looks, qua aftekening, en qua karakter. Is na de keuring (vanaf het keuringsterrein, toen nog Kootwijk) meegenomen door de nieuwe eigenaar, en in januari onverwachts overleden in de opfok. Meest sneue was het nog voor de dochter, die stapelgek op dat veulen was. Ze hebben de 2 jaar jongere volle zus daarna gekocht, maar die was compleet anders, qua looks (bijna zwart zonder 1 witte haar) als qua karakter, een draak van een merrie. := Overigens wel de nakomeling waarvan ik hoop dat die volgend jaar op de keuring komt (is dan 4 jaar), om Neon preferent te maken. Of de nakomeling van 2012 moet het gaan doen.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:33

Aah zoo zonde is dat hè! Hier was precies het zelfde verhaal, eigenaresse super blij met hem en grote plannen en in de opfok een ongelukje gehad wat nooit meer beter is geworden en hij niet zonder pijn kon leven.
Apart dat ze dan toch voor de volle zus hebben gekozen ondanks dat het een compleet ander paard is. Maar wel leuk! Hopelijk laten ze haar volgend jaar keuren :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:27

Al_Zawraa aftellen kan gaan beginnen, ze ziet er goed uit,
houd ze het goed vol?
erg bijzonder bij jou 1 heel vroeg in het jaar en 1 laat in het jaar,

marije jippie weer online,
vorige jaar paar gezien zelfs met boodschappen doen in de winkel of tijdens eten koken :o
vind het altijd erg leerzaam ook omdat jij al zoveel ervaringen hebt,
en ook voor jou geld aftellen kan gaan beginnen,

Emmy7 hierbij de link hoe je foto`s kunt plaatsen:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

miicchhellee wat super ziet dat er uit en dat ze dat nog kan met die buik lengte buiging lijkt me best lastig,

linda2008 lekker buikje,

inowa wat een mooie pony en wat een leuke verassing, alleen jammer dat ze nog zo jong is maar dat is niks aan te doen,
je weet gelukkig wanneer ze uitgerekend is.
Weet die persoon die jou geschreven heeft dat ze drachtig is niet van welke hengst?
en wat zielig zoveel mensen in 2 weken tijd,

Jibbel hopelijk is alles weer beetje rustig met merrie en veulen??

l0esje21 welkom, wat een leuke combinaties.

Balou_k dat gebeurd wel vaker, sommige merrie heeft het ergen als een anderen,
gelukkig worden ze weer dunnen naar beweging anders is het wel vervelend voor de merrie,
het is gewoon een dracht kwaal,

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:48

Afbeelding
onze Merrie, hier 165 dgn drachtig (de grootste)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:52

Afbeelding
hier een wat duidelijkere foto, het is voor mij nog even uitproberen. De linkse op de foto is onze drachtige Merrie en ze is drachtig van Desperado Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:10

Waarom is de opfok zo een rage bij jullie? :D In België hoor je dat zelden, trouwens ik ben daar niet zo een voorstander van, :o in de natuur troepen veulens ook nooit samen zonder een volwassenen bij. Hoe weet een veulen nu dat men moet gaan lopen voor een leeuw, toch omdat mama, papa, of tante dit doet. Hier zijn wel geen leeuwen meer maar het principe is hetzelfde. Als je dan toevallig een bazig veulen hebt die heel schrikkig is die door de draad loopt ja dan volgt de rest gewoon. Ik ben veel meer voorstander van een veulen bij een volwassen paard te steken dan bij een bende peuters. Je laat je baby'tjes-peuters toch ook niet achter zonder volwassen toezicht :+

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:19

Hier blijft het veulen ook gewoon bij moeder in de groep. Veulen van dit jaar is nu ruim een half jaar maar blijft nog tot begin volgend jaar bij haar moeder en dan waarschijnlijk bij haar tante samen in de box. Overdag loopt ze in een gemengde groep allemaal oudere, helaas geen leeftijdsgenoten. Volgend jaar verwachten we vier veulens dus dan is de groep kwa leeftijd meer gemengd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:25

Ik doe ook niet aan opfok, tot nu toe de veulens altijd gewoon thuis gehouden bij de rest en dat bevalt prima. Ik heb nu alleen merries aan huis, en niet genoeg ruimte om ze te scheiden, dus een hengstveulen zal ik niet aanhouden maar verkopen (daarom hoop ik op een merrie).