Opvallend veel schimmels hier dit jaar. Mijn schimmel A is niet drachtig maar wordt wel gedekt komend voorjaar.
Ben heel benieuwd wat er bij garcia uit komt kwa kleur. Ze is zelf bruin, haar vader is zwart en moeder is vos. De hengst waar ze drachtig van is is ook bruin met een bruine vader en sabino vos moeder.
Zit trouwens veel sabino achter dus veel wit is ook mogelijk.
Volgens mij is garcia ook sabino want ze heeft onder haar buik witte plekjes en tussen haar voorbenen ook een witte vlek. Grote bles en 4 witte benen.
Leuk om te lezen over alle aanstaande moeders. Mijn merrie is nu 150 dagen drachtig. Wordt ons eerste veulentje ( voor haar en voor mij )dus wel heel spannend. Helaas is mijn merrie al met vervroegd zwangerschapsverlof ivm peesblesuren aan haar achterbeen. Mijn merrie is wel een stuk rustiger geworden sinds ze drachtig is, maar naar andere paarden soms wat kattiger vooral als ze voorbij de stal lopen. Naar mij toe is ze wel heel aanhankelijk. Aan mijn merrie zie ik nog niet niet heel veel maar komt misschien ook omdat ze nog jong is en tot voor kort nog gewoon in training was.
Zal kijken of ik ook een foto kann plaatsen, maar de laaste keer dat ik het probeerde lukte het jammer genoeg niet.
Morgen komen mijn schatjes thuis, kan er echt niet op wachten! Vandaag de stal afgeverfd, morgen opstrooien en ze kunnen erin. En dan het lange lange wachten op de datum rond 15 april op kleine Hansje.
Moet zeggen dat ik het nu wel bijna net zo leuk vind als vorig jaar met Arie
echt, ben zo blij, heb nog nooit zo hard gebikkeld op stal ook. Vanmorgen stal goed geschrobd, uitgeveegd, laten drogen en geverfd. Blij Nou kijken of slapen lukt vanavond, voelt alsof ik ze jaaaaren niet gezien heb
Lis 170 dagen drachtig nu... Ze wordt nog wel gereden 4-5 keer per week, waarvan 1 keer per week redelijk fanatiek lessen (M/Z niveau). Merk wel dat ik tijdens de lessen meer moet stappen, ze houdt het minder lang vol.
Helaas niet sterker nog...ze staan ruim 30 km verderop. Maar wel op mijn eigen plekje waar ik van niemand last heb en met vrijwel niemand rekening hoef te houden. We zijn wel op zoek naar ene huisje dichterbij de kinderen maar valt helaas niet mee
Woogy: veel plezier vandaag!! Lekker dat ze thuis komen
Sorry dat ik nog geen foto's van de echo heb geplaatst.. het ging met mij de afgelopen week niet zo goed Gelukkig gaat het nu weer wat beter! Ga ze er gauw op zetten
Fotsy
Geplaatst: 13-11-13 13:51
Woogy leuk zeg de paarden terug thuis, ik zit bijna in hetzelfde schuitje, volgende week verhuizen we. Pfff grote rompslomp maar we gaan allemaal naar een mega boerderij dus voor het eerst in mijn leven zijn de beestjes allemaal bij ons. Zal ook wel zijn nadeel geven als er eentje staat te schooien, maar voor de rest heel veel voordeel.
Yellomofoon
Geplaatst: 13-11-13 15:02
Leuk Woogy dat je paardjes naar jouw plekje komen!
Bescheiden buikje heeft Lis nog!
Onze merrie was gisteren 180 dagen drachtig, onze "trainingen" beginnen steeds meer op beginners-manegelessen te rijden. En nog steeds geen baby voelen of zien bewegen
MarijeR
Geplaatst: 13-11-13 15:13
Woogy veel plezier vandaag! Maar jeetje, 30km van huis...
Leuke foto's weer gezien
Ben vandaag zelf ook maar weer eens met de camera de wei in gelopen en heb wat foto's van vooral vreselijk harige dikke buikjes
Bij Party Girl, Snazzy, Isis en Dynamic heb ik al bewegende buikjes gezien, bij de rest nog niet maar dat zal binnenkort wel komen.
Eindelijk vandaag weer eens een goede rit gemaakt op Set, de hele zomer lukte het steeds niet met de dekingen en heen en weer gereis, na de laatste keer dekken was ze steeds zo humeurig dat ik haar liever wat rust gaf. Vandaag was ze heerlijk actief, ze had er zin in en we zijn samen zo lekker uitgewaaid Ze was daarna van top tot teen bezweet maar zag er zeer tevreden uit
Ik heb een veulen van iemand anders op weide staan en heeft witte staartharen nu ook witte haartjes door haar verder volledig bruine vacht... Kan dat gewoon de wintervacht zijn of zijn het gewoon de eerste tekenen dat ze stiekem schimmel is?
Of stekelharig? Wat voor kleur zijn de ouders. Sabino zou zelfs ook nog kunnen. In dit topic is een beetje hetzelfde aan de hand: [F-AM] [KG] Vos (5 jr) verkleurt nu nog?
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 13-11-13 17:49
de ouders was paps een schimmel.. de moeder was bruin meen ik. (ze is niet van mij dus heb haar papieren ook niet. Ik weet alleen wel dat de eigenaar ook niet enthousiast gaat worden van een schimmel. ) ze is nu ongeveer 2.5... Van mijn part wordt ze stekelharig als ze maar niet schimmel wordt.. (noch ik, noch de eigenaar hebben wat tegen schimmels op zich, maar et is zoveel werk... we hebben het daar een tijd terug uitgebreidt over gehad daarom dat ik zijn mening ook ken. )