[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:36

Zoo, Heaven weer blij op stal. :)

Klinkt goed DB! Heb je zo een foto van dat veulen toevallig? Ben wel benieuwd. :)

Ga dinsdag maar eens naar een fokkersavond van het stamboek. Ze bespreken die avond het fokplan van de sectie NWR, dus ben opzich wel benieuwd. Kom eigenlijk nooit op de vergaderingen, maar we zijn er achter gekomen dat er op die vergaderingen enorm veel buiten vele mensen om besloten wordt. Dus maar eens zien, waarschijnlijk kom ik er toch niet snel meer, als het me niet interesseert verveel ik me stierlijk, maar dat zal dinsdag wel meevallen gezien het me toch wel aangaat momenteel.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:39

Heb trouwens enorm zin in pannekoeken... Maar we hebben geen pannekoekenmix. ;( En laat ik ook helemaal geen zin hebben om nog even naar de winkel te gaan. :+ Dus moet m'n zin even veranderen. :+

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:05

@Muzefee, ik heb wel foto's gedownload op mijn tel, maar weet niet of ik die mag plaatsen. Het is Oostdijk's Ceridwen Memory van Abba hier op bokt, dus kijk even op de site van stal oostdijk en dan even doorklikken naar de pagina van Memory. Echt een buffeltje.

Tja dat wordt of naar het plaatselijk pannekoekenrestaurant, of iets anders verzinnen. Maar ik ken dat wel hoor, als je ineens ergens trek in hebt, dat je dat ineens per se wil eten. Ik heb dat af en toe met poffertjes :9 of fricassee. Maar hier is het vanavond stamppotten-avond. Zondag eten we altijd met kinderen & aanhang bij mijn ouders.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:36

@ Diane, ja dat veulentje weet ik wel!! Echt een plaatje!! Super mooi diertje!! Denk dat het wel goed komt met Rhydaman op de keuring!! Hij doet het tot nog toe zo goed :-)

Muzefee Gecondoleerd!! Maar ook gefeli met je mijlpaal!!

Zo heb ik regelmatig ineens trek in boerenkool met worst!!! HMMM.... :~

Vandaag met alle pony's lange lijnen gedaan!! Voor Izz, Donna en Guills was dit de 1e keer (nooit eerder van gekomen) En wat waren ze braaaaaf!! Zo trots op ons ventje en de meisjes <3
Van de week gaat zusje lief op Izz proberen wat rond te hobbelen (zitten vind madam goed) Mijn zusje is gelukkig niet zo groot en zwaar, dus da's mooi :-) Ben benieuwd hoe het eigenwijsje dat gaat vinden...

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:07

Hoog tijd om me ook hier eens aan te melden! Ik was een beetje blijven hangen in DBT-2011.
Zie al aardig wat "bekenden" uit de vorige reeks, gezellig!

Voor komend jaar hebben wij opnieuw 2 veulens in de planning. Hopelijk worden het komend jaar ook echt 2, en niet eentje zoals dit jaar.

1) RoRo, ofwel Roane van 't Wildeveld (v: Gamin v. vita nova), 2e premie vosschimmel (roan) van 89 cm, ze is nu 10 jaar oud, en
2) Nanda, zelfde stalnaam (v: Heathcliff v.h. Groenland), 3e premie vos van 87 cm, 13 jaar oud.

De gezusters (zelfde moeder) zijn samen uit logeren geweest bij Redondo van Stal Brammelo (v: Kalypso of Sportview), voshengst van 92 cm.

Veulen van RoRo verwachten we op 23 mei, die van Nanda op 27 mei.

Buiken valt nog weinig aan te zien, net als niet drachtige (maar wel zogende) zuster Kiki zijn het ontplofte haarballen op het moment. Ik zie nog geen enkel verschil met zus Kiki, dus ook nog geen buikfoto's gemaakt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:28

Welkom YSR.. Jij ook bekend voor mij van DBT 2011 :)

Nouw Tanja is bij ons aangekomen en had het al gelijk naar der zin.. Alleen mist ze eigenlijk wel een maatje van eigen hoogte.. Dus hebben we een zwarte merrie met 2 maanogen gereserveerd die we zaterdag gaan ophalen :) en die zou drachtig moeten zijn van een palomino hengst...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:35

DL gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst(en)!
Zag nog leuke foto's van welshjes voorbij komen :)

Houden jullie merries ook wat vocht vast? Marit houd wat vocht op de benen vast.. Kwa buik vind ik haar nog steeds niet onwijs groot. Hier op 204 dagen.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:36

@ Jastie: Marit ziet er goed uit zeg :) en nee fab houd geen vocht vast en heeft ze vorig jaar ook niet gedaan.. :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:32

Amai, ik had een druk jumping/shop weekend en kan al dadelijk 2blz bijlezen! :)

Mooie foto's komen er weer voorbij! De drachtige dames zien er weer super uit allemaal!

Bimmetje: das idd dikkie dik al!
DL: nog eentje... binnenkort heb je er weer evenveel als voordien :p
Muzefee: gecondoleerd, veel sterkte!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:55

Haha Hera, Was eigenlijk niet de bedoeling.. Maja het scheelt wel dat deze een stuk kleiner zijn :P

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:40

Ja joh DL van die maat mag je er twee keer zo veel hebben... *\o/*
Gefeliciteerd met een nieuw kleintje... deze keer drachtig. Ben benieuwd.

Jastiehorse ik kan je ook niet veel vertellen over vocht vasthouden.
De dames die hier nu drachtig staan hebben er tot nu toe geen last van.
Vorige jaren ook niet veel van gemerkt. Vlak voor de dracht wat zucht voor de uier maar nooit in de benen.

YSR :wave:

BL Lange lijnen is echt leuk.
Ik ben met mijn drachtige dame aan het werk met de dubbele lijn aan de hand. Vind ik echt geweldig leuk.
(niet lang dus, gewoon er nog naast).

DB ken jij dat? Hühnerfricassee?? ooohh lekker!!
Duitsers hier kunnen dat bijzonder lekker klaarmaken...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:19

DL: das idd wel een voordeel ja, van kleiner kun je er 2x zoveel houden dan! :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:24

@ jastie: mijn merrie had het bij haar vorige veulen ook heel erg.
Van haar uiers tot tussen haar voorbenen onder haar hele buik door.
Nu heeft ze uiteraard nog nergens last van want daar is het nog veel te vroeg voor.
Vandaag voor het eerst foto's gemaakt.
Kyra 120 dagen dracht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:17

:wave:

Ik sta strak en ondertussen suf van de pijnstillers. Vannacht wakker door ontzettende kiespijn aan de andere kant van m'n mond, dus vanaf toen al paracetamol en ibuprofen. Hoewel het er soms doorheen gaat, is het momenteel even beter! :j Woensdagmiddag kan ik naar de tandarts gelukkig. :)

Welkom YSR, ken je nog uit DBT 2011 inderdaad. :)

Marit heeft een bescheiden buikje! :D

Vocht vasthouden zien we hier ook niet veel, denk dat ze het er wel weer uitlopen op het land. :j

Kyra begint ook al een beetje te groeien! :j

Kom er net achter dat Heaven heel symbolisch volgend jaar weer op Hemelvaartsdag jarig is! :D Ze is toen 5 jaar geleden met Hemelvaart geboren, verklaart haar naam ook en kom er nu achrer dat ze dus wel eens één keer in de zoveel tijd weer gelijk met Hemelvaart jarig is, leuk! :D

Verder is Heaven de vrolijke weer. :+ De gekke pony besloot dat ze eens voorin de stal moest mesten, terwijl ze zó netjes is. :')

Zal nog even wat fotowerk doen en dan straks op verjaardag, avondje is weer flink vol zo. :+

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:31

Worden jullie drachtige dames ook steeds heter onder het zadel?

Nou Mel had het vandaag in dr bol...les ging niet door dus wilde wat galop.training doen.Om dr galop te verbeteren.Nu de REM was afentoe ver te zoeken.Lijkt wel hoe dikker ze word hoe harder ze wil!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:35

mmm.. vocht vasthouden.
ik zal eens kijken als ik weer bij Mendy kom, die is nu sowieso tonnetje rond maar zou het wel interessant vinden als ze vocht vasthoud :Y)

Oee, Mendy en Heaven nek aan nek race, Mendy is vandaag 196 dagen drachtig!
Nog 140 dagen te gaan (is totaal 336 dagen maar volgend jaar is toch schrikkeljaar? )

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:41

Tjinta: ik laat haar nog wel een keer opvoelen, maar als het goed is, is ze drachtig.. Die man dekt eerst aan de hand en als hij bijna zeker weet dat ze dragend zijn gooit hij de hengst nog in het land erbij voor de zekerheid.

Kyrke: ze heeft nog een mooi buikje :)

Muzefee: Tandpijn is nooit leuk...

Melody: heb al even niet meer op fab gezeten.. zou vandaag even naar buiten gaan maar kreeg ineens koppijn dus niet meer gegaan :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:44

Ik heb ook al een tijdje niet meer op Mendy gereden, maar ze mist het niet hoor!
Misschien dat ik aankomend weekend even met de kar naar buiten ga, misschien dat het veulen al wat verkeersmak word :+
En anders word ze sowieso wel wakker, dus kan ik hem erna lekker voelen trappen... Wat Mendy natuurlijk minder vind :o

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:48

Dustinlover schreef:
Tjinta: ik laat haar nog wel een keer opvoelen, maar als het goed is, is ze drachtig.. Die man dekt eerst aan de hand en als hij bijna zeker weet dat ze dragend zijn gooit hij de hengst nog in het land erbij voor de zekerheid.

Kyrke: ze heeft nog een mooi buikje :)

Muzefee: Tandpijn is nooit leuk...

Melody: heb al even niet meer op fab gezeten.. zou vandaag even naar buiten gaan maar kreeg ineens koppijn dus niet meer gegaan :)

Ik moet zeggen foto's vertekenen heel erg.
De pony is modder vet haar ribben kan ik niet eens meer voelen en ze is zo breed bij haar rug.
Moet nog een keer een foto scoren van boven denk dat iedereen zich dan kapot schrikt haha.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:50

kyra zonder veulen in de buik:
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:01

Kyrke: en nog vind ik haar niet te dik :P maar inderdaad foto's kunnen vertekenen..
Wel een mooie pony is het.. :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:06

Kyra ziet er goed uit hoor zo van de foto's!

Heb gister weer eens gesprongen met Lady, maar paar kleine sprongetjes voor het plezier. Vandaag weer dressuurtraining gedaan ivm wedstrijd zaterdag maar je merkt nu wel dat het soms wat lastiger voor haar wordt met de buik in de weg.

Heb het veulen vandaag ook voor het eerst zien bewegen. Echt zo'n stuiterbal "ploink" toen ik aan het afzadelen was. Ben benieuwd wat er nu weer voor actieveling uit komt... hihi

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:56

Agarcia dan doe ik ook mee aan de nek aan nek.... Cantate is vandaag 194 dagen drachtig :D

Muzefee ooeei erg vervelend kiespijn. Nog tot woensdag wachten... arme jij. Sterkte.

Kyra ziet er zo op de foto goed uit Kyrkelover. Wel een duidelijk verschil hoor niet en wel drachtig maar te kan ik zo op de foto ook niet zeggen.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:58

Tjinta je haalt ons toch nooit in :+
Vorig jaar heb ik wel iedereen ingemaakt.
De merrie's stopte bij 334 of 350 dagen, Mendy maakte ze in en ging door tot 364 dagen :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:10

Ik ben helemaal HYPER :):) :):) :):)