[HK][Barncam] Foalcamobessus Eyespoppingoutus 2009 #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MamaSnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:36

ja Balance, de merrie's zijn idd wel wat activer :D
Heb je ook kunnen zien hoe Fagan zich gedroeg vlak voor de bevalling?
Of was het plof........en persen
ben ik altijd wel benieuwd naar

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:49

Ik was haar al even in de gaten aan het houden puur op gevoel. Toen ging ze liggen nog niets aan de hand. Toen zag ik haar even met haar billen bewegen (lijkt wel een 18+ verhaal, grijns) op de manier waarop je gelijk weet: dit is het. Toen ging ze plat met een beentje gestrekt en heb ik gebeld. Het ging redelijk vlot maar het feit dat Mariska en Gerard nog moesten helpen was toch wel een teken dat dat maar zo leek. Bleek ook wel toen ze moesten helpen toen het hoofd erbij kwam. Hoop dat ik het zo goed heb weergegeven want ik zag het alleen via de cam. Jammer dat ik geen filmpje kon maken.

*edit: vlgs mij zagen we het tegelijk want Mariska zei: ja, ik zie het. Maar ja, zo'n belletje voor de zekerheid kan nooit kwaad. Het was al licht buiten dus: d'r uit jullie!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:59

anneliesdj schreef:
Blijft er iemand wakker dan? Speciaal om anderen te bellen in het geval er een merrie bevalt?

De eigenaren bellen nicole en zij zet de belboom in werking ;)

Vue

Re: [HK][Barncam] Foalcamobessus Eyespoppingoutus 2009 #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:02

Maris, van harte met je mooie gezonde merrieveulen!

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:07

:-) Van harte gefeliciteerd met dit kleine wondertje ..... Hoop dat ik met mijn voorgevoel bij de merrie die nu 1 dezer dagen ook moet bevallen van mijn eigen veulentje ook zo goed zit als bij de rest ;-) Gisteren bij mij stal zag ik een merrie en zei owwww die komt vannacht. Kreeg net een foontje dat deze een merrieveulen heeft gekregen. Bij de merrie van Mariska heb ik gisterenavond het zelfde gevoel ... En ja daar is het.

MamaSnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:14

goed dat je gebeld hebt Balance!!!! Je gevoel was goed. Denk dat Mariska dat wel heel fijn vondt
Geloof dat er op Marestare niemand het in de gaten gehad heeft en gezien heeft ;(
Was ook geen LOw of High alert. Normaal blijf ik altijd wel even liggen in bed als de wekker af gaat.
Ging er nu gelijk uit, alsof ik het voelde dat Fagan ging bevallen.....stom is dat he :D
Laptop stond nog aan maar was vastgelopen doordat de cam van Puzzel uit was gegaan. Toen ik keek lag ze nog niet plat maar was wel al aan het persen
Echt jammer dat je het niet hebt kunnen filmen.
nou ga nu maar eens naar mijn werk.....kleine staat nu dus nu mag ik gaan :D
:wave:

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:15

van harte fijn dat alles goed is gegaan.
ben genieuwd naar de foto's.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:27

Goedemorgen! En gefeliciteerd Mariska!

Iemand vroeg naar de melk/uier van Noon: ze heeft al behoorlijke uier sinds de 17e, maar de ene dag zijn ze voller dan de andere. Ze drupt ook al sinds de 17e, maar de ene dag is het echt melk, de volgende is het weer wat wateriger. Qua doos en banden is ze er verder klaar voor, alleen psychisch nog niet blijkbaar, haha!

Als Nicole het goed vindt en mij haar nummer even pb't, dan zal ik ook even bellen wanneer Noon begint voor de belboom.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:30

Nogmaals gefeliciteerd Mariska!

Super opgelet Balance. :D

Puuz was obviously not in the mood vannacht. _O-

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:32

Zat net terug te lezen, had blijkbaar een hoop gemist. Ik wist niet dat Fagan al zo klaar leek. Ik vond het wat vreemd toen ze begon want er stond dat ze in Mei is uitgerekend. Maar ja, da's natuurlijk van de laatste dekking uitgegaan. Ik ben van de eerste dekking uitgegaan bij mijn merrie en hoop dat het daarna nog even duurt want het is veeeel te koud naar mijn zin. Zal wel goed gaan hoor maar blij word ik er niet van als het niet warmer wordt. Gisteren alweer natte sneeuw in dichte buien. Tis lente, tis lente... hopen dat daarboven geluisterd wordt.

*alweer even aanpassen. Mag dit soort info wel in het BC topic? Ik geloof dat ik beter naar de HK kan vertrekken? Of naar mijn bed... Het zal het laatste wel worden. Ik wacht nog even of er foto's komen en anders zie ik die morgen wel. Het is een prachtveulen qua kleur zo te zien.
Laatst bijgewerkt door balance op 27-04-09 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:35

balance schreef:
Zat net terug te lezen, had blijkbaar een hoop gemist. Ik wist niet dat Fagan al zo klaar leek. Ik vond het wat vreemd toen ze begon want er stond dat ze in Mei is uitgerekend. Maar ja, da's natuurlijk van de laatste dekking uitgegaan. Ik ben van de eerste dekking uitgegaan bij mijn merrie en hoop dat het daarna nog even duurt want het is veeeel te koud naar mijn zin. Zal wel goed gaan hoor maar blij word ik er niet van als het niet warmer wordt. Gisteren alweer natte sneeuw in dichte buien. Tis lente, tis lente... hopen dat daarboven geluisterd wordt.

Dat mei uitgerekend was de laatste dekking, en dan 340 dagen. Ze is nu op dag 321 geloof ik bevallen. Dus dat is ook aan de vroege kant. :j Die data kunnen zo vertekenen! Want ze kunnen ook nog makkelijk een maand langer dragen. :=
Brr.. Sneeuw! Dat is echt niet lekker als je een veulen moet krijgen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:42

Dan je wel voor het bellen balance!!!

Anders had ik het echt gemist hoor..
Toen de telefoon ging lag ik nog te slapen, maar wist meteen wat het inhield en deed dus meteen het beeld van de laptop aan.. vandaar dat ik zei ik zie het.. Maar puur dus omdat jij belde.

Bevalling was uit het boekje, we hebben even meegeholpen op het koppie en de knietjes, maar verder deed Fagan het super. De melkbar is ook al gevonden en de darmpek is er al af, wat wil een mens nog meer.. Oja, een naam.. maar die volgt in de loop van de dag want iets passends met een i blijft moeilijk :D

een paar foto`s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EDIT: vonden jullie het niet aardig dat ik zelfs nog even gauw 'fagan nu'heb getypt voor jullie?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:44

Wat een schatje !!
gefeliciteerd met dit mooie meisje!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:47

You're welcome. Ik was even bang dat ik de verkeerde uit bed belde. Pracht veulen hoor, mooie kleur ook. Je klonk erg wakker in elk geval, grijns... Leuk dat je even aangaf dat het een merrie was. Ik ga d'r van tussen nu ik de foto's heb gezien.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:49

Echt een poppetje :j

Heel lief idd, ik was er alleen al niet meer!

Balance nogmaals: geweldig dat jij op wil letten wanneer wij slapen!!

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:59

Gefeliciteerd Mariska me jullie prachtige veulen.
Mooi veulen.
Gelukkig is alles goed gegaan.

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:22

Gefeliciteerd Mariska! Mooi veuleN! :+: jammer dat ik der gemist heb was in slaap gevallen naar mijn laatste post(06.06) in het topic.

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:46

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:56

Oh nee he, ik kijk al het hele weekend naar die merrie en nu zit ik op mijn werk en daar kan ik het niet openen...

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:57

zou wel slim zijn als ze het er even helemaal uit helpt, ipv gelijk gaan wrijven met een handdoek

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:58

En geboren.

Mariska, gefeliciteerd met je mooie merrietje. Fijn dat het allemaal zo snel en goed verlopen is.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:04

staat ze nou te roken :+

ze keek toch net of 't een merrie of hengst was?

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:30

Mariska gefeliciteerd met deze knappe dame :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:41

Mariska gefeliciteerd wat een mooitje!!! En balance; super verslag!
Even voor de bleboom. Welke hebben we er nu in staan? Ik heb in de concepten alleen puzzel, maar wel handig om te weten welke er nog meer bijgezet moeten worden......
Kan iemand me de namen geven?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:42

spiritoes schreef:
:-) Van harte gefeliciteerd met dit kleine wondertje ..... Hoop dat ik met mijn voorgevoel bij de merrie die nu 1 dezer dagen ook moet bevallen van mijn eigen veulentje ook zo goed zit als bij de rest ;-) Gisteren bij mij stal zag ik een merrie en zei owwww die komt vannacht. Kreeg net een foontje dat deze een merrieveulen heeft gekregen. Bij de merrie van Mariska heb ik gisterenavond het zelfde gevoel ... En ja daar is het.

misschien kun je gaan samenwerken met pvd, maar dan wel graag in het glazenbol-topic ;) !