Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
TJolieke schreef:Een veulen van een KWPN-er is op 8 maanden pas zo klein als een maltezer hondje, groeit daarna vervolgens ca 1 kg per dag. Dus alle verhalen dat een merrie al bij 3 of vijf maanden echt een drachtigheids-buik heeft... Ik ga vaak meer uit van teveel voeren omdat ze drachtig zijn. Maar kan natuurlijk ook dat een enkele merrie heel veel vruchtwater heeft.

Nicole288 schreef:Mijlpaal hier vandaag:
Idorine (Doortje) is 100 dagen drachtig!
Airborn: Slokdarmverstopping? Na de behandeling? Ik mocht ze erna de eerste paar uur geen hooi voeren
Die merrie stond dus net binnen, te wachten tot ze aan de beurt was, en 5-10 min later... had ze slokdarmverstopping. Daarna heeft ze idd vanwege verdoving en verstopping 4 uur niets gehad, daarna voorzichtig plukje hooi (kon ik controleren of het echt naar bene ging) en daarna op een kale wei.
Dat krijg je als iedereen gaat vragen of je hun merrie bijhoudt . Ik heb zelfs de veulens er af moeten halen anders pastte het niet!Nicole288 schreef:jenny:Dat krijg je als iedereen gaat vragen of je hun merrie bijhoudt . Ik heb zelfs de veulens er af moeten halen anders pastte het niet!

)