Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:27

stef schreef:
hoe zit het eigenlijkmet de rest bij jullie op stal? Ik geloof dat wij er in totaal een stuk of 14 krijgen

14 veulens Haha! Das een hoop!
Ik heb alleen mijn eigen paarden op stal.. 5 stuks waarvan 2 een veulen krijgen

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:43

@pretty: zij heeft nergens te koop gestaan, ik heb haar aan amandakè verkocht omdat ze daar een super thuis krijgt en ik haar nog regelmatig kan zien. mijn pony 'stapel' ben ik aan het inkrimpen van een 15-tal naar 5 à 6 pony's en de rest de grote paarden. dan krijgt iedereen de aandacht de hij/zij verdient

mooie buiken alweer en we zijn allemaal zo erg aant aftellen!! heerlijk gewoon!!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:49

Vandaag heb ik voor het eerst mijn veulentje voelen schoppen !! Haha! heerlijk...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:01

Heb het net even afgespeurd en de verschillende sites geven allemaal iets anders weer over foenegriek, moet eerlijk zeggen dat ze het nu al 2 dagen niet meer heeft gehad aangezien ze al veel minder verkouden is, het enige wat ik vandaag merkte was dat ze (alweer) niet wil eten (lag bijna 1 kg merriebrok in haar voerbak)... das dus al de 2e x in een zeer korte tijd en ik wordt radeloos van haar etensgedrag...

@Thomas5: leuk is dat hé. . . voel die van mij nu alleen niet of nauwelijks meer.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:08

@pretty :dus ...ik heb haar van Silketje gekocht en ze heeft niet op advertenties gestaan Knipoog

Voor de hoest geef ik ook niets (als ze geen koorts hebben) ,het gaat snel voorbij.

@frenia : Ach gut vroeg je bedje in Knipoog

Heb in het stikdonker nog een weide afgemaakt...dacht dat het voldoende was zo ,maar mevrouw Maij kroop er lekker onderdoor Gestoord haha de deugeniet ,..dus draadje bijgespannen op 30 cm hoogte,nu blijft ze er wel achter Knipoog

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:15

Heb verder geen idee hoeveel veulens er bij ons op de manege worden verwacht, ik geloof dat de eerste volgende maand al moeten komen.

heb ondertussen iets gevonden dat wel zou kunnen werken tegen verkoudheid (stond op een haflinger forum meen ik) . . .
dennenknoppensiroop

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:17

Amanda_kiony schreef:
@Neonlight Ik heb er een kopie van newforestponystamboek bijgekregen met de naam udino erop en een sticker van de chip en het nummer en aftekeningen en zo...
maar ben verhuist pas en kan het nergens meer vinden, het paspoort ligt trouwens nog bij de handel stal, probeer het al maanden optehalen maar elke keer als ik contact zoek word er gezegd dat ze in duitsland is en dat ik volgende week terug moet bellen,Krijg er een beetje een punthoofd van maar goed ik w8 geduldig af, Dus weet niet wie de ouders zijn dat staat niet op het papier heb trouwens de boer gesproken die haar heeft gehad voor de handelsstal en die zegt dat ze geen papieren heeft :S dus dat zal dan wel waar zijn ik ga even vragen aan de veearts of hij haar chip wil lezen kan ik het ponystamboek bellen om het natekijken eerst vond ik het niet zo nodig maar ben nu wel benieuwd dus als ik meer weet meld ik het even Haha!

Dan is je pony daar enkel geregistreerd en is het geen stamboekpony. Op het papier staan namelijk de ouders vernoemd. Ze zal enkel daar geregistreerd staan omdat ze een paspoort en een chip nodig had. Qua kleur had het een Burley Moon River kunnen zijn, de enige schimmelhengst nu. Hoewel ze wel een te mooi hoofd daarvoor heeft, Burley fokt niet van die hele mooie hoofden. Jammer dat er geen stamboekpapieren bij zitten, het is een hele mooie pony.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:51

CubaLibre schreef:
Heb verder geen idee hoeveel veulens er bij ons op de manege worden verwacht, ik geloof dat de eerste volgende maand al moeten komen.

heb ondertussen iets gevonden dat wel zou kunnen werken tegen verkoudheid (stond op een haflinger forum meen ik) . . .
dennenknoppensiroop

www.hethaflingerforum.nl ?

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:52

@T Neonlight
Heel erg bedankt Pling

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:38

Dennenkopsiroop ofzo.. Kan inderdaad wel gegeven worden en kan gehaald worden bij de kruidvat.. Maar waarom er iets instoppen als de dierenarts er al bij is geweest.
Zonder gaat het waarschijnlijk snel genoeg over..

lonnypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:50

[quote="CubaLibre"]
Heb het net even afgespeurd en de verschillende sites geven allemaal iets anders weer over foenegriek, moet eerlijk zeggen dat ze het nu al 2 dagen niet meer heeft gehad aangezien ze al veel minder verkouden is, het enige wat ik vandaag merkte was dat ze (alweer) niet wil eten (lag bijna 1 kg merriebrok in haar voerbak)... das dus al de 2e x in een zeer korte tijd en ik wordt radeloos van haar etensgedrag...

jij weet ook niet echt wat je vertelt he eerst zeg je dat ze sinds een dag of 6 foenegriek geeft en nog geen uur later zeg je dat ze het al 2 dagen niet meer heeft gehad[quote]

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:00

Pauk schreef:
stef schreef:
hoe zit het eigenlijkmet de rest bij jullie op stal? Ik geloof dat wij er in totaal een stuk of 14 krijgen

14 veulens Haha! Das een hoop!
Ik heb alleen mijn eigen paarden op stal.. 5 stuks waarvan 2 een veulen krijgen

Tja, manege/fokker en pension, dus dan gaat het hard he Knipoog

ff denken hoor
2x Quarter
1x tinker
1x fries
3x kwpn
1x paintlinger Knipoog
1x welshcob x fries/kwpn
1x connemara x fries/kwpn
1x appaloossa x connemara
2x kwpn x fries/kwpn

euhmmm
kom nu dan op 13 uit

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:04

@ Lonnypony: leuke eerste post heb je geplaatst .. Verward

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:07

Chief is het enigste veulen op onze stal.. Chub's vriendinnetje is ook drachtig, maar verhuisd helaas..

Ik ga van de week ff informeren.. Het schijnt dat mijn baas een behoorlijke lap grond in de buurt heeft, en er pas over een jaar of 5 gaat ontwikkelen (projectontwikkelaar).. Wie weet start ik zelf een kortdurende opfok, dan kan ik Chief eventueel 3 jaar zelf aanhouden en opvoeden en dan pas verkopen..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:17

*loopt nog steeds op en moet nog paarden gaan voeren Bloos *

leuk "chief" Nagelbijten / Gniffelen
klinkt erg mooi dat idee van je! *wil ook zo'n baas!!!!*

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:35

Over namen: Ik vind hier ook dat namen door iedereen uit te spreken moet zijn Ja Ik hou niet zo van namen die ik 3 keer moet lezen en dat ik dan nog niet weet hoe ik ze uit moet spreken Knipoog Onze veulen krijgen over het algemeen wat redelijk makkelijke Engelse namen.. Iig moeten ze Engels uitgesproken worden. Moet zeggen dat ik ontzettend Nederlandse namen ook geweldig vind! (Lees: Dapper, Stoer, Sterk, Zon enz) Maar dat past totaal niet bij de rest van onze paarden-namen Tong uitsteken

DMHorses; Leuke foto! De merries zijn iig vrolijk Haha!

Holliebolly; Moeilijk om een naam te verzinnen dus. Geloof ik goed! Vind ik altijd wel érg gaaf bij QPA die hebben vaak van die geweldige namen! Jammer dat ze dat bij "ons" (irish cob) stamboek niet hebben.. Mac en Ods zijn altijd erg goed in zulke namen! Als je het echt niet meer weet kan je die ook nog pb'en Knipoog

Mazzel_Meid; Mooie buikjes hoor, die zijn niet meer te ontkennen! Cool

amandakè; Mooie merrie hoor! Maij.. Hoe spreek je dat eigenlijk uit? Bloos Gewoon als May? (mei op zn engels)

stef; Paarden staan hier aan huis, deze zomer staan er waarschijnlijk 5, waarvan er 3 een veulen krijgen Lachen 14 veulens, dat is aardig wat! Wel gezellig voor elkaar Ja

Thomas5; Het veulen voelen schoppen, leuk! Go jij! Go jij!

amandakè; De wei nog niet Maij-proof? Haha! Dat is het nadeel van die kleintjes, blijfen zo slecht achter draadjes staan..

Chubby; Dat zou wel een super oplossing zijn! Kan je hem nog lekker in de gaten houden tot hij 3 is enz. Lekker hoor OK dan!

Missy is vandaag 180 dagen drachtig Go jij! Go jij! (Heb geen foto's gemaakt trouwens Bloos )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:54

Het is een eerste ideetje en heeft nog weinig vorm, maar het spreekt me wel aan! Zo'n opfok zelf regelen..

Chief ja Haha! Meestal noem ik 'm gewoon Chivas, maar Chief kort best lekker af Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:57

Stef: wij zijn ook de enigen op onze eigen stal. Haha!
We hebben zelf achter het bedrijf twee weilanden liggen van beide meer dan 3 hectare. Als het een merrieveulen wordt, of 1 van de andere veulens die ze hopelijk gaat krijgen en deze bevalt, gaan we ze zelf opfokken geloof ik.
Lijkt me best leuk. Ja

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:43

Bij ons op stal verwacht naast Hollebol ook haar buurvrouw Fleur (een KWPN-er) een veulen. Die wordt echter helaas 41 dagen later verwacht omdat de eerste keer niet "pakte".

@Thomas5: Geweldig gevoel he!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:46

JAAAAH!!! Alonna zit op 235 dagen.. Dat betekent aftellen vanaf 100 dagen..

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:47

Mijn beide verzorgpony's (een shet en een welsh) krijgen een veulentje Ja
Ik ben erg benieuwd naar de kleuren.. Tong uitsteken

De shet is gedekt door een vosje -> geen idee wat voor kleur het wordt, wat is de dominanste kleur? De shet zelf is zwart.
De welsh is gedekt door een palomino hengst en is zelf een valk -> Ook geen idee, naar deze zijn we extra benieuwd naar omdat de valk en de palomino kleur allebei evenveel kans maken, er is een kleine kans dat het een mengeling o.i.d. wordt Tong uitsteken

We verwachten de veulens ergens begin juli Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:27

Pauk schreef:
JAAAAH!!! Alonna zit op 235 dagen.. Dat betekent aftellen vanaf 100 dagen..

Spannend! Gefeliciteerd. Lachen

Bij ons op stal is ook Furie de enige die moet bevallen. Er staan ook maar 3 haflingermerries merries waarvan 1 nog een jonkie.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:38

Hee Roelke!!
Jij ook hier Haha!

Ik ben alweer een tijdje niet geweest hier en wat zijn jullie al ver!!!
Ik heb nu even geen tijd om te reageren maar dat zal ik doen als ik terug kom van Jellie.. zal ook wat fotos maken. Ja

Iedereen heeft het trouwens over veulens voelen, maar als ik dat bij jellie wil doen word ze hardstikke boos Clown

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:39

Oja en Jellie is trouwens ook de enige die bij ons op stal een veulen krijgt! Lachen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:51

@pauk : dat word aftellen Tong uitsteken
@marlijn :inderdaad ,zoals je Mei in het engels uitspreekt Knipoog ,en proficiat met je mijlpaal.
@chubby : hihi "chief" zo noem ik onze poes ook (cheeva) Clown
@lonnyponny : el symphatico Verward
@stef :da's een hele hoop !

Ydwine zat gisteren op 3/4 dracht !!

Werd vanochtend opgebeld door de boer " mevrouw ,er loopt een paardje in de plantage" Gestoord ,ik op een drafje naar de plantage ,tuurlijk ons lief schatje liep lekker te grazen van het gras dat groener is aan de andere kant v/d wei.
Ik had omdat het zo donker was gisteren een stukje draad vergeten,en daar heeft Maij gretig gebruik van gemaakt.
Maij mee naar huis genomen ,onder hevig protest van Cartouche ,dus ik ga nu lekker in de plensende regen ,men weide Maij-proof maken en haar terugzetten pffffffff "wath a day" Knipoog