[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:54

Melissa1996GEFELICITEERD

rensjuspannend nog een weekje geduld, welke combi heb je?

Knolselder wat kak! logisch dat je er flink van baalt

Saradominnnwat goed dat je toch een dag eerder bent gaan scannen. ik zou ook choluron spuiten dan.

absque_dubioGEFELICITEERD

corinadrenth ik duim voor je! heb je ook choluron gespoten?

simpie94 ook flink balen voor jou! wat kan de merrie niet meer? is ze geblesseerd? (kon het me zo niet meer herinneren)

jumpyhorseGEFELICITEERD

Quir ideaal en goed afgericht... zou ook wat zijn op 16hectare paarden vangen (heb je meteen een goede workout te pakken _O-

Luna2006spannend, ik duim mee

goldenarrow och hemel een man die niet wil, is het een jonge hengst die het spelletje nog niet echt kent?? wauw 3 eitjes nog wel

Neonlightwat bagger!

mirjamalvaro wat goed, ik duim mee dat het pakt

petravdmeerxGEFELICITEERD

jennyk pff hopelijk vrijdag goed nieuws en mooi hengstig

Vulina bagger!

AM_Horses
gefeliciteerd mooi resultaat behaald!

Hier gisterochtend om 5,15 uur een workout gehad door "de lieve schattige" jaarling pony >;)

Het diertje was gaan rollen en rolde zo onder het draad door en liep dus prinsesheerlijk over de oprit wat resulteerde in een Wirolieta die als een gek tekeer (door te hinniken) ging omdat haar vriendinnetje niet meer in de wei stond.
Dus ik werd wakker en met mijn slaaphoofd een raam openen gedaan en er kwam een hinnik me tegemoet onder het raam 8)7
Dus hup snel een broek aan en de pony vangen en de pony dacht dat is een leuk spelletje {:)-:(
Toen ik haar gevangen had kreeg ik haar met geen mogelijkheid meer richting de wei want tsja die zal wel een pets stroom gekregen hebben :=
Met hulp van mijn vriend heb ik haar weer in de wei gekregen. pff wat een ochtengymnastiek/stress/hartslag op 250 ivm de straat waar ze bijna op liep

daarna gingen de dames lekker liggen pitten
Afbeelding

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:28

Hier wel ervaring na afgebroken dracht zonder regumate. Dat duurt echt even..
Wat regumate dan kan/doet wil ik niet weten denk ik. Heb er ook niet over na gedacht om het te gebruiken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:55

Even ego:
Fi heeft een kloppend hartje *\o/* <3
Dag 36.
Filmpje volgt nog!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:59

Yesss gefeliciteerd :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:01

Gefeliciteerd Cynthia!

Cioccolato, ik heb helaas geen tijd om te wachten, dekseizoen eindigd over 1 maand. Of het is wachten tot volgend jaar. :))

Ik heb de vorige eigenaresse nog om advies gevraagd (zij is DA en fokker) en er is wel een gedegen kans, dus besloten de regumate te proberen.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:09

Gefeliciteerd Cynthia!

Neonlight, hopelijk helpt de regumate en daarna mooie cyclus

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:11

Gefeliciteerd Cynthia *\o/* *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:27

Marjoleine89 Wat goed dat alles er nog zit!

Muronia duurt lang he dat wachten!

petravdmeerx Proficiat!! *\o/*

Neonlight Wat balen! hopelijk werkt de regumate wel dan. Normaal zou dit wel alles mooi op gang moeten brengen.

baudyh gefeliciteerd met de verkoop

goldenarrow Na morgen dan hopelijk toch minimaal 1 eitje af

mirjamalvaro dan kan het lange wachten beginnen hopelijk!

Jennyk en Vulina wat balen zeg!

AM_Horses gefeliciteerd!!

Olga89 Weer een hoop grijze haren bij! gelukkig wel goed afgelopen!

Cynthia82 Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:04

Het filmpje <3
Het hartje zie je aan de linkerkant. Even goed zoeken naar wat geknipper :D

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:34

@ Olga dat is heel vervelend wakker worden en dan direct zo'n workout. Gelukkig is alles goed afgelopen.

Ieder succes met het drachtig krijgen en houden van alle merries.

Zelf nog een poosje op het wacht bankje

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:47

@Olga: Nee, hij snapt het spelletje zeker nog niet. Dit is zijn eerste jaar en hoewel er wel al een stuk of 10 merries drachtig van hem zijn, wilde hij nu met geen mogelijkheid op de bok. En ze hadden daar ook geen hengstige merrie staan om hem wat op te warmen. Jammer, maar helaas.

Mooi filmpje Cynthia!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:10

Olga, lekker dan. Fijn dat ze je wakker maakten iig. Daar zijn ze hier ook wel goed in, maar kunnen gelukkig nergens uitbreken. maar ik reageer even goed wel op geluiden buiten. Hoe vaak ik niet voor niks in een hemdje buiten heb gestaan en een stel paarden me heel stom aan stonden te kijken.....

Helaas ook een keer mn ruin die dood ging, maar dan ben je alsnog blij dat je het hoort.

Zo fijn om ze dan weer veilig te hebben. Maar wel aanstellers om dan te doen alsof ze moe zijn........Wat denken ze nou? Baasje is moe :)

Cynthia, wat een goed beeldje zo. Best aandoenlijk ook he?! Daar zie je je veulentje zijn of haar best doen om te groeien <3

Ik had wel weer een hartverzakking. Mevrouw heeft vaak snel de staart omhoog, maar dat lijkt ook vaak een hobby. Nu stond broer ernaast uit te schachten, dus dacht o jee...........Maar ze werd even een beetje chagerijnig.
Daarna stonden ze te kroelen, zonder dinges en zonder staart omhoog, dus we tellen weer door tot volgende scan.

Ze is wel erg knuffelig verder. Moet haar oog steeds schoonmaken en dat vindt ze echt niet leuk, maar na paar keer vindt ze het steeds minder erg en wil zelfs klef doen.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:40

vraagje
Mijn merrie is maandag met 19 dagen gescand was niet drachtig volgens de dierenarts maar baarmoeder voelde wel drachtig aan. Maar er was ook geen ontwikkeling van eitjes.
Merrie zou dan hengstig moeten worden maar ze is nu nog steeds niet hengstig.
(ze is wel dit jaar 1 x drachtig geweest en met afknijpen van de tweeling waren ze beiden weg)
Toen week later hengstig gespoten en weer een paar dagen later geinsemineerd.
En met scannen op 19 dagen niets te vinden.
Dus weet niet wat er aan de hand is ze wordt ook niet hengstig.
De dierenarts komt vrijdag weer scannen en ik hoop dan of ze wel een vruchtig vind of dat ze hengstig gaat worden.
En anders op de Regumate zetten en hopen dat ze daarna wel hengstig wordt.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt???

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:00

Mijne is een cyclus 10 dagen later hengstig geworden dan normaal. Dus het kan best later op gang komen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:07

Ik heb het met Neon gehad, ze stond toen bij de hengstenhouder. Die hebben haar stug iedere dag gescand en op dag 24 hebben ze toch de vrucht gevonden. Dat was Salt 'n Pepa.
Heb ook met Devdan een merrie gehad die niet drachtig was. Meerdere keren gescand. Maar 11 maanden later mooi een veulen. :+

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:16

Wel weer leerzaam die puzzelmerries, heb er zelf weinig ervaring mee

Mooi duidelijk filmpje cynthia!

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:20

Neonlight schreef:
Ik heb het met Neon gehad, ze stond toen bij de hengstenhouder. Die hebben haar stug iedere dag gescand en op dag 24 hebben ze toch de vrucht gevonden. Dat was Salt 'n Pepa.
Heb ook met Devdan een merrie gehad die niet drachtig was. Meerdere keren gescand. Maar 11 maanden later mooi een veulen. :+

Daar hoop ik eigenlijk ook op dat ze wel drachtig is maar het even niet te vinden is.
Als de dierenarts vrijdag komt dan zit ze op dag 23, en als ze dan nog steeds drachtig aanvoelt dan doe ik ook nog niets en laat haar paar dagen later weer scannen.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:22

Cioccolato schreef:
Mijne is een cyclus 10 dagen later hengstig geworden dan normaal. Dus het kan best later op gang komen.

lastig als een cyclus niet op gang komt. Hopen dat de mijne of drachtig is of binnenkort hengstig wordt.
Wil het nog 1 x proberen en anders vind ik het te laat.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:44

superpony schreef:
Quir, ik lees 18ha en denk; dan ben je al bijna aan andere kant van Nederland, hahaha. Wel lekker hoor. Hoe haal je ze op? Met de trein?

_O-

Wat balen jennyk :( Hoe was de scan vandaag?

AZ, gefeliciteerd met Aleeyah! Wel balen van Nadjarah, ik hoop dat het dit seizoen nog gaat lukken!

Gefeliciteerd kyrkelover!

splenius, dat soort nieuws is echt zenuwslopend. Dan maar beter de zekerheid dat ze echt niet drachtig is, dan nog een paar dagen in onzekerheid moeten zitten.

Ieder jaar in het DBT hoor je weer: Dit is echt een slecht jaar zeg... En ik snap dat het zo kan voelen, maar volgens mij is (vrijwel) ieder jaar gewoon een gemiddeld jaar. Ik geloof wel dat door het slechte voorjaar de cylus wat later op gang kan komen bij sommige merries, maar in een slecht jaar geloof ik niet.

Gefeliciteerd Melissa1996!!! *\o/*

Wat balen knolselder :(:)

Gefeliciteerd AB! *\o/* En succes nog met je andere merrie!

Gefeliciteerd en welkom jumpyhorse :)

Kijk uit met vliegemaskers maat shet bij veulens. De vorm van een shethoofd is natuurlijk niet te vergelijken met een veulenhoofd. Een veulenhoofd is smaller en langer, waardoor die shetmaskers vaak te veel open ruimte aan de onderkant hebben en de bollingen in het masker voor de ogen zitten vaak te laag voor het veulen.

Neonlight, wat balen zeg :(:) Fijn dat je de Regumate gaat proberen :)

AM, gefeliciteerd met dit mooie resultaat! *\o/*

superpony schreef:
Cynthia, wat een goed beeldje zo. Best aandoenlijk ook he?! Daar zie je je veulentje zijn of haar best doen om te groeien <3

Jaaaaaa... ik ben gelijk verliefd <3 Kijk dat hartje nou razendsnel kloppen om zo een heel mooi veulentje te worden <3

Jij bent zodra je veulen ernaast staat denk ik echt 8 jaar ouder met al die hartverzakkingen van je :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:48

Cassio is prachtig drachtig van 1 mooie vrucht. Een grote hengst zegt de DA. Ha ha we gaan het zien. Maar super blij mee.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:27

Ahh Knolselder wat balen dat ze weer hengstig is. :(

Gefeliciteerd Absque & Jumpyhorse!

Goldenarrow jammer dat je je eerste keuze hengst niet kan gebruiken.. Wat een hoop eitjes! :oo

Neon voor jou ook balen zeg. Het werkt niet echt mee.. :( Het is te hopen dat de Regumate wat gaat doen.

Baudyh gefeliciteerd met de verkoop & de dracht!

Jennyk duimen dat ze vrijdag wel hengstig is

Jammer Vulina. Wel hengstig?

AM gefeliciteerd met het predicaat! Ben je naar de KWPN keuring geweest?

Olga leuke work out op dat tijdsstip :))

Cynthia gefeliciteerd, mooi filmpje! :) Ik wil ook zo'n filmpje. Onze DA kan alleen een witte vlek in een zwarte vlek zien. :') Hartje ook niet zien kloppen, maar het was goed gegroeid dus het zal wel goed zijn.

Splenius jeetje wat vervelend. Dat is helemaal spannend...

Voor degene die aan het insemineren zijn of bijna gaan insemineren; Succes!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:47

Dankjewel allemaal. Het staat ook op de nrps nieuws pagina :j https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=2030823
Is bij het NRPS. Ze waren echt zwaar onder de indruk van Nigrante. Eigenlijk stond ze er niet perfect voor. Ze is 1.73 en iets schraal nog. Als ze zometeen meer kracht heeft weet je niet wat je ziet :):)

Ik had naast Nigrante ook Liezella en Rosareina (veulen van dit jaar) bij.

Baudyh. Wat fijn *\o/*

Splenius. Hopelijk toch drachtig

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:51

Neonlight schreef:

Dat laatste had ik 2 jaar terug := merrie is 4x leeggescanned.
Maar wel een veulen, en teruggerekend was het van de eerste dekking. Hoe? :? Sja... Jaar er na is ze wel gewoon drachtig gescanned

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:19

Dit geeft me wel wat hoop voor de scan komende dinsdag. Wainonia met het veulen van haar dochter aan het knuffelen. Zo lief en voorzichtig! En ook het feit dat mams dit opeens toestaat? Ze joeg Wainonia er eigenlijk altijd bij uit de buurt.. zou het..??

Cynthia mooie scan! Gelukkig goede hartslag.

AM gefeliciteerd met de keuringsresultaten!

Baudyh ah, super dat hij is blijven plakken. Laat het maar een mooie grote hengst worden dan.

Sorry,ik red het niet om helemaal bij te schrijven. Na morgen weer iets meer tijd daarvoor.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:31

Jeetje wat vervelend Goldenarrow!
Voor degene met een drachtige merrie gefeliciteerd!!
Ook nog zat mensen die aan het kloten zijn zag ik.
Ik wacht nog op meerdere merries die gedekt moeten worden met mijn hengst. Allemaal nog niet geveulend of nog niet goed hengstig etc.