[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:35

@ nimber : Echt heel erg vreselijk, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Nee het gaat inderdaad lang niet altijd zoals je het gepland hebt. Heeel veel sterkte meid !!!!!!

Nog mijn merrie : Ze moet nu nog 7 dagen, maar ze begint al behoorlijk in te zakken. Je kunt echt zien dat het daalt ..En haar uiers worden ook dikker....Misschien Misschien wel eerder ???.. Ik kan bijna niet meer wachten... En dan nog hopen dat alles goed gaat ...

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:37

Nimber Sterkte!
@cheytjuh.. spannend!!!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:37

Hartstikke fijn dat Obelix-behalve de melk- een pleegmama heeft gevonden in Hinke. Is toch beter dan moederziel alleen. Ik heb wel meelij met hem. Het verlies bij jullie moet enorm zijn.

marlijntjuh schreef:
@Mac/Ods. Ik heb ooit ergens gelezen volgens mij dat Lee en Snap allebij niet gewoon Solid zijn, maar dat ze nog wat witte haartjes hebben op sommige plekken. Hoe heet dat? En heeft dat verder nog leuke bijwerkingen ofzo? Want mijn effen voskleurige hengst heeft dat ook

Over Snap laat ik Ods uitspraak doen maar Lee is een combinatie van sabino en rabicano. Sabino geeft haar die aparte bles en dat witte onderlipje en die "rafelige" randjes aan haar witte beentjes. Ook heeft Lee een mini-vlekje onder haar buik dat typisch sabino is. Rabicano zorgt voor die witte haren in haar staartaanzet (skunk tail) en de witte haartjes in haar liesstreek en op haar romp. Veel kleur dus, maar toch een solid . Overigens kan een dergelijk paard bij zijn/haar nakomelingen voor een maximalere uitdrukking van deze genen zorgen, waardoor je vlekjes, stekelhaartjes, witte hoofden, hoge witte benen, dat soort dingen kunt krijgen.

Heb je een foto van je hengst?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:40

Ter illustratie nog een keer de foto die ik plaatste om te laten zien dat ze in aan het vallen is:
Afbeelding
De zogenaamde "skunk tail" die hoort bij rabicano

Grote onregelmatige bles, wit onderlipje + stekelhaartjes:
Afbeelding

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:00

Nimber Wat een 'fijne' oplossing zo! Het is voor Obelix fijn Hinke er zo naast te hebben. Hinke kent veulens gelukkig. Neemt niet weg dat het allemaal vreselijk is en jij wordt er elke keer aan herinnerd. Maar de foto's geven een goed gevoel moet ik zeggen!

Marlijntjuh, Snap en Lee zijn beide een combinatie van Rabicano en Sabino. Lee een heel stuk meer dan Snap. Heb je geen foto's van je hengst waarop het te zien is? Sabino/Rabicano is wel een extra wat doorgegeven kan worden! Eigenlijk heeft Mac het al goed weergegeven Maar in minimale vorm niet altijd makkelijk te zien. Zoals Snap heeft geen prachtige Skunk Tail zoals Lee!

Niezzz Snap kan ook zo sjaggie doen bij het uierchecken.... ben altijd bang voor mijn eigen paardenstaart Is dus ook spannend bij jou!

Cheytjuh Leuk die eerste ontwikkelingen, nog 7 weken, voor je het weet is het voorbij!

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:09

Cheytjuh Leuk die eerste ontwikkelingen, nog 7 weken, voor je het weet is het voorbij![/quote]

Ze moet nog 7 dagen, niet 7 weken

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:14

Nimber hier nogmaals heel erg veel sterkte. Het is echt afschuwelijk.
Fijn dat Hinke zo lief is!

Ods
Forumcoördinator

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:16

Superfries als ik jou toch niet had, wat een BLUNDER!! Hoewel... ik zei toch dat die 7 weken voorbij zouden vliegen..... je hoeft er nog maar 1tje

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:18

haha, dat gaat inderdaad wel heel erg snel...

Het zou voor het paard niet fijn zijn als ze nu nog zeven weken moest...
Arme Nora

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:21

superfries schreef:
Arme Nora

Nou, je weet het maar nooit met die merries

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:23

Voor straf moet ik zeker nog een paar weken langer waken.... ohhhh wat erggggg

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:25

ik hoop het niet voor je Ods...
@ Mac, je weet het inderdaad nooit... maar hoop toch voor paard en eigenaar niet dat het zes weken langer op zich laat wachten. Kan nooit goed zijn voor de gezondheid van beide..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:30

Ben even speciaal voor jullie (Mac en Ods ) naar de paddock gerent en heb even een paar foto's gemaakt. Sorry dus dat hij zo vies is enzo!

Zijn vier witte benen + een nieuwsgierig half neusje Ik weet niet precies wat je bedoelde met die randen
Afbeelding

Witte vlek onder zijn buik + wat stekelhaartjes
Afbeelding

Zijn staart, hij heeft geen skunk tail volgens mij
Afbeelding

Zijn koker.. Op de foto's zijn er bijna geen witte haren te zien, maar in het echt zijn het er veel meer!
Afbeelding
(Arme stoere hengst dat hij zo op de foto staat )

Wat denken jullie?

Sorry trouwens iedereeen voor het offtopic gaan!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:32

Oh ik vergeet zijn hoofd! Hij heeft een best brede bles, maar niet zo'n wit hoofd als Lee.. En hij heeft ook een witte onderlip en wat stekelhaartjes op zijn hoofd.
Afbeelding

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:37

Nee Ods, je hoef niet zo lang meer te wachten. Ga gewoon uit van die 340 dagen, dan valt alles nog best mee Kan ik nu gemakkelijk zeggen

Moor loopt nu met Gigant in de wei. Ze zijn vanmiddag buiten gezet en nu mag Gigant ook buiten drinken. Probleem opgelost, lijkt het....
Vanavond halen we ze nog een keer naar binnen en vanaf morgen mogen ze buiten blijven. (mits het weer niet idioot gaat doen) Hij heeft al goed kennis gemaakt met het stroomdraad en ik hoop dus ook dat hij daar nu uit de buurt blijft.
Verder is hij zo lief en gemakkelijk, hij loopt vanzelf mee, loopt zelfs voor Moor uit. Hij loopt in het weiland als een hondje achter je aan en ook Moor vindt alles best, zolang je maar geen paard bent!

Voor het eerst in de wei
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:42

Kim, wat is Hinke toch een supermerrie!

Marlijntjuh, dat is in ieder geval een sabino!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:49

@ Nimber: Wat een rot verhaal!! Gelukkig dat Hinke zo goed voor t veulen zorgt nu......

@ Mac en Ods: Mijn hengst heeft ook witte haren net boven zn staart (Een paar weken geleden inelk geval nog wel) Hij is ook wel wat stekelharig..... Z'n onderlip weet ik zo niet... Ga ik van de week als ik er weer heen ga ff op letten (misschien kan ik t op een foto zien....)

De stier is eindelijk weg...... Lady stond lekker dicht bij, geen veranderingen te zien.... En Flap ook nog geen veulen.... Was dinsdag uit gerekend....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:53

Ik heb nog niet alles bijgelezen, alleen het treurige nieuws van Nimber. Nimber, heel veel sterkte met dit grote verlies...!

In contrast hiermee heb ik geweldig nieuws:

Jovarna is bevallen van een prachtige dochter!

Ze is geboren op woensdagochtend 10 mei, even na 04.00 uur, en ze heet Banouck.

Hier een foto van moeder en dochter van gistermiddag:

Afbeelding

Een compleet verslag van de geboorte en de uren daarna is te vinden op mijn weblog:
http://jovarna.web-log.nl/log/5795952

Het volledige foto album staat hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=NWGM4L6S.

Ik voel me zo enorm gelukkig! Ik ben bezopen verliefd en loop nog steeds te zweven en te genieten!!

Ik zou het leuk vinden als jullie je felicitatie (ook) op m'n weblog zetten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:56

@ Jovarna:GEFELICITEERD!!!!

Wat een groot veulen al!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:00

Grote meid hè. Ze kan nog net onder haar moeder door lopen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:12

superfries schreef:
haha, dat gaat inderdaad wel heel erg snel...

Arme Nora

Arg, inderdaad..als ze nog 7 weken zou moeten, dan kon ze helemaal niet meer staan...Ze ging gister rollen maar kwam niet meer overeind..echt een heel leuk gezicht, en zij maar kreunen ...gossie... na 5 min zitten stond ze eindelijk weer

Hoe gaat het nu met Tsjitske??? ik hoop wel beterder !!!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:13

PROFICIAT Jovarna !!!

@ChristaMoor: super dat ze nu lekker saampjes buiten kunnen zonder dat jij je zorgen hoeft te maken.

@Marlijntjuh: hij is idd sabino! Je kunt het zien aan die aan de voorkant oplopende witte sokken, zijn belly spot (leuke wilde professor haren ) en zijn "aparte" bles. Geen skunk tail idd, dus waarschijnlijk niet rabicano, maar daarvoor zou je zijn hele lijf moeten zien. Veel paarden zijn overigens sabino hoor, maar sommige meer dan anderen . Maar sabino is er in vele vormen. Van heel minimaal tot maximaal en dat is helemaal wit!!

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:16

Proficiat Jovarna!!!
Leuke naam!

Ik wil vannacht een veulen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:25

@ Cheytjuh: gisteren was de koorts gelukkig gedaald, maar ze is nog steeds een erg traag veulen. Ligt veel in de wei in plaats van te spelen en te springen. Heb ook het gevoel dat ze niet veel drinkt. Ik heb gisteren Wietske nog even gemolken.

@ Jovarna: gefeliciteerd

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:04

Jovarna: Gefeliciteerd!!!