[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:55

Quir, jij hebt mij nog nooit horen fluiten........Get is lachwekkend zeg maar met soms een toevalstreffer dat er wel wat geluid uit komt.

Ik zie op fb van mensen zuidelijk, in het midden en Noorderlijk die ook vooral veel sneeuw hebben een groot deel van het jaar en echt heel erg midden in natuur zit.
Maar alles wat ik zie is erg mooi.

Mirjam, kan je niet helpen. Bij de quarters gaat alles toch wel heel anders.

Luna, leuke paardjes en wat heb je er 2 al ver.

Goldenarrow, wat een gedoe zeg. Maar je kan het die hengst ook niet kwalijk nemen. Ik zou ook eerst scannen.

Volgend jaar wil ik echt wel een vliegenmasker. We zitten aan bosrand en we hebben echt wel veel beestjes. Ook erg veel vogels en we planten ook aan wat hopelijk wat helpt, maar dit is 2e jaar dat moeders echt een dik oog heeft, dus het moet er wel gelijk aan wennen.

De shet heeft maat xs, maar denk dat die te breed zal zijn. Halsters laat ik niet om, dus sliertjes worden hem niet. Of aan een klittebandje met alleen keelriempje die open kan springen ofzo

Maar anders neem ik de kleinste lycra en ga die innemen. Shet had hiervoor ene lycra ding, dus gaat ook wel klein.

Mevrouw vindt nooit iets leuk en wil altijd eerst terugdeinzen, achterover en of omhoog. Die fase zijn we redelijk voorbij, maar ze doet dan eerste keren met schoonmaken weer alsof.
Maar toch voordeel van dracht is, dat ze nu ook als ze klaar is met weerstand, heel erg lief en knuffelbaar is. Ze kan dan echt haar hoofd op je leggen en tegen je aan drukken. Zeker gezien waar we vandaan komen, ontroerd me dat dan echt. Zo fijn......
Ik blijf vooral aan vertrouwen werken, omdat ze straks een veulen krijgt en ze me wel moet toelaten. Maar ik zie dat goedkomen.

Wil eigenlijk rijden nu ook wel weer oppakken. Niet super actief, maar zoals we bezig waren. Maar ik ben zoooooooo een watje geworden, niet normaal.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:57

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:01

Sanet schreef:
Gaat die ook makkelijk los Kabayo? Lijkt me toch spannend met die veulentjes en hoefjes nog zo smal enzo. Wil niet dat ze vast komen te zitten.

Zit vast met klittenband. Dus met veel druk gaat dat wel los. Al is het masker heel mooi nauwsluitend dat er eigenlijk geen hoef achter kan komen. Ven er heel blij mee. Maat xs is dit

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:06

Zitten die dingen niet heel stral tegen de ogen aan? Lijkt mij zo irritant voor ze, daarom nog steeds niet gekocht. :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:22

mirjamalvaro schreef:
Zitten die dingen niet heel stral tegen de ogen aan? Lijkt mij zo irritant voor ze, daarom nog steeds niet gekocht. :=

Nee juist niet :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:45

Kabayo schreef:
mirjamalvaro schreef:

Nee juist niet :D

Ow, had jouw foto gemist. :knuffel: Gezellige boel zo

Maar gaat dat ook nog in maten? Een Fries veulen zal een maatje grote kunnen dan een shet veulen?

Onze quarter veulens hadden na geboorte echt kleine koppies, maar ze groeiden wel snel. halstertje kon je na 2 weken al vervangen.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:36

Wat balen voor degenen waar het nog niet wil lukken.

Absque_dubio: gave combi’s

Jumpyhorse gefeliciteerd!

corinadrenth spannend! Ik duim

Hennos prachtig ras, schwarzwalder fuchs. Hopelijk lukt het

Qua vliegen heb ik geen ervaring met veulens, m’n eigen merrie heeft een kap van Lemieux.

Hier hebben we vandaag de tweede scan gehad en alles zit nog op z’n plek :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:38

Top!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 06:58

Ik vind die Schwarzwälder Fuchsen ook prachtige dieren!

Hopelijk is het nu klaar Corina!

Marjoleine gelukkig dat het nog goed zit!

Ik ben ook naar een vliegenmaskertje aan het kijken voor mijn veulen, ik heb een maat shet nodig. Zo naar al die vliegen die in de ooghoeken gaan zitten.

Nog 6 dagen wachten op de scan hier.. jemig, duurt echt lang voor mijn gevoel deze keer!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:59

Ik zit nu te wachten op de DA. Hopelijk een goede hengstigheid. Ze knippert wel, maar of de baarmoeder mee doet???

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:03

Wij gaan zo ook weer, hopelijk goed hengstig. Sperma is iig al onderweg :roll:

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:45

Spannend voor allen die nog op het wachtbankje zitten!!

Mijn merrie is net gescand en er was een mooie hartslag te zien. <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:03

Niet hengstig, geen oedeem in baarmoeder. -O-
Kunnen haar nog op regumate zetten, dan hengstig spuiten en dan zou nog 1 poging mogelijk zijn. Zit te twijfelen wat te doen, zo dadelijk maar eens met mijn man overleggen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:06

Neonlight schreef:
Niet hengstig, geen oedeem in baarmoeder. -O-
Kunnen haar nog op regumate zetten, dan hengstig spuiten en dan zou nog 1 poging mogelijk zijn. Zit te twijfelen wat te doen, zo dadelijk maar eens met mijn man overleggen.

Wat balen Neon! Een beetje hetzelfde als bij Nadjarah, die heb ik nu ook op de Regumate staan. Hopelijk wordt ze daarna dan wel gewoon hengstig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:17

Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben met regumate na een afgebroken dracht? Is er een gedegen kans dat dit werkt? Ik kan alleen deze maand nog dekken, dus zou precies 1 keer kunnen proberen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:25

Ik heb helemaal geen ervaring met regumate.

Hier vanavond scannen of het ene vruchtje is blijven zitten. Hoop het
Gisteren het IL Divo veulen van Cassio verkocht. Dus nu 3 verkocht. Nog 1 te gaan .

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:26

Ik heb er zelf na een afgebroken dracht nog geen ervaring mee, wel na een verstoorde cyclus. Toen werkte het heel goed, ik had toen daarna ook nog maar 1 poging en die was raak.
Mijn DA zei nu ook dat het niet zeker is of het werkt, maar ik wilde het wel graag proberen, omdat gewoon afwachten geen optie was naar mijn idee, als ik nog een (of 2) poging wil doen dit jaar.

Gefeliciteerd met de verkoop Baudyh!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:45

Ik heb ook geen ervaring met regumate, dus kan je niet helpen helaas.

Gefeliciteerd Petra!

Jij ook gefeliciteerd met de verkoop baudyh!

Valetta had niet 1, niet 2, maar wel 3 eitjes zitten := Maar volgens de DA zouden we morgen ook nog wel kunnen dekken, ze bellen ons zodra het sperma er is (aangezien dat vandaag al afgenomen moet worden wil het op tijd zijn). Heb het liever zo snel mogelijk in de merrie zitten dan. Wel een andere hengst dan die we eerst op het oog hadden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:00

Hier ei 4.4 en goede baarmoeder. Zo insemineren.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:00

Ook hier zet de hengstigheid nog niet door, vrijdag opnieuw scannen.

neon: onze dames hebben zeker overlegd -O- Ik heb ook geen ervaring met regumate

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:04

Ik heb er goed ervaring mee :j

Hier schiet het met de eigen merries nog niet zo op. Zieox gisteren leeg..

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:12

Wat jammer dat het nog niet wilt lukken. Ik hoor alleen maar goede verhalen van regumate. De merrie van Corinadrenth heeft ook vrucht verloren. Aan de regumate gestaan en nu weer gedekt.

Mirjamalvaro. Dat klinkt goed, duimen draaien

Goldenarrow. 3 dat is de moeite. Als er meer één blijft plakken

Jumpyhorse. Gefeliciteerd

Nigrante die drachtig is van onze hengst White Dream. Is gisteren mee naar de keuring geweest. De jury was onder de indruk van haar. Ze is ster geworden, volgend jaar met veulen gaan we voor het keur predicaat. Super trots <3
Afbeelding
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:19

@Muronia, ik heb nu voor de shet de xs van HH met slierten. Maar met gat voor voorpluk omdat die mega is.
maar eerlijk beviel die bij mn ene ruin helemaal niet die overal kapot van gaat. Quarter heel dun velletje. Die dragen nu Shires en lemieux.

Neon, niet zelf, maar weet wel iemand anders die er toen mee is begonnen en ook eerste maanden dracht heeft door gegeven. Moest elke ochtend om zelfde tijd. Is toen wel gelukt na div pogingen en afgebroken dracht.

Baudyh, gefeliciteerd.

Goldenarrow, oke, spannend. Hopelijk straks maar 1 vruchtje.

Mirjam, netjes. Succes!

Jenny, vulina, succes nog even.

AM, Dat is wel gaaf.

Ik denk dat het weer toch nog steeds wel mee kan spelen. Leek natuurlijk even mooier en beter, maar het is best grauw. De dagen zijn natuurlijk wel lang en het is al praktisch Juli, maar het is net alsof we nog vroeger in het jaar zitten.
Ook voor ons, mensen. Met de lange dagen, wil je vaak ook later buiten zitten. Kan wel en is soms wel lekker, maar dat zomer gevoel is er nog niet echt.
Het is wel steeds langer heel zacht. Als paarden mensen zijn we ingesteld op deze seizoenen, maar het is vaak nog heel lang zacht en ook droog, soms zelfs mooi. Wij laten het veulen er sws bij, maar minimaal tm November zou dan het nieuwe normaal worden als de seizoenen verschuiven en het steeds later of moeizamer pakt.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:46

Neonlight balen zeg. Hopelijk wordt ze nog mooi hengstig.

Goldenarrow, dat wordt dus vroeg scannen op een mogelijke tweelingdracht.

AM wat een mooi resultaat met Nigrante. Heel benieuwd naar haar veulen van volgend jaar.

Vulina, ook voor jou balen dat het nog niet zo wil lukken.

Baudyh, dat is mooi , al drie veulen een nieuwe eigenaar. Hopen dat het ene vruchtje mooi is blijven zitten.

Mirjamalvaro, hopelijk is het dit keer mooi raak. Spuiten ze het eitje nog af?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:20

Nee ze spuiten niet af. Ei stond op knappen. Morgen wel checken of dat echt zo was :+