Cynthia82 schreef:Alles mag in dit topic
Ergens denk ik dat ze in de natuur niet 'boeiend' zou zijn. Als zij geen interesse toont, zal een hengst ook niet blijven proberen. Bang voor dezelfde egoschade als de andere hengst, of erger.
Maar wat ik dan weer denk: Kan je haar niet bij Marjolein stallen? Sommige merries worden juist sneller hengstig als ze een hengst in de buurt hebben.
Ergens zegt mijn logica ook dat ze in de natuur gewoon niet gedekt zou worden. Een hengst is ook niet achterlijk, als ie alternatieven heeft die hem geen schade toe brengen is de keuze zelfs voor een bom hormonen snel gemaakt vermoed ik.

We hebben dat serieus overwogen eigenlijk al na poging 1, maar het is drie uur enkele rit, op zich niet onoverkomelijk maar de merrie heeft nog niet heel vaak op de camion gestaan en nooit langer dan 40 minuten. Ze maakt zich ook nog behoorlijk druk tijdens het vervoer. Daarom willen we die rit nu met haar niet doen. Vandaar ook de beslissing om dan pas over een aantal jaar opnieuw te proberen om haar dragend te krijgen. Tegen dan heeft ze meer verstand of iig ervaring en zou die optie er wel zijn.

Ik ben vast ook over bezorgd hoor maar goed. Tis mijn baby.

_Lente schreef:Ik vraag het me af Ayasha, maar wel interessant. Ik heb een overduidelijk hengstige merrie, altijd al. Gescheiden door stroomdraad van de ruin, want ze dwingt hem er anders toe er bovenop te springen als ze hengstig is.
3x diepvries via kliniek waar het lag opgeslagen is niet gelukt. Nu onverdund vers geprobeerd (en weet eind volgende week of dat wel gelukt is). Maar ik vraag me ondertussen af of ze heel goed is in hengstig zijn, maar niet zo goed in drachtig willen worden.
Ik ga straks op mijn pc eens zoeken of er onderzoek naar gedaan is.
Rêve is nu zes maar wel een laatbloeier op elk gebied. (Ook kwa rijden en fysiek.) dus ik vraag me ook af of, als ze gust blijft, het niet gewoon te vroeg was voor haar ondanks dat zes in principe echt niet jong is voor een eerste dracht. Maar goed, veronderstel dat dat ook individueel zal verschillen net als alle andere fysieke aspecten van de ontwikkeling.

Duim iig voor jou dat vers wel lukt.

Diepvries is sowieso moeilijker meen ik hè?