Mijn Combi's voor 2019 heb ik vandaag ook vast gelegd Eentje stond al vast. Dat is die welke dit jaar niet heeft gepakt in de laatste poging. Nu heb ik voor Marley ook de hengst gereserveerd. Hengst staat maar gelimiteerd ter dekking dus mijn plaatsje maar gereserveerd.
Ook even een ego-post: maar we hebben Roos afgelopen maandag laten scannen ennnn...ik zag een heeeel klein paardje!!! We hadden het eigenlijk niet meer gedacht omdat Roos zo ontzettend hengsten (!) gedrag vertoonde, zelfs over een draad heen een andere merrie wilde dekken en meer van dat soort gekkigheden deed. Maar niks van dat al: er zit toch echt een veulentje in!
Dank jullie wel! Twinklebel: ik las dat hier in dit topic inderdaad meer. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar ik weet er dan ook niet veel van nog. Maar zelfs ervaren paardenhouders/ fokkers interpreteerden Roos haar gedrag als: dit kan niet drachtig zijn..
Hoe dan ook: weer wat geleerd!
Fotsy
Geplaatst: 30-08-17 22:25
Gefeliciteerd, merrie's vertonen vaak dat eigenaardig hengstengedrag.
Tja ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook al even heb gekeken voor volgende jaar. Alleen heb ik nog geen idee of ik haar volgend jaar weer laat dekken. Eerst maar eens kijken wat er uit deze combinatie komt haha
xPenny
Geplaatst: 31-08-17 01:07
Jammer norman Femskie: hier mijn merrie ook hengstig gezien vandaag... Ze zou vandaag 74 dagen zijn. Ik laat ook maar even de DA komen om te scannen. Dit geeft toch wel dubbele gevoelens hoor.. Ik hoop dat ze me gewoon aan het foppen is.
Jolandje: wat een leuke!
Nikitaxx
Geplaatst: 31-08-17 08:57
Wat jammer Norman_love. Hopelijk heb je volgend jaar neer geluk en wordt je merrie gauw drachtig.
Gefeliciteerd Femskie! Ik heb het inderdaad ook vaker gelezen, maar ben blij dat mijn merrie dat gedrag niet gehad heeft haha!
Leuk hengstje Jolandje!
Binau
Geplaatst: 31-08-17 10:43
Verdorie! Balen Norman_love! Volgend jaar hopelijk meer geluk!
AZ, zou fijn zijn als Aziza toch nog mee zou werken! Jullie zijn al zo lang bezig....
AM-horses, je ziet inderdaad al een heus veulenbuikje!
Super femskie! Hormonen doen gekke dingen met sommige merries!
Wat ee leukerd Jolandje! Wordt volgend jaar zijn eerste dekseizoen?
Hopelijk zit de beeb er nog xPretty! Wanneer ga je scannen?
Wij zijn vanochtend wezen scannen, en het zat er nog!!! Het was heel druk aan het rond zwemmen! Bin is vandaag 68 dagen. Het gepies was dus uit nijd
Baby-Bin was wel een beetje verlegen, wilde niet goed in beeld komen
Gefeliciteerd met de drachtige! Norman balen zeg! Volgend hopelijk meer geluk!
Hier een tijdje niet gereageerd was te druk en teveel aan mijn hoofd vanwege harley. Maar ik durf nu eindelijk te zeggen dat hij stabiel is qua temperatuur! Ochtend 37.9 en avond 38.2! Vandaag hem dan ook naar de wei gebracht waar hij lekker kan bijkomen voor we van de winter aan de slag gaan voor de hengstenkeuring! Ik heb het vermoeden dat hij altijd al iets onder de leden heeft gehad want sinds de penicilline eet hij beter dan ooit en ziet hij er ook beter dan ooit uit!
Lays blijkt helaas leeg te zijn Waarschijnlijk gaan we ook niet meer proberen, alleen als ze binnen een week ineens enorm hengstig zou staan. Maar dat verwacht DA eigenlijk niet. Activiteit leek afgenomen.
Bij bucks gelukkig wel nog alles oke, zit nu tussen 11 - 12 weken. Veulen lag veel te ongelukkig om verder iets op de scan te zien (behalve dat het aanwezig was) maar DA voelde goed dat het levend was en verder hebben we ze maar niet geplaagd. Nog drachtig en levend is voldoende