[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetjjuh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:15

Pretty gefeliciteerd! Prachtige aftekeningen zeg!

Booster, wat een wollig ding! Heerlijk!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:25

Pretty gefeliciteerd!!! Wat een knapperd! <3

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:29

Pretty gefeliciteerd wat een knapperd!

En Booster wat een poepie!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:33

ben ook benieuwd naar de naam pretty en meer foto's uiteraard :o

leukerdje booster, is hij nu appie en bont?
wel raar van je Da want de biest die de antistoffen bevat, komt pas op gang na de bevalling, zo heb ik het toch altijd gehoord.

interessant neon, wat goed dat het 2jaar houdt, hier worden ze ieder jaar ingeënt tegen griep, rhino en tetanus. Volgens de vroegere verzekering zouden we ze zelf tegen het west nile virus moeten enten maar dat doen we dus ook niet.
Wij wonen wel op een oude boerderij en heb ooit eens gehoord dat tetanus lang kan aanwezig blijven. Ik ken iemand die zijn ezels allemaal gestorven zijn aan tetanus dus het komt nog voor.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 20-03-16 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:33

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Yeuhh Pretty gefeliciteerd. Wat een hoogbenig kleintje... Mooi getekend ook.
Gauw naar stal en fotoboom!!! :j :j _/-\o_

Booster ooh wat een droppieee. Daar kun je ook de hele dag naar kijken.

Mopjemop wat een rustgevend klupje zo bij elkaar. Heerlijk.

Neon je twijfelt dus of Rose drachtig is? Pffft not funny zo'n onzekerheid.

Hier in Duitsland is de veulenprik ook alleen maar vitamines. Wordt standaard gegeven als je een DA na de bevalling bij de merrie en veulen laat komen.
Bij mij weten ze inmiddels dat ze eerst moeten vragen of er een prik ingaat _/-\o_ _/-\o_
Als het veulen goed drinkt, en de merrie niet al dagen lang achtereen aan het lekken is zie ik de noodzaak van vitamines spuiten niet in .

Cynth ik ben toch echt heel benieuwd naar welke hengst jouw voorkeur uitgaat! *\o/* *\o/*
Wanneer gaat Fiore gedekt worden?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:44

Daar kan je inderdaad heel de dag naar kijken.

Of hij nu bont of pintaloosa is geen idee.
Hij heeft tot nu toe geen appaloosa kenmerken maar wel 3 of 4 stippen boven op zijn rug/kont.

De VA zei als ze echt lekt ( Dus veel verliest ) dan was het wel wijsheid voor een veulenprik anders niet.
Sunny is een aantal maanden geleden ingeent basis en herhaling en daarom was het ook niet nodig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:34

Dankje iedereen! Morgen doe ik het verhaal en krijgen jullie betere fotos en lees ik weer mee hoor! Lekker weer een zondagje genieten nu van gezonde veulens en mama's!

Hij heeft een witte kin,een stio in zijn bles,minstens 1 blauw oog,een wit en een bruin oor en losse vlekjes in het wit. Kleurkenners? ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:37

Pretty gefeliciteerd!! Wat een schattige hummeltje en leuk dat ene oor wit en dat andere bruin :)

Booster, wat een wolletje met pootjes :') Heeel schattig :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:54

Gefeliciteerd Pretty!!! *\o/* Wat is hij leuk!!!
En Booster wat een knappert!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:09

Och pretty, kijk hem toch eens zoet liggen op die 2de foto. <3 <3 <3

Fotsy, in Belgie wordt anders ge-ent dan in Nederland, dat weet ik omdat wij de entingen eerder altijd door de belgische praktijk lieten zetten. Daar gaat inderdaad standaard ieder jaar een cocktail van tetanus en influenza in, is een duurdere spuit. Hier in Nederland het ene jaar alleen influenza, het andere jaar de cocktail met tetanus. En zelfs dat is eigenlijk nog teveel en een onnodige belasting op het immuunsysteem. Wordt nu zelfs 3 a 4 jaar gezegd. Tetanus is geen virus, daarom is jaarlijks niet nodig.
Onze Belgische DA heeft mij zelfs een jaar rhino aangesmeerd, en daarmee mooi zijn eigen portemonnee gevuld. Want de rest van de stal hoefde niet ge-ent te worden. 8)7 Kwam er later dus achter hoe het echt zat, de derde heb ik nooit meer laten zetten, spuiten zijn duur genoeg en dit was dus echt onzin. Rhino entingen doe ik niet aan, paarden staan particulier, komen niet in contact met paarden van buitenaf, en wijzelf eigenlijk ook niet. Mocht het gebeuren wassen we onszelf goed en worden de kleren gewisseld. Er komt ook nauwelijks bezoek op stal.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:31

Paarden kunnen zichzelf ook met Rhino besmetten.
Rhino kan heel makkelijk muteren in het lichaam zelf.
Ik ent de drachtige merries sowieso wel tegen Rhino. Het idee als ze ooit vergooien en ik zou ze niet geënt hebben, daar alleen al krijg ik slapeloze nachten van.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:58

Gefeliciteerd CL en pretty, prachtige veulens <3 <3
Mooie foto's van andere veulens voorbij zien komen :D
Veel hengstjes dit jaar

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:06

Hier niet tegen Rhino geënt mede op advies van de da.
Als eerste omdat ze vlak voordat de enting gegeven kon worden ze ziek was. En de da gaf aan dat het weinig zin had aangezien er verder geen andere paarden tegen Rhino geënt worden op stal

Heerlijk manneke Pretty <3

Hier zei de da ook dat de veulenprik niet standaard nodig is. Gaf ook het advies om als de merrie vroeg al flink lekt dit juist op te vangen en in te vriezen.

Hier is Bo vannacht heel onrustig geweest, ook veel alarm gehad.
Ze had dr hooi ook slecht gegeten, en alles door de stal heen getrapt. Stal zelf was voor haar doen echt een bende.
Uier wel voller dan gisteren.
Gisteren
Afbeelding
Vandaag
Afbeelding

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:07

Gefeliciteerd pretty!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:26

Oeps sorry was beetje achter gebleven was nog bij pagina 112... Gaat me niet lukken alles bij te lezen vandaag en morgen ben nogal kapot na elke dag, niet fit en moe dus dan is bokt even op een heel laag pitje gekomen sorry mijn excuus... beloof beterschap...

Gefeliciteerd voor alle knappe veulentjes die geboren zijn in mijn afwezigheid... Heb al wel heel wat mooie plaatjes voorbij zien komen..
Patrick wat een geweldig getekend veulentje zo wil ik er ook 1 heel veel wit net als mama en klein beetje kleur daar op het koppie en in de flank maar mag nog even afwachten tot Juni.

Kyowa is 2 april 250 dagen drachtig maar ze krijgt al een aardig uier... Is dat niet een klein beetje vroeg? Ik heb wel een foto maar op de een of andere manier lukt het niet om hem hier te plaatsen... Ontwikkeld per dag zeg maar.
Heb maar wel vast melktest strips gehaald ze is mailden en melk liegt niet dacht ik zo haha...
En via facebook een nieuw soort jodium die de helft sneller de navelstreng in droogt als normale jodium dus ben benieuwd... De info laat een fijn product zien dat geen alcohol bevat dus ook geen naar gevoel bij aanbrengen denk ik dan...
Verder gaat het met Kyowa prima ze is nog altijd een pittbullpony en de nieuwe merrie hier moet het ontgelden zelfs als er een stroomlint tussen zit. Het veulen begint er eindelijk in te wegen dus ze word wat meer in proporties en ze is te fit zo gek als een deur maar aan de hand nog prima te controleren.
Veulen vrijdag voor het eerst zien bewegen is een druk ding. De dierenarts heeft met scannen een geslachtsbepaling geprobeerd en ze heeft gokt na aanleiding daarvan op een merrie. Dus ik ben heel benieuwd of dit gaat kloppen ze heeft dit gedaan gewoon voor de fun om te zien of ze het straks ook weer goed heeft of niet en is alleen voor ervaring en herkenning dus vond het prima.

We gaan volgende maand ook weer dekken voor volgend jaar met de pony van mijn dochter Amica gaat naar de zelfde hengst als Kyowa dit keer is geweest dan word hij aangemeld bij het Welsh stamboek om ook opgenomen te worden zodat beide veulens een papier kunnen krijgen. Is toch beter dan geen papier dacht ik zo. En Amica en Ties zijn wel een goede match dus dat scheelt wel. Hij heeft maat en zei mist wat maat maar beide prima gangen prima beenwerk en hij zal haar iets verbeteren waar ze iets te kort komt.
Ben beniewd.

Ik ga nu beloven vaker en beter bij te lezen en uitvogelen hoe ik foto's kan plaatsen en anders kijk ik de buuf(Lisa :D ) wel lief aan of ze ze kan plaatsen...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:31

Booster, wat een lekker ding.
Gefeliciteerd Pretty, wat een knappert.

Kappiegirl, 250 dagen dat is echt vroeg.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:37

Pretty, leuk dat witte kontje van hem <3 en wat een haar ook <3 pluizebol

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:42

Venthe nou inderdaad, had niet verwacht dat er toch iemand in de buurt zou zitten bij mij (kom uit odijk, woon sinds anderhalf jaar in lopik).

Booster <3 wat een droppie, ben echt verliefd op die kleine van jou <3 <3

Pretty gefeliciteerd met je knappe veulentje! *\o/* Ook al zo mooi getekend!!

Kappiegirl misschien trekt het weer rustig weg, maquavinci had dit ook rond de 250 dagen, ze zit nu op 269 dagen en er is geen vulling in de uier meer te vinden :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:32

Wat komen er een lieve knappe veulentjes voorbij!!!
(Word ik lekker ongeduldig van :o hihi)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:37

Oooohhh wat super schattig al die veulentjes..
Ik kan echt niet wachten, die van mij moet nog 4 weken.
Ze wou mij gister een hartaanval bezorgen :')

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:04

Pretty, wat een leukerd!

Booster, wat een schatje!

kappiegirl, hopelijk trekt het binnen een paar dagen weg, 250 is wel echt heel vroeg.

Pff, vandaag zit Mausi op 200 dagen, wat duurt dat nog lang :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat foto's van Malik, alweer bijna een maand oud!
Hij heeft normaal geen deken meer om hoor, was alleen even om te kijken of hij er al in paste :D
Maar ja, toen ging hij zich uit lopen sloven en kon ik het niet laten een paar foto's te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit:
Oh, en ook nog even één zonder deken.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 20-03-16 15:08, in het totaal 2 keer bewerkt

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:07

Hahahaha AZ, lijkt wel een hondje met dat staartje zo omhoog _O- wat een knappe vent is het toch

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:15

AZ wat is hij toch knap <3 (ook met die antenne :') hihi)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:04

Gefeliciteerd Pretty!! Hij is leuk!

AZ hij gaat goed de jouwe!!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:07

Oooooh Pretty, nu heb ik het echt niet meer, wat prachtig! :j Als er zo'n veulen bij mijn merrie uit zou rollen....