[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:46

Ylana voorzichtig positief dan, hopelijk maar 1 vruchtje want als ze zo dicht tegen elkaar aanliggen := duimen dat het een cyste is +:)+

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:47

Het is inderdaad even afwachten. Maar de DA had goede hoop dat ze morgen anders liggen.

chrisje20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:54

Zo baal zo erg. Echt vreselijk om te horen... Maar ze wordt weer gedekt. Ga dr zaterdag brengen. En dan blijft ze daar tot ze drachtig is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:57

Jeetje Chrisje wat balen zeg!

Ylana voorzichtig positief, ga voor je duimen.

Hier 3 juli weer scannen en heel hard hopen op een kloppend hartje

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:00

Balen chrisje, weet helaas ook hoe het voelt...

Voorzichtig positief dus Ylana, ik duim mee!

Ze hebben idd toch gescant pretty (dacht dat jij diegene was die de vraag stelde, maar ben niet zeker), Marley was goed hengstig maar wou zich niet laten dekken, duwde echt haar staart tegen der billen aan wat ze vreemd vonden. Ze zitten met 4 merries die gedekt moeten worden door sampson dus heel erg druk voor die arme jongen. Dus hebben ze gescand en het eitje was nog lang niet groot genoeg. Best een slimme merrie heb ik dan nog.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:34

Oh wat balen zeg chrisje! Had je het toch goed gezien met de hengstigheid helaas -O-

Ylana gefeliciteerd!

He dat klinkt vervelend, een tweede 'iets'! Zou een cyste niet evengoed problemen geven?

FF dat valt dan in elk geval nog mee! En vergissen is uiteraard menselijk maar toch puur vervelend! Gelukkig past deze hengst dan ook, dan kan het allemaal nog alles mee gaan vallen :)

Ik ben er ook altijd zo huiverig voor :+ maanden geleden gedroomd dat nas er een tinker veulen naast had ineens en sindsdien ben ik bang dat ze een verkeerd rietje gebruiken _O-

Je hoort wel vaker merries die het zelf heel goed weten! Heb wel meer gehoord dat er zijn die zich enkel op de eisprong laten dekken! Natuur weet het toch altijd allemaal maar goed hoor.

Ei afspuiten na dekking wordt volgens mij wel vaker gedaan idd! Holstud deed het niet, vertelden me dat ze het waar mogelijk allemaal zo natuurlijk als kan willen laten verlopen, volgens hun geeft dat dan toch weer hogere kans van slagen. Vond ik ook wel weer logisch klinken..

Zenuwen beginnen nu wel te komen := heb zelf gewoon nog steeds geen flauw idee, neig niet eens naar wel of niet := lastige is natuurlijk ook dat ik er niet van op aan kan dat ze hengstig wordt als het niet is gelukt dus ik heb echt alleen de scan om op te vertrouwen. Pfft. Zo veel fijner als je voor jezelf nog een vermoeden hebt!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:57

Fotsy en ML, bedankt, is inderdaad balen.. Maandag gaan we weer kijken of ze hengstig is, dan nog maar een poging doen.

Chrissje, ach wat jammer zeg! Wel al teken van hengtsigheid?

Ylana, gefeliciteerd! Hoop dat het een vruchtje is, en het morgen verder uit elkaar ligt :) Een cyste zo dicht op de vrucht is vaak niet zo handig..

Mensen hier uit het dorp hadden een merrie drachtig. Ze lopen elke dag van hun huis naar de wei. Ik zei iets van 5 weken geleden tegen mijn vader (collega eigenaar): volgens mij is ze helemaal niet drachtig, ze ziet er niet drachtig uit in ieder geval, wel dik. Ze bleek nog maar 2 weken te hoeven. Uiteindelijk deze week opgevoeld, na laaaannnggge nachten waken; LEEG!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:58

Vulina; dan ben je toch ook een paasei als eigenaar? Dat moet je toch merken. En zeker als je gaat waken zonder tekenen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:03

:')
Caesar schreef:
Vulina; dan ben je toch ook een paasei als eigenaar? Dat moet je toch merken. En zeker als je gaat waken zonder tekenen...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:06

Of onwetend
Heb drie jaar geleden ook gehad, :o 2keer gescand en drachtig, birthalarm ging vijf keer af tijdens het waken. En dan opgevoeld en leeg, mijn merrie is ook altijd dik. Had het kunnen weten natuurlijk maar ze kreeg ook bescheiden uier.

Sindsdien scan ik op 105 dagen nog eens en dan nog ben je nooit zeker toch?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:08

Fotsy schreef:
Of onwetend
Heb drie jaar geleden ook gehad, :o 2keer gescand en drachtig, birthalarm ging vijf keer af tijdens het waken. En dan opgevoeld en leeg, mijn merrie is ook altijd dik. Had het kunnen weten natuurlijk maar ze kreeg ook bescheiden uier.

Op hoeveel dagen is je merrie gescand dan?

Als je hem voor de winter nog keer laat scannen dan weet je het in ieder geval zeker. Doe ik altijd i.v.m. voeren en zekerheid. Daarna kun je het sowieso wel zien of merken als er verworpen is.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:12

Merrie had toen verworpen op zes zeven maand maar toen ik op moment dat er klein beetje bloed hing aan kling, belde naar da zei hij dat dit een ader was die gesprongen was dus ja ik ga die niet tegenspreken en op een weide van meer dan een hectare waar je in de winter niet op rondgaat, heb ik dan ook niks gevonden plus met al die dieren in de buurt :o aan mijn merrie was net na geboorte van veulen dit jaar ook niks te zien aan kling hoor was direct terug klein.
Scannen na 105 dagen doen ze niet meer maar dan is je merrie nog maar 3,5 maand.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:16

Drachtig gekocht, ze konden het veulen voelen bewegen :D Weinig uier, maar dat heb ik verder niet gezien. Ik heb ook een merrie met een drachtigheidsbuikje, die heeft in d'r leven 3 veulens gehad. Die zou ik zo voor drachtig kunnen verkopen..

Ik denk ook dat het ontwetenheid is. Mijn vader wou het niet tegen ze zeggen, vond het zo sneu (en ik zou er niet ook wat gekleurd op staan wanneer er dan wel een veulen uit kwam)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:19

Das bedrog _-:( natuurlijk wat jammer als ze een drachtige merrie verkopen pffff ocharme :(:)

Lastig altijd die verkopers :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:40

Caesar, ja dan is zo'n foutje ineens niet meer zo fout haha!

Chrisje wat balen zeg!! Nog een poging?

Ylana, gefeliciteerd!! Moet je gerust kunnen zeggen hoor. Verdriet en blijdschap liggen in zo'n topic nou eenmaal dicht bij elkaar. Maar laten we hopen op heel veel gezonde veulens in 2016, al is het begin bij veel merries wat moeizaam :(

Pretty, vind je lege merries zo kriebelen ja?? Jupi blijft ook leeg, totaal geen moeite mee... :)
Dat pendelen hihi, nee was mijn ding ook niet (al had ie het bij mij wel goed haha) ik heb zelf de datum, kleur en geslacht goed gegokt, dus ik vind mijn eigen gevoel betrouwbaarder hahaha!! (Al is het iok gebaseerd op niks :') )

Pico is vandaag verlost van zijn haren op hals en hoofd, jemig wat een wereld van verschil is dat haha!
(Sorry voor de baby spam :o )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:06

FF, dat is schrikken, zulk nieuws, maar gelukkig nog wel een passende hengst dan. Toch hopen dat ze wel drachtig is van het juiste rietje.

Chrisje, balen! Klopte je voorgevoel toch helaas. Hopelijk volgende ronde bezig?

En Ylana gefeliciteerd. Hopen dat de DA morgen nog wat meer duidelijkheid kan geven en is het niets/valt het op te lossen!

linda, Pico ziet er knap uit hoor, zo zonder haar! :j En vind die baby-spam vast een leuke voorbereiding op volgend jaar hoor ;)

Gisteren heb ik Lies haar inschrijving voor de keuring verstuurd en kon me niet eens meer bedenken wanneer ik voor het laatst een pony ingevlochten had, dus vandaag maar even een oefenrondje gedaan. Gelukkig ziet het er nog steeds aardig strak uit ;)
Afbeelding
Manen mogen alleen nog iets ingekort worden en twijfel of ik het dikste stuk nog iets zal uitdunnen, maar gelukkig hebben we nog 3 weken.

Heb ook nog even hoofdstelletjes geprobeerd voor de keuring. Daar heb ik ook nog foto's van gemaakt, maar die staan nog op de camera -to be continued- :P

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:10

Sorry dames.. Ik heb nu al en 2 x een bijles post gemaakt ( elk weekend ) waaar ik meestal wel 2 uur zoet mee ben.. Ik ga bijna op vakantie voor 3,5 week en dan redd ik het al helemaal niet . Tijdens de laatste 2 maanden van pony haar dracht kom ik er weer bij!

:evaw: :evaw:

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:46

Ga t nog een X probere. Dit keer helemaal natuurlijk. Gewoon om de dag dekken tot ze afslaat. En niet af spuiten. Hopen dat die aanpak werkt. Ga dr zaterdag brengen om 9 uur sochtends. Dan wordt ze daar als t goed is zaterdag maandag en woensdag als ze niet afslaat gedekt. Want ze is volgens da nu licht Hengstig. Advies was pas zaterdag dekken. Dus hoop echt dat deze poging lukt.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:48

Ze blijft bij de hengsten houder dan tot 16 dagen scan ofzo. Als ze dan drachtig is gaat ze weer mee. En zo niet gaat ie er op nieuw op paar dagen later en neem ik dr mee. De 3e poging komt nu. En daarna 4e poging ook nog. En daarna geef ik t af. Want mn stal houder heeft enkel tot november de veulenbox vrij.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:50

Chrisje20, wat jammer zeg :(:) Hopelijk werkt de natuurlijke aanpak wel, hard duimen!

Ylana, gefeliciteerd! hopelijk is het 2e vruchtje makkelijk weg te knijpen, als het zelf al niet vertrokken is misschien.

Kiki, spannend! Hier ook 3 juli scannen :j Ik duim voor je mee :)

amyz, toch wel zenuwen := lastig he als er geen pijl op te trekken is :roll:

Linda, wat een knapperd!! Baby spam mag altijd :j

Aniek, ziet er strak uit hoor! Ik zeg niks meer aan doen :)

Starwien, fijne vakantie!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:16

Aniek, strak hoor! Mooi!

Starwien, fijne vakantie :D

Chrisje, hopelijk werkt de natuurlijke manier. Ik zal voor je duimen.

vesceron, dankje :) ben zo blij met hem <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:45

We duimen chrisje en ook voor scanners nog

Pico is mooi amai en zo groot al zeg, veulentje is er ook al af, wordt een echt meneertje

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:49

Baby-spam mag altijd toch :D wat een leukerd!!

Spannend chrisje hoop dat het zo wel gaat lukken!!

Ik had net oorlog met de prinses, misschien toch meer zenuwen dan ik dacht :') ik ben gewoon uitgelachen omdat ze 3x is geschrokken. 'Die schrikt niet!' Nu effe wel dus :+ stelt het alsnog niks voor hoor, maar voor haar doen wel.
Ergens bemoedigend wat toch ook weer zo'n dingetje dat anders is sinds de inseminatie! Ze is nog hartstikke groen ohz dus gaat wel vaker niet top, maar zo is ze nog nooit geweest.
Pfft. Morgen weet ik het...... durf er gewoon niet eens op te hopen :=

Hoe moet ik vannacht nou slapen :):) :):)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:42

Fotsy, ja dat scheren helpt wel echt om de baby-look er af te krijgen haha! Kunnen we de tijd niet 3 jaar vooruit spoelen? kan niet wachten...

Amyz, heb je nog kunnen slapen? Hihi

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:47

Haha Amyz, lijkt er dan toch wel heel erg op dat ze drachtig is, hopelijk is t ook echt zo, k ga voor je duimen!!!

Hopelijk nu zo meer geluk dan Chrisje20!

Wat een knappert Linda2008!

Ziet er goed uit Aniek!

Gefeliciteerd Ylana!!!